Al die boeketten van Belgacom trekken op niks. Al kreeg ik ze gratis dan wil ik ze nog niet.
Waarom zijn er zoveel Franstalige zenders beschikbaar?
Ik heb wel interesse in de Nederlandse zenders. Waarom worden deze niet aangeboden?
Belgacom TV: Nederlandse zenders?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
zo simpel is het allemaal niet.
het heeft ook allemaal met uitzendrechten te maken.
en het kan ook zijn dat deze zenders dat niet willen, of ze dat teveel vragen.
in de meeste gevallen gaat het om redenen waar BGC niets kan aan doen.
+ het huidig aanbod is toch meer als voldoende.
het heeft ook allemaal met uitzendrechten te maken.
en het kan ook zijn dat deze zenders dat niet willen, of ze dat teveel vragen.
in de meeste gevallen gaat het om redenen waar BGC niets kan aan doen.
+ het huidig aanbod is toch meer als voldoende.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Of het nu Belgacom TV, Telenet of TV Vlaanderen is, je zal enkel naar de Nederlandse publieke omroepen kunnen kijken. De commerciële zenders ga je nooit kunnen bekijken. Tenminste niet op de legale manier. Voor wie satelliet ontvangst heeft, die kan deze zenders toch viavia ontvangen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Member
TV boeit mij in feite helemaal niet. Ik kijk in feite maar 1 uurke echt TV per week. Waarom Belgacom TV. Omdat het gratis (internet+telefoon hadden we al) is en kan het kabelabonnement opzeggen.
Vermits hier zoveel Nederlanders in België wonen en we dezelfde taal spreken moest er toch een toenadering zijn dat men de zenders van mekaar ook uit zou zenden.
Qua rechten lijkt mij het probleem niet. Dit kan men kopen en door rekenen aan de klanten.
Wat ben ik met zoveel f*** franse/italiaanse/duitse zenders. Die dubben ook nog eens alles. Is niet eens naar te kijken.
Vermits hier zoveel Nederlanders in België wonen en we dezelfde taal spreken moest er toch een toenadering zijn dat men de zenders van mekaar ook uit zou zenden.
Qua rechten lijkt mij het probleem niet. Dit kan men kopen en door rekenen aan de klanten.
Wat ben ik met zoveel f*** franse/italiaanse/duitse zenders. Die dubben ook nog eens alles. Is niet eens naar te kijken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eigenlijk ben ik het hiermee ook (een beetje) eens ...doeternietoe2 schreef: Vermits hier zoveel Nederlanders in België wonen en we dezelfde taal spreken moest er toch een toenadering zijn dat men de zenders van mekaar ook uit zou zenden.
VTM, 2BE, VT4, JIMtv, TMF, VIJFtv, Vitaya, enz ... kan men niet bekijken in Nederland.
RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, Veronica, SBS 6, NET 5, enz ... kan men niet bekijken in België.
Wel een beetje jammer. De TV sterren (de "Bekende Nederlanders zoals Ron Brandsteder, Ivo Niehe, Sonja Barend, enz ...) die we vroeger volgden via de publieke omroep zijn verdwenen sinds ze weggekaapt zijn door de commerciële zenders ...
We kijken nu ook veel minder naar Nederland (en Nederlanders kijken nu ook veel minder naar Vlaamse zenders) waarmee de kloof tussen Nederland en Vlaanderen gegroeid is t.o.v. 20 jaar geleden ...
Dat met die rechten begrijp ik niet zo goed. Alle Duitse commerciële zenders (zoals RTL, RTL2, Super RTL, Sat 1, 3 Sat, Pro Sieben, Kabel 1, Eins Extra, enz. enz. ... zijn hier via de Satelliet FTA te ontvangen. Gelden hier dan geen restricties qua "rechten" ??
