BGC TV: Boeket verlopen -> PVR's werken ook niet meer

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Ik had blijkbaar 1 maand gratis alle boekets en ik heb een aantal films opgenomen van MGM (betalend).
De maand is nu om en ik heb geen toegang meer tot alle boekets maar de films die op de decoder opgenomen zijn werken ook niet meer.
Er verschijnt nu de melding dat ik geen recht heb om deze film te bekijken en dat ik de desbetreffende boeket moet kopen.

Is dat nu omdat ik het gratis gekregen heb of is dat ook zo als je er voor betaald heb en erna stop met die boeket dat je ook uw oudere opnames ook niet meer kan terug kijken?
Zou maar heel zielig van Belgacom zijn als dat ook zo het geval zou zijn.
Iemand ervaring mee?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Yep. Heb ik ook al meegemaakt en is al verschillende keren aangeklaagd geweest. Eerlijk gezegd vind ik dit maar een bedroevende praktijk.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Iedereen heeft die ervaring mee gemaakt. Gij hebt die zenders 1 maand GRATIS mogen bekijken, dat is een GESTE van belgacom om mensen warm te maken om die boeketten aan te schaffen. Daar is niets illegaal aan en zeker niet immoreel.

Als gij een film gaat huren in de videotheek moet gij ook het doosje en de schijf terug geven zonder er kopies van te maken zodat ge het later nog eens kunt gebruiken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Trojan schreef:Iedereen heeft die ervaring mee gemaakt. Gij hebt die zenders 1 maand GRATIS mogen bekijken, dat is een GESTE van belgacom om mensen warm te maken om die boeketten aan te schaffen. Daar is niets illegaal aan en zeker niet immoreel.

Als gij een film gaat huren in de videotheek moet gij ook het doosje en de schijf terug geven zonder er kopies van te maken zodat ge het later nog eens kunt gebruiken.
Voila, daaraan zie je hoe je gekloot bent als de provider zelf alles in handen heeft qua hardware.
Nu wordt dus al het huren van een film vergeleken met het maken van een opname.
Alsof je videocassettes indertijd stopten met werken als je de kabel opzegde...

Ik heb het al vaak gezegd : digitale TV zonder vrije hardwarekeuze maakt de consument rechtenloos.
Jouw opnames zijn jouw opnames niet meer, Belgacom (of Telenet) maakt er zich baas van.
Ik vind dit pure maffiapraktijken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ge zijt allemaal weer serieus van uw oren aan het maken voor iets dat nooit zal veranderen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Die analoge video van vroeger, die was toch ook illegaal? Of zie ik dat verkeerd?

In elk geval: het is inderdaad een beetje droef maar het is begrijpelijk uit marketingoogpunt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik snap niet dat mensen nog klagen over zulke dingen, zeker in een tijd dat ALLES op het internet te vinden is, vaak in betere kwaliteit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Goztow schreef:Die analoge video van vroeger, die was toch ook illegaal? Of zie ik dat verkeerd?

In elk geval: het is inderdaad een beetje droef maar het is begrijpelijk uit marketingoogpunt.
tja en iets opnemen van de radio ook etc... punt is: digitale tv is een instrument van de media onder het mom van "fantastische kwaliteit, onvoorstelbaar veel zenders, nieuwe functies enz enz" terwijl het eigenlijk draait om bescherming van auteursrechten. Niet dat ik het kopieren wil goedpraten, maar in huiselijke kring krijg je dus minder vrijheid dan vroeger en hier zegt men bij het verkoopspraatje niets over.

Nee hoor, geen digi tv voor mij. Ik ben content met één en canvas via DVB-T, als ik verder iets wil zien "huur" ik wel een filmpje :p
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Trojan schreef:Ik snap niet dat mensen nog klagen over zulke dingen, zeker in een tijd dat ALLES op het internet te vinden is, vaak in betere kwaliteit.
wat ook maar een fenomeen is dat met de tijd volledig zal verdwijnen onder de druk van de media en het lobbyisme dat hier uit voortvloeit :-(
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De piraten staan nog altijd een stapje voor op de filmstudio's, alles kan gekraakt en gevonden worden op het internet.

Profiteer er dan van zolang het nog kan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:Profiteer er dan van zolang het nog kan.
Vandaag heeft het nog weinig zin om een BGC of TN te kraken... maar eens iedereen gedwongen wordt om digitaal te kijken zal de interesse ook wel groeien om het toch te doen. Misschien moet BGC en TN er dus nog even van profiteren :twisted:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik begrijp dat sommigen onder ons kiezen voor Belgacom TV of voor Telenet. Diegenen die hier voor gekozen hebben weten van in den beginne dat ze met hun opnames totaal niks kunnen doen behalve nog een keer herbekijken op hun recorder. Je kan deze opnames niet voor het nageslacht op een DVD branden, dat is hier al tot in den treure toe aan bod gekomen op dit forum. Enkel diegenen die TV via satelliet kijken kunnen hun opnames wel bewaren en op DVD branden. Ik denk dat er veel bandbreedte bespaard zou kunnen worden aan postings zoals deze als mensen zich vooraf degelijk zouden informeren. Dan hoeven ze nadien hier hun gal niet te spuwen op iets wat ze vooraf konden weten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Dan hoeven ze nadien hier hun gal niet te spuwen op iets wat ze vooraf konden weten.
Laten we dan meteen het forum sluiten... iedereen kent ook op vooraf de volumes, of wist dat ADSL snelheden afhankelijk waren van de afstand tot de centrale. Als je echt kijkt naar de nieuwe issues dan is dat nog maar een fractie van wat er men vandaag de dag post.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

boulder schreef:
Trojan schreef:Iedereen heeft die ervaring mee gemaakt. Gij hebt die zenders 1 maand GRATIS mogen bekijken, dat is een GESTE van belgacom om mensen warm te maken om die boeketten aan te schaffen. Daar is niets illegaal aan en zeker niet immoreel.

