Test file
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Weet er iemand soms een grote (min 50 MB) test file staan... zo dicht mogelijk bij Telenet ?
-
- Deel van't meubilair
Is eigenlijk nog de eenvoudigste oplossing... als men niet moeilijk gaat doen over m'n traffiek dan.Goztow schreef:Zet er eentje op je telenet webspace?
24 (uur) * 3 (per 20 min) * 50 MB = 3.6 GB per dag
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
En wat mag dat dan wel zijn/waar moet het voor dienen?r2504 schreef:Is eigenlijk nog de eenvoudigste oplossing... als men niet moeilijk gaat doen over m'n traffiek dan.Goztow schreef:Zet er eentje op je telenet webspace?
24 (uur) * 3 (per 20 min) * 50 MB = 3.6 GB per dag
Snelheidstest???
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... ik merk namelijk de laatste tijd dat m'n Telenet snelheid in elkaar zakt tijdens de piekuren 's avonds (in het Telenet forum heb ik er een topic over). De enige conclusie is voorlopig dat het TN netwerk dus absoluut niet overweg kan met de hogere volumes of vrij downloaden, maar daarvoor heb ik dus wat grafiekjes nodig.honda4life schreef:En wat mag dat dan wel zijn/waar moet het voor dienen?
Snelheidstest???
Aangezien ik deze automatisch wil laten lopen kan ik dus niet http://speedtest.net gebruiken (alhoewel ik zou kunnen zoeken welke testfile zij gebruiken), maar heb ik dus zelf een file nodig voor m'n eigen tool (heb trouwens gewoon JMeter gebruikt om dergelijke test te doen, geen idee of iemand iets beters heeft).
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmm kleine bedenking hierbij : het kan zijn dat je 24/7 die bestandjes die ditch je aangeeft (of om het even wat van het TN netwerk) tegen je volledige snelheid kan downloaden, maar dat het gewoon TN zn uplinks is die vol zitten. En dat dit dus de bottleneck is...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Nee, zelfs daar gaat het al fout... de speedtest van TN zelf zakt tegenwoordig vaak in elkaar tot amper 5 Mbps op de piekuren (kijk anders maar eens naar het TN forum, heb daar een thread lopen).krisken schreef:Hmm kleine bedenking hierbij : het kan zijn dat je 24/7 die bestandjes die ditch je aangeeft (of om het even wat van het TN netwerk) tegen je volledige snelheid kan downloaden
Da's een zorg voor later... trouwens daar kan men redelijk eenvoudig extra bandbreedte voorzien... op een node is dit al wat moeilijker.krisken schreef:maar dat het gewoon TN zn uplinks is die vol zitten. En dat dit dus de bottleneck is...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ikzelf heb er geen problemen mee, maar het was een bedenking dat ik maakte met de gedachte dat het niet aan jouw node ging liggen.r2504 schreef:Nee, zelfs daar gaat het al fout... de speedtest van TN zelf zakt tegenwoordig vaak in elkaar tot amper 5 Mbps op de piekuren (kijk anders maar eens naar het TN forum, heb daar een thread lopen).krisken schreef:Hmm kleine bedenking hierbij : het kan zijn dat je 24/7 die bestandjes die ditch je aangeeft (of om het even wat van het TN netwerk) tegen je volledige snelheid kan downloaden
Da's een zorg voor later... trouwens daar kan men redelijk eenvoudig extra bandbreedte voorzien... op een node is dit al wat moeilijker.krisken schreef:maar dat het gewoon TN zn uplinks is die vol zitten. En dat dit dus de bottleneck is...
TN kan natuurlijk makkelijk hun uplinks uitbereiden, maar soms doen ze dit (moedwillig?) niet. En tjah nodes kunnen ze enkel opsplitsen in kleinere nodes vrees ik...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit zat er aan te komen ... en dan maar roepen dat ze de snelste zijn. Internet via kabel heeft zo zijn nadelen t.o.v. DSL technologie. Het is niet de DOCSYS technolgie waaraan het ligt maar de backbone gebreken. Algemeen geweten bij kenners maar niet voor het grote publiek. Ze zullen spotjes blijven uitzenden met tijgersr2504 schreef:Inderdaad... ik merk namelijk de laatste tijd dat m'n Telenet snelheid in elkaar zakt tijdens de piekuren 's avonds (in het Telenet forum heb ik er een topic over). De enige conclusie is voorlopig dat het TN netwerk dus absoluut niet overweg kan met de hogere volumes of vrij downloaden, maar daarvoor heb ik dus wat grafiekjes nodig.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Idd, zolang je teveel gebruiers per node blijft aansluiten krijg je dit soort problemen.gr4vity schreef:Ik sluit mij aan bij Quistnix, iets wat ik al jaren zeg en meermaals vernoemt heb op het forum.
Wat cijfers (ooit door Telenet gegeven op een presentatie in New York)
Telenet node: tot 1500 gebruikers
Andere kabelproviders: tot 500-700 gebruikers
-
- Deel van't meubilair
Je schrijft er zelf bij... "ooit"... dus ik denk niet dat het nog actuele informatie is. Men zal ondertussen wel een aantal nodes gesplitst hebben, de vraag is enkel waar en hoeveel. Wat wel duidelijk aan het worden is, is dat men het "vrij downloaden" men terug op een kritiek punt aan het komen is.qless schreef:Wat cijfers (ooit door Telenet gegeven op een presentatie in New York)
Telenet node: tot 1500 gebruikers
Andere kabelproviders: tot 500-700 gebruikers
Ik begrijp alleen niet dat men op de ISPMonitor site voor een ExpressNet nog steeds aan een gemiddelde komt van 25 Mbps (terwijl de Last 50 zelden één tonen boven die snelheid, maar vaak dramatisch veel lager).