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Dat met die auteursrechten is eigenlijk heel eenvoudig: die worden berekend per land en het aantal inwoners dat naar een bepaalde uitzending/film... kan kijken. Vandaar ook de codering en ook nog eens het feit dat enkel ingezetenen van dat land een geldig abonnement kunnen nemen op deze zenders. Het gaat zelfs zo ver dat je een geldig postadres moet hebben (straat, huisnummer, gemeente, postcode) wil je een geldig abonnement kunnen nemen. Mensen die op een camping verblijven bv. vallen uit de boot tenzij ze op de camping ook een decoder hebben en daar hun smartcard in proppen (voor wie sat. ontvangst heeft). En voor alle ongelovige Thomassen op dit forum: sla er de website van CanalDigitaal maar eens op na en lees hun voorwaarden voor je hier kritiek komt geven. Dat van die Duitse zenders is ook eenvoudig: al die programma's, films... worden uitsluitend in het Duits uitgezonden en bijgevolg totaal niet interessant voor kijkers die de Duitse taal niet machtig zijn. Daarom dat hier niet geldt dat uitzendingen niet ontvangen mogen worden in het buitenland. Ik persoonlijk moet eerlijk bekennen dat ik nooit kijk naar films die gedubd zijn in het Duits, Frans... Voor mij verliest een film zijn volledige "kracht" hierdoor. Anderen kunnen een andere mening toegedaan zijn, maar stel je zelf eerst even de vraag: "Is een Hollywood productie aan mij besteed als er alleen maar Duits/Frans/Italiaans/Spaans... in gesproken wordt? Ik dacht het niet.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Er is ook geen intresse van de commercieele zenders om in andere landen te gaan uitzenden.
Ze doen er veel te veel voordeel bij
Ze doen er veel te veel voordeel bij
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Member
Ik vind dat dus zo mega dom. Zelfs de titel op de DVD hoes vertalen ze. Waarom in godsnaam dubben? Kunnen ze hun eigen taal subs soms niet lezen?Jack Daniels schreef:Ik persoonlijk moet eerlijk bekennen dat ik nooit kijk naar films die gedubd zijn in het Duits, Frans... Voor mij verliest een film zijn volledige "kracht" hierdoor. Anderen kunnen een andere mening toegedaan zijn, maar stel je zelf eerst even de vraag: "Is een Hollywood productie aan mij besteed als er alleen maar Duits/Frans/Italiaans/Spaans... in gesproken wordt? Ik dacht het niet.
De hele film is verkloot door het dubben.
Dat ze Belgacom TV maar goedkoper maken en enkel de echte Nederlandstalige zenders aanbieden. Voor die andere rotzooi wens ik niet te betalen.
Degene die ze willen betalen er ook maar voor. Nu profiteren anders talige op de kosten van echte Vlamingen
-
- Elite Poster
Even op die ondertitels voortborduren: behalve Engeland en Nederland is België (voor zover ik weet) het enige land dat anderstalige producties ondertitelt. Jaren geleden werd in Spanje, bij wijze van test, begonnen met het ondertitelen van films in de bioscopen, maar gesproken in de originele taal. Bleek dat het bioscoopbezoek binnen de kortste keren gewoon kelderde. Fransen, Duitsers, Spanjaarden... al deze mensen zijn al jaar en dag gewoon om buitenlandse producties te bekijken in hun (gedubde) taal en zien het totaal niet zitten om onderitels te lezen op een scherm (tv of bioscoop). Zoals hier bij ons op het werk de (franstalige) secretaresse het verwoordde: als wij ons moeten amuseren met het lezen van ondertitels, dan zien we niks of toch veel minder van de film. Daarom dat wij het veel aangenamer vinden om naar gedubde films te kijken. Franstaligen hebben wat dat betreft een totaal andere kijk op de zaken. Het gaat zelfs zodanig ver dat op een vorig werk in Brussel een franstalige collega vertelde dat diegene, verantwoordelijk voor de franse stem van Rambo, bij hen heel bekend was en zelfs al in de prijzen was gevallen voor zijn "interpretatie" van de originele stem. Zo zie je maar dat andere rassen (of zelfs binnen België) een totaal andere kijk hebben op hun televisie- of bioscoopbeleving. Zelf zou ik mij niet kunnen voorstellen dat Rambo hier op tv vertoond wordt met de stem van Koen Wauters of van Paul Severs, om maar iets te zeggen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het is een kwestie van gewente. Ik ben nu al 5 jaar getrouwd met een Franstalige en op het begin dat ik haar kende vond ik al dat dubben ook zever. En op zich vind ik dat nu nog, maar ik ben het wel al gewend en kijk even gemakkelijk naar een gdubde film als naar een ondertitelde. Ik maak er ook een spelleke van: "waar heb ik die stem al nog gehoord". Want de stemmen komen vaak terug in verschillende series. Het is ook niet altijd dezelfde persoon die een acteur dubt, hoewel dat meestal wel zo is.
