Telenet komt (spontaan) nieuwe modem plaatsen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Mijn schoonbroer kreeg dinsdag een telefoontje van Telenet, dat ze vrijdag een nieuwe modem willen komen plaatsen (op hun kosten). Als reden geven ze op "om U nog hogere snelheden te kunnen aanbieden".
Ik denk dat hij nu Expressnet XL heeft (Digitale TV + Internet), dus 30Mbps down /1.25Mbps up.
Deze interventie is niet naar aanleiding van een klacht of zo ...
Gezien ze gratis een nieuwe modem komen plaatsen heeft hij dat natuurlijk aangenomen ....
Maar ik vrees ervoor dat ze hun nieuwe modem/router zullen komen plaatsen, die hij helemaal niet nodig heeft:
- Hij heeft geen hogere snelheden gevraagd.
- Hij heeft al een eigen wireless router, die naar tevredenheid werkt.
- Hij gebruikt VOIP voor uitgaande gesprekken.
Als ze die router komen plaatsen, dan moeten wij een en ander volledig opnieuw instellen, eventueel kabels trekken (nu staat de modem in de garage, met 1 UTP kabel naar de router in de living (1ste vedieping), vanwaar er kabels vertrekken naar verschillende plaatsen). Een Telenet modem/router verandert de hele opstelling ...
Ook niet zeker dat VOIP het gaat doen achter die Telenet router ...
Ik vraag me dan ook af
1) of er nog mensen zijn waarbij Telenet ongevraagd de modem komt vervangen ?
2) of die nieuwe modem nodig is om later eventueel hogere snelheden aan te kunnen ?
3) of het een goede zaak is om je eigen router te vervangen door deze Telenet router ? Ik neem aan dat het niet raadzaam is om je eigen router achter die van Telenet te zetten (dubbele NAT) ....
Gewoonlijk probeer ik hier goede tips te geven aan andere gebruikers, maar deze keer ben ik het die met vele vragen zit ...
Graag jullie advies / commentaar.
Philippe.
Ik denk dat hij nu Expressnet XL heeft (Digitale TV + Internet), dus 30Mbps down /1.25Mbps up.
Deze interventie is niet naar aanleiding van een klacht of zo ...
Gezien ze gratis een nieuwe modem komen plaatsen heeft hij dat natuurlijk aangenomen ....
Maar ik vrees ervoor dat ze hun nieuwe modem/router zullen komen plaatsen, die hij helemaal niet nodig heeft:
- Hij heeft geen hogere snelheden gevraagd.
- Hij heeft al een eigen wireless router, die naar tevredenheid werkt.
- Hij gebruikt VOIP voor uitgaande gesprekken.
Als ze die router komen plaatsen, dan moeten wij een en ander volledig opnieuw instellen, eventueel kabels trekken (nu staat de modem in de garage, met 1 UTP kabel naar de router in de living (1ste vedieping), vanwaar er kabels vertrekken naar verschillende plaatsen). Een Telenet modem/router verandert de hele opstelling ...
Ook niet zeker dat VOIP het gaat doen achter die Telenet router ...
Ik vraag me dan ook af
1) of er nog mensen zijn waarbij Telenet ongevraagd de modem komt vervangen ?
2) of die nieuwe modem nodig is om later eventueel hogere snelheden aan te kunnen ?
3) of het een goede zaak is om je eigen router te vervangen door deze Telenet router ? Ik neem aan dat het niet raadzaam is om je eigen router achter die van Telenet te zetten (dubbele NAT) ....
Gewoonlijk probeer ik hier goede tips te geven aan andere gebruikers, maar deze keer ben ik het die met vele vragen zit ...
Graag jullie advies / commentaar.
Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d 05 aug 2010, 14:32, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
http://www.telenet.be/sites/expressnet/ ... mc156.html
Hopelijk is dit voldoende?
