Twee nieuwe mobiel internettarieven voor iPad bij Proximus

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Op 23 juli, wanneer de lancering van de iPad in België plaatsvindt, zal de grootste mobiele operator van het land, Proximus, twee nieuwe tariefplannen lanceren om mobiel te kunnen internetten via de iPad. Twee nieuwe tarieven waarbij één via postpaid (abonnement) werkt en één via prepaid (herlaadkaart). Allebei de subscripties leveren een benodigde micro-simkaart.

Het abonnement wordt voorgesteld als Mobile Internet Favorite en kost maandelijks 24,99 euro en geeft recht op een datavolume van 1,5 GB doorheen de hele dag. Mobile Internet Pay&Surf is de herlaadkaart en is er voor 10 euro per 500 MB. Alle details over deze tariefplannen komt beschikbaar op de website op 23 juli.

Andere abonnementen blijven compatibel met de iPad, al lijken de nieuwe tariefplannen iets interessanter dan de oude. Een "Mobile Internet Evening&Weekend" kost eveneens 24,99 euro maandelijks, maar daar is het volume van 2 GB enkel geldig tijdens de daluren.

UB Frontpage
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Meer info over deze 2 tarieven is nu op de site verschenen http://customer.proximus.be/nl/Surf_Ipa ... d_NL_click

Ik zie ook dat het nu mogelijk is je verbruik via e-services na te kijken.
Ook als je 1,5GB opgebruikt is ga je op low band 128kb/s.
Controleer uw verbruik
Surf met uw iPad naar m.skynet.be en klik op "e-Services". Kies op de volgende pagina de “Hello Proximus”-applicatie om uw verbruik na te gaan. U moet inloggen of u inschrijven als u nog niet over een gebruikersnaam en wachtwoord beschikt.

Al uw volume gebruikt?
Als u surft met een Mobile Internet Favorite-abonnement kunt u enkel nog surfen aan een lagere snelheid (128 kbs) van zodra het inbegrepen volume opgebruikt is. Het extra volume dat u verbruikt zal u niet aangerekend worden.

Surft u met een Mobile Internet Pay&Surf-kaart? Dan kunt u niet meer surfen wanneer uw volume of het aantal dagen opgebruikt zijn. In dat geval kunt u uw kaart online herladen (voor minstens € 5) of herladen via een bankautomaat (voor minstens € 15).
Die Pay&Surf 500MB voor 10€ is 1 maand geldig een mooi aanbod, echter jammer dat dit enkel voor iPad is. Althans het is enkel via een micro sim kaart.
Had zo'n Pay&Surf kaart graag gebruikt voor af en toe met mijn netbook te surfen via 3G.

Mag dat eigenlijk nog een abonnement enkel voor iPad ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

We hebben op't werk net Micro-SIMS bestesteld bij Proximus, zal eens kijken of het zo "dubbele breek"-versies zijn (dus of dat je ook nog tot de gewone mini-simkaart kan breken)
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

u kan de pay en go ook gebruiken voor op laptop zulle
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

@wimpiedejonghe

Indien gelijk meon zegt dat je zelf kan "breken" en de mini sim dus bruikbaar is zie ik niet echt een probleem. Indien het een micro sim is wel, volgens mij ondersteunen de 3G stick of laptops die niet, de meeste in ieder geval of ben ik mis ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

ik bedoelde de nieuwe formule kan u ook op een gewone laptop gebruiken
maw de gewone kaarten gebruiken voor de nieuwe formule zoals u aangaf die u graag had gebruikt
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Abusimbal schreef:Meer info over deze 2 tarieven is nu op de site verschenen http://customer.proximus.be/nl/Surf_Ipa ... d_NL_click

Ik zie ook dat het nu mogelijk is je verbruik via e-services na te kijken.
Ook als je 1,5GB opgebruikt is ga je op low band 128kb/s.
Controleer uw verbruik
Surf met uw iPad naar m.skynet.be en klik op "e-Services". Kies op de volgende pagina de “Hello Proximus”-applicatie om uw verbruik na te gaan. U moet inloggen of u inschrijven als u nog niet over een gebruikersnaam en wachtwoord beschikt.

