![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/900838338.png)
Een kwartiertje geleden was het trouwens met moeite 7 a 8 Mbps !
Is dit het resultaat van al die mensen die TB's aan het downloaden zijn ?
In het verleden heb ik steeds netjes m'n opgegeven snelheid kunnen halen, ongeacht het tijdstip van de dag... en aangezien TN z'n mond vol heeft over de snelste provider en hun prijzen in verhouding zijn eis ik dan ook dat men dit waarmaakt (zeker op hun eigen netwerk).Pulse schreef:Dit is al altijd zo geweest sinds FUP. Overdag haal je moeilijk 20Mbps, s'avonds makkelijk je volledige snelheid (zoals nu 3.7MB/s, anders haal ik max 3.2MB/s maarja ik blij ook niet vaak op tot 03:23
Liever 4 Mbits dan me suf te betalen voor een deftige downloadlimiet, 1024 geblokeerde poorten, en een hoop sluipverbruikers in het stopcontactDima_2005 schreef:Zegt diegene die 4Mbps heeft
ADSL hangt ook af van aantal gebruikers. Vooral als je op de terugkerende lijn zit, dan is de snelheid schandalig bij piekuren. Dan is er vaak helemaal geen verbinding meer!
Indien de nodes niet voldoen is het aan TN om ze up te graden... daarom betalen we net schandalig veel.honda4life schreef:Bij de kabel hangt je snelheid af van de medegebruikers... Dit zijn zaken die je op voorhand zou moeten weten en waar je mee zal moeten leren leven, als je de keuze maakt voor kabel of adsl
Sorry maar daar ben ik het niet met eens en zeker al niet omdat Telenet geen kans onbenut laat om de mensen die recht hebben op "Vrij Downloaden" erop te wijzen dat ze beter 's nachts kunnen downloaden omdat ze dan het netwerk het minst verstoren.honda4life schreef:Ik vind dat dit gewoon iets is dat je erbij moet nemen op de kabel.
Bij adsl skynet heeft ieder zijn eigen lijn naar de centrale en deze is verbonden met glasvezelverbindingen.Dima_2005 schreef:Zegt diegene die 4Mbps heeft
ADSL hangt ook af van aantal gebruikers. Vooral als je op de terugkerende lijn zit, dan is de snelheid schandalig bij piekuren. Dan is er vaak helemaal geen verbinding meer!
Je meting is dan ook gedaan om 9:36 GMT... da's dus 11:36 en dan is de piek bij mij ook voorbij.Patje schreef:Hier blijft de speed op normale snelheid (20 Mbps down, 1 Mbps up abo)
Ik haalde tot voor kort nochtans 24u/24u de opgegeven snelheid... en zolang het boven de 20 a 25 Mbps blijft is het ook geen drama (al is dat reeds 33% te traag), maar als ik metingen zie van 5 Mbps is dit wat mij betreft niet echt aanvaardbaar meer... zeker daar Telenet altijd zo'n grote mond heeft van we zijn de snelste (en daarom zijn we ook zo duur).Thallyos schreef:Dat snelheden sterk fluctueren is (hier in Gent) toch al lang het geval hoor.
Hetzelfde, ik heb hier in de 10 jaar bij Telenet eigenlijk buiten een paar uitzonderingen na nooit een probleem gehad met veel lagere snelheden. Het valt toch wel op dat dit pobleem sinds begin juli is ontstaan. Ik heb zelf Telenet nog niet gecontacteerd ofzo omdat ik dacht dat dit misschien een tijdelijk probleem zou zijn. Gezien het nu ondertussen al een maand later is wijst dit misschien dan toch meer op iets structureel. 's Nachts, enzo is de snelheid wel normaal zoals gezegd maar ja daar ben ik niet veel mee.r2504 schreef:Ik haalde tot voor kort nochtans 24u/24u de opgegeven snelheid...
Ik heb 4 keer gebeld en elke keer was het van 'trek uwe modem eens uit mijnheer - ik zie vanaf hier dat uw lijn in orde is - hebt u geen virus op uw pc - hebt u bittorent draaien? - blahblah blah blah....'Patje schreef:Heb je het al gemeld aan telenet ? dan gaan ze het bekijken/onderzoeken en in de gaten houden.
kheb één keer een snelheidsdrop gehad (speed zakte naar een 10 Mb) een vijftal maand geleden voor een paar dagen en heb gebeld naar telenet, ze gingen het controleren en een tijdje in de gaten houden (werd ook gemeld door nog een paar mensen aan telenet) _ sindsdien is alles weer goed.
kan een storing zijn in de centrale die moet hersteld worden, het was toen blijkbaar ook daar een probleemje.
r2504 schreef:Ik heb al enkele malen gemerkt dat m'n internet recent soms opmerkelijk traag is... dus bij deze gaan we maar eens regelmatig meten en de eerste testen zijn alvast niet wat het zou moeten zijn (via Speedtest.net naar Mechelen, maar de resultaten van Telenet zijn gelijkaardig)
Een kwartiertje geleden was het trouwens met moeite 7 a 8 Mbps !
