nieuwe packs op komst bij telenet ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik ben er bijna 100% zeker van dat er nieuwe packs op komst zijn voor telenet.
Waarom zeg ik dat ik heb meegedaan aan een enquette.
Dezelfde mensen hebben me regelmatig al iets gestuurd en altijd enkele maanden later was het prijs.
Bvb noverber enquette belgacom en vragen over extra fils bij het abo enz enja in februari wast zover.
Ze zien er veel belovend uit
ik kan ze hier niet zetten heb geen verstand maar als er iemand is die het wel kan wil ik ze altijd per mail doorsturen
Laatst gewijzigd door proximusboyke 25 okt 2010, 21:28, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Heb het volgende van proximusboyke gekregen om hier te plaatsen:
Afbeelding

Nu hopen dat die info klopt :)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ok ziet er alvast beter uit maar zou het inclusief analoge kabel zijn of niet? dat maakt natuurlijk een ±13€ verschil!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Doe mij de XXL maar.. :wink:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dit heb ik bij ieder vraag bijgeschreven dat ze een prijs zouden moeten geven inclusief kabel
laatste voorstel was dan 0 5 10 15 20€ die je vrij mag gebruiken aan bijkomende produkten van telenet
blijkbaar ook gsm 40 65
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Natuurlijk is dat exclusief kabelkost!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vanwaar komt die screenshot?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

van de enquete die ik moest invullen en kiezen welk pack ik zou nemen indien ik intresse heb
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Dima_2005 schreef:Heb het volgende van proximusboyke gekregen om hier te plaatsen:
Afbeelding

Nu hopen dat die info klopt :)
Jammer van die 100 GB bij Fibernet 40.
Dat is wel een groot verschil met "vrij downloaden" bij Fibernet 60.
Nu nog een beter/goedkoper business pakket in vergelijking met Office Access.
Of een alternatief van Belgacom, want ik ben (voorlopig) niet aansluitbaar op VDSL2.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Is die screenshot verwijderd? , ik zie niets :-(
Of is het de firewall van m'n werk die die onzichtbaar maakt?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tommy78 schreef:Is die screenshot verwijderd? , ik zie niets :-(
Of is het de firewall van m'n werk die die onzichtbaar maakt?
Ik zie hem nog staan. Heb je enkel problemen met het zien van deze screenshot, of ook andere afbeeldingen?

Spijtig genoeg is het nog te veel speculatief.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef: Ik zie hem nog staan. Heb je enkel problemen met het zien van deze screenshot, of ook andere afbeeldingen?

Spijtig genoeg is het nog te veel speculatief.
Nee avatars en smileys zie ik wel, heb de imageshack url zo ook eens geprobeerd maar krijg een wit scherm.
Ik zal het thuis wel bekijken, is de firewall van m'n werk waarschijnlijk :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Helemaal niet interessant... m'n 10 jaar oude ExpressNet is nog steeds beter !

Nu betaal ik 50 euro voor 30/1.25 en 80 GB (later dit jaar 100 GB als ik hun eerdere beloftes mag geloven) met Freephone... en aangezien ik meer belang hecht aan de upload (ik wil daar zeker niet zakken) zou ik naar FiberNet 40 moeten gaan (terwijl ik zelfs die 30 Mbps al niet nodig had) en dus op 59.95 euro uitkomen. Ok, ik heb nu geen FreePhone Europe (maar heb er ook geen interesse in), en ook geen HD Digicorder (zonder HDTV heeft dat weinig zin).

TN tracht me dus naar een "hoger" abonnement te lokken (met nutteloze opties als Vlaamse TV programma's)... maar het zou wel eens anders kunnen uitdraaien als BGC met een hogere upload tevoorschijn komt (al zal die ook wel niet goedkoop zijn).
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

r2504 schreef:Helemaal niet interessant... m'n 10 jaar oude ExpressNet is nog steeds beter !