Misschien heeft je broer plus, en niet de XL (al lijken me die snelheden wel nogal traag voor TN nu)
Voor zo ver ik weet blijven het zuivere modems (met draadloze AP), wantja zij blokkeren toch alle poorten <1024
(zodat de klant geen veiligheidsprobleem heeft, en zij geen modem/router moeten betalen
)
Misschien heeft je broer plus, en niet de XL (al lijken me die snelheden wel nogal traag voor TN nu)
Voor zo ver ik weet blijven het zuivere modems (met draadloze AP), wantja zij blokkeren toch alle poorten <1024
(zodat de klant geen veiligheidsprobleem heeft, en zij geen modem/router moeten betalen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
De link die je hier doorstuurt is een pagina van 6 jaar geleden, met nieuwe formules die je kon aanvragen vanaf 6 september 2004.honda4life schreef:http://www.telenet.be/sites/expressnet/ ... mc156.html

Zijn huidige snelheid is:
Code: Selecteer alles
Last Result:
Download Speed: 27948 kbps (3493.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 794 kbps (99.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 33 ms
woensdag 4 augustus 2010 18:57:35
-
- Moderator
bedankt voor de tip !!!gm123 schreef:Ook al is het een modem/router , normaal gezien kan je je huidige router daar gewoon op aansluiten. Je stuurt dan alle verkeer gewoon door naar je huidige router (via DMZ of zo).
da'k daar zelf nie opkom

Kan je daar ook de digicorders op aansluiten ?
Philippe.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wat bedoel je met "daar" ? In ieder geval, je mag je TN decoders nooit aansluiten op een eigen router (maar wel op de nieuwe modem/router combinatie van TN omdat die ondersteuning heeft voor MAC based VLAN's).philippe.deleye schreef:Kan je daar ook de digicorders op aansluiten ?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
@philippe.deleye
Zou je kunnen weten welke die oude modem/model is bij uw schoonbroer ? vraag me af of het echt zo'n oud model is ...
https://services.telenet.be/isps/be/tel ... tiveer.jsp
anders kan hij er nog opstaan dat ze een gewone modem plaatsen (motorola) zonder wireless als hij die niet wil met router.
Edit: blijkbaar staan al de modellen er niet bij zoals de mijne ook niet (een motorola SVB5121e) gelijkt op de 5120
mss is er nog een meer recente pagina (deze stond nog in mijn browser tussen favorieten)
Zou je kunnen weten welke die oude modem/model is bij uw schoonbroer ? vraag me af of het echt zo'n oud model is ...
anders kan hij er nog opstaan dat ze een gewone modem plaatsen (motorola) zonder wireless als hij die niet wil met router.
Edit: blijkbaar staan al de modellen er niet bij zoals de mijne ook niet (een motorola SVB5121e) gelijkt op de 5120
mss is er nog een meer recente pagina (deze stond nog in mijn browser tussen favorieten)
Laatst gewijzigd door Patje 05 aug 2010, 00:20, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Moderator
Inderdaad, ik bedoelde op die nieuwe modem/router.r2504 schreef:Wat bedoel je met "daar" ? In ieder geval, je mag je TN decoders nooit aansluiten op een eigen router (maar wel op de nieuwe modem/router combinatie van TN omdat die ondersteuning heeft voor MAC based VLAN's).
Nu heeft hij 2 identieke modems staan: één voor internet, en op de andere staan 2 digicorders (via 3 homeplugs).
Voortgaande op de fotos op deze site, heeft hij 2 van die SURFboard's SB5100E of 5101E.Patje schreef:Zou je kunnen weten welke die oude modem/model is bij uw schoonbroer ? vraag me af of het echt zo'n oud model is ... https://services.telenet.be/isps/be/tel ... tiveer.jsp
Philippe.