Al uw volume gebruikt?
Als u surft met een Mobile Internet Favorite-abonnement kunt u enkel nog surfen aan een lagere snelheid (128 kbs) van zodra het inbegrepen volume opgebruikt is. Het extra volume dat u verbruikt zal u niet aangerekend worden.

Surft u met een Mobile Internet Pay&Surf-kaart? Dan kunt u niet meer surfen wanneer uw volume of het aantal dagen opgebruikt zijn. In dat geval kunt u uw kaart online herladen (voor minstens € 5) of herladen via een bankautomaat (voor minstens € 15).
Die Pay&Surf 500MB voor 10€ is 1 maand geldig een mooi aanbod, echter jammer dat dit enkel voor iPad is. Althans het is enkel via een micro sim kaart.
Had zo'n Pay&Surf kaart graag gebruikt voor af en toe met mijn netbook te surfen via 3G.

Mag dat eigenlijk nog een abonnement enkel voor iPad ?
Dan is mobile vikings een pak interessanter voor jou denk ik!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

@honda4life
Hoezo MV beter voor mij ?
BGC 500MB 10€ MV 12€ voor 1GB, maar BGC beter 3G netwerk.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Abusimbal schreef:@honda4life
Hoezo MV beter voor mij ?
BGC 500MB 10€ MV 12€ voor 1GB, maar BGC beter 3G netwerk.
Laat je niet vangen door het "Beste 3G netwerk", tot als je binnenshuis zit :lol:
Jim mobile heeft ook 500Mb voor 5€ :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kan iemand met gezond verstand het volgende verklaren...

iPad €10 / 500 MB
GSM €24.99 / 500 MB

Dus surfen op m'n GSM kost 2.5x meer dan surfen op een iPad :bang:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

r2504 schreef:Kan iemand met gezond verstand het volgende verklaren...

iPad €10 / 500 MB
GSM €24.99 / 500 MB

Dus surfen op m'n GSM kost 2.5x meer dan surfen op een iPad :bang:
Die verschillen waren er ook al tussen abonnementen voor pc gebruik en abonnementen/data opties voor GSM's... Dat wil dus zeggen dat winstmarges op GSM voor internet gebruik een pak hoger liggen dan die voor pc's en iPad's...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Die verschillen waren er ook al tussen abonnementen voor pc gebruik en abonnementen/data opties voor GSM's... Dat wil dus zeggen dat winstmarges op GSM voor internet gebruik een pak hoger liggen dan die voor pc's en iPad's...
Héél duur versus schandalig duur dus :eek:

Een mens zou uiteindelijk twee GSM's gaan meesleuren... één voor te bellen, en één voor te surfen :bang:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

honda4life schreef:
Abusimbal schreef:@honda4life
Hoezo MV beter voor mij ?
BGC 500MB 10€ MV 12€ voor 1GB, maar BGC beter 3G netwerk.
Laat je niet vangen door het "Beste 3G netwerk", tot als je binnenshuis zit :lol:
Jim mobile heeft ook 500Mb voor 5€ :wink:
Het hangt van plaats tot plaats af; in de cafe waar ik soms ga mag ik max maar 5-6tal meter van de ingang verwijdert zijn of ik heb gewoon zelfs geen bereik maar het lukt wel en je blijft wel 3G hebben.
In blankenberge ken ik er een frituur uitbater waar ik altijd bij ga en deze ligt juust tussen gebouwen dus het bereik is al moeilijker en ook daar blijf ik toch ook de 3G behouden en kan ik surfen met mijn laptop, maar ook bij deze mag ik niet meer dan 7meter ofzo verder gaan of het kan zijn ik pech heb.
In sea life in blankenberge had ik goed bereik en bleef de 3G, bij mv/base was de ontvangst slecht tot zelfs heel slecht.(was bij deze wel met de iphone maar maakt niet echt veel uit).
In de shop zelf van proximus in blankenberge viel ik naar gprs als ik aan de kassa stond maar ik heb op zo'n moment dat niet nodig dus het maakt me niet uit dan.
De 3G tijdens het rijden op de wegen is pakken beter dan bij mobistar laat staan bij base/mv.