Nu betaal ik 50 euro voor 30/1.25 en 80 GB (later dit jaar 100 GB als ik hun eerdere beloftes mag geloven) met Freephone... en aangezien ik meer belang hecht aan de upload (ik wil daar zeker niet zakken) zou ik naar FiberNet 40 moeten gaan (terwijl ik zelfs die 30 Mbps al niet nodig had) en dus op 59.95 euro uitkomen. Ok, ik heb nu geen FreePhone Europe (maar heb er ook geen interesse in), en ook geen HD Digicorder (zonder HDTV heeft dat weinig zin).

TN tracht me dus naar een "hoger" abonnement te lokken (met nutteloze opties als Vlaamse TV programma's)... maar het zou wel eens anders kunnen uitdraaien als BGC met een hogere upload tevoorschijn komt (al zal die ook wel niet goedkoop zijn).
dan zullen we plots wel eens een verdubbeling kunnen zien denk ik van 5 naar 10, 2.5 to 5.....maar goed wachten op belgacom atm!
ik wacht ook de prijs en de uploadspeed af van hun nieuwe abbo (hopelijk voor particulieren)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Vlaamse tv programma's op aanvraag (5,95 euro per maand).
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?
Een soort abonnement waarmee je zoveel tv programma's on demand kan bekijken? (dus iwatch, netgemist, vt4 à la carte,...).
Of gewoon net gemist? (Enkel één programma's...).
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Btw, deze prijzen zijn duidelijk zonder kabel abonnement.
Moesten deze prijzen inclusief kabel abonnement zijn, hadden ze dit zowieso erbij gezet, want zo zou het voordeel direct +/- 13 euro groter zijn ;)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

safariman schreef:Vlaamse tv programma's op aanvraag (5,95 euro per maand).
Wat moet ik mij hier bij voorstellen?
Een soort abonnement waarmee je zoveel tv programma's on demand kan bekijken? (dus iwatch, netgemist, vt4 à la carte,...).
Of gewoon net gemist? (Enkel één programma's...).
Net gemist denk ik is de enige die een abonnement heeft andere zenders zijn per aanvraag.
Die XXL is wel aantrekkelijk vind ik persoonlijk alles met 100Mbit, beter dan Fiber100 appart.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb er alvast bij iedere opmerking bijgezet dat het jammer is dat ze altijd prijzen geven excl kabel
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

proximusboyke schreef:ik heb er alvast bij iedere opmerking bijgezet dat het jammer is dat ze altijd prijzen geven excl kabel
En doen ze dat dan niet bij xDSL providers waar de kost van een vaste telefoonlijn of een raw copper niet worden meegerekend? Natuurlijk kan het bij iedereen duidelijker maar 't blijven bedrijven die winst moeten maken. Zij gaan heus zo snel niet even hun prijzen "verhogen" met een dikke tien euro..
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

neji schreef:
proximusboyke schreef:ik heb er alvast bij iedere opmerking bijgezet dat het jammer is dat ze altijd prijzen geven excl kabel
En doen ze dat dan niet bij xDSL providers waar de kost van een vaste telefoonlijn of een raw copper niet worden meegerekend? Natuurlijk kan het bij iedereen duidelijker maar 't blijven bedrijven die winst moeten maken. Zij gaan heus zo snel niet even hun prijzen "verhogen" met een dikke tien euro..
Dat is ook waar!
Ikzelf zou graag willen overstappen naar een andere adsl provider als Belgacom.
Toch kom je zelden tot nooit goedkoper uit dan dat je een pack neemt bij Telenet of Belgacm.
Ik heb namelijk Telefoon + internet + tv nodig ;)
En om deze reden zullen Belgacm en Telenet altijd blijven heersen.
Het is jammer, maar zo is het (op dit moment) nu eenmaal.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