-
- Deel van't meubilair
Ook dat is trouwens niet nodig met de oude modems... ik heb hier alles (twee TN decoders en m'n eigen router) op één "oude" modem hangen. Waarom men soms twee modems plaatste (zoals m'n trouwens ook bij m'n ouders heeft gedaan) is me niet echt duidelijk.philippe.deleye schreef:Nu heeft hij 2 identieke modems staan: één voor internet, en op de andere staan 2 digicorders (via 3 homeplugs)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Voorzover ik weet zijn 2 modems al helemaal niet nodig.
En moet wel zeggen ik de nieuwe modem beter vind dan die oude die ik had.
(heb nu fibernet 100).
Heb er minder last mee maar dat had te maken mee onze telefoon, die nieuwe modem geinstalleerd door technieker en sindsdien hebbe we dat probleem niet meer, ervoor gebeurde het ook dikwijsl eens het internet niet wilde, heel vervelend, ook dit is allemaal al veel beter nu.
En moet wel zeggen ik de nieuwe modem beter vind dan die oude die ik had.
(heb nu fibernet 100).
Heb er minder last mee maar dat had te maken mee onze telefoon, die nieuwe modem geinstalleerd door technieker en sindsdien hebbe we dat probleem niet meer, ervoor gebeurde het ook dikwijsl eens het internet niet wilde, heel vervelend, ook dit is allemaal al veel beter nu.
Ge kunt ze kussen
-
- Moderator
Bedankt voor de feedback.
Inderdaad, die 2 modems zijn niet nodig, maar dan moet er een switch tussen. Dus je blijft (bleef) toch met 2 apparaten.
Maar de nieuwe modem/router kan dus beide vervangen ... Toch nog positief.
Philippe.
Inderdaad, die 2 modems zijn niet nodig, maar dan moet er een switch tussen. Dus je blijft (bleef) toch met 2 apparaten.
Maar de nieuwe modem/router kan dus beide vervangen ... Toch nog positief.
Philippe.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Toen ik jaren terug voor TN werkte heb ik dit bij mn thuis ook gedaan.r2504 schreef:Ook dat is trouwens niet nodig met de oude modems... ik heb hier alles (twee TN decoders en m'n eigen router) op één "oude" modem hangen. Waarom men soms twee modems plaatste (zoals m'n trouwens ook bij m'n ouders heeft gedaan) is me niet echt duidelijk.philippe.deleye schreef:Nu heeft hij 2 identieke modems staan: één voor internet, en op de andere staan 2 digicorders (via 3 homeplugs)
Ouders hadden vroeger TV op hun kamer. Toestel is kapot gegaan en sindsdien deed die coaxkabel daar niks meer (sinds 2000, als het niet eerder is). Beneden staat de TV waar de coax binnenkomt. Daar de NIU gehangen, samen met een modem voor de digitale tv. De coax naar boven gebruikt voor boven ook een modem te hangen, met een router erachter voor Internet over de diverse kamers. Was tijdbesparend : 1 UTP kabel minder trekken naar beneden

Kris
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Bij mijn gebuur zijn ze vorige week(zonder afspraak blijkbaar) ook langs geweest om een nieuwe modem te plaatsen....
Nieuwe aansluiting van 4/2010 modem = motorala Surfboard.
M'n gebuur heeft gezegd aan de technieker dat hij overal met zijn pollekes moest afblijven, technieker is dan maar vertrokken
Wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van die nieuwe Modems ?
M'n gebuur heeft gezegd aan de technieker dat hij overal met zijn pollekes moest afblijven, technieker is dan maar vertrokken

Wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van die nieuwe Modems ?
-
- Moderator
Ik weet ook nog niet of we dit willen. Ik zie nu ook dat de telephony modem ingebouwd is. Dit maakt het misschien nog iets ingewikkelder, gezien mijn schoonbroer nu een aparte telefoon modem heeft met noodvoeding (t.b.v. de alarminstallatie). Tenzij Telenet nu deze nieuwe modem/router voorziet van noodvoeding ?iceke schreef:Bij mijn gebuur zijn ze vorige week(zonder afspraak blijkbaar) ook langs geweest om een nieuwe modem te plaatsen....