Als gij een film gaat huren in de videotheek moet gij ook het doosje en de schijf terug geven zonder er kopies van te maken zodat ge het later nog eens kunt gebruiken.
Voila, daaraan zie je hoe je gekloot bent als de provider zelf alles in handen heeft qua hardware.
Nu wordt dus al het huren van een film vergeleken met het maken van een opname.
Alsof je videocassettes indertijd stopten met werken als je de kabel opzegde...

Ik heb het al vaak gezegd : digitale TV zonder vrije hardwarekeuze maakt de consument rechtenloos.
Jouw opnames zijn jouw opnames niet meer, Belgacom (of Telenet) maakt er zich baas van.
Ik vind dit pure maffiapraktijken.
Sorry maar wat is dit voor "l.lkoek"?

Als ze u op Zaventem pakken met een "gecopieerde" Lacoste of Prada of whatever moogt ge al content zijn als ge er duur vanaf komt .. Als het echter om de kopijrechten gaat van (multi)media schreeuwt iedereen moord en brand in naam van hun heilig recht op vrij copieren en (illegaal!) verspreiden van de informatie! GROEI OP ..!
Zoals hier al aangehaald .. 't is niet omdat uw persoonlijke kopijen (voorlopig? of bent u al vergeten dat men auteursrechten heft op lege informatiedragers?) oogluikend toegestaan worden dat ge het oeverloze recht krijgt om alles te pirateren! Misschien moet iemand het maar in uw hoofd hameren "JOUW" kopijen zijn allerminst van JOU... net zoals de licentie van uw computerprogrammas zegt dat ge het programma MOOGT GEBRUIKEN ONDER LICENTIE, MAAR HET IS ALLERMINST "VAN JOU" ... zucht ... soms krijg ik werkelijk de zenuwen van diegene die enkel maar rechten claimen! :twisted:

& BTW .. zoek maar eens uit hoeveel "rechten" ge bij de fabrikant nog hebt als ge in een (willekeurig) merktoestel wisselstukken stopt die ingegeven zijn door uw "vrije hardware keuze" .. ge zoudt kunnen verschieten. :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Bij de volumes of de technologiëen (ADSL, VDSL...) zijn er constant evoluties, zowel qua prijs als beschikbaarheid als hoeveelheid... Klanten worden hiervan (neem ik aan) op de hoogte gebracht door hun providers. Waar er echter geen evolutie is en wat al sinds de introductie zo is, is het feit dat Belgacom en Telenet je niet toelaten om opgenomen televisieprogramma's op DVD te branden, te bewerken... En Telenet en Belgacom kennende zal hier ook nooit verandering komen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Jack Daniels schreef:Dan hoeven ze nadien hier hun gal niet te spuwen op iets wat ze vooraf konden weten.
Laten we dan meteen het forum sluiten... iedereen kent ook op vooraf de volumes, of wist dat ADSL snelheden afhankelijk waren van de afstand tot de centrale. Als je echt kijkt naar de nieuwe issues dan is dat nog maar een fractie van wat er men vandaag de dag post.
Bwah .. een nieuw forumonderdeel bvb "malcontenten" zou dat probleem aardig oplossen :roll: .. of iemand dat ook daadwerkelijk gaat zitten lezen is een ander hoofdstuk .. :twisted:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:Bij de volumes of de technologiëen (ADSL, VDSL...) zijn er constant evoluties, zowel qua prijs als beschikbaarheid als hoeveelheid... Klanten worden hiervan (neem ik aan) op de hoogte gebracht door hun providers. Waar er echter geen evolutie is en wat al sinds de introductie zo is, is het feit dat Belgacom en Telenet je niet toelaten om opgenomen televisieprogramma's op DVD te branden, te bewerken... En Telenet en Belgacom kennende zal hier ook nooit verandering komen.
.. ha .. en al die informatie is dus "public domain" en kan vrij verspreid worden zonder inbreuken op de wetten van het kopijrecht?? mooi niet! .. ik val hier van de ene verbazing in de andere ... :roll:

