BBOX2 Voipstunt analoge telefoon

Plaats reactie
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

Hallo,

Ik heb al ter vergeefs geprobeerd om mijn bbox2 te doen werken met een analoge telefoon aangesloten op de bbox2.
De lijn wordt actief maar als ik een nummer bel is het altijd een bezet toon die ik als resultaat krijg.
Heeft er al iemand de BBOX2 kunnen instellen en gebruiken met voipstunt?
met dank voor de komende reacties,
Ricy
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Heb je in de instellingen van je bbox al nagekeken of VOIP wel aan staat (Surf eens naar 192.168.1.1) ?
Laatst gewijzigd door fredo66 06 aug 2010, 09:52, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik dacht dat je voip settings rechtstreeks in de BBOX2 ingeven niet (goed) werkte? Hoe ga je dat trouwens doen voor je binnenkomende gesprekken?

Ik denk dat je beter af bent met een Fritzbox te kopen (tweedehands al te vinden voor rond de 30€) en dan de werkwijze in dit topic te volgen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

fredo66 schreef:Heb je in de instellingen van je bbox al nagekeken of VOIP wel aan staat (Surf eens naar 192.168.1.1) ?
Dit zijn de instellingen die ik ingevoerd heb in de BBOX2,
Misschien heb ik ergens iets verkeerd ingesteld en is dat de reden dat het niet werkt ?

1) Advanced Settings/NetworkInterfaces/InterfaceName/WanEth1.20Voip/Settings/
[Configure Connection]
[General]
[Internet Protocol] Optie:="NoIp"

2) Advanced Settings/Telephone/TAB:General/
[ Gateway configuration]
Optie:Interface=eth1.20
Optie:Sip domain=sip.voipstunt.com Optie:Port:5060 Optie:Transport:UDP
[ Proxy Server] Optie:ProxyAddress=sip.voipstunt.com Optie:Port:5060 Optie:Transport:UDP
[ Registrar/SipDomain] Optie:RegistrarAddress=sip.voipstunt.com Optie:Port:5060 Optie:Transport:UDP
[Outgoing Call]
Optie:Default line used for outgoing call by Phone 1 : Line0 (aangevinkt) Line1 (niet aangevinkt) Line2 (niet aangevinkt)
Optie:Default line used for outgoing call by Phone 2 : Lin0 Line1 line2 (niets aangevinkt)
[ SIP Stack Parameters]
Optie:SIP Stack Mode : NGN Stack (aangevinkt) IMS Stack (niet aangevinkt)

3) Advanced Settings/Telephone/TAB:Lin0/
[ Line Status ]
Registration status : Call status :
[ Line configuration ]
Optie:Telephone number=+32XXXXXXXX
URI :
Optie:Auth. User Name= Voipstuntusername
Optie:Auth. Password= voipstuntpaswoord
[ Physical Interface Association ]
Optie:Phone 1 (aangevinkt) Phone 2 : (niet aangevinkt)
Supplementary services
Optie:Call Waiting=Off CLIR= (niet aangevinkt) MWI = (niet aangevinkt)
[ Codec list ]
# PCMA
BitRate : 64000/Packetization Period : 20 ms/Silence Suppression : no/Codec Priority : 1
# G729
BitRate : 8000/Packetization Period : 20 ms/Silence Suppression : no/Codec Priority : 2
[ Call Forward ]
Unconditional Enable (niet aangevinkt) Forward to
On busy Enable (niet aangevinkt) Forward to
On no answer Enable (niet aangevinkt) Forward to after=0 rings
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ricy schreef:Dit zijn de instellingen die ik ingevoerd heb in de BBOX2,
Misschien heb ik ergens iets verkeerd ingesteld en is dat de reden dat het niet werkt ?
Jouw instellingen zien er goed uit.
Network Interfaces > WanEth1.20 > No Ip = OK (want voor voipstunt heb je de Internet PPPoE verbinding nodig)

Onder Telephony zou ik het volgende wijzigen:
Domain: voipstunt.com
Telephone Number: geef hier eens jouw Voipstunt username.

Daarna een reboot.
Probeer eens opnieuw en laat ons iets weten.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

philippe.deleye schreef:
Telephone Number: geef hier eens jouw Voipstunt username.

Probeer eens opnieuw en laat ons iets weten.
Philippe.
Ik heb het telefoonnummer +32PXXXXXXX eens vervangen door de VoipstuntUsername en het werkt nu inderdaad. :-D

Wat ik mij nu afvraag is of er een mogelijkheid bestaat zodat iemand mij ook via deze weg kan opbellen !!?