ik verkies nog altijd ondertitels maar je komt dat dubben ook wel gewoon.
ik verkies nog altijd ondertitels maar je komt dat dubben ook wel gewoon.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk dat je dat van jongsaf moet leren om gelijktijdig te lezen en de film te volgen.
Het is waarschijnlijk niet zo gemakkelijk als je dat nog nooit gedaan hebt.
In de landen waar de stemmen oversproken worden, is het inderdaad nieuws als "de stem van acteur X overleden is"
Het is waarschijnlijk niet zo gemakkelijk als je dat nog nooit gedaan hebt.
In de landen waar de stemmen oversproken worden, is het inderdaad nieuws als "de stem van acteur X overleden is"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Ach toen ik jonger was en nog thuis woonde was het altijd gedubde versie op tv (franse vader) zelfs in bioscoop.
Tot ik beter begon te lezen gingen we naar bioscoop in vlaanderen voor origineel versie's .
Nu lees ik nog altijd de beide ondertitels ned en frans als ik naar bios ga geraak dat precies niet kwijt.
Alleen vroeger serie's als starksky&hutch,colombo,chips enz.. (ja we worden oud ), en moet toegeven als ik de originele stemmen hoor ik het zelf maar niks vind .
En de gedubde stemmen en de serie dan zelfs beter vind dan als ik ze met originle stemmen naar dezelfde episode kijk .
Raar maar zal wel in het koppeke zitten .
Tot ik beter begon te lezen gingen we naar bioscoop in vlaanderen voor origineel versie's .
Nu lees ik nog altijd de beide ondertitels ned en frans als ik naar bios ga geraak dat precies niet kwijt.
Alleen vroeger serie's als starksky&hutch,colombo,chips enz.. (ja we worden oud ), en moet toegeven als ik de originele stemmen hoor ik het zelf maar niks vind .
En de gedubde stemmen en de serie dan zelfs beter vind dan als ik ze met originle stemmen naar dezelfde episode kijk .
Raar maar zal wel in het koppeke zitten .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
In 2002 was ik op vakantie in Mexico, en daar merkte ik dat er ook ondertitels gebruikt werden.Jack Daniels schreef:Even op die ondertitels voortborduren: behalve Engeland en Nederland is België (voor zover ik weet) het enige land dat anderstalige producties ondertitelt.
Als de film Engelstalig was dan kwamen er Spaanse ondertitels, en vice versa.
Anderstalige films (anders dan Spaans of Engels) heb ik er niet gezien, dus ik weet niet hoe het daarmee gaat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Hoi ,
Ik kijk via satelliet naar de FTA zenders. Heb ook Belgacom Tv via scarlet.
In het begin hadden we enkel satelliet voor m'n vrouw die anderstalig is.
Nu zijn sinds een jaartje de engelse zenders FTA geworden , BBC1 BBC2 ITV1 ITV2 ITV3 Channel 4 Channel 5 enzoverder....
Dit zijn echt wel goeie zenders en nu kijken we dus meer naar de Engelse zenders dan naar de Belgische.
Ik snap dus niet dat het niet mogelijk is om als Belg een abbo te nemen bij Canal Digitaal van nederland.
Je kan hier naar alle zenders kijken van Engeland, Duitsland maar niet naar de zenders van Nederland behalve NED 1 2 3.