Misschien, onder dezelfde noemer van oeverloze onbeknotte rechten :eek: , ook maar eens uitzoeken hoe beperkt gebruikersrechten zijn op het fotograferen van bepaalde "openbare constructies/gebouwen" ... :twisted: nog een reden voor misplaatst kankeren :lol: 8)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Jack Daniels schreef:Bij de volumes of de technologiëen (ADSL, VDSL...) zijn er constant evoluties, zowel qua prijs als beschikbaarheid als hoeveelheid... Klanten worden hiervan (neem ik aan) op de hoogte gebracht door hun providers. Waar er echter geen evolutie is en wat al sinds de introductie zo is, is het feit dat Belgacom en Telenet je niet toelaten om opgenomen televisieprogramma's op DVD te branden, te bewerken... En Telenet en Belgacom kennende zal hier ook nooit verandering komen.
Lees de post boven u eens.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat de wet zegt over de "thuiskopie": http://nl.wikisource.org/wiki/Auteurswe ... Artikel_22
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Over kankeren gesproken: diegenen die hier zijn beginnen kankeren zijn net toevallig diegenen die vinden dat ze tekort worden gedaan omdat hun gratis proefabonnement vervallen is en ze hun opgenomen programma's niet meer kunnen bekijken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Kan je die films spelen als je de decoder afkoppelt van de router?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Even dit ter informatie, hoezeer sommige BGC en Telenet willen zwart maken, voor digitale TV word er veel bepaald door de content makers (omroepen en filmmaatschappijen), die zeggen hun voorwaarden waarop BGC en Telenet hun zender of content mogen doorgeven met de nodige garanties (lees kopieerbeveiligingen e.d.) en voor welke prijs.

BGC en Telenet zouden wel een systeem moeten starten waardoor men opnames kan backuppen, eventueel via een server bij hen. Als je decorder stuk is of omgeruilt word ben je ook je opnames kwijt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Abusimbal, hoe verklaar je dan dat satelliet uitzendingen toch vrij opgenomen, bewerkt... kunnen worden? Want als BGC en TN voorwaarden opgelegd krijgen, dan moet dat evenzeer gelden voor TVV.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Abusimbal schreef:voor digitale TV word er veel bepaald door de content makers (omroepen en filmmaatschappijen), die zeggen hun voorwaarden waarop BGC en Telenet hun zender of content mogen doorgeven met de nodige garanties (lees kopieerbeveiligingen e.d.) en voor welke prijs.
Jij gelooft ook alles wat ze je wijsmaken hé :lol:

Zelfs in de US, het land van Hollywood is er vrije keuze van hardware !
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

@Jack Daniels
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik zelf heb thuis IN-DI (jammerlijk overgenomen door Telenet) dat is digitale TV via de DVB-C standaard, ik heb dan ook een kastje via firewire op men PC aangesloten en kan dus digitaal kijken.

Ben benieuwd wanneer Telenet met CI+ support komt zodat je een LCD TV met CI+ ondersteuning kan gebruiken, dus zonder losse decorder.


@r2504
Losse hardware kan je gebruiken als je provider met een vaste standaard werkt en niets blokkeerd. In dat opzicht heb je wel gelijk. BGC en Telenet verplichten je nog een decorder van hen te nemen, jammer maar helaas. Dat is gelijk het monopolie van Telenet op de kabel in Vlaanderen de laksheid van de overheid die het te druk heeft met communitaire spellekes en niet aan de gevolgen van de mensen denkt bij beslissingen, zeker als het om nieuwe media gaat.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Trojan schreef:Iedereen heeft die ervaring mee gemaakt. Gij hebt die zenders 1 maand GRATIS mogen bekijken, dat is een GESTE van belgacom om mensen warm te maken om die boeketten aan te schaffen. Daar is niets illegaal aan en zeker niet immoreel.
Mijn vraag was:
Is dat nu omdat ik het gratis gekregen heb of is dat ook zo als je er voor betaald heb en erna stop met die boeket dat je ook uw oudere opnames ook niet meer kan terug kijken?
Zou maar heel zielig van Belgacom zijn als dat ook zo het geval zou zijn.
Iemand ervaring mee?


Ik heb het gratis gekregen en mag daarom ook niet klagen.
Maar wat als ik nu betaald had en het daarna had stop gezet. Dat was mijn uiteindelijk vraag.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

doeternietoe2 schreef:Maar wat als ik nu betaald had en het daarna had stop gezet. Dat was mijn uiteindelijk vraag.
Zelfde verhaal... niet meer te bekijken... je had maar moeten kijken tijdens de periode dat je betaalde.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

r2504 schreef:
doeternietoe2 schreef:Maar wat als ik nu betaald had en het daarna had stop gezet. Dat was mijn uiteindelijk vraag.
Zelfde verhaal... niet meer te bekijken... je had maar moeten kijken tijdens de periode dat je betaalde.
Word.

Eens ge uw film terug binnen hebt gebracht bij de videotheek kunt ge die ook niet meer bekijken, tenzij ge een illegale kopie hebt gemaakt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Goztow schreef:Die analoge video van vroeger, die was toch ook illegaal?
Vreemd, hoeveel videorecorders zijn er verkocht ?
En dan die DVD / HDD recorders ?
Ook allemaal illegaal ?
Zitten de topmannen van Philips, Sony, en dergelijke dan in de cel :roll:
fryelectro schreef:terwijl het eigenlijk draait om bescherming van auteursrechten.
Neen, hoor, auteursrechten zijn de drogreden om die maffiapraktijken op de gebruiker los te laten.
Als het met auteursrechten zou te maken hebben, zou dit overal op dezelfde manier toegepast worden.

Voorbeeld 1 :

gebruiker bij Telenet neemt entertainment pack met BBC3 en 4 erin, en maakt opnames op zijn digicorder.
Later zegt hij het pakket op, hij kan zijn opnames nog steeds bekijken.
Bij Belgacom niet.
Maak mij niet wijs dat die auteurs bij de ene of andere provider plots andere eisen stellen.