Het hangt van plaats tot plaats af en het beste je kan doen is niet twijfelen maar zet je zo dicht mogelijk bij de ruit of aan het begin, zo blijf je het beste bereik hebben en blijf je zeker 3G hebben.

Ik heb alle providers en proximus is helaas heel duur maar ik ben er ondanks alles toch naartoe gegaan en voorlopig niet echt klagen over, de veel meer 3G is voor mij belangrijk.
Bij mobistar en base/mv heb ik op al deze plaatsen binnen geen 3G of met zeer veel moeite en schakelt het over naar EDGE enz....

Voor de meeste is EDGE idd genoeg maar om via een laptop/ipad te surfen vind ik EDGE beetje te traag, EDGE vind ik nog doenbaar op een smartphone maar voor een laptop toch niet echt.
Ge kunt ze kussen
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

r2504 schreef:
TomG schreef:Die verschillen waren er ook al tussen abonnementen voor pc gebruik en abonnementen/data opties voor GSM's... Dat wil dus zeggen dat winstmarges op GSM voor internet gebruik een pak hoger liggen dan die voor pc's en iPad's...
Héél duur versus schandalig duur dus :eek:

Een mens zou uiteindelijk twee GSM's gaan meesleuren... één voor te bellen, en één voor te surfen :bang:
Inderdaad.

Maar nog ergerlijker vind ik het om voor ieder 3G device een mobile internet abonnement te moeten afsluiten. Eentje voor de iPhone (evt. als optie bij gsm abonnement), eentje voor iPad, eventueel netbook/pc,...

Zelf heb ik een inbegrepen optie ("gratis") voor 3G i.c.m. Belgacom internet (500 MB, enkel weekend) en een optie van 200 MB bij m'n Proximus abonnement (promotie voor één jaar).

Interessanter zou zijn mochten er abonnementen komen die meerdere simkaarten toelaten om gekoppeld te worden aan hetzelfde abonnement (ongeacht SIM kaart voor spraak + data of enkel data gebruikt wordt). Uiteraard binnen dezelfde operator.

Je zou dan een abonnement kunnen kiezen van 5 GB waarbij je dat abonnement/dienst kan laten koppelen aan bvb max. 4 SIM kaarten: ofwel enkel data (pc/iPad) of als optie bij een GSM abonnement. Op die manier wordt die data limiet ook netjes gedeeld.

Vergelijk het met thuis internet abonnementen waarbij (weliswaar administratief) toegestaan wordt om x-aantal pc's te gebruiken. Al is gans dat principe serieus achterhaalt, aangezien internet toegang al lang geen privilege meer is voor een pc...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

TomG schreef: Maar nog ergerlijker vind ik het om voor ieder 3G device een mobile internet abonnement te moeten afsluiten. Eentje voor de iPhone (evt. als optie bij gsm abonnement), eentje voor iPad, eventueel netbook/pc,...
hebben ze zelfs niet in de USA... maar daarvoor bestaat de mogelijkheid van "thetering"...
dat betekend dat bijv je iphone je 3G sim kaartje heeft en dan een wifi hotspot wordt waardoor je laptop, ipad, etc online kunnen gaan...

natuurlijk ga je dan een keuze hebben tussen een "individuele" of een "familiale" aankoop... 1 abbo of meerdere...
waarbij je dan goedkoper kunt bellen naar je gezinsleden :-)

aangezien de iphone standaard misschien geen thetering aankan... blijkt menig amerikaan een "mefi" in zijn zak te hebben ook nog...

als je dus een aula vol journalisten hebt moet je geen schrik hebben dat er daar opeens 200 draadloze netwerken zijn.... zie keyspeech van iphone 4G...
toen hadden ze al "problemen" en ze staken het op die 200 draadloze netwerken ipv dat ie zijn iphone "verkeerd" vast hield
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tethering werkt met base/mv en proximus en je moet er niks voor doen, geen jailbreak of wat dan ook.
Gewoon de instelling op je iphone instellen internet.proximus.be en that's it en dan aanzetten natuurlijk, ik kies dan voor usb aansluiting dan en voila, klaar is kees.