Via een familielid in Nederland kan je een abbo nemen. Je moet een Nederlands adres + bankrekening hebben.
Het zou te maken hebben met Europese regels dat we de Nederlandse zenders RTL... SBS niet op de kabel of
via satelliet kunnen bekijken. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met Reclame rechten , betalingen...
Indien het mogelijk zou zijn zouden veel mensen een abbo nemen op deze zenders denk ik.
Ik hoop dat dit in de toekomst mogelijk zal worden.
Je moet ook eens kijken op de website van http://www.Film1.nl Dit lijkt een goeie tegenhanger van Prime te zijn.
Indien TVV dit ook in zijn pakket zou stoppen, de taal is toch dezelfde zou dit al een goeie stap vooruit zijn en
zouden veel meer mensen kiezen voor satelliet dan digitaal TV via Telenet/BGCTV.
Misschien weet hier iemand waarom we de Nederlandse vrije zenders niet ontvangen , kan , mag .... ?
hardyscript
Ik kijk via satelliet naar de FTA zenders. Heb ook Belgacom Tv via scarlet.
In het begin hadden we enkel satelliet voor m'n vrouw die anderstalig is.
Nu zijn sinds een jaartje de engelse zenders FTA geworden , BBC1 BBC2 ITV1 ITV2 ITV3 Channel 4 Channel 5 enzoverder....
Dit zijn echt wel goeie zenders en nu kijken we dus meer naar de Engelse zenders dan naar de Belgische.
Ik snap dus niet dat het niet mogelijk is om als Belg een abbo te nemen bij Canal Digitaal van nederland.
Je kan hier naar alle zenders kijken van Engeland, Duitsland maar niet naar de zenders van Nederland behalve NED 1 2 3.
Via een familielid in Nederland kan je een abbo nemen. Je moet een Nederlands adres + bankrekening hebben.
Het zou te maken hebben met Europese regels dat we de Nederlandse zenders RTL... SBS niet op de kabel of
via satelliet kunnen bekijken. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met Reclame rechten , betalingen...
Indien het mogelijk zou zijn zouden veel mensen een abbo nemen op deze zenders denk ik.
Ik hoop dat dit in de toekomst mogelijk zal worden.
Je moet ook eens kijken op de website van http://www.Film1.nl Dit lijkt een goeie tegenhanger van Prime te zijn.
Indien TVV dit ook in zijn pakket zou stoppen, de taal is toch dezelfde zou dit al een goeie stap vooruit zijn en
zouden veel meer mensen kiezen voor satelliet dan digitaal TV via Telenet/BGCTV.
Misschien weet hier iemand waarom we de Nederlandse vrije zenders niet ontvangen , kan , mag .... ?
hardyscript
-
- Elite Poster
Voor Hardyscript: dat de Engelse commerciële zenders vrij te ontvangen zijn heeft te maken met een paar factoren. Enerzijds is er de "overspill". Te vergelijken met een signaal van een GSM mast. Als je in een buurland van België bent kan je nog een paar kilometer in dat buurland het signaal van België ontvangen, dat signaal stopt niet aan de grens. Idem dito voor satelliet ontvangst. Een satelliet heeft een heel groot bereik maar sommige transponders worden vooral gericht op de landen waarvoor ze bedoeld zijn. Dit is het geval met de uitzendingen van Channel 4, ITV... Dankzij de "overspill" kan je het signaal hier ontvangen. Ik vrees dat het richting Zuid Europa niet meer mogelijk is, tenzij je een hele grote schotel installeert. Meer info over footprints van satelliet is ruimschoots voorradig op het internet. Tweede factor: vroeger werden deze zenders wel degelijk gecodeerd uitgezonden zodat alleen inwoners van UK er konden naar kijken. Echter was de prijs voor de versleuteling in het Sky pakket zo duur dat het voor deze zenders nu veel goedkoper is geworden om iedereen gratis te laten kijken en dan maar wat meer auteursrechten te betalen vanwege de overspill van het signaal richting andere landen dan UK. En dat is de reden waarom je nu FTA naar de Engelse commerciële zenders kan kijken. Ik hoop dat het wat duidelijk is. En om even op jouw laatste vraag te antwoorden: zie mijn vorige uiteenzetting over auteursrechten die beperkt zijn tot een land en berekend op X aantal inwoners of kijkers. En daar valt nu eenmaal niet aan te ontkomen. Je kan nog tot in het oneindige zeuren dat je je tekort gedaan voelt, maar dit zijn nu eenmaal de voorwaarden van de aanbieders. Je moet het zo bekijken: NL ongeveer 20 miljoen inwoners, België 10 miljoen waarvan een paar 100.000 via satelliet kijken (in beide landen samen). Nu wordt auteursrecht berekend op dat percentage van 20 miljoen voor Nederland. Als je daar nog een handvol kijkers in Vlaanderen zou bijtellen, dan schieten de auteursrechten als een pijl de hoogte in omdat je er plots de helft meer inwoners bij krijgt, maar slechts een gering percentage kijkt naar deze zenders via satelliet.