Voorbeeld 2 :

Ze zenden "Der Untergang" op Canvas (HD) uit.
Bij Telenet kun je geen backup van je opname van je (HD) digicorder maken.
Die zender wordt echter wel ongeëncrypteerd op de kabel gezet, dus als je een Dreambox of een andere ontvanger met DVB-C tuner hebt kun je die zonder problemen, en zonder kwaliteitsverlies digitaal copiëren.
Zit je bij Belgacom dan kun je ook geen backup maken van je opname.
Bij TV Vlaanderen gaat dat ook (op voorwaarde dat je een decoder gekozen hebt die dat toelaat).
Bij DVB-T is het signaal ook ongecodeerd, maar er is geen Canvas HD, dus je kunt in SD kwaliteit dit perfect digitaal opslaan, en een copie maken.

Het gaat dus om dezelfde zender die bij elk platform andere rechten en mogelijkheden geeft.
Auteursrechten ?
Laat mij niet lachen.
Jack Daniels schreef:Diegenen die hier voor gekozen hebben weten van in den beginne dat ze met hun opnames totaal niks kunnen doen behalve nog een keer herbekijken op hun recorder.
Als je goed gelezen hebt, zul je zien dat het al een stap erger is.
Zelfs op de originele decoders kun je een opname niet meer bekijken als je geen abonnement meer hebt op dat pack.
Ik zou eens willen weten hoeveel BelgacomTV gebruikers dit effectief wisten op voorhand.
Dit zijn trouwens zaken die pas later ingevoerd zijn, wat overvloedig bewijst dat de klant in deze rechtenloos is.
Regulus schreef:Als ze u op Zaventem pakken met een "gecopieerde" Lacoste of Prada of whatever moogt ge al content zijn als ge er duur vanaf komt .. Als het echter om de kopijrechten gaat van (multi)media schreeuwt iedereen moord en brand in naam van hun heilig recht op vrij copieren en (illegaal!) verspreiden van de informatie! GROEI OP ..!
Ken jij het verschil eigenlijk tussen een opname en een kopij ?
Voor een gebruiker van een digitale TV decoder IS een opname gewoon het origineel.
Als het illegaal zou zijn om een opname te maken, dan moeten ze ineens maar de topmannen van Belgacom en Telenet in de bak draaien, want zij brengen net toestellen op de markt die het mogelijk maken om een opname te maken.
Bovendien, u doet mee aan het nodeloos stigmatiseren van de gebruiker.
Iemand die een copie maakt van een opname die hij gemaakt heeft is helemaal niet strafbaar zolang hij die niet doorgeeft.
Of zijn die miljoenen mensen die jarenlang een videorecorder of DVD/HDD recorder verkocht/gebruikt hebben dan allemaal criminelen ?
Neen, waar het over gaat is dat Telenet en Belgacom zich als grote geldwolven meester maken van je opnames, en je dan nog een schuldgevoel willen aanpraten.
Regulus schreef:Zoals hier al aangehaald .. 't is niet omdat uw persoonlijke kopijen (voorlopig? of bent u al vergeten dat men auteursrechten heft op lege informatiedragers?) oogluikend toegestaan worden dat ge het oeverloze recht krijgt om alles te pirateren!
U zegt het zelf : er is al betaald voor auteursrechten in de huiselijke kring, op de lege DVD's en op harddisks/memory sticks.
Hoeveel keer zou je dan nog auteursrechten moeten betalen ?
Regulus schreef:.. ha .. en al die informatie is dus "public domain" en kan vrij verspreid worden zonder inbreuken op de wetten van het kopijrecht??
Zo is het makkelijk, een ander woorden in de mond leggen en daar dan op reageren.
Ik heb het nergens over doorgeven van die programma's, laat staan op internet zetten.
Maar ja, demoniseren is nogal sterk aanwezig bij sommigen die de praktijken van digitale TV willen goedpraten.
Abusimbal schreef:Even dit ter informatie, hoezeer sommige BGC en Telenet willen zwart maken, voor digitale TV word er veel bepaald door de content makers (omroepen en filmmaatschappijen), die zeggen hun voorwaarden waarop BGC en Telenet hun zender of content mogen doorgeven met de nodige garanties (lees kopieerbeveiligingen e.d.) en voor welke prijs.
De voorbeelden die ik aangehaald heb, bewijzen dat dit vaak een drogreden is.
Als je bij TV Vlaanderen een digitale backup van je systeem kunt maken, waarom zou dit dan elders moeten ten allen koste onmogelijk gemaakt worden ?
Abusimbal schreef:BGC en Telenet zouden wel een systeem moeten starten waardoor men opnames kan backuppen, eventueel via een server bij hen. Als je decorder stuk is of omgeruilt word ben je ook je opnames kwijt.
Voila, eindelijk iemand die doorheeft dat het maken van een backup geen piraterij is, maar de praktijk van een goede huisvader !
Trojan schreef:Eens ge uw film terug binnen hebt gebracht bij de videotheek kunt ge die ook niet meer bekijken, tenzij ge een illegale kopie hebt gemaakt.
Die vergelijking is zwaar demagogisch.
Het gaat hem hier niet om het "huren" van een film.
Het huren van een film kun je vergelijken met Video On Demand (VOD), daar is het inderdaad normaal dat vooraf een termijn overeengekomen waarin je de stream kunt bekijken.
Het gaat hier echter niet om Video On Demand, maar een OPNAME die jij gemaakt hebt (OP JE EIGEN HARDWARE als je dat toestel gekocht hebt).
Het staat eerder gelijk met dat iemand videocassettes uit je kast komt pikken.
Laatst gewijzigd door a3ke 07 aug 2010, 10:17, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Boulder --> heb 7 haast sequentele replys van je gebundeld , gelieve dit in de toekomst zelf te gaan doen
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Jack Daniels schreef:Over kankeren gesproken: diegenen die hier zijn beginnen kankeren zijn net toevallig diegenen die vinden dat ze tekort worden gedaan omdat hun gratis proefabonnement vervallen is en ze hun opgenomen programma's niet meer kunnen bekijken.
Spijker op de kop. Blijkt een zichzelf herhalend "fenomeen" te zijn. Niets opzoeken, vinden dat alles kan/mag qua copieerrechten, zeer veel kabaal maken. Om de x maanden altijd weer hetzelfde...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

