scarlet internet snelheid in leuven

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
baxxie
Starter Plus
Starter Plus

De promotie die ik had bij dommel loopt deze maand af. Omdat ik geen zin heb om 48€/maand te betalen voor cityconnect met raw copper (gaat hier 8.5/1.3Mbit) ben ik op zoek naar een andere provider met onbeperkt internet. Het 12 Mbit abonnement van scarlet lijkt mij redelijk interessant, maar ik zie dat er hier mensen klagen dat ze u op adsl1 ipv adsl2 aansluiten.
Ik woon binnen de ring van Leuven, zijn er hier nog andere Leuvenaars met dit abonnement en wat zijn de snelheden die jullie halen?
Alvast bedankt.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah scarlet is gevraarlijk
ik zou eerder kiezen voor belgacom ongeveer 40€ (maar is ook niet zeker of ze u vdsl geven)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

In ieder geval, zo'n hoge upload zal je nergens anders vinden als dat belangrijk voor je is :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

kan je niet bellen naar dommel en vragen welke proomo ze hebben bij verlenging van contract
baxxie
Starter Plus
Starter Plus

Bellen naar dommel zie ik niet echt zitten, ik heb geen vaste lijn en met de gsm kost dat nogal veel.
Oorspronkelijk kreeg ik 13Mbit uit mijn lijn, nu nog maar 8.5, ik zou liever niet bij dommel blijven omdat ik niet weet hoeveel die lijnwaardes nog gaan zakken. Bovendien is zakendoen met dommel enkel interessant indien ge alles doet volgens de normale procedure en indien er niets fout loopt langs hun kant. Dus speciallekes vragen aan dommel vertrouw ik niet. Ik heb geen zin om potentieel een hele hoop problemen te krijgen.

De belgacom classic optie is idd ook een mogelijkheid. 32.5€+10€ voor het ongelimiteerd downloaden. Zeker omdat ge nu 3 maand gratis kunt krijgen. Al zou ik eerder voor scarlet gaan als ik zeker weet dat de snelheid goed wordt, vanwege de lage prijs...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

blijf zo ver mogelijk weg van scarlet
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

proximusboyke schreef:blijf zo ver mogelijk weg van scarlet
Meneer is weer aan het bashen, Scarlet is niet slecht...

Ze noemen het ook wel de Provider voor de iets geavanceerde gebruiker omdat de support niet zo goed is, maar qua prijs/kwaliteit ben ik heel tevreden!
Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Het is niet opzettelijk dat dommel u snelheid lager zet ze.
Het hangt af van de lijnwaarden en denk niet dat dommel of belgacom er veel aan kan veranderen, omdat er te veel factoren een rol spelen.
Weet je hoe ver je van de centrale zit, of kan je je lijnwaarden posten?

Ik denk dat Dommel en EDPNet nogal goed zijn in hun eigen ding te doen, terwijl Scarlet het slaafje van Belgacom is.

Zo zegt Belgacom (dus ook Scarlet)
Vanaf 2 km van de centrale geen ADSL2+ meer...
EDPNet trekt hem dat niet aan, omdat ze toch hun eigen materiaal (nieuwer materiaal, en geen oud dat denkel ADSL1 ondersteunt en waar ze toch nog aan willen verdienen) hebben staan in de centrale.
Een ander voorbeeldje van dommel, hun Annex M (verhoogde upload) wordt niet toegepast bij Belgacom, om overspraak te voorkomen.
Zo zijn er waarschijnlijk nog wel een hele hoop voorbeelden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

funkstar dat is niet bashen dat is ervaring en na 2 jaar lees ik nog altijd dezelfde verhalen van klanten die erg teleurgesteld zijn.
Wat je van andere providers niet of zoveel niet leest
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben al Klant sinds Tiscali overgenomen is door hun.
Enja het is wel voor een deel waar dat je krijgt wat je betaalt.
Zo heb je geen 0800 nummer voor de klantendienst, soms moet je 30 min wachten tot je iemand aan de lijn hebt... en soms ook maar 3 minuten.
De kans bestaat dat je op ADSL1 vliegt, maar achja je hebt ten minste FUP, en zo zullen ze hun FUP ook wel een beetje proberen te beperken/spreiden.
De grootverbruikers hinderen elkaar dan maar :lol:

Je hebt ook geen binaries ter beschikking, en daar zit het hem in die kleine dingen.
Bij Belgacom heb je dan weer "gratis" mobiel internet in het weekend en zo van die toestanden maar daar betaal je dan weer meer.
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Door het succes van Belgacom HD-TV zijn veel ADSL1 verbindingen omgezet naar VDSL2 of ADSL2+ (waar geen VDSL beschikbaar). Het gevolg is dat er veel vrijgekomen ADSL1 capaciteit is en anderzijds (door het succes) een tekort
aan VDSL2 en ADSL2+ capaciteit.
Om en lang verhaal kort te maken is het Scarlet (als Begacom dochter) die deze met zijn goedkope formule opvult.