In ieder geval erg bedankt omdat je mij de goeie oplossing gegeven hebt.
groetjes,
Ric.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ricy schreef: Ik heb het telefoonnummer +32PXXXXXXX eens vervangen door de VoipstuntUsername en het werkt nu inderdaad. :-D
Wat ik mij nu afvraag is of er een mogelijkheid bestaat zodat iemand mij ook via deze weg kan opbellen !!?
Goed om te weten dat het werkt.
Je kan niet opgebeld worden via deze weg, tenzij je een Voipstunt telefoonnummer hebt. In sommige landen kan je (of kon je) bij Voipstunt een VOIP-in nummer kopen.
Je kan in principe wel opgebeld worden door een andere Betamax gebruiker (Voipstunt, Voipcheap, Poivy, etc ...) die jou in zijn contactlijst heeft staan. Hij zal jou zien als "online via SIP".

PS. Indien je wilt dat je telefoonnummer meegestuurd wordt (CLIP) probeer dan eens:
Registrar = [email protected]
Je moet wel vooraf je nummer laten verifiëren via de Voipstunt softphone client (en daarna de client terug afsluiten en instellen dat deze niet automatisch opstart bij start-up van de PC)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

philippe.deleye schreef:
Goed om te weten dat het werkt.
Philippe.
Ik heb te vroeg victorie geroepen !!!
Nadat ik de BBOX2 gisternavond uigezet had (spanningsloos) en hem deze morgen weer opzette heb ik gezien dat op de bbox2-display het symbool van Telefoon1 niet oplicht.
Daarom heb ik alle settings in de BBOX2 nog eens gecheckt en waren niet veranderd.
Als ik kijk onder:
  • Advanced Settings/Telephone/TAB: Lin0
    [Line Status]
    Registration status : Quiescent Call status :
    [Line configuration]
    Telephone number : voipstuntusername
    URI : sip:[email protected]
    Auth. User Name : voipstuntusername
    Auth. Password : **************
Dan stel ik vast dat de "Registration status" op "Quiescent" staat en niet meer als "Up" zoals het zou moeten !!
Dus om één of andere reden werkt het nu opeens niet meer, maar om welke reden ???

Ric.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ricy schreef:Dus om één of andere reden werkt het nu opeens niet meer, maar om welke reden ???
Oei, niet goed .... Bbox heeft zo zijn kuren :???:
- misschien toch sip domain = sip.voipstunt.com (of leeg laten)
- terug op Apply
- Reboot (Maintenance > Reboot)
Je bent niet de enige die VOIP niet stabiel krijgt op de bbox2. Misschien toch overwegen om een Voip router aan te schaffen ?

PS - Ik heb een test account aangemaakt bij PoivY (username = FritzBox_test) en deze in de bbox2 ingesteld.
Ik hou het eens in de gaten of en hoelang ik geregistreerd blijf)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

philippe.deleye schreef:
Ik heb een test account aangemaakt bij PoivY (username = FritzBox_test) en deze in de bbox2 ingesteld.
Ik hou het eens in de gaten of en hoelang ik geregistreerd blijf)
Als test heb ik tijdens het bbox2-rebooten ook de voipstunt applicatie opgestart op mijn laptop en dan krijg ik de melding op de laptop:
"your logged in to voipstunt with another computer; to login again click here"
Maar op de bbox blijft de melding: <Registration status : Quiescent>
Na herhaldelijk rebooten van bbox2 krijg ik soms de melding: <Registration status : Up> en als ik dan probeer te bellen krijg ik weer zoals in het begin van mijn probleem een bezettoon na het invoeren van een nummer !!
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

Laatste bevindingen:

Ik stel vast dat na herhaaldelijk rebooten van de bbox2 dat het lukt om te bellen via voipstunt.
Maar als je eens de bbox2 zonder spanning gezet hebt moet je weer herhaaldelijk rebooten om het spel in gang te krijgen.
Wat hier de reden van is, blijft voor mij een raadsel!!!
(nochtans alle bbox2 settings blijven intact)
Ric.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

philippe.deleye schreef:PS - Ik heb een test account aangemaakt bij PoivY (username = FritzBox_test) en deze in de bbox2 ingesteld. Ik hou het eens in de gaten of en hoelang ik geregistreerd blijf)
ricy schreef:Ik stel vast dat na herhaaldelijk rebooten van de bbox2 dat het lukt om te bellen via voipstunt.
Maar als je eens de bbox2 zonder spanning gezet hebt moet je weer herhaaldelijk rebooten om het spel in gang te krijgen.
Vandaar dat mijn test account het nog altijd doet: ik zet mijn bbox nooit zonder stroom (anders valt mijn telefooncentrale uit).
Volgens mij heeft het te maken met de tijd die de bbox2 nodig heeft om een internetverbinding te krijgen (PPPoE) na opstarten. Het duurt een hele tijd voor je het @ lampje ziet branden. Misschien probeert de VOIP al te registreren vooralleer de Bbox2 zijn pppoe verbinding krijgt (wild guess) ?