quistnix schreef:
Jack Daniels schreef:Over kankeren gesproken: diegenen die hier zijn beginnen kankeren zijn net toevallig diegenen die vinden dat ze tekort worden gedaan omdat hun gratis proefabonnement vervallen is en ze hun opgenomen programma's niet meer kunnen bekijken.
Spijker op de kop. Blijkt een zichzelf herhalend "fenomeen" te zijn. Niets opzoeken, vinden dat alles kan/mag qua copieerrechten, zeer veel kabaal maken. Om de x maanden altijd weer hetzelfde...
Laat het ons eventjes omdraaien.
Wat vind jij dat een gebruiker nog aan rechten heeft ?
Volgens jou zijn het dus zijn opnames niet meer, als zijn toestel defect raakt en de harddisc stond vol met opnames is hij die allemaal kwijt en de provider belet hem daar een backup van te maken, en dat is allemaal maar "normaal".
Wie weet moet je morgen betalen iedere keer je een van je eigen opnames wilt bekijken ?
Ook normaal ?
Is er eigenlijk een limiet aan de hebzucht van die providers ?
is er een punt waar het ook voor jou teveel wordt ?
Of werk je voor een van die providers en vind je dan ook alles normaal omdat je dat beleid nu eenmaal moet verdedigen ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

boulder schreef:Laat het ons eventjes omdraaien.
Wat vind jij dat een gebruiker nog aan rechten heeft ?
Volgens jou zijn het dus zijn opnames niet meer, als zijn toestel defect raakt en de harddisc stond vol met opnames is hij die allemaal kwijt en de provider belet hem daar een backup van te maken, en dat is allemaal maar "normaal".
Wie weet moet je morgen betalen iedere keer je een van je eigen opnames wilt bekijken ?
Ook normaal ?
Is er eigenlijk een limiet aan de hebzucht van die providers ?
is er een punt waar het ook voor jou teveel wordt ?
Of werk je voor een van die providers en vind je dan ook alles normaal omdat je dat beleid nu eenmaal moet verdedigen ?
De provider belet een backup te maken: alleen correct als je het hebt over digitale content en daar zijn dankzij de "nieuwe generatie" downloadende jeugd de laatste 10 jaar genoeg redenen voor. Ik moet maar naar mijn eigen kinderen kijken die géén enkele, ik herhaal géén enkele CD hebben aangekocht sinds ze oud genoeg waren om via LimeWire, uTorrent, Usenet, you name it ... liedjes gratis binnen te halen (sinds ze ongeveer 8 jaar oud waren). Hetzelfde geldt voor DVDs. Nog nooit hebben ze ook maar één DVD gekocht. Alles wordt illegaal gekopïeerd. En de laatste tijd veel 720p of zelfs 1080p films. Het kan niet op ! En neen, ze gaan écht niet méér naar concerten kijken om er de artiesten alsnog iets te laten aan verdienen, of ze gaan niet méér naar de bioscoop om de filmindustrie te steunen ! De gebruiker kan nog steeds alles ANALOOG backup'en. En als hij zo dom is om dat niet te doen en de harde schijf of de hele decoder begeeft het ... even dikke pech als je je - al dan niet legaal - verkregen films zou kwijt raken door het crashen van de HD van je PC.

Ik draai de zaak nu nog eens om naar jou. Kan je ergens inschatten waarom er restricties worden genomen of ben je zoals mijn kinderen gewend ALLES gratis te verkrijgen tot in de treurnis toe ? En zonder enig normbesef, hetgeen nog het triestigste is :evil:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

