Beste,
Ik had gehoopt dat jullie me konden helpen bij het installeren van men samsung 315w. Men BBOX2 en Printer vinden elkaar al, dat is al iets ... ik moet nu nog enkel van op de pc de printer kunnen vinden.
printer config report:
IP static
adres: 192.0.0.192
subnet mask: 255.255.0.0
default 192.0.0.192
wireless info: link status connected (met naam van de domeinnaam opgegeven in de BBOX2)
channel is ook dezelfde
quality: very good
op mode: infrastructure
BBOX2 status:
Station connected
Mac adress komt overeen met dat van de printer
Vanop een pc kan ik echter niet op de config pagina van de printer, hij vindt em niet terug.
Bedankt voor jullie hulp !
Draadloze printer
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Heb je de printerdriver geinstalleerd ?
Met draadloze printers gebruik je best een vast ip adres.
Dus niet een wireless printer installeren, maar een vaste, en daarna bij poorten het ip adres instellen.
Met draadloze printers gebruik je best een vast ip adres.
Dus niet een wireless printer installeren, maar een vaste, en daarna bij poorten het ip adres instellen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Op start klikken en vervolgens op apparaten en printers.
Klik dan op printer toevoegen en kies voor een netwerkprinter.
geef daar het ipadres van de printer op; in uw geval 192.0.0.192
de rest zou vanzelf moeten gebeuren.
Heb je zelf die ip-range van de bbox2 aangepast? Dat is anders niet de standaard range waarin een bbox2 ip's verdeeld.
Klik dan op printer toevoegen en kies voor een netwerkprinter.
geef daar het ipadres van de printer op; in uw geval 192.0.0.192
de rest zou vanzelf moeten gebeuren.
Heb je zelf die ip-range van de bbox2 aangepast? Dat is anders niet de standaard range waarin een bbox2 ip's verdeeld.
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/6758622547.png)
Driver is geïnstalleerd. De TCP/IP staat op 192.0.0.192 bij de printer port, maar geeft een foutmelding, hij vindt de printer niet.
Dit IP werd door de printer zelf ingesteld toen hij nog wired op de pc ingesteld was. Moet het vast IP van de printer veranderd worden ?
Dit IP werd door de printer zelf ingesteld toen hij nog wired op de pc ingesteld was. Moet het vast IP van de printer veranderd worden ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Aangezien de meeste routers de range 192.168.1.x (255.255.255.0) gebruiken zal deze printer inderdaad niet bereikbaar zijn.
Best dus IP-adres en subnet van de printer aanpassen.
Best dus IP-adres en subnet van de printer aanpassen.
Bedankt voor jullie antwoorden !
Het probleem nu is dat ik niet meer aan de printer configuratie kan (ook niet bedraad)
Hoe moet ik dan het IP adres veranderen ? Is het mogelijk om de IP van in de BBOX te veranderen zonder problemen te krijgen ?
Het probleem nu is dat ik niet meer aan de printer configuratie kan (ook niet bedraad)
Hoe moet ik dan het IP adres veranderen ? Is het mogelijk om de IP van in de BBOX te veranderen zonder problemen te krijgen ?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Er zal wel ergens een resetknopje op staan.
Je zou ook rechtstreeks via de netwerkkabel kunnen.
Met een beetje geluk heb je het over het hoofd gezien dat DHCP nog aan staat op de printer en met je verder niks meer instellen op je computer.
Anders moet je manueel je IP in de juiste range instellen.
Probeer eerst je printer maar te resetten voor uw eigen gemak![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Je zou ook rechtstreeks via de netwerkkabel kunnen.
Met een beetje geluk heb je het over het hoofd gezien dat DHCP nog aan staat op de printer en met je verder niks meer instellen op je computer.
Anders moet je manueel je IP in de juiste range instellen.
Probeer eerst je printer maar te resetten voor uw eigen gemak
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geef eens ip 192.168.0.192 ipv 192.0.0.192. Jouw bbox zal IP 192.168.0.1 hebben normaal.
Het ip dat jij geeft aan je printer is normaal een publiek IP.
Kris
Het ip dat jij geeft aan je printer is normaal een publiek IP.
Kris
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Zoals reeds aangehaald door anderen...
1) Sluit de printer aan d.m.v. een kabel. Bij voorkeur rechtstreeks op een computer
2) Verander je netwerkinstellingen. I.p.v. een DHCP adres geef je een vast IP adres in, bijvoorbeeld 192.0.0.10 en een subnetmark 255.255.255.0 en een default gateway 192.0.0.192.
Nu moet je wel bij je printerinstellingen kunnen.