Trek zelf je conclusies of je hier op intekent en er dan een jaar wil aan vasthangen.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Even of topic : Ik heb momenteel ook weer eens te klagen van Scarlet. Vraag nu momenteel Belgacom tv aan, dit ging nog steeds niet daar het technisch niet mogelijk was mijn buurt. Nu dus is het eindelijk wel, dus telefonisch het aangevraagd begin vorige maand. De man aan de telefoon verzekerde mij dat ze mij de week nadien gingen bellen. Na lang wachten nog steeds niets. Nu dus even per mail nagevraagd en wat tot mijn verbazing, helaas kan je nog steeds geen Belgacom tv kan krijgen daar de migratie nog niet is gebeurt tussen Belgacom en Scarlet. Heb wel vrienden die reeds een jaar belgacom tv hebben via Scarlet en nu kan dit niet meer wegens procedure die niet in orde is????
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

goedkoper is CityLine (raw copper inb.) met boost pack voor unl. dwl
€28,95 + €10 = 38.95eur/m en dan krijg je er nog eens gratis telefonie bij, die je niet hoeft te gebruiken als je dat niet wil.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

proximusboyke schreef:kan je niet bellen naar dommel en vragen welke proomo ze hebben bij verlenging van contract
Ze zullen daar eens goed lachen. Ze verplichten hun bestaande klanten zelfs hun sagem modem te kopen bij een upgrade naar speedconnect terwijl nieuwe klanten dat niet moeten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 8 keer

proximusboyke schreef:blijf zo ver mogelijk weg van scarlet
Waarom eigenlijk?

Ik ben begonnen bij Freegates wat werd overgenomen door Planet Internet en dat op zijn beurt weer door Scarlet werd overgenomen. Dus al meer dan 10 jaar ben ik niet veranderd en telkens ik eens bel naar hun ben ik binnen de 10 minuten geholpen. Dus dan heb ik al weer opgehangen.

Je weet net zo goed dat op een forum meestal geklaagd wordt, tevreden klanten posten niet veel.
Maar om nu jou ervaring met Scarlet als leidraad te nemen voor elke klant is ook kortzichtig.
Scarlet is helemaal niet slecht, nah! :nana:
tonym
Premium Member
Premium Member

@Vladimirke,

Het kan best dat er geen probleem is met een abbo dat 10jaar niet verandert is.
Het topic gaat over wat een nieuwe aansluiting mag verwachten.
En hier loopt het (sedert de migratie naar Belgacom) regelmatig fout.
Er zijn legio topics over de slechte communicatie en valse beloften van Scarlet.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

tonym schreef:@Vladimirke,

Er zijn legio topics over de slechte communicatie en valse beloften van Scarlet.
Je bent wel héél relatief hé.
Hoe kun nu een vergelijk maken met een andere provider als je niet weet in hoeveel gevallen van de totaal het fout loopt.
Ik ga niet op google beginnen zoeken naar dit forum om me te registeren en te posten "mijn aansluiting is goed verlopen", maar andersom natuurlijk als het slecht verlopen is...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

let op scarlet kan goed zijn maar als je in een buurt woont waar veel scarletgebruikers zitten heb je het vlaggen
2 jaar geleden ging ik 20 halen en ik haalde amper 6.
Infeite ging ik daar niks over zeggen want het was onbeperkt maar wanneer het tussen 16 -24 u was had ik plos meer 0.5 - 1
met laagtes tot 0.2
heb alles netjes genoteerd na mij paar maanden aan het lijntje te houden, heb zelfs nog de emails bewaard hebben ze besloten na tussenkomst van de ombudsdienst dat ik gratis mocht vertrekken.
Als je zo een verhalen na 2 jaar nog steeds leest heb ik zoiets van blijf er zover mogelijk weg om teleurstellingen te voorkomen.
En nee dat is geen bashen dat is gewoon zelf meegemaakt !
tonym
Premium Member
Premium Member

Hoe kun nu een vergelijk maken met een andere provider als je niet weet in hoeveel gevallen van de totaal het fout loopt.
Er kan via het forum vlot een vergelijking gemaakt worden; het aantal klachten vs. technische topics is indicatief.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

tonym schreef:
Er kan via het forum vlot een vergelijking gemaakt worden; het aantal klachten vs. technische topics is indicatief.
Dan is elke VDSL2 provider véél beter, gewoon omdat de BBox2/Sagem nogal beperkt is in geavanceerdere functies of niet (ik lees hier veel vragen die met een andere router niet zouden voorkomen hoor)?
tonym
Premium Member
Premium Member

honda4life schreef:
tonym schreef:
Dan is elke VDSL2 provider véél beter, gewoon omdat de BBox2/Sagem nogal beperkt is in geavanceerdere functies of niet (ik lees hier veel vragen die met een andere router niet zouden voorkomen hoor)?
Ik reageer on topic
Het 12 Mbit abonnement van scarlet lijkt mij redelijk interessant, maar ik zie dat er hier mensen klagen dat ze u op adsl1 ipv adsl2 aansluiten.
Snap niet wat de geavanceerde functies hier bij komen doen
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 8 keer

honda4life schreef:
tonym schreef:@Vladimirke,

Ik ga niet op google beginnen zoeken naar dit forum om me te registeren en te posten "mijn aansluiting is goed verlopen", maar andersom natuurlijk als het slecht verlopen is...
Héél relatief is veel gezegd. Ik ben niet zo'n provider-hopper gelijk er velen zijn. Nauwelijks enkele maanden na hun aansluiting zijn ze al naar beter maar vooral goedkoper aan het uitkijken.
Zolang het goed werkt en de prijs redelijk is blijf ik er af.