Film1 maakt onderdeel uit van het CanaalDigitaal NL pakket en zal nooit (legaal) in Vlaanderen te ontvangen zijn. Maak je ook hier geen illusies. De enige oplossing is een officieel abo op CanalDigitaal te bemachtigen via een kennis of vriend die Nederland als woonplaats heeft. Ander alternatief is CS, maar dan moet je een ontvanger hebben met Ethernet aansluiting en die o.a. CCCam aankan.
En je redenering "meer mensen zouden satelliet kiezen...". Laat ik het zo stellen: de meeste mensen kiezen voor hun gemak. Thuiskomen, TV aanzetten en kijken maar. Een heel beperkt aantal kijkers wil zich de moeite getroosten om: installatie voor sat. ontvangst te kopen, schotel uit te richten, ontvanger van juiste software te voorzien... Dit beperkt aantal is zich natuurlijk bewust van de vele voordelen van deze manier van ontvangen. Verder werkt een schotel tegen een gevel nog altijd stigmatiserend. Hoe vaak hoorde (hoor) ik niet zeggen: waar een schotel aan de gevel hangt, daar wonen buitenlanders (Turken, Marokkanen voornamelijk). Zelfs mijn eigen moeder heb ik zo horen praten. Verder kan niet iedereen zomaar een schotel tegen de gevel plaatsen. Je moet zicht op het zuiden hebben om te beginnen. Op een appartement is het vaak verboden door de eigenaar, want je mag geen beschadigingen aanbrengen (lees grote gaten boren voor de beugel, gaten om de coax door te trekken...) Tel daarbij nog eens het feit dat sommige gemeenten met alle middelen proberen om schotels uit het straatbeeld te weren waarbij potentiële kijkers bang gemaakt worden met allerlei onwettelijke praktijken en/of toestanden en zal tot de conclusie komen dat TV kijken via satelliet nog steeds een marginaal gebeuren is. Vermoedelijk zijn er cijfers beschikbaar zodat je makkelijk de verhouding kan bekijken tussen schotelkijkers, kabelkijkers en belgacomkijkers.
Film1 maakt onderdeel uit van het CanaalDigitaal NL pakket en zal nooit (legaal) in Vlaanderen te ontvangen zijn. Maak je ook hier geen illusies. De enige oplossing is een officieel abo op CanalDigitaal te bemachtigen via een kennis of vriend die Nederland als woonplaats heeft. Ander alternatief is CS, maar dan moet je een ontvanger hebben met Ethernet aansluiting en die o.a. CCCam aankan.