Is er een reden waarom je de bbox2 frequent zonder spanning zet ? Als het blijft werken zou ik de bbox2 gewoon aan laten ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

philippe.deleye schreef: Vandaar dat mijn test account het nog altijd doet: ik zet mijn bbox nooit zonder stroom (anders valt mijn telefooncentrale uit).
Volgens mij heeft het te maken met de tijd die de bbox2 nodig heeft om een internetverbinding te krijgen (PPPoE) na opstarten. Het duurt een hele tijd voor je het @ lampje ziet branden. Misschien probeert de VOIP al te registreren vooralleer de Bbox2 zijn pppoe verbinding krijgt (wild guess) ?

Is er een reden waarom je de bbox2 frequent zonder spanning zet ? Als het blijft werken zou ik de bbox2 gewoon aan laten ?
Philippe.
Laat jij je BBox2-kookvuur 's nachts aanstaan als het niet nodig is misschien :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

honda4life schreef:Laat jij je BBox2-kookvuur 's nachts aanstaan als het niet nodig is misschien :angel:
1) eh ...Ja. Want zonder Bbox2 aan, is de telefoon dood (ik heb alléén VOIP).
2) ik heb absoluut geen last van kookvuur. Mijn FritzBox voelt een stuk warmer aan dan de BBox2.
De Bbox bevindt zich nochtans in een gesloten kast, maar hangt wel aan de muur. Ik voel absoluut geen abnormale warmte. Ik denk dat de warmte vooral geproduceerd wordt aan de onderkant van de box.
- Als je deze dan aan de muur bevestigt kan de warmte opstijgen langs de muur ?
- Als die gewoon horizontaal staat, dan stijgt de warmte door de box naar boven, en wordt de hele box heet ?
3) Los van het feit of je de warmte nu voelt of niet (afhankelijk van de opstelling) is het natuurlijk een energie besparing als je de box niet laat aanstaan .... maar in mijn geval niet echt een optie.
Mijn nederige bijdrage tot energiebesparing is dat ik mijn ganse TV kast zonder stroom zet 's nachts (TV, video, FM installatie, DVD speler, mediaplayer, digicorder, sat receiver ... ) ;)

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ooit eens gelezen (in een handleiding van Linksys dacht ik) dat vaak aan- en uitzetten van modems/routers hun levensduur drastisch zou verminderen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

philippe.deleye schreef: Het duurt een hele tijd voor je het @ lampje ziet branden. Misschien probeert de VOIP al te registreren vooralleer de Bbox2 zijn pppoe verbinding krijgt (wild guess) ?
Ik denk dat het complexer is dan dat want zelfs als de registratie van voipstunt via bbox al in orde was en ik probeerde telefoonnummers te vormen, kreeg ik iedere keer een bezettoon. Nu heb ik al enkele keren als test de bbox2 spanningsloos gezet en tot nu toe blijkt alles goed te marcheren !
philippe.deleye schreef: Is er een reden waarom je de bbox2 frequent zonder spanning zet ? Als het blijft werken zou ik de bbox2 gewoon aan laten ?
Philippe.
Het is van mij al altijd de gewoonte geweest van als ik een apparaat kan afzetten dan zet ik het af en niet direct om reden van besparing maar ook uit oogpunt van veligheid, 't is misschien ouderwets maar 't is iets dat ik blijkbaar nog van mijn vader overgeërfd heb.
xenne schreef:ooit eens gelezen (in een handleiding van Linksys dacht ik) dat vaak aan- en uitzetten van modems/routers hun levensduur drastisch zou verminderen.
Ja, wat daar van waar is dat zou ik met een korrelke zout nemen, dat zegden ze vroeger ook van PC's dat je ze beter zou dag en nacht laat aan staan.
Ik weet het over zo'n zaken kan je blijven discussiëren hé !
Ric.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Ricy,

Welke firmware heeft jouw BBOX2 juist?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”