1) Sluit de printer aan d.m.v. een kabel. Bij voorkeur rechtstreeks op een computer
2) Verander je netwerkinstellingen. I.p.v. een DHCP adres geef je een vast IP adres in, bijvoorbeeld 192.0.0.10 en een subnetmark 255.255.255.0 en een default gateway 192.0.0.192.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Oei,oei,
Ik zou zeggen reset heel dat ding eens naar factory default, maar lees juist dat je dat via het netwerk moet doen
Kan jij via een knop je printerinstellingen niet afdrukken ? Dan weet je welk ip adres je printer nu heeft....
Daarna de omgekeerde wereld toepassen, uw router veranderen naar de range van het ip adres van je printer.....
Ik zou zeggen reset heel dat ding eens naar factory default, maar lees juist dat je dat via het netwerk moet doen
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Kan jij via een knop je printerinstellingen niet afdrukken ? Dan weet je welk ip adres je printer nu heeft....
Daarna de omgekeerde wereld toepassen, uw router veranderen naar de range van het ip adres van je printer.....
Puntje 1) doe ik reeds.Astralon schreef:Zoals reeds aangehaald door anderen...
Op het configuratiereport van de printer (afgedrukt) staat IP 192.0.0.192 (+gateway) subnet 255.255.0.0 - deze heb ik in de netwerkverbinding ook reeds handmatig ingesteld ... maar dit lukt niet. Geeft 'IP already in use', er is op die pc nochtans geen enkele andere netwerkverbinding in de lijst, enkel firewire.
Ja indd, ik heb een config report van de printer afgedrukt, dat zijn de instellingen die ie weergeeft ... ik denk dat er niets anders zal opzitten dan de IP range van de BBOX te veranderen ?iceke schreef:Oei,oei,
Ik zou zeggen reset heel dat ding eens naar factory default, maar lees juist dat je dat via het netwerk moet doen![]()
-
- Elite Poster
Als 192.0.0.10 niet werkt probeer dan met 192.0.0.11Kheopsys schreef:Geeft 'IP already in use', er is op die pc nochtans geen enkele andere netwerkverbinding in de lijst, enkel firewire.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mensen, 192.0.0.1 en 192.0.0.192 zijn publieke ip adressen die NOOIT zullen goed werken in een privé netwerk!
Gebruik eens 192.168.0.1 voor je modem/router en 192.168.0.192 voor je printer, en zet subnet mask op 255.255.255.0 ipv 255.255.0.0.
Dit zal al een hoop problemen oplossen.
Gebruik eens 192.168.0.1 voor je modem/router en 192.168.0.192 voor je printer, en zet subnet mask op 255.255.255.0 ipv 255.255.0.0.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jakrisken schreef:Mensen, 192.0.0.1 en 192.0.0.192 zijn publieke ip adressen die NOOIT zullen goed werken in een privé netwerk!
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
Wel als je doet zoals ik zeg: printer rechtstreeks verbinden met de computer.krisken schreef:Mensen, 192.0.0.1 en 192.0.0.192 zijn publieke ip adressen die NOOIT zullen goed werken in een privé netwerk!
-
- Elite Poster
Open eens een Command Prompt en geef eens het volgende commando in en post hier de resultaten.
Code: Selecteer alles
ipconfig /all
Laatst gewijzigd door Astralon 07 aug 2010, 17:38, in totaal 1 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
Heb je toevallig ooit eens een netwerkkaart er uit gedaan zonder deze eerst in de hardware te verwijderen.
Anders blijft het evt statisch ip-adres gereserveerd.
Dit is wrs wel al ver gezocht (ben niet zeker of je 2 identieke IP's op verschillende netwerkadapters kan krijgen, maar ik denk het niet)
Dit is wrs wel al ver gezocht (ben niet zeker of je 2 identieke IP's op verschillende netwerkadapters kan krijgen, maar ik denk het niet)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Kon je dat niet wegdoen met: ipconfig /release in een cmd ?honda4life schreef:Heb je toevallig ooit eens een netwerkkaart er uit gedaan zonder deze eerst in de hardware te verwijderen.
- honda4life
- Elite Poster
ipconfig /release all om zeker en gemakkelijkAnD schreef:Kon je dat niet wegdoen met: ipconfig /release in een cmd ?honda4life schreef:Heb je toevallig ooit eens een netwerkkaart er uit gedaan zonder deze eerst in de hardware te verwijderen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Iddhonda4life schreef:ipconfig /release all om zeker en gemakkelijkAnD schreef:Kon je dat niet wegdoen met: ipconfig /release in een cmd ?honda4life schreef:Heb je toevallig ooit eens een netwerkkaart er uit gedaan zonder deze eerst in de hardware te verwijderen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)