Is een fibernet 100 abo nog altijd aantrekkelijk ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

mailracer schreef:Dit toch wel even terug in de kijker plaatsen, omdat het me nog altijd bezig houd.

Door de FUP is het dus aleen maar de snelheid die in het voordeel speelt van dit abonement. De 100mbit is wat overkill. Ik opteer dan ook om over te stappen naar FN50 of turbonet. Maar dan heb ik :
- maar 10 of ?? Gbyte meer na de melding van smalband. Nu 30 Gbyte bij FN100.
- geen 5 mbit upload.
- geen 2 Gbyte opslag voor wat grotere mails of webruimte. Alternatieven zijn mogelijk, dus eigenlijk van minder belang
- vermoedelijk ook een veel lagere smalband. Maar alleen jeroen kan dit invullen.
- het lagere aantal computers die ik kan gebruiken is van geen nut omdat ik mijn eigen router heb.
- .......
Gmailadresje je mails laten pullen, en je hebt plots 7 Gb :wink:
(via de webmail laten forwarden naar hotmail?)
Je kan zelfs via gmail verzenden met @telenet.be, maar de reactie kan wel wat langer onderweg zijn als je wacht tot het automatisch pullt.
Varieert van 2 uur tot 15 minuten dacht ik, naargelang hoe actief je telenetaccount is, en als je een mail stuurt gaat hij ook sneller controleren dacht ik.

GMail FTW :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

honda4life schreef:
mailracer schreef:Dit toch wel even terug in de kijker plaatsen, omdat het me nog altijd bezig houd.

Door de FUP is het dus aleen maar de snelheid die in het voordeel speelt van dit abonement. De 100mbit is wat overkill. Ik opteer dan ook om over te stappen naar FN50 of turbonet. Maar dan heb ik :
- maar 10 of ?? Gbyte meer na de melding van smalband. Nu 30 Gbyte bij FN100.
- geen 5 mbit upload.
- geen 2 Gbyte opslag voor wat grotere mails of webruimte. Alternatieven zijn mogelijk, dus eigenlijk van minder belang
- vermoedelijk ook een veel lagere smalband. Maar alleen jeroen kan dit invullen.
- het lagere aantal computers die ik kan gebruiken is van geen nut omdat ik mijn eigen router heb.
- .......
Gmailadresje je mails laten pullen, en je hebt plots 7 Gb :wink:
(via de webmail laten forwarden naar hotmail?)
Je kan zelfs via gmail verzenden met @telenet.be, maar de reactie kan wel wat langer onderweg zijn als je wacht tot het automatisch pullt.
Varieert van 2 uur tot 15 minuten dacht ik, naargelang hoe actief je telenetaccount is, en als je een mail stuurt gaat hij ook sneller controleren dacht ik.

GMail FTW :lol:
OK dat zijn een van de alternatieven, maar ik zocht meer naar de verschillen tussen FN100 en de lagere abo's met FUP. buiten de snelhied.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het enige voordeel is gewoon dat je de allersnelste bent.
Voor sommigen is dat belangrijker dan de prijs :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

honda4life schreef:Het enige voordeel is gewoon dat je de allersnelste bent.
Voor sommigen is dat belangrijker dan de prijs :roll:
Als je de allersnelste bent tijdens de smal-band,
dan vind ik dit abonement wel de moeite waard.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

mailracer schreef:
honda4life schreef:Het enige voordeel is gewoon dat je de allersnelste bent.
Voor sommigen is dat belangrijker dan de prijs :roll:
Als je de allersnelste bent tijdens de smal-band,
dan vind ik dit abonement wel de moeite waard.
Haha geef ze dan >20 Mbit op smallband, dan is het verhaaltje altijd waar :twisted:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

mailracer schreef:Dit toch wel even terug in de kijker plaatsen, omdat het me nog altijd bezig houd.

