skynet - telenet onderlinge verbinding

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
unifirmke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2003, 11:50

ik heb de laatste tijd ondervonden dat een pc via skynet adsl een pc op telenet niet kan pingen. Dus ook geen servers op die pc's gebruiken. Nu kan iedereen buiten skynet adsl gebruikers dat wel.... (test gedaan)

Nu vind ik dat maar zeeeer raar. Is er daar een verklaring voor?

Omgekeer werkt het ook nie

Edited by The Oddity
Onnodige bbcode verwijderd.
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

skynet en telenet mogen elkaar niet :mrgreen:

nee serieus ik heb geen idee het is idd vrij raar
Registered Linux user #286313
Flamethrower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jan 2003, 23:56
Locatie: Vlaanderen

Yep vreemd.

Ik heb hier namelijk een pc met ADSL en een met telenet langs elkaar staan en ik kan beide pingen zonder problemen.
Ook mijn server (web, ftp , vnc enz enz) lukken zonder problemen.

Greetz

Flamethrower
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

unifirmke,

normaal staan de poorten van de telenetters dicht om servers op te zetten, dus ginds een serverke opzetten is al niet gewoon :D

Maar het gaat, gewoon port number hoog genoeg zetten voor ftp bvb.

Wat het niet pingen betreft.... je kan maybe eens checken of de pc's die je pinged een firewall hebben. Indien zij een firewall opgesteld hebben (ZA, NIS,WinXp..) dan worden deze pings tegengehouden en krijg je 100% loss op je ping pakketjes.

Tis dwaas een firewall, maar normaal kan je een skynet pc, probleemloos verbinden via server ofzo met een telenet pc, daarom dat ik direct denk aan een firewall issue. Dit wordt nog versterkt doordat zij jou wel kunnen pingen. Dus vermoedelijk zit jij zonder een firewall en hun firewall heeft bij dat geen invloed dus... kzou zeggen kijk dat maybe eens na.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”