safariman schreef: Dat is ook waar!
Ikzelf zou graag willen overstappen naar een andere adsl provider als Belgacom.
Toch kom je zelden tot nooit goedkoper uit dan dat je een pack neemt bij Telenet of Belgacm.
Ik heb namelijk Telefoon + internet + tv nodig ;)
En om deze reden zullen Belgacm en Telenet altijd blijven heersen.
Het is jammer, maar zo is het (op dit moment) nu eenmaal.
Dat is inderdaad zeer correct. Zelfs met de goedkoopste aanbieding op de ADSL markt, kom je duurder of gelijk uit met Belgacom. Telenet is spijtig genoeg dankzij die kabelkost weeral een paar euro's duurder. Als ze daar aan werken kunnen ze nog iets doen aan die prijs.
Maar goed, Sickhinge heeft meermaals gezegd, en overlaatst opnieuw: zolang onze cijfers goed zijn, betekent het dat klanten graag (veel) betalen voor hun aansluiting.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Lord Utopia schreef:
safariman schreef: Dat is ook waar!
Ikzelf zou graag willen overstappen naar een andere adsl provider als Belgacom.
Toch kom je zelden tot nooit goedkoper uit dan dat je een pack neemt bij Telenet of Belgacm.
Ik heb namelijk Telefoon + internet + tv nodig ;)
En om deze reden zullen Belgacm en Telenet altijd blijven heersen.
Het is jammer, maar zo is het (op dit moment) nu eenmaal.
Dat is inderdaad zeer correct. Zelfs met de goedkoopste aanbieding op de ADSL markt, kom je duurder of gelijk uit met Belgacom. Telenet is spijtig genoeg dankzij die kabelkost weeral een paar euro's duurder. Als ze daar aan werken kunnen ze nog iets doen aan die prijs.
Maar goed, Sickhinge heeft meermaals gezegd, en overlaatst opnieuw: zolang onze cijfers goed zijn, betekent het dat klanten graag (veel) betalen voor hun aansluiting.

Allemaal de schuld van de typische belg met zijn zinneke: "We blijven waar we zijn"

Ik heb deur aan deur en telefonische verkocht voor Telenet, Belgacom, Mobistar en nog een paar andere.
Ook al is het de helft goedkoper en een veel beter product. De meeste belgen zijn zo koppig. Eenmaal ze voor een bedrijf hebben gekozen blijven ze daarbij. Dat bedrijf kan dan van alles flikken tot verhogingen van de prijzen aan toe. Zoals Belgacom nu deze maand weer gaat doen.
Hadden de belgen maar meer een Nederlandse mentaliteit. Dan schakelde iedereen hier op de goedkopere providers open en was er veel meer concurentie.

Of initiatieven zoals OnsBrabantNet waar een gemeente zelf zijn glasvezel aan legt. Dat gaat hier nog 10 jaar duren voor er glasvezel ligt !
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kainiac schreef:
Allemaal de schuld van de typische belg met zijn zinneke: "We blijven waar we zijn"

Ik heb deur aan deur en telefonische verkocht voor Telenet, Belgacom, Mobistar en nog een paar andere.
Ook al is het de helft goedkoper en een veel beter product. De meeste belgen zijn zo koppig. Eenmaal ze voor een bedrijf hebben gekozen blijven ze daarbij. Dat bedrijf kan dan van alles flikken tot verhogingen van de prijzen aan toe. Zoals Belgacom nu deze maand weer gaat doen.
Hadden de belgen maar meer een Nederlandse mentaliteit. Dan schakelde iedereen hier op de goedkopere providers open en was er veel meer concurentie.