En je redenering "meer mensen zouden satelliet kiezen...". Laat ik het zo stellen: de meeste mensen kiezen voor hun gemak. Thuiskomen, TV aanzetten en kijken maar. Een heel beperkt aantal kijkers wil zich de moeite getroosten om: installatie voor sat. ontvangst te kopen, schotel uit te richten, ontvanger van juiste software te voorzien... Dit beperkt aantal is zich natuurlijk bewust van de vele voordelen van deze manier van ontvangen. Verder werkt een schotel tegen een gevel nog altijd stigmatiserend. Hoe vaak hoorde (hoor) ik niet zeggen: waar een schotel aan de gevel hangt, daar wonen buitenlanders (Turken, Marokkanen voornamelijk). Zelfs mijn eigen moeder heb ik zo horen praten. Verder kan niet iedereen zomaar een schotel tegen de gevel plaatsen. Je moet zicht op het zuiden hebben om te beginnen. Op een appartement is het vaak verboden door de eigenaar, want je mag geen beschadigingen aanbrengen (lees grote gaten boren voor de beugel, gaten om de coax door te trekken...) Tel daarbij nog eens het feit dat sommige gemeenten met alle middelen proberen om schotels uit het straatbeeld te weren waarbij potentiële kijkers bang gemaakt worden met allerlei onwettelijke praktijken en/of toestanden en zal tot de conclusie komen dat TV kijken via satelliet nog steeds een marginaal gebeuren is. Vermoedelijk zijn er cijfers beschikbaar zodat je makkelijk de verhouding kan bekijken tussen schotelkijkers, kabelkijkers en belgacomkijkers.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 05 aug 2010, 15:30, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Het laatste artikel op mijn blog gaat over Freesat, daar legde ik dat ook al uit.
Het is inderdaad niet omdat je de BBC hier gratis via satelliet kunt ontvangen dat dat ook zo bedoeld is door de BBC.
Het is inderdaad niet omdat je de BBC hier gratis via satelliet kunt ontvangen dat dat ook zo bedoeld is door de BBC.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Member
Wat volgt er na het dubben? Het switchen van personages door eigen acteurs?
De eigenheid van de film gaat 100% verloren. Bv. Sandra Bullock haar sexy stem kennen dublanden niet eens.
Jason Statham of Vin Diesel hun stoere stem in eigen taal. Lol. Dan keek ik totaal geen tv meer hoor.
Kortom: van het orgineel moeten ze afblijven. Een Duitse oorlogsfilm moet men ook niet in het Engels zitten te dubben.
Subs = addon -> orgineel blijft behouden.
De eigenheid van de film gaat 100% verloren. Bv. Sandra Bullock haar sexy stem kennen dublanden niet eens.
Jason Statham of Vin Diesel hun stoere stem in eigen taal. Lol. Dan keek ik totaal geen tv meer hoor.
Kortom: van het orgineel moeten ze afblijven. Een Duitse oorlogsfilm moet men ook niet in het Engels zitten te dubben.
Subs = addon -> orgineel blijft behouden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Ik wil er toch eventjes op wijzen dat je huisbaas je niet kan verbieden om een schotel te plaatsen. Er is zoiets als vrije nieuwsgaring, gestoeld op Europese regels en daar bestaat jurisprudentie over.Jack Daniels schreef:Op een appartement is het vaak verboden door de eigenaar, want je mag geen beschadigingen aanbrengen (lees grote gaten boren voor de beugel, gaten om de coax door te trekken...)
-
- Elite Poster
Die wetgeving bestaat. Je huisbaas kan je wel verbieden om "beschadigingen" aan te brengen, zoals gaten boren voor schotel en/of coaxkabel. In mijn reactie stond dus duidelijk vermeld dat het niet ging om een schotelverbod door de eigenaar, maar wel om beschadigingen. Volgens mij een wereld van verschil.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Aan zee heb ik zo'n koekendoos schotel op het terras staan, niemand die zich daaraan stoort. Persoonlijk vind ik het ook niet mooi, de wildgroei aan schotels in appartementsgebouwen. Maar niet iedereen is te vinden voor een gso systeem op het dak
-
- Elite Poster
Tja, ik vind een schotel antenne esthetisch gezien nog aanvaardbaar. Toen mensen vroeger een harkantenne op hun dak hadden staan, dat was pas lelijk. Het is dus eigenlijk een subjectief gegeven.