Door de FUP is het dus aleen maar de snelheid die in het voordeel speelt van dit abonement. De 100mbit is wat overkill. Ik opteer dan ook om over te stappen naar FN50 of turbonet. Maar dan heb ik :
- maar 10 of ?? Gbyte meer na de melding van smalband. Nu 30 Gbyte bij FN100.
- geen 5 mbit upload.
- geen 2 Gbyte opslag voor wat grotere mails of webruimte. Alternatieven zijn mogelijk, dus eigenlijk van minder belang
- vermoedelijk ook een veel lagere smalband. Maar alleen jeroen kan dit invullen.
- het lagere aantal computers die ik kan gebruiken is van geen nut omdat ik mijn eigen router heb.
- .......
Volgens de top 25 lijst hebben fibernetters wel meer ruimte voor ze op grootverbruik komen (1 TB). Natuurlijk als je enkel voor zoveel mogelijk giga's gaat dan bewijzen die eerste 4 wel dat je evengoed af bent met een goedkoper abo.

# Abonnement Start Vrij verbruik Grootverbruik Totaal volume Nickname
1 TurboNet 04/07/2010 466,9 GB 2213,0 GB 2680 GB
2 TurboNet 14/07/2010 271,5 GB 1583,9 GB 1855,4 GB
3 TurboNet XL 09/07/2010 304,5 GB 1185,2 GB 1489,8 GB Stormtraxx
4 TurboNet XL 15/07/2010 188,8 GB 1143,5 GB 1332,3 GB
5 FiberNet 06/07/2010 1096,2 GB Nvt 1096,2 GB
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

giallorossi90 schreef: Volgens de top 25 lijst hebben fibernetters wel meer ruimte voor ze op grootverbruik komen (1 TB). Natuurlijk als je enkel voor zoveel mogelijk giga's gaat dan bewijzen die eerste 4 wel dat je evengoed af bent met een goedkoper abo.

# Abonnement Start Vrij verbruik Grootverbruik Totaal volume Nickname
1 TurboNet 04/07/2010 466,9 GB 2213,0 GB 2680 GB
2 TurboNet 14/07/2010 271,5 GB 1583,9 GB 1855,4 GB
3 TurboNet XL 09/07/2010 304,5 GB 1185,2 GB 1489,8 GB Stormtraxx
4 TurboNet XL 15/07/2010 188,8 GB 1143,5 GB 1332,3 GB
5 FiberNet 06/07/2010 1096,2 GB Nvt 1096,2 GB
De normen zijn voor niemand nog dezelfde, ook niet onderling met hetzeflde abonement. Onvoorstelbaar :bang: :bang:
Straf vind ik dat de nummer 1 het laagste abonement heeft van de FUP. En een vrij gebruik van 466 Gbyte.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

mailracer schreef:
De normen zijn voor niemand nog dezelfde, ook niet onderling met hetzeflde abonement. Onvoorstelbaar :bang: :bang:
Straf vind ik dat de nummer 1 het laagste abonement heeft van de FUP. En een vrij gebruik van 466 Gbyte.
De normen zijn nog altijd voor iedereen hetzelfde, of denk je nu echt dat telenet voor jou iets meer gaat doen dan voor mij.
We weten alleen de norm niet meer, vroeger wist je 100gig overdag, 's nachts het dubbele. Nu is de nacht blijkbaar meer dan het dubbele....
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

iceke schreef:
mailracer schreef:
De normen zijn voor niemand nog dezelfde, ook niet onderling met hetzeflde abonement. Onvoorstelbaar :bang: :bang:
Straf vind ik dat de nummer 1 het laagste abonement heeft van de FUP. En een vrij gebruik van 466 Gbyte.
De normen zijn nog altijd voor iedereen hetzelfde, of denk je nu echt dat telenet voor jou iets meer gaat doen dan voor mij.
We weten alleen de norm niet meer, vroeger wist je 100gig overdag, 's nachts het dubbele. Nu is de nacht blijkbaar meer dan het dubbele....
niet waar, als de norm hetzelfde was, dan had iedere turbonetter op hetzelfde bereik op smalband gekomen. Nu maakt men daar zo een onderscheid in dat het volledig is omgeslagen. Onderling de abonementen is er een groot verschil.
FN gebruikers hebben wel meer speelruimte voor ze op smalband komen, maar dat is dan ook het enige dat ze als extra doen voor een FiberNetter. De normen (limieten) waren vroeger duidelijk, nu niet meer.
Waar vroeger de limiet tussen FN en TN het grote verschil was en dit de extra euro's kon rechtvaardigen, is dit nu volledig verloren gegaan.