quistnix schreef:De gebruiker kan nog steeds alles ANALOOG backup'en. En als hij zo dom is om dat niet te doen en de harde schijf of de hele decoder begeeft het ... even dikke pech als je je - al dan niet legaal - verkregen films zou kwijt raken door het crashen van de HD van je PC.
Bullshit, je kunt niet van een backup spreken als je enorm aan kwaliteit verliest (vergeet het HD verhaal al maar om te beginnen, ondertitels via teletekst, meerdere geluidssporen, enz.), en neem jij maar eens analoog een backup van 100 films die op je harddisk staan.
Het maken van een slechte copie duurt langer dan het bekijken van de film zelf, dus wie gaat dat doen ?
En mijn harddisk van mijn PC, die back up ik als ik dat wil, en als die crasht, dan beschouw ik het inderdaad mijn fout als ik daar geen backup van heb.
Maar die backup is dan ook op een redelijke manier te maken, en het is een exacte copie, niet iets dat er van ver wat op lijkt...
quistnix schreef:Ik draai de zaak nu nog eens om naar jou. Kan je ergens inschatten waarom er restricties worden genomen of ben je zoals mijn kinderen gewend ALLES gratis te verkrijgen tot in de treurnis toe ? En zonder enig normbesef, hetgeen nog het triestigste is :evil:
Jij verdraait de zaken.
Als ik een opname maak op harddisk dan heb ik die al, het maken van een copie daarvan die ik dan op een veilige plaats bewaar heeft niets met piraterij te maken.
Bovendien antwoord je nergens op de vraag hoe het komt dat je eenzelfde film wel digitaal en verliesvrij kunt backuppen via DVB-T en TVV, maar niet via Belgacom of Telenet.
Je stigmatiseert, demoniseert en verdraait, omdat je weet dat over datgene waar het werkelijk om draait ik gewoon gelijk heb.

En leg nu eens uit waarom je een opname van VTM HD niet kunt backuppen via Telenet, maar wel via TV Vlaanderen.
Als het toch zo tegen de piraterij te doen is, dan gaan die toch gewoon TV Vlaanderen gebruiken ?
Ik geloof er trouwens niets van dat "piraten" TV opnames gaan gebruiken daarvoor, want die zitten vol met reclames, en zijn dan ook niet "ongeschonden".
En als DVD's en Blu-Ray's dan niet echt veilig zijn maar een veel betere beeld- en geluidskwaliteit hebben, is het maar logisch dat die verkozen worden boven TV opnames.
Men straft hier niet de piraten, maar de gewone gebruiker.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

boulder schreef:Bullshit, je kunt niet van een backup spreken als je enorm aan kwaliteit verliest (vergeet het HD verhaal al maar om te beginnen, ondertitels via teletekst, meerdere geluidssporen, enz.), en neem jij maar eens analoog een backup van 100 films die op je harddisk staan.
Het maken van een slechte copie duurt langer dan het bekijken van de film zelf, dus wie gaat dat doen ?
En mijn harddisk van mijn PC, die back up ik als ik dat wil, en als die crasht, dan beschouw ik het inderdaad mijn fout als ik daar geen backup van heb.
Maar die backup is dan ook op een redelijke manier te maken, en het is een exacte copie, niet iets dat er van ver wat op lijkt...
Een backup is een backup. Punt. Een backup van 100 films ? Op de schijf van de BGC decoder zeker ? BULLSHIT (jij gebruikt dat woord ook zo graag, niet ?)
quistnix schreef:Jij verdraait de zaken. Als ik een opname maak op harddisk dan heb ik die al, het maken van een copie daarvan die ik dan op een veilige plaats bewaar heeft niets met piraterij te maken. Bovendien antwoord je nergens op de vraag hoe het komt dat je eenzelfde film wel digitaal en verliesvrij kunt backuppen via DVB-T en TVV, maar niet via Belgacom of Telenet. Je stigmatiseert, demoniseert en verdraait, omdat je weet dat over datgene waar het werkelijk om draait ik gewoon gelijk heb.
Ik heb je op dit forum nog niet anders geweten dan iemand die graag afbreekt, aanvallen lanceert, alles in vraag stelt, je eigen gelijk zo graag in het licht stelt, etc. Je bent t.a. ook alleen "actief" in Digitale TV (niet dat dat uiteraard niet zou mogen). Maar ons iets positiefs bijbrengen, wow dacht het niet ! Misschien is het dan toch eens dé tijd om ons iets bij te brengen, for a change. Contacteer dan eens TVV, vraag ze hoe het komt dat zij dit wél kunnen, identiek voor DVB-T. Laat het ons eens weten, geef de gebruikers van dit forum eens iets nuttigs. Breng eens iets positiefs. Teach us. Help us. Geef eens wat meerwaarde. Ik kan met recht en reden zeggen dat ik hier al veel mensen heb geholpen. Bewijs dat jij dat ook eens kan, ben benieuwd.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Kinders , play nice voor we moeten gaan knippen en waarschuwingskes uitdelen :cop:
The eternal and true pessimist :D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

quistnix schreef:Een backup is een backup. Punt.
Je hebt echt geen argumenten, hee.
"Backup" jij je MP3 files door ze op audiocassetjes te zetten ?
Durf je dat een backup noemen ?
quistnix schreef:Een backup van 100 films ? Op de schijf van de BGC decoder zeker ?
Je kunt over alles vitten, of het er nu 100 of 30 zijn, je zult al enorm miserie hebben om dat te backuppen.
Voor 1 film zul je algauw 3 uur bezig zijn.
Er is niemand die op die manier backups neemt, en dat weet je maar al te goed.
quistnix schreef:Ik heb je op dit forum nog niet anders geweten dan iemand die graag afbreekt, aanvallen lanceert, alles in vraag stelt, je eigen gelijk zo graag in het licht stelt, etc.
Zaken in vraag stellen, iemand moet het doen, tussen al die mensen die alles maar normaal vinden.
Wees blij dat niet iedereen zomaar alles slikt, of we leefden helemaal in een dictatuur.
Maar ik zie dat de argumenten al direct op zijn, en het nu een persoonlijke aanval wordt.
Het verwondert mij niet.
Ik heb het nog maar zelden anders geweten.
quistnix schreef:Maar ons iets positiefs bijbrengen, wow dacht het niet ! Misschien is het dan toch eens dé tijd om ons iets bij te brengen, for a change.
Blijkbaar heeft meneer ook nog een bril op sterkte nodig ?