Alleen bij mobistar gaat dat niet.
Ge kunt ze kussen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TomG schreef: Zelf heb ik een inbegrepen optie ("gratis") voor 3G i.c.m. Belgacom internet (500 MB, enkel weekend) en een optie van 200 MB bij m'n Proximus abonnement (promotie voor één jaar).
Ik heb ook zo'n gratis 3G optie via mijn Belgacom Generation (Mobile Internet Free Weekend One).
Ik heb nog geen USB stick, maar gebruik deze SIM kaart in mijn gsm (Sony Ericsson) om op die manier mobiel surfen via de laptop.
Maar met de gsm zelf kan ik niet surfen. Ik heb al geprobeerd de instellingen voor mijn gsm via sms op de Proximus website aan te vragen, maar dat wordt geweigerd omdat ik geen Proximus sim kaart hebt (het is een Belgacom simkaart 0470 xxx) ??

Mijn vraag is nu:
- kan ik niet via de gsm surfen omdat ik niet de goede instellingen heb (en hoe krijg ik deze op mijn gsm) ?
- of kan dit niet omdat het een sim kaart betreft om mobiel te internetten via de laptop en niet via de gsm ?
Sorry voor de domme vragen, maar ik ben helemaal nieuw in deze mobile internet world :oops:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

r2504 schreef:
TomG schreef:Die verschillen waren er ook al tussen abonnementen voor pc gebruik en abonnementen/data opties voor GSM's... Dat wil dus zeggen dat winstmarges op GSM voor internet gebruik een pak hoger liggen dan die voor pc's en iPad's...
Héél duur versus schandalig duur dus :eek:

Een mens zou uiteindelijk twee GSM's gaan meesleuren... één voor te bellen, en één voor te surfen :bang:
Dat moet ik nu spijtig genoeg ook doen. Één simpele nokia 2323 voor te bellen en sms'en (op kosten van de firma) en één smartphone voor internet (MV €15/1GB). Het is niet echt handig, maar eens je gewoon bent aan mobiel internet wil je niets anders meer.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Zoals al eerder gezegt erger ik mij aan het feit dat er een "redelijk goedkoop" abonnement voor de iPad uitkomt en voor smartphones of laptop betaal je de volle pond. Vind dat toch discriminerend. Alsof je een internet abonnement voor thuis voor een PC moet afsluiten en je een ander moet nemen voor je Xbox bijvoorbeeld.

Ook zijn er op het MTV abo na geen abonnementen "all in one" voor gesprekken, SMS en mobiel internet, tenzij ik zo scheel ben en deze niet zie natuurlijk.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 2-2216.art

Wat een oppervlakkig artikel, enkel Mobistar en Proximus
Base, MV,... komen niet eens ter sprake, goedkoper mag dus niet
(begrijp stilaan waarom al de mensen het duurste kiezen als dat zo altijd is)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

honda4life schreef:http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_tijd/multimedia/Hoeveel_kost_surfen_met_een_iPad-.8941982-2216.art

Wat een oppervlakkig artikel, enkel Mobistar en Proximus
Base, MV,... komen niet eens ter sprake, goedkoper mag dus niet
(begrijp stilaan waarom al de mensen het duurste kiezen als dat zo altijd is)
Er staat "... op het 3G netwerk"
vandaar dat er dus geen Base bijstaat :p
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

flt schreef:
honda4life schreef:http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_tijd/multimedia/Hoeveel_kost_surfen_met_een_iPad-.8941982-2216.art