Er is hier al een en ander over geschreven op Userbase: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=24727iceke schreef:Wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van die nieuwe Modems ?
als ik deze topic herlees dan zou ik samenvatten:
voordelen.
- alles in één toestel (geen switch meer nodig om een digicorder aan te sluiten, wireless ingebouwd, telefonie modem ingebouwd ...)
- ideaal voor de eenvoudige gebruiker: kan direct zonder extra routers meerdere PC's aansluiten
nadelen.
- als je je eigen router wil blijven gebruiken: dubbele NAT (misschien te omzeilen door de router in DMZ te zetten).
- misschien problemen met VOIP toepassingen achter de dubbele NAT.
- Telenet Firmware: router settings alléén (beperkt) toegankelijk via "Mijn Telenet".
Philippe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Een beetje offtopic maar ik heb hier sedert vorige week VoIP ook achtere dubbele NAT op een BBOX2 en dat werkt zonder problemen.philippe.deleye schreef:- misschien problemen met VOIP toepassingen achter de dubbele NAT.
-
- Moderator
Ook voor binnenkomende gesprekken ?Astralon schreef:Een beetje offtopic maar ik heb hier sedert vorige week VoIP ook achtere dubbele NAT op een BBOX2 en dat werkt zonder problemen.philippe.deleye schreef:- misschien problemen met VOIP toepassingen achter de dubbele NAT.
En met dubbele NAS bedoel je toch een VOIP ATA achter een router achter de Bbox2 ?
Philippe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Configuratie is als volgt:
WAN -> BBOX2(NAT) -> Cisco Router (NAT) -> Cisco ATA
De BBOX2 doet NAT naar de standaard 192.168.1.x.
De Cisco router heeft GEEN eigen PPPoE sessie en doet NAT naar 10.0.0.x.
De BBOX2 wordt, zoals hier op het forum beschreven staat, elke nacht om 4u00 gereboot en de IP phones registreren zich om de 5 minuten.
Al een paar keer zelf met mijn GSM naar mijn 3starsnet nummers gebeld om e.e.a. te testen en dat lijkt allemaal goed te gaan.
Ook faxen komen nog steeds binnen
.
WAN -> BBOX2(NAT) -> Cisco Router (NAT) -> Cisco ATA
De BBOX2 doet NAT naar de standaard 192.168.1.x.
De Cisco router heeft GEEN eigen PPPoE sessie en doet NAT naar 10.0.0.x.
De BBOX2 wordt, zoals hier op het forum beschreven staat, elke nacht om 4u00 gereboot en de IP phones registreren zich om de 5 minuten.
Al een paar keer zelf met mijn GSM naar mijn 3starsnet nummers gebeld om e.e.a. te testen en dat lijkt allemaal goed te gaan.
Ook faxen komen nog steeds binnen

Code: Selecteer alles
C:\>tracert http://www.userbase.be
Tracing route to chimay.userbase.be [79.132.231.171]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1
2 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
Wij hebben vorige week bij onze TurboXL shake een EuroDocsys 3.0 motorola gekregen. Dit zijn toch de nieuwste modems?
En @andere wat is er mis met nieuwe modems zetten?
als je je netwerk goed hebt liggen hoef je toch helemaal niets te veranderen?? enkel kabel van oude modem naar nieuwe verplaatsen? (nuja, wij hebben wel geen draadloze installatie gevraagd)
En @andere wat is er mis met nieuwe modems zetten?
als je je netwerk goed hebt liggen hoef je toch helemaal niets te veranderen?? enkel kabel van oude modem naar nieuwe verplaatsen? (nuja, wij hebben wel geen draadloze installatie gevraagd)
-
- Deel van't meubilair
Er zijn mensen die zelf DHCP en DNS servers draaien, eigen ranges hebben, alsook zelf willen beslissen welke porten en geforward worden.Yogi schreef:En @andere wat is er mis met nieuwe modems zetten?