Als de limieten geen uitgangspunt meer zijn om abonementen te vergelijken, dan vind ik dat er bij een FN100 en FN50 abonement iets moet veranderen aan de extra's zoals uploadsnelheid en een goede webruimte met alles op en aan.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De norm kan nog dezelfde zijn als men met extrapolatie werkt. 10 gig per dag = 300 per maand, 100 per dag = 3000 per maand.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Kan iemand een speedtest geven van het Fibernet 50 abo aub?
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

mailracer schreef:
iceke schreef:
mailracer schreef:
De normen zijn voor niemand nog dezelfde, ook niet onderling met hetzeflde abonement. Onvoorstelbaar :bang: :bang:
Straf vind ik dat de nummer 1 het laagste abonement heeft van de FUP. En een vrij gebruik van 466 Gbyte.
De normen zijn nog altijd voor iedereen hetzelfde, of denk je nu echt dat telenet voor jou iets meer gaat doen dan voor mij.
We weten alleen de norm niet meer, vroeger wist je 100gig overdag, 's nachts het dubbele. Nu is de nacht blijkbaar meer dan het dubbele....
niet waar, als de norm hetzelfde was, dan had iedere turbonetter op hetzelfde bereik op smalband gekomen. Nu maakt men daar zo een onderscheid in dat het volledig is omgeslagen. Onderling de abonementen is er een groot verschil.
FN gebruikers hebben wel meer speelruimte voor ze op smalband komen, maar dat is dan ook het enige dat ze als extra doen voor een FiberNetter. De normen (limieten) waren vroeger duidelijk, nu niet meer.
Waar vroeger de limiet tussen FN en TN het grote verschil was en dit de extra euro's kon rechtvaardigen, is dit nu volledig verloren gegaan.

Als de limieten geen uitgangspunt meer zijn om abonementen te vergelijken, dan vind ik dat er bij een FN100 en FN50 abonement iets moet veranderen aan de extra's zoals uploadsnelheid en een goede webruimte met alles op en aan.

?? Telenet stelt nog altijd dat je meer kan downloaden 'snacht dan overdag, voor die eerste X gb ligt de limiet dus voor iedereen anders, net als vroeger.

Telenet maakt het zichzelf moeilijk nu door FUP te verkopen(promoten ?) en daarna automatisch die FUP te gebruiken om hun klanten op smallband te zetten.
Overal ter wereld is FUP een clausule in het contract om misbruik tegen te gaan, niet om het dataverbuik te contoleren/limiteren.
Stormtraxx
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 aug 2010, 19:00
Bedankt: 1 keer

Ik heb er ook even over nagedacht... maar heb de knoop doorgehakt. Nu heb ik 30mit en anders honderd... voor een prijsverschil van 38€/maand.

Dat is per jaar 452€ meer dat je betaald om 3 keer sneller internet te hebben. Tijdens het surfen ga je dit snelheidsverschil echt niet merken! Wel tijdens het downloaden... maar dan laat je je pc gewoon 3 keer langer aan staan, want eer je aan 452€ elektriciteitskosten zal zitten, is je jaar al lang om :-p. Bovendien, een normaal iemand kan geen 200GB per dag verwerken, wat maakte het dan uit dat je download 3 keer vlugger binnen is?

Het enige waarvoor ik kan bedenken wel voor 100mbi te kiezen is de hogere uploadsnelheid. Dus maak voor jezelf uit of je 452€ meer wenst neer te leggen voor dit alles.

Greetz.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”