Wat een oppervlakkig artikel, enkel Mobistar en Proximus
Base, MV,... komen niet eens ter sprake, goedkoper mag dus niet
(begrijp stilaan waarom al de mensen het duurste kiezen als dat zo altijd is)
Er staat "... op het 3G netwerk"
vandaar dat er dus geen Base bijstaat :p
Ik heb toch 3G bij Jim ze (dat is toch base?)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

idd dat is base.
Maar het 3g netwerk is heel beperkt en ga meer naar edge overgaand dan naar 3g
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Ik persoonlijk zit te twijfelen wat ik ga doen.
Ik heb een nieuwe vodafone stick liggen dus met de formule 24.99 1.5gb zonder contractsduur
of via jim 5€ voor 500mb dus 15€ voor 1.5gb wat goedkoper is.
Het schijnt dat ge die sticks ook kunt doen werken met jim/base
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

wimpiedejonghe schreef:Ik persoonlijk zit te twijfelen wat ik ga doen.
Ik heb een nieuwe vodafone stick liggen dus met de formule 24.99 1.5gb zonder contractsduur
of via jim 5€ voor 500mb dus 15€ voor 1.5gb wat goedkoper is.
Het schijnt dat ge die sticks ook kunt doen werken met jim/base
Moet er wel bij vertellen dat je bij JIM geen gratis facebooktoegang etc hebt.
Bij Mobile Vikings hebt ge da wel, twitter enzo ook...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Het is voor een netbook
facebook speelt zo geen rol.
Klopt het dat je dmv handelingen een jimkaart in een vodafone stick kan gebruiken ?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

De SIM is enkel FULL of MICRO (dus niet MINI) ... maar daar is wel een mouw aan te passen natuurlijk ;)
De tarieven zijn blijkbaar ook last-min door Proximus aangepast ... in het hoesje staan helemaal andere tarieven (eigenlijk die van een normale Pay&Go (2.5eur/dag, etc)) ... hoesje was overplakt met een sticker waar die hierboven vermelde (OP) tarieven op staan.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik merkte het ook ChelloExtremer.

Proximus 3G prepaid MicroSim. Volgens website 500MB/maand, volgens handleiding 500MB/4 dagen !
Check de foto:
http://db.tt/ZnTXOS

De herlaad dienst op de micro sim kaart geeft ook wel de foutieve herlaad bedragen aan zoals op de foutieve folder. Dus ik vrees dat het volume na 4 dagen zal vervallen en dat ze vergeten zijn dat hun website anders aangeeft.
In de verkoopsvoorwaarden staat duidelijk 1 maand op de website, benieuwd wat ze hiermee gaan aanvangen. :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

ChelloExtremer schreef:De SIM is enkel FULL of MICRO (dus niet MINI) ... maar daar is wel een mouw aan te passen natuurlijk ;)
Thanks voor de info, maar hoe mouw aan te passen ?

EDIT
Nice, maar heb toch altijd een beetje schrik met die adaptor dat ze vast komen te zitten.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 31 jul 2010, 20:08, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

als je wat handig bent kan je zelf iets maken, anders zo'n adapter zoals op MicroSIM-shop.com kopen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Proximus spreekt nu van e-tablet i.p.v. Ipad
http://customer.proximus.be/nl/Surf_Ipa ... X_NL_click
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Apple of Mobi* vond het blijkbaar niet leuk dat Proximus de naam iPad gebruikte.

Ik zie bij de voorwaarden nu ook "De Mobile Internet Favorite- en Mobile Internet Pay&Surf-tariefplannen zijn eveneens compatibel met elk ander type simkaart."
Dus kunnen we binnenkort dan ook die 500MB/31dagen Pay&Surf activeren op een gewone pay&go?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ChelloExtremer schreef:Apple of Mobi* vond het blijkbaar niet leuk dat Proximus de naam iPad gebruikte.

Ik zie bij de voorwaarden nu ook "De Mobile Internet Favorite- en Mobile Internet Pay&Surf-tariefplannen zijn eveneens compatibel met elk ander type simkaart."
Dus kunnen we binnenkort dan ook die 500MB/31dagen Pay&Surf activeren op een gewone pay&go?
'k Denk dat het Apple zal zijn, 'k zou ook niet weten waarom Mobistar. Ze verkopen geen iPad.
Nochtans gebruikt Proximus wel de naam iPhone 4 in hun beschrijving.