Of initiatieven zoals OnsBrabantNet waar een gemeente zelf zijn glasvezel aan legt. Dat gaat hier nog 10 jaar duren voor er glasvezel ligt !
De consument zal zelf wel beslissen wat er beter,goedkoper of sneller is voor hem, daar heeft hij echt geen leurder zoals jij voor nodig....
Ik krijg er het schijt van, minstens 4 keer per week storen ze me tijdens het werk, in naam van telenet,belgcom,mobistar,enz.. gaan ze efkes heel den telefoonboek opbellen om hun product te pushen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Daar zijn ook redenen toe... Ik ken heel wat mensen die zijn ingegaan op dergelijke aanbiedingen en achteraf ofwel ontevreden waren van het product, ofwel uiteindelijk toch meer betaalden. Televerkoop is verschrikkelijk: in maximum 5 minuten moet je beslissen om een product te nemen waar velen niks van kennen, vaak met inbegrip van die verkoper zelf. Als ik ergens content ben, dan blijf ik er ook tenzij ik na uitgebreid onderzoek een sterk vermoeden heb dat het elders beter zou kunnen zijn. Dat is dan met inbegrip van googlen, vragen op forums, etc. Private nummers moeten mij ondertussen niet meer opbellen thuis: die heb ik geblokkeerd.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat velen zelfs niet de meest voordelige / hun op het lijf geschreven formule bij hun huidige provider nemen. Dat is da weer moeilijker te begrijpen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

safariman schreef:
neji schreef:
proximusboyke schreef:ik heb er alvast bij iedere opmerking bijgezet dat het jammer is dat ze altijd prijzen geven excl kabel
En doen ze dat dan niet bij xDSL providers waar de kost van een vaste telefoonlijn of een raw copper niet worden meegerekend? Natuurlijk kan het bij iedereen duidelijker maar 't blijven bedrijven die winst moeten maken. Zij gaan heus zo snel niet even hun prijzen "verhogen" met een dikke tien euro..
Dat is ook waar!
Ikzelf zou graag willen overstappen naar een andere adsl provider als Belgacom.
Toch kom je zelden tot nooit goedkoper uit dan dat je een pack neemt bij Telenet of Belgacm.
Ik heb namelijk Telefoon + internet + tv nodig ;)
En om deze reden zullen Belgacm en Telenet altijd blijven heersen.
Het is jammer, maar zo is het (op dit moment) nu eenmaal.
Neem mobistar 28 euro 35 GB volume, telefoon + optie nummerweergave inbegrepen. Tel hierbij 8 euro voor de digicorder van Telenet en je zit met 36 euro per maand en kabelabo altijd goedkoper dan Telenet of belgacom.
EDPnet, 30 euro 5 GB limiet + 8 euro voor digicorder van telenet 38 euro en 5 euro extra voor onbeperkt downloaden.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat je ook TVVlaanderen kan nemen dat nog eens goedkoper is dan Telenet voor digitaal.
Er zullen nog wel alternatieven zijn waar ik niet dadelijk kan opkomen. Maar beweren dat je Telenet of belgacom moet nemen om goedkoop te zijn is toch wat kort door de bocht.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Steven7 schreef:
Neem mobistar 28 euro 35 GB volume, telefoon + optie nummerweergave inbegrepen. Tel hierbij 8 euro voor de digicorder van Telenet en je zit met 36 euro per maand en kabelabo altijd goedkoper dan Telenet of belgacom.
EDPnet, 30 euro 5 GB limiet + 8 euro voor digicorder van telenet 38 euro en 5 euro extra voor onbeperkt downloaden.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat je ook TVVlaanderen kan nemen dat nog eens goedkoper is dan Telenet voor digitaal.
Er zullen nog wel alternatieven zijn waar ik niet dadelijk kan opkomen. Maar beweren dat je Telenet of belgacom moet nemen om goedkoop te zijn is toch wat kort door de bocht.
En de kabelkost? = 49,33 euro per maand. Dan heb ik liever een Telenet aansluiting waar mijn snelheid goed zit (vooral uploadsnelheid) en het volume meer is (jaja, raar... ) (Belgacom kost in deze vergelijking 51,40 euro per maand, waar je meer snelheid, meer volume hebt)

TvVlaanderen is allemaal mooi in theorie, maar ge moet ook wel een schotel aan uw buitenmuur hangen, dure hardware (als je iets of wat goed gesetteld wil zijn, moet je al honderden euro's betalen). Dan zwijgen we nog over het ontbreken van VoD, de kwaliteit die lager (op sommige zenders mss hoger?) is.
Het fabeltje van meer zenders bij TVV is zo onzinvol voor een grote groep klanten. Ze kijken nu al niet naar andere zenders dan de 6 grote + eventueel Ngeo en Discovery.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Feit blijft dat al die dingen afzonderlijk veel te duur zijn, en er geen enkel pack is dat 100% op maat van de gebruiker is.