Is dit het resultaat van al die mensen die TB's aan het downloaden zijn ?
Code: Selecteer alles
Timestamp Mbits Latency (ms)
2010/08/04 18:04:40 13,10 93
2010/08/04 18:20:02 22,66 1381
2010/08/04 18:35:15 7,92 21580
2010/08/04 18:50:48 6,37 927
2010/08/04 19:06:29 17,58 773
2010/08/04 19:21:44 6,69 27934
2010/08/04 19:37:24 6,74 506
2010/08/04 19:53:03 19,59 122
2010/08/04 20:08:17 8,34 18823
Misschien kan het te maken hebben met de FUP, maar kan ook een "overbooking" probleem zijn. Heb je vdsl2?Ofloo schreef:
ik heb de laatste tijd bij edpnet ook vertragingen opgemerkt ik weet niet of het één met het ander te maken heeft maar dacht dat het misschien interessant kon zijn dit te weten. Alhoewel ik moet zeggen dat het op dit moment weer beter lijkt.
Het is wel bergaf gegaan sindsdien ik het FUP pakket besteld hebt, lijkt me verdacht
Huuh... we hebben het hier over Telenet !redman schreef:Heb je vdsl2?
... krijg ik op dit moment volgende resultaten ...Er is vooralsnog geen sprake van ondercapaciteit op uw node. Bij het controleren van de modem konden we ook geen problemen vaststellen. Gelieve ons te contacteren op het moment dat uw verbinding traag is, zodat we enig packet loss of andere problemen kunnen vaststellen. U kan ons bereiken op 070/696969 (30 cent / min)
... en nu zou ik dus een betalende dienst moeten gaan bellen om hun duidelijk te maken dat ze wel degelijk een probleem hebben met hun capaciteit (ik heb trouwens nul komma nul packet loss).Download Speed: 14821 kbps (1852.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1163 kbps (145.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 16:31:39
Dat is hetzelfde antwoord dat ik kreeg wanneer ik naar hen belde (4x). En wanneer je blijft aandringen om eens een serieuze test te doen worden ze kwaad.r2504 schreef:Na een klacht via hun webformulier op 4 augustus heb ik vandaag onderstaand antwoord gekregen...
... en nu zou ik dus een betalende dienst moeten gaan bellen om hun duidelijk te maken dat ze wel degelijk een probleem hebben met hun capaciteit (ik heb trouwens nul komma nul packet loss).Er is vooralsnog geen sprake van ondercapaciteit op uw node. Bij het controleren van de modem konden we ook geen problemen vaststellen. Gelieve ons te contacteren op het moment dat uw verbinding traag is, zodat we enig packet loss of andere problemen kunnen vaststellen. U kan ons bereiken op 070/696969 (30 cent / min)
Net daarom verspil ik geen geld aan hun "help"desk. Na m'n verlof ga ik er wel eens werk van maken.testertje schreef:Volgens hen ligt het altijd aan de klant : virus / trojan / bittorent / blah blah blah
Telenet.... neeeee, er zijn geen problemen op de node... waar is dan die 10 Mbit naartoe die ik binnen enkele uurtjes wel netjes heb ?Download Speed: 19361 kbps (2420.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1165 kbps (145.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 20:56:47
Als telenet zegt dat er met de node geen problemen zijn, en de modem is in orde, dan moet je hier ook vanuit gaan. Ga desnoods eens bij je buren testen.r2504 schreef:Telenet.... neeeee, er zijn geen problemen op de node... waar is dan die 10 Mbit naartoe die ik binnen enkele uurtjes wel netjes heb ?Download Speed: 19361 kbps (2420.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1165 kbps (145.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 20:56:47
Zijt gij er nu mee aan het lachen ofzo?mailracer schreef:Als telenet zegt dat er met de node geen problemen zijn, en de modem is in orde, dan moet je hier ook vanuit gaan. Ga desnoods eens bij je buren testen.r2504 schreef:Telenet.... neeeee, er zijn geen problemen op de node... waar is dan die 10 Mbit naartoe die ik binnen enkele uurtjes wel netjes heb ?Download Speed: 19361 kbps (2420.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1165 kbps (145.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 19 ms
zondag 8 augustus 2010 20:56:47
Is je netwerk voldoende beveiligd ?
Doe je de test wanneer er andere trafiek op de lijn is ?
Doe je deze test wireless of met een kabel rechtstreeks op de modem/hub.
Met kabel rechtstreeks op de modem/hub. geeft de meest juiste resultaten. Doe dit als je problemen ondervind.
mailracer schreef:
Als telenet zegt dat er met de node geen problemen zijn, en de modem is in orde, dan moet je hier ook vanuit gaan. Ga desnoods eens bij je buren testen.
Is je netwerk voldoende beveiligd ?
Doe je de test wanneer er andere trafiek op de lijn is ?
Doe je deze test wireless of met een kabel rechtstreeks op de modem/hub.
Met kabel rechtstreeks op de modem/hub. geeft de meest juiste resultaten. Doe dit als je problemen ondervind.