Een aantal dingen kan niet langer meer met de nieuwe modem/router (tenzij je dubbele NAT gaat doen wat ook niet ideaal is).
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Lijkt mij wel een geldige reden om dan per direct op te zeggen, verandering van specificaties etc 
Mij moeten ze daar ook niet mee afkomen, mijn failover wil externe ip's zien, geen interne rommel van een telenet trash ding :-p
(wil iemand overigens eens die ontbrekende "e" toevoegen in topic title, nu is da irritant . )

Mij moeten ze daar ook niet mee afkomen, mijn failover wil externe ip's zien, geen interne rommel van een telenet trash ding :-p
(wil iemand overigens eens die ontbrekende "e" toevoegen in topic title, nu is da irritant . )
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Moderator
done (alleen in de originele post)FlashBlue schreef:(wil iemand overigens eens die ontbrekende "e" toevoegen in topic title, nu is da irritant . )
sorry voor de typo
nja,r2504 schreef:Er zijn mensen die zelf DHCP en DNS servers draaien, eigen ranges hebben, alsook zelf willen beslissen welke porten en geforward worden.Yogi schreef:En @andere wat is er mis met nieuwe modems zetten?
Een aantal dingen kan niet langer meer met de nieuwe modem/router (tenzij je dubbele NAT gaat doen wat ook niet ideaal is).
Hier heb ik de modem ook gewoon aangesloten op 2 verschillende routers die elk hun eigen DHCP range uitzenden. Modem dient hier enkel voor te verbinden. Ik bepaal zelf alles van poorten / forwarding naar men pc's.
Is dat bij een draadloze installatie dan anders? Doet deze zelf al DHCP dan?
-
- Deel van't meubilair
Nee, wired doet hij natuurlijk ook DHCP (en DNS forwarding)... maar jij lost dat op door een tweede router erachter te plaatsen (en dan doe je terug wat je wil, maar moet je wel eerst alle poorten forwarden naar je eigen router, en heb je dus dubbele NAT).Yogi schreef:Is dat bij een draadloze installatie dan anders? Doet deze zelf al DHCP dan?
Ik ken de details niet meer wat er nu precies niet meer ging (ergens is er hier een ganse thread over), maar anders moet je eens al je configuratie schermen posten (linkje naar imageschak of zo).
TN is met EuroDocsis 3.0 bezig dus uiteindelijk zal iedereen wel een nieuwe modem krijgen (maar dat kan nog verschillende jaren duren). Trouwens dat hoeft niet noodzakelijk dergelijke gecombineerde modem/router te zijn, er zijn namelijk nog andere modellen ook (puur modem).bart2740 schreef:krijgt iedereen en nieuwe modem?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
binnen 5 jaar naar de info die ik kreeg van telenetr2504 schreef:TN is met EuroDocsis 3.0 bezig dus uiteindelijk zal iedereen wel een nieuwe modem krijgen (maar dat kan nog verschillende jaren duren). Trouwens dat hoeft niet noodzakelijk dergelijke gecombineerde modem/router te zijn, er zijn namelijk nog andere modellen ook (puur modem).
Ik heb geen configuratie scherm in mijnTelenet pagina?r2504 schreef:Nee, wired doet hij natuurlijk ook DHCP (en DNS forwarding)... maar jij lost dat op door een tweede router erachter te plaatsen (en dan doe je terug wat je wil, maar moet je wel eerst alle poorten forwarden naar je eigen router, en heb je dus dubbele NAT).Yogi schreef:Is dat bij een draadloze installatie dan anders? Doet deze zelf al DHCP dan?
Ik ken de details niet meer wat er nu precies niet meer ging (ergens is er hier een ganse thread over), maar anders moet je eens al je configuratie schermen posten (linkje naar imageschak of zo).
Als ik rechtstreeks inplug in de modem onder heb ik trouwens geen intern ip (10.0.0.x of 192.168.x.x), maar een extern 94.255.xxx.xxx range.