Of je wil alles 100% naar je zin en betaald daar ook voor, of je stelt compromissen en betaalt een pa(c)k minder.
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

@steven
Misschien ben ik mis, maar vergeet je niet het feit dat je een discovery line of een actieve Belgacom lijn nodig hebt voor EDPnet en/of Mobistar?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

safariman schreef:@steven
Misschien ben ik mis, maar vergeet je niet het feit dat je een discovery line of een actieve Belgacom lijn nodig hebt voor EDPnet en/of Mobistar?
Bij EDPnet heb je inderdaad nog een vaste lijn nodig van Belgacom (maar het valt goedkoper uit met EDPnet Telephony, en je hebt er een vaste lijn bij). Bij Mobistar ADSL is de kost van de niet-active lijn inbegrepen, dus geen vaste lijn meer nodig.
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 dec 2007, 03:00
Bedankt: 2 keer

kan je eigenlijk overschakelen naar zo'n pakket ? of moet je dan weer 50€ activeringskosten betalen ?
ik heb nu shake+ turbonet XL , en betaal 75€ plus kabel-tv,plus pakket etc dus +-100€ /maand...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

safariman schreef:
neji schreef:
proximusboyke schreef:ik heb er alvast bij iedere opmerking bijgezet dat het jammer is dat ze altijd prijzen geven excl kabel
En doen ze dat dan niet bij xDSL providers waar de kost van een vaste telefoonlijn of een raw copper niet worden meegerekend? Natuurlijk kan het bij iedereen duidelijker maar 't blijven bedrijven die winst moeten maken. Zij gaan heus zo snel niet even hun prijzen "verhogen" met een dikke tien euro..
Dat is ook waar!
Ikzelf zou graag willen overstappen naar een andere adsl provider als Belgacom.
Toch kom je zelden tot nooit goedkoper uit dan dat je een pack neemt bij Telenet of Belgacm.
Ik heb namelijk Telefoon + internet + tv nodig ;)
En om deze reden zullen Belgacm en Telenet altijd blijven heersen.
Het is jammer, maar zo is het (op dit moment) nu eenmaal.
triestig, echt triestig
dit is nu echt de weergave van de mening van de Jan met de Pet
Ik wil wel overstappen, maar ik kan zogezegd niet

er zijn zoveel alternatieven die goedkoper zijn, je moet er alleen naar kijken
voorbeelden scarlet, dommel, base, ...

en ik heb ook telefoon, internet en TV (elk bij een andere provider)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef: triestig, echt triestig
dit is nu echt de weergave van de mening van de Jan met de Pet
Ik wil wel overstappen, maar ik kan zogezegd niet

er zijn zoveel alternatieven die goedkoper zijn, je moet er alleen naar kijken
voorbeelden scarlet, dommel, base, ...

