Mobistar promo voor trouwe ADSL-klanten

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik ben nu iets meer dan een jaar bij Mobistar voor ADSL. Gisteren kreeg ik van hen een telefoontje: " de drie eerstvolgende maanden aan halve prijs als je je abonnement een jaar verlengt".
Aangezien ik momenteel tevreden ben over hun ADSL heb ik toegezegd. Er zal mij nog een brief gestuurd worden.

Even rekenen:

Normale prijs die ik betaal: 25 € / maand. Met de promo wordt dit voor het komende jaar:
21,88 € / maand gemiddeld.

Wie doet beter: ADSL via raw copper en 35 Gb volume voor die prijs.
Er mag op Userbase ook eens iets positief vermeld worden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik ben minder tevreden over Mobistar.
4 Mbps download, 384 kbps upload, zeer hoge pings altijd (gamen gaat moeilijk, 's nachts onmogelijk omdat ik dan vaak buitenlandse server aanwend), 35 GB doet het niet meer voor mij. En het product staat 2 jaar stil = niet goed.

Wat wel goed is is natuurlijk de prijs, en wat je ervoor krijgt. Perfect budget abonnement, maar zoals eerder geschreven, ze staan al 2 jaar stil. Ik stap over 2 maanden over op Belgacom Internet Comfort (hopelijk op VDSL2).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja bij belgacom heb je voor een gemiddelde van 24.375€ onbeperkt internet
zou liever die 3€ bijbetalen en meer zekerheid want dit product zal zeker geen 2 jaar stilstaan zelfs geen 2 maand meer denk ik
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

... en zo zie je weer dat iedereen zijn eigen behoeftes heeft, en altijd wel - dank zij de concurrentie - de oplossing vindt die hem/haar het beste past. Mobistar voor de ene, Belgacom of Telenet voor de andere ...
We moeten alleen maar de moeite doen om ons te informeren - en te wisselen indien de behoeftes of aanbod wijzigen.

Probleem is natuurlijk dat de meeste mensen nooit die moeite doen, deels uit luiheid, deels omdat het toch allemaal wat ingewikkeld is voor de leek. Gevolg is dat veel mensen veel te veel betalen, (a) omdat ze een abonnement hebben dat veel te hoog is voor wat ze werkelijk nodig hebben en (b) omdat ze niet meer vergelijken.

Ik ken héél veel mensen die nog een oude ADSL2+ modem hebben, die zelfs nog syncen op 4.6 Mbit/s (omdat ze nooit de "speed optie" hebben aangevraagd), maar wel betalen voor een 20Mpbs Internet Favourite formule (42.9€) - hoewel ze met een Internet Comfort (32.5€) toekomen.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

proximusboyke schreef:ja bij belgacom heb je voor een gemiddelde van 24.375€ onbeperkt internet
- Dat is een promo voor nieuwe klanten, gedurende het eerste jaar. Ik heb vorig jaar ook 2 maanden gratis gekregen bij Mobistar. Toen kwam ik op 20,83 € / maand gemiddeld.
- het is bij BGC niet onbeperkt maar 50 Gb (vlgs website)
- de BGC-formule is voor internet op 1 pc. Wij hebben er 4 staan. Als je alles 'legaal' wil doen, volgens je contract, moet je bij BGC hiervoor 'Intense' nemen aan 56 € /maand !

De enige formule voor light internet, zonder vaste lijn, die met Mobistar kan concurreren is Telenet 'Basic Net', 18,90 €/maand
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

32.50x9 :12

en geloof me vrij als je na dat jaar verlengd krijg je terug een promo
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
PhoenixEffect
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2010, 22:49

Nu met die ADSL Max 16, gaat de uploadsnelheid ook omhoog? Ik zit nu aan 0.31MB upload en nog geen 1 MB download bij Base. Dit zijn mijn waarden:

ink Information

Uptime: 0 days, 0:55:01

Modulation: G.992.1 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 19,91 / 411,88

Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,0 / 32,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 25,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 1

HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

PhoenixEffect schreef:Nu met die ADSL Max 16, gaat de uploadsnelheid ook omhoog? Ik zit nu aan 0.31MB upload en nog geen 1 MB download bij Base. Dit zijn mijn waarden:

ink Information

Uptime: 0 days, 0:55:01

Modulation: G.992.1 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 19,91 / 411,88

Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,0 / 32,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 25,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 1

HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Je hebt echt goede lijnwaarden!
Je kan PAKKEN beter krijgen (maximum snelheid van ADSL1 (en zelfs ADSL2).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

PhoenixEffect schreef:Nu met die ADSL Max 16, gaat de uploadsnelheid ook omhoog? Ik zit nu aan 0.31MB upload en nog geen 1 MB download bij Base.
Nee upload blijft hetzelfde.
PhoenixEffect
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2010, 22:49

Mja! Wat denken jullie...? Proberen ipv Tele 2? Want met amper 4 MB s**** et echt wel!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PhoenixEffect schreef:Mja! Wat denken jullie...? Proberen ipv Tele 2? Want met amper 4 MB s**** et echt wel!
6 Mb is niet veel beter, hoor, tenzij je in aanmerking komt voor 16 Mb (max 2 km vd centrale). De uploadsnelheid is dezelfde als bij TELE2 (384 kbps). En je zit met een limiet van 35 / 70 GB (afhankelijk van welke snelheid).
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

PhoenixEffect schreef:Mja! Wat denken jullie...? Proberen ipv Tele 2? Want met amper 4 MB s**** et echt wel!
Ik heb geen spijt van overstap van T2 naar Mobistar. Met de Max16 is het in elk geval geen afrader. Wil je echter pure snelheid of volume en ben je bereid daar (veel) meer voor te betalen, moet je elders zijn. Vraag vooraf of je lijn in aanmerking komt voor max16 (tel 0800 85 444). Binnenkort start Mobistar met tv, vermoedelijk zullen er dan nog interessante promo's komen.
benq
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2009, 00:57

Ik ben sinds het begin van dit jaar ook een tevreden klant bij Mobistar. Voor een degelijke prijs een leuk aanbod. Volgens mij past dit aanbod bij 75% van de gebruikers op het internet. Er zijn natuurlijk altijd mensen die meer nodig hebben en natuurlijk meer moeten betalen. Gelukkig kunnen we vrij kiezen. Voor mij persoonlijk is dit aanbod perfect.

In september zouden ze met digitale tv beginnen en ik ben wel eens benieuwd naar hun aanbod.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Sorry dat ik hier even bump.

Op mijn factuur stond:
Wij bevestigen je keuze voor een nieuwe getrouwheidsperiode van het hierboven vermelde contract.
Toch wel straf dat ze zonder contact op te nemen met mij, mijn contract stilzwijgend willen verlengen met 12 maanden. Als ze mij nu gebeld hadden met de melding dat ik de eerste drie maanden minder moest betalen, dan had ik wél toegestemd.

Het is gewoon principieel verkeerd dat men door een kleine vermelding op uw factuur u onrechtmatig opnieuw tracht te binden voor 12 maanden.

TV-aanbod zou volgens helpdesk in oktober starten.

edit: met helpdesk gebeld: voordeel contractverlenging 12maanden= gratis optie max16 (-> 12*5 euro gratis). Aangezien Mobistar voor mezelf het beste aanbod is momenteel, heb ik verlengd.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”