Misschien omdat het te verwarrend is voor de gebruikers, ze zullen mss denken: "ah, das enkel voor ipad, nu kan ik het niet gebruiken op mijn laptop". Of misschien zelfs een voorbode voor nieuwe producten in de toekomst.
Kortom: te veel speculatie. :D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

pm schreef:De herlaad dienst op de micro sim kaart geeft ook wel de foutieve herlaad bedragen aan zoals op de foutieve folder. Dus ik vrees dat het volume na 4 dagen zal vervallen en dat ze vergeten zijn dat hun website anders aangeeft.
In de verkoopsvoorwaarden staat duidelijk 1 maand op de website, benieuwd wat ze hiermee gaan aanvangen. :)
Blijkbaar klopt de papieren versie wél: De herlaadkaart is geldig voor 4 dagen, aangerekend per begonnen dag. Je kan dus op 4 individuele dagen gebruik maken voor in totaal 500 MB.
Ook interessant: bij het abonnement van 1,5 GB val je terug op smallband (128 kbps), maar word je verder niets aangerekend. 128 kbps is naar mijn ervaring ruim voldoende voor dingen als mail en wat licht data-verbruik, en is dus best interessant.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Meon ik kreeg daarnet een voicemail vd helpdesk en de voorwaarden van de website gaan voor op de papieren versie.
Als mijn micro sim tegen woensdag niet is vervallen klopt de website.

Heb jij ook de helpdesk aan de lijn gehad Meon? Denk dat ze het er zelf ook nog niet zo goed weten :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Klantentdienst op het nummer 6000 ...
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik via hun e-services helplijn: 080099974
Mijne maat ging vandaag ook eens bellen, ben benieuwd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Net nog contact gehad met de klantendienst en blijkbaar is het idd 500mb/maand.
Momenteel gebruik ik men micro sim prepaid kaartje van 10€ nu een 2 a 3tal dagen. Volgens de Proximus medewerker staat er nu 70€ op men prepaid kaartje. Blijkbaar een technisch trukje om 30 dagen te geven onder het 2,5€/dag systeem. 70/2,5=28 dus momenteel kom ik nog 28dagen toe met mijn prepaid kaartje van 10€, wat dus perfect klopt met de reclame op de website van 500mb/maand voor 10€. Alleen geeft een herlading van 10€ in hun systeem dan 75€.
ps het is niet mogelijk te bellen met het data only prepaid kaartje ;)

In ieder geval goed nieuws voor de iPad users die het prepaid systeem willen nemen van Proximus sinds het dan toch 500mb/maand blijkt te zijn voor 10€ wat ik wel netjes vind.

Spijtig genoeg kan ik zelf nergens mijn volume momenteel controleren bij Proximus, de e-services werken blijkbaar nog niet met deze iPad herlaad formule.

Vraag me af hoe het herladen zal verlopen na 1 maand en de activering van de 500mb enzo, ken dat systeem bij Proximus nog niet :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Als je een 'normale' sim hebt zal dit wel niet waar zijn zeker?
Everything that has a beginning has an end.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Idd ... #121# zegt dat er 75eur op mijn kaart staat.
Heb vandaag kaart in een smartphone en laptop met USB-dongle (en dan nog 1 van mobistar lol) getest, werkt perfect. APN is de normale van proximus, dus verwacht ook geen moeilijkheden. Toestellen kunnen de microsim perfect lezen, dus gewoon adaptertje kopen of zelf aanmaken.
Bellen of opgebeld worden gaat idd niet "deze oproep is niet toegelaten" ... ook niet nr gratis of verkorte nummers.

Onder het 'normale' (niet-iPad) pay&surf zou je met 75eur wel meer dan 500MB krijgen. Bij herladen met 50eur krijg je al 1GB voor 20d + 10 gratis dagen met 500MB.
Dus limiet zal ik nog eens moeten testen ;) http://m.skynet.be/my-account werkt helaas (nog) niet.

Op de sticker die ze op de hoes hebben overplakt ( http://img838.imageshack.us/i/prox2.jpg/ ) staat ook dat bij het herladen van 10eur binnen de 31dagen na herladen er zelfs nog eens 10 dagen moeten bijkomen (dus 40 dagen!). Maar dat vind ik nergens anders terug. Zien of dat zal werken, binnen 2 maanden ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”