en ik heb ook telefoon, internet en TV (elk bij een andere provider)
En hoeveel betaal je daarvoor? Inclusief eenmalige kosten?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Lord Utopia schreef:
Steven7 schreef:
Neem mobistar 28 euro 35 GB volume, telefoon + optie nummerweergave inbegrepen. Tel hierbij 8 euro voor de digicorder van Telenet en je zit met 36 euro per maand en kabelabo altijd goedkoper dan Telenet of belgacom.
EDPnet, 30 euro 5 GB limiet + 8 euro voor digicorder van telenet 38 euro en 5 euro extra voor onbeperkt downloaden.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat je ook TVVlaanderen kan nemen dat nog eens goedkoper is dan Telenet voor digitaal.
Er zullen nog wel alternatieven zijn waar ik niet dadelijk kan opkomen. Maar beweren dat je Telenet of belgacom moet nemen om goedkoop te zijn is toch wat kort door de bocht.
En de kabelkost? = 49,33 euro per maand. Dan heb ik liever een Telenet aansluiting waar mijn snelheid goed zit (vooral uploadsnelheid) en het volume meer is (jaja, raar... ) (Belgacom kost in deze vergelijking 51,40 euro per maand, waar je meer snelheid, meer volume hebt)

TvVlaanderen is allemaal mooi in theorie, maar ge moet ook wel een schotel aan uw buitenmuur hangen, dure hardware (als je iets of wat goed gesetteld wil zijn, moet je al honderden euro's betalen). Dan zwijgen we nog over het ontbreken van VoD, de kwaliteit die lager (op sommige zenders mss hoger?) is.
Het fabeltje van meer zenders bij TVV is zo onzinvol voor een grote groep klanten. Ze kijken nu al niet naar andere zenders dan de 6 grote + eventueel Ngeo en Discovery.
Tel er de kabelkost bij en je komt op 49,33 euro. Dan betaal je bij Telenet altijd meer, qua snelheid zit je misschien iets beter, maar qua volume heb je zeker niet minder. Dan heb ik het nog niet over ken-je-beller of weergave oproeper en toestanden waar je zowel bij belgacom als telenet voor bijbetaalt.
In het geval van belgacom kan je geen extra TV-toestellen analoog bekijken (zwaar nadeel) en in nog steeds veel gevallen daalt de snelheid (zeker als je in HD wil kijken).
Als je je digi-corder gekocht hebt zoals ik betaal je bovenop de 5 euro die het zoiezo al goedkoper is dan belgacom nog 8 euro minder en kom je op een verschil van 13 euro.
Klanten die nog geen kabel hadden kregen bij Telenet tot voor kort zelfs een gereviseerde digi-corder aan 1 euro.
TVVlaanderen is per maand zoiezo goedkoper, Video-on-demand-geldklopperij interesseert de meeste mensen niet, zolang ze maar (meerdere) programma's kunnen opnemen, pauzeren en afspelen. Als je jaarlijks 180 euro per jaar minder betaalt dan Telenet en belgacom kan je over die eenmalige kost toch al eens nadenken.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Conclusie: er is voor elk wat wils! Maak je eigen beslissing, op basis van je eigen situatie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik denk dat iemand hier op userbase maar eens een pagina moet maken met de vergelijking van alle abonnementen en packs van alle beschikbare providers.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Cloink heeft dit ooit gemaakt maar het lijkt me onbegonnen werk om alle mogelijke combinaties te voozien en dan ook nog eens up-to-date te houden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:Ik denk dat iemand hier op userbase maar eens een pagina moet maken met de vergelijking van alle abonnementen en packs van alle beschikbare providers.
Naar wat ik gehoord heb, zal dit er waarschijnlijk wel komen.
Astralon schreef:Cloink heeft dit ooit gemaakt maar het lijkt me onbegonnen werk om alle mogelijke combinaties te voozien en dan ook nog eens up-to-date te houden.
Om het up-to-date te houden is dat geen probleem, ik zet mijn schouders daar wel onder. ;)
Had die mogelijkheid er nu al geweest, ik zou geen seconde wachten met het invullen.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

idem bij belgacom, nieuwe packs op komst.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zamba schreef:idem bij belgacom, nieuwe packs op komst.
Is er iets meer concrete info? Datum lancering? Inhoud?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Lord Utopia schreef:
Zamba schreef:idem bij belgacom, nieuwe packs op komst.
Is er iets meer concrete info? Datum lancering? Inhoud?
binnenkort wizjging packs met mobiel internet abonnementen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”