Ik neem bijv. dit topic, door mij gestart en uitgezocht : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=26048
Of moet ik verwijzen naar de lijst van frequenties voor digitale TV van Telenet die ik bijhoud op mijn site, en al veel gebruikers geholpen heeft ?
Of de zendericoontjes die er staan, en die onder andere gebruikt worden door mensen met een Logitech Harmony afstandsbediening ?
Moet ik het hebben over de artikels die op mijn site staan, waarvoor ik al menig dankwoordje gekregen hebben omdat ze interessante informatie bevatten ?

Ik heb van u geen lessen te krijgen over positieve bijdragen.
Maar ik begrijp dat u heel graag snel over iets anders zou praten, bij gebrek aan argumenten.
quistnix schreef:Contacteer dan eens TVV, vraag ze hoe het komt dat zij dit wél kunnen, identiek voor DVB-T.
Laat het ons eens weten, geef de gebruikers van dit forum eens iets nuttigs. Breng eens iets positiefs. Teach us. Help us. Geef eens wat meerwaarde. Ik kan met recht en reden zeggen dat ik hier al veel mensen heb geholpen. Bewijs dat jij dat ook eens kan, ben benieuwd.
Goh, moet ik nu verwijzen naar mijn brief naar Yves Leterme, Geert Bourgeois of Neelie Smit Kroes ? (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... s&start=20)
Naar mijn démarches met de Commissie Media ?
Naar het Cartoon Network incident ?

Ohja, interessant, nu stoot ik toch weer op dat geval van In-Di zeker ?
32 zenders ongeëncrypteerd, 5 jaar lang, Telenet komt en neemt het over, alles geëncrypteerd.
Ook omwille van de auteursrechten zeker ?

Ik heb echt van jou geen lessen te krijgen.
En wie kan lezen kan dit met eigen ogen vaststellen.

En dan hoop ik dat het vanaf nu weer over het onderwerp gaat !
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:Kan je ergens inschatten waarom er restricties worden genomen of ben je zoals mijn kinderen gewend ALLES gratis te verkrijgen tot in de treurnis toe ? En zonder enig normbesef, hetgeen nog het triestigste is :evil:
Misschien is er iets fout bij de opvoeding van je kinderen ?

Ik zie trouwens absoluut de relatie niet tussen diefstal zoals begaan door je kinderen, en iemand die een opname maakt voor eigen gebruik (een opname die hij wel mag maken met toestel X, maar niet met toestel Y ?) van iets waar hij wettelijk mag naar kijken en auteursrechten heeft voor bijgedragen.

Jij gaat er defacto vanuit dat zodra iemand de mogelijkheid heeft iets op te slaan voor eigen gebruik dat deze dit recht steeds zal misbruiken om illegale dingen te doen (er zijn heus mensen met meer normbesef dan jou kinderen hoor !)... en we dan maar meteen iedereen moeten beperken.

Los hiervan blijft de vraag open waarom oa. VRT zenders digitaal ongeencrypteerd beschikbaar zijn via DVB-T en DVB-S... en geencrypteerd worden bij BGC. Als je dan blijft volhouden dat dit vanwege auteursrechten is dan heb je toch een groot zwart kruis op je voorhoofd volgens mij.
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

cptKangaroo schreef:Kan je die films spelen als je de decoder afkoppelt van de router?
Gisteren eens eventjes getest en het lukte ook niet.
Zonder connectie kan men eigen PVR's ook niet afspelen.

En digi tv is niet eens echte HD maar dat wist ik ook al opvoorhand.
EenHD, VTM HD en Canvas HD = goede kwaliteit beeld maar geen 5.1/DTS audio.
Nu goed, belgacom kan hier niks aan doen. Stom achterlijk apenland.

Ik kijk voorlopig nog analoge kabel zolang ik nog een signaal heb (= opgezegd).
Ik zie het voordeel er niet van in om die decoder aan te zetten:
1) response tijd decoder is super traag
2) in het begin duurt het 1 min eerdat audio sync is en ook als men zapt duurt het iedere keer een tijdje eerdat het sync is. (LAN verbinding is thans OK)
3) zenderaanbod (incl. boeketen) trekt op niks (zie ook thread van "Belgacom TV: Nederlandse zenders?" http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=26743

Het is juist door die gratis boeket dat ik wat oudere films van MGM opneemde die me in feite nog niet echt eens zoveel interesseerde en als ik zou willen kan ik ze ook downloaden.
Daarom dat ik ook maar max. 30 min echt TV kijk per week.
Vanaf het moment dat ik 1 euro moet betalen aan BGC TV dan vliegt het TV gedeelde buiten en switch terug naar analoge TV.
Ik ben eens benieuwd hoelang BGC gratis TV blijft aanbieden (mits min. 2 andere abonnementen te hebben)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als BGC TV 1 € kost ga je terug naar analoge die 13 € kost?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Die analoge video van vroeger, die was toch ook illegaal?
Vreemd, hoeveel videorecorders zijn er verkocht ?
En dan die DVD / HDD recorders ?
Ook allemaal illegaal ?
Zitten de topmannen van Philips, Sony, en dergelijke dan in de cel :roll:
OMG .. ene die er werkelijk niets van snapt .. Je mag zoveel opnametoestellen kopen als je maar wil daar is niet illegaals aan, als je echter de "geestelijke eigendom" van iemand "opneemt", zelfs voor eigen gebruik, dan ben je aan de auteur daarvan een vergoeding schuldig .. snapt ge dat of moeten we het tekenen? Da's trouwens wat de amerikanen een "catch 22" noemen :twisted:
Het is duidelijk dat de grote verdelers al eens auteursrechten betaald hebben aan de "eigenaars" maar dat ontslaat u als individu niet van dezelfde regel!

