cityline ervaringen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Wat zijn de ervaringen met cityline (fritzbox) tegenwoordig ? zijn er soms downtimes van meer dan 3 uur? beter een voip inbound nummer nemen?
silencer
Elite Poster
Elite Poster

anyone?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik word pas aangesloten 10 aug:p dan kan ik meer zeggen.

Als je bedoelt een inbound nummer te nemen bij een andere voip aanbieder dan vind ik dit persoonlijk overbodig, tenzij cityline niet je enige internetverbinding is. Als internet het niet doet ben je met een (extra) nummer bij een andere voip aanbieder ook weer niets (weepee/3stars).
Je kan volgens mij geen extra sip instellingen doen op de fritz (afgesloten :( ) ... En met een aparte sip telefoon (zoals siemens er een paar mooie dect exemplaartjes heeft) heb je volgens mij geen QOS meer (iemand die dat kan bevestigen?)

In principe is de discovery van bgc (10,25€) + cityconnect een betere keus als ge dommel voip niet wil gebruiken (belgakwam voor inkomende gesprekken... een of andere sip voor uitgaande) ... (ik heb voor cityline gekozen omdat de 30 GB van cityconnect aan de lage kant is)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Wel, ik weet niet of er veel problemen met de cityline zijn. Loopt aardig stabiel.
Die helpdesk valt ook wel mee.
Het probleem is nog steeds de POP server met veel fout meldingen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

rmag schreef:Wel, ik weet niet of er veel problemen met de cityline zijn. Loopt aardig stabiel.
Die helpdesk valt ook wel mee.
Het probleem is nog steeds de POP server met veel fout meldingen.
aardig stabiel? Heb je het dan over de telefonie? (anders cityconnect lite)
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb een stabiele internet verbinding over de Cityline
Over telefoon: Ik geloof dat Dommel aan de technische kant gesleuteld heeft. In het begin was mijn lijn soms bezet voor binnenkommende gespreken, maar dit lijkt verholpen te zijn.
Ik raad je wel aan om verschillende telefoon toestellen te proberen op je fritzbox. Niet elk toestel is compatible met de Fritzbox, problemen zijn: geen of verkeerde nummerherkenning, er staat een ander nummer op je tel en in de website. Geen uitgaand gesprek kunnen voeren.
Ander probleem: hang niet te veel toestellen op de uitgang. Mijn ervaring 2, max 3 toestellen.

Andere aanrader: probeer in het begin geen nummer portatie aan te vragen. Je krijgt dan een nieuw nummer dat je kan uittesten. Kost je wel BC abo geld van je oud nummer.
Ben je tevreden, dan vraag je via de website een 2de nummer aan en je kiest voor nummer portatie van je oud nummer.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

rmag schreef:Ik heb een stabiele internet verbinding over de Cityline
Over telefoon: Ik geloof dat Dommel aan de technische kant gesleuteld heeft. In het begin was mijn lijn soms bezet voor binnenkommende gespreken, maar dit lijkt verholpen te zijn.
Ik raad je wel aan om verschillende telefoon toestellen te proberen op je fritzbox. Niet elk toestel is compatible met de Fritzbox, problemen zijn: geen of verkeerde nummerherkenning, er staat een ander nummer op je tel en in de website. Geen uitgaand gesprek kunnen voeren.
Ander probleem: hang niet te veel toestellen op de uitgang. Mijn ervaring 2, max 3 toestellen.

Andere aanrader: probeer in het begin geen nummer portatie aan te vragen. Je krijgt dan een nieuw nummer dat je kan uittesten. Kost je wel BC abo geld van je oud nummer.
Ben je tevreden, dan vraag je via de website een 2de nummer aan en je kiest voor nummer portatie van je oud nummer.
Zal geen voip aanraden bij Dommel, zal discovery line worden.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”