Nuja, ik heb geen problemen ofzo, maar ik vroeg mij gewoon af of / waarom sommige modems anders zijn dan andere en daarom niet mogen vervangen worden. Naar wat ik zou denken kun je gewoon kabels vervangen...
-
- Moderator
Als de nieuwe modem een pure modem is, dan is het inderdaad gewoon wat kabels vervangen.Yogi schreef: Nuja, ik heb geen problemen ofzo, maar ik vroeg mij gewoon af of / waarom sommige modems anders zijn dan andere en daarom niet mogen vervangen worden. Naar wat ik zou denken kun je gewoon kabels vervangen...
Als de nieuwe modem een modem+router is, dan komt er veel meer bij kijken (gezien de huidige modem, de huidige tefonie modem + noodvoeding en de router op heel verschillende plaatsten staan (andere verdieping).
We zullen wel zien, straks komen ze

Philippe.
-
- Deel van't meubilair
Dan heb je ook geen van de nieuwe gecombineerde modem/routers, maar gewoon een traditionele modem op zich.Yogi schreef:Ik heb geen configuratie scherm in mijnTelenet pagina?
Als ik rechtstreeks inplug in de modem onder heb ik trouwens geen intern ip (10.0.0.x of 192.168.x.x), maar een extern 94.255.xxx.xxx range.
-
- Moderator
Alles in een storm in een glas water ....Astralon schreef:@Philippe, probeer je ook te achterhalen waarom ze die modem komen vervangen?
Lijkt me wel interessant om te weten.
Ze zijn vandaag geweest om de "versterker" (NIU) te vervangen (en niet de modem). De NIU is dat bakje waar de diverse coaxen op komen. Ze hebben wel de 2de modem weggenomen en vervangen door een D-link switch (gezien je geen 3 modems kan aansluiten aan de nieuwe NIU's).
Reden voor de vervanging van de versterker blijkt iets met frequenties te maken: de nieuwe kunnen blijkbaar meerdere kanalen doorlaten die voor internet gebruikt worden.
Sorry voor de verkeerde info in de eerste topic, hoewel ... met de diverse antwoorden in deze post heb ik ook weer bijgeleerd

Philippe.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Idd heb al van een paar mensen gehoord die nog een oude NIU versterker hadden en dat deze moest vervangen worden om betere snelheden toe te laten 
want de modem die je dacht te herkennen op die configuratie pagina van telenet moet zeker de nieuwe snelheden aankunnen.

want de modem die je dacht te herkennen op die configuratie pagina van telenet moet zeker de nieuwe snelheden aankunnen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

Bij mij (office access) werd vorige week de modem vervangen door een docsis 3 model.
Is gewoon een bridged model, net als de vorige. (geen wifi, geen NAT).
Het lijkt me dat telenet zo snel mogelijk alles op docsis 3 wil zetten, zouden er nog snelheidsverhogingen aankomen?
Ik dacht eerst dat ze dit enkel bij office klanten deden, maar blijkbaar niet...
Het lijkt me dat telenet zo snel mogelijk alles op docsis 3 wil zetten, zouden er nog snelheidsverhogingen aankomen?
Ik dacht eerst dat ze dit enkel bij office klanten deden, maar blijkbaar niet...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als proximusboyke gelijk heeft ivm die enquete, dan ja, er komen snelheidsverhogingen.Trivial schreef:Bij mij (office access) werd vorige week de modem vervangen door een docsis 3 model.
-
- Deel van't meubilair
Ik veronderstel dat het hun ook wat meer capaciteit geeft... en die heeft men dringend nodig.Trivial schreef:Het lijkt me dat telenet zo snel mogelijk alles op docsis 3 wil zetten, zouden er nog snelheidsverhogingen aankomen?
Inderdaad, dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn. ((Euro)Docsis 3 is multichannel)r2504 schreef: Ik veronderstel dat het hun ook wat meer capaciteit geeft... en die heeft men dringend nodig.
Enfin, kan alleen maar beter worden.