snipped
Regulus schreef:Als ze u op Zaventem pakken met een "gecopieerde" Lacoste of Prada of whatever moogt ge al content zijn als ge er duur vanaf komt .. Als het echter om de kopijrechten gaat van (multi)media schreeuwt iedereen moord en brand in naam van hun heilig recht op vrij copieren en (illegaal!) verspreiden van de informatie! GROEI OP ..!
Ken jij het verschil eigenlijk tussen een opname en een kopij ?
Voor een gebruiker van een digitale TV decoder IS een opname gewoon het origineel.
Als het illegaal zou zijn om een opname te maken, dan moeten ze ineens maar de topmannen van Belgacom en Telenet in de bak draaien, want zij brengen net toestellen op de markt die het mogelijk maken om een opname te maken.
Bovendien, u doet mee aan het nodeloos stigmatiseren van de gebruiker.
Iemand die een copie maakt van een opname die hij gemaakt heeft is helemaal niet strafbaar zolang hij die niet doorgeeft.
Of zijn die miljoenen mensen die jarenlang een videorecorder of DVD/HDD recorder verkocht/gebruikt hebben dan allemaal criminelen ?
Neen, waar het over gaat is dat Telenet en Belgacom zich als grote geldwolven meester maken van je opnames, en je dan nog een schuldgevoel willen aanpraten.
Nog meer BS? Nu gaan we dus wat op de semantiek van de definities spelen .. niettemin l.lkoek .. een duplicaat is een duplicaat jong al noemt gij dat "manneke_in_de_maan" of wat_dan_ook.. Opname via TV decoder is het origineel? .. he kameraad mist ge er een paar of zo? dat is een duplicaat menneke en op een duplicaat zijn auterusrechten verschuldigd ongeacht of gij u daarmee in uw g@t gebeten voelt of niet! .. en ge kletst dus oeverloos uit uw nek .. ik herhaal mijzelf nog maar eens "'t is niet omdat de auteursrechtenvereniging oogluikend toestaat dat ge EEN DUPLICAAT van een bepaald product opneemt VOOR EIGEN GEBRUIK dat er geen auteursrechten op rusten ... beetje hardleers? .. en JA .. al wie opneemt van om het even waar is illegaal bezig, zelfs de simpele ziel die xx jaren geleden een leuk deuntje opnam van de radio op een primitief cassetje .. zucht .. eenvoudig te verstaan regeltje nochtans! Vraag maar eens aan die jeugdbewegingen welke rekening ze te betalen kregen als die op hun prive bal de mannen van sabam over de vloer kregen! djeezes!
En Telenet en Bcom dat is het leger des heils of wat? .. natuurlijk dat die hun investeringen proberen veilig te stellen, dat zijn bedrijven die winst moeten maken of wat dacht ge?! dat gij dat niet snapt dat zal hun trouwens worst wezen. :roll:
Regulus schreef:Zoals hier al aangehaald .. 't is niet omdat uw persoonlijke kopijen (voorlopig? of bent u al vergeten dat men auteursrechten heft op lege informatiedragers?) oogluikend toegestaan worden dat ge het oeverloze recht krijgt om alles te pirateren!
U zegt het zelf : er is al betaald voor auteursrechten in de huiselijke kring, op de lege DVD's en op harddisks/memory sticks.
Hoeveel keer zou je dan nog auteursrechten moeten betalen ?
Ja 'k heb al gemerkt dat begrijpend lezen uw sterkste kant niet is .. er is NIET VOLLEDIG betaald voor de auterusrechten met die habbekrats die men heft als compensatie. Moest men dat wezenlijk wel doen voor de volle pot dan worden de blanco media onbetaalbaar lees onverkoopbaar ... ge zoudt dan waarschijnlijk nog veel harder schreeuwen :bang:
Regulus schreef:.. ha .. en al die informatie is dus "public domain" en kan vrij verspreid worden zonder inbreuken op de wetten van het kopijrecht??
Zo is het makkelijk, een ander woorden in de mond leggen en daar dan op reageren.
Ik heb het nergens over doorgeven van die programma's, laat staan op internet zetten.
Maar ja, demoniseren is nogal sterk aanwezig bij sommigen die de praktijken van digitale TV willen goedpraten.
maar mijn beste man, ik leg niemand niets in de mond! Jij en een paar andere clowns beweren hier continue dat ze het vrije eigenaarsrecht hebben op al wat ze van om het even waar opnemen. MOOI NIET DUS! Dat kan zelfs niet voor materiaal dat vrijgegeven is onder "public domain" .. wat zit ge hier dan te raaskallen???? .. enkel heilige rechten maar nooit plichten?
einde nutteloze discussie!

snip
Gesloten

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”