Maar ook binnen Scarlet ben ik eerst van een inbelverbinding naar ADSL gegaan. Verleden jaar van zijn ze de oude Scarlet-box door de nieuwe Sagem komen veranderen en sedert enkele weken ben in van Scarlet One naar Internet en telefonie gegaan. Alles ging vlug en correct, zelfs bij een defecte modem ben ik binnen de 24 uren geholpen. Dus dat er iemand stelt dat Scarlet per definitie slecht is klopt dan niet.

Zoals ik eerder al opmerkte, op een forum zitten meestal de mensen met slechte ervaringen.
En of een bepaalde provider in jouw geval goed werkt is van meer factoren afhankelijk dan enkel de aansluiting. Er zijn genoeg mensen die eerst eens hun binnenhuisinstallatie mogen nazien voor ze beginnen te klagen.
tonym
Premium Member
Premium Member

Hier op het Scarlet gedeelte van het forum komen toch regelmatig klachten over beloftes die niet nagekomen worden
en aansluitend een zeer onefficiente helpdesk (en dit is zacht uitgedrukt) Even enkele relevante topics:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24964
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=26177
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=25171
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=25431
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=25410

En op tik.be is de verhouding van de klachten vs. technische topics nog evidenter.
http://www.tik.be/forum/viewforum.php?f ... bf40bd2158

EDIT: Ik ben zelf reeds 4jaar op het Scarlet netwerk, maar na migratie naar het netwerk van Belgacom zomaar van
ADSL2+ overgezet op de oude ADSL1 en mijn lijnprofil verlaagd van 12/1 Mbps naar 6/0,5 Mbps. Sedert begin dit jaar
krijg ik geen zinnige reactie van Scarlet daarover. Ze schuiven de schuld op Belgacom; terwijl de technische dienst
van Belgacom dit tegenspreekt en zegt dat dit (commerciele) keuzes van Scarlet zijn.
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Bijna een jaartje Scarlet internet only klant in heverlee (leuven)
Ik zit op 3,5km van de centrale volgens metingen en haal effectief en zeer stabiel 940kbyte/sec down, 65kbyte/sec up.

Maandelijks sleur ik er 150 a 200 gieg door, altijd in de avond "prime time" dus.
Nog geen downtime opgemerkt.

Voor mijn part nog steeds de beste en goedkoopste formule die er is als je 100+ gieg nodiug hebt, geen boodschap hebt aan een vaste lijn.
Digitale tv is bij telenet immers imo nog steeds een pak beter.

Zo zit ik aan 25€ internet + 5€ raw copper + 8€ huur digicorder + 13€ kabelabbonnement.
51€ voor onbeperkt internet zonder gezever echt unlimited, de beste digitale tv en nog steeds overal analoge beschikbaar daarbuiten.

Als belgacomtv in de toekomst een tandje zou bijsteken en scarlet zo slim word om ook op scarlet one de limiet af te schaffen of minstens op 300g plaatst verkast ik voor alles naar hun: 50€ per maand is niet goedkoper maar internet gaat nog wat sneller dan en vaste lijn er voor niks bij
baxxie
Starter Plus
Starter Plus

Als ik dit lees ga ik toch voor een veiligere oplossing kiezen. Het risico van op adsl1 aangesloten te worden wil ik niet nemen. 20Mbit heb ik niet nodig, maar het risico lopen om een jaar vast te hangen aan 6Mbit of minder ga ik niet nemen. Dan nog liever enkele euro's meer kwijt en zekerheid om te kunnen surfen met technologie uit de 21e eeuw.
Unregistered
Starter
Starter

EDIT: Ik ben zelf reeds 4jaar op het Scarlet netwerk, maar na migratie naar het netwerk van Belgacom zomaar van
ADSL2+ overgezet op de oude ADSL1 en mijn lijnprofil verlaagd van 12/1 Mbps naar 6/0,5 Mbps. Sedert begin dit jaar
krijg ik geen zinnige reactie van Scarlet daarover. Ze schuiven de schuld op Belgacom; terwijl de technische dienst
van Belgacom dit tegenspreekt en zegt dat dit (commerciele) keuzes van Scarlet zijn.
De schuld van BGC om niet op het hoogst haalbare profiel te plaatsen. Schuld van Scarlet om dat ze weigeren upgrades (ja zelf als ze mogelijk zijn) aan te vragen omdat het te duur is.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”