Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De meesten nemen dan ook Telenet voor de snelheid. Zeggen dat je je downloads moet gaan spreiden, gaat daar recht tegen in.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je bedoeld de meesten nemen geen telenet omdat er altijd een limiet aan verbonden was ? Degene die daar geen probleem mee hadden, of geen probleem hadden met volumepacks bij te kopen konden beter telenet nemen want sneller ;-)

Ik snap niet goed wat snelheid en download spreiden met elkaar te maken heeft ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als je snel wil zijn, is dat om niet te moeten wachten. Als je downloads spreidt, dan moet je wachten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

iceke schreef:Inderdaad, in mijn voorbeeld kan je max 20gig per nacht binnentrekken , daarna ga je voor 24h op smallband (voor turbonet dus 3mbps)
Waarom ? Omdat je zo minder het netwerk belast, je gaat je dowloads immers spreiden = dus een maatregel 100% in het voordeel van Telenet
Blijf je braaf binnen die limiet dan blijft je snelheid gewoon hoger dan elk ander dsl abonnement.

Telenet zit vooral met een luxeprobleem, je kan gewoon teveel data binnentrekken per maand met een 30/50/100 mbps lijn als je die effectief gaat benutten.
Ze hebben de fout gemaakt om hun fup veel te snel toe te passen en met de maatregelen die ze dan nemen schrikken ze de echte downloaders niet eens af (wie had er ook alweer 1,5 tb op 14 dagen ?)


Ik begreep je dus eerst goed, sorry, maar dat is een belachelijk idee.
Dan heb je dus niets meer aan je snelheid en dus je abonnement.
Want met die 3mbps haal je die 20gb ook op een lange nacht, en voor het surfen maakt een snelheid van 3 of 20 praktisch geen verschil. Dus jou voorstel is eigenlijk dat je een adsl1 abonnement maakt voor de prijs van een 30mbps abonnement.

Als Telenet het verkeer niet aankon hadden ze geen FUP geïntroduceerd, want dit is echt niet alleen als reactie op Belgacom. Telenet kan het aan, ze weten dat ze anders zoveel negatieve PR over zich zouden krijgen dat ze meer verliezen dan winnen op de lange termijn.

In dit geval dus een onrealistisch voorstel, want niemand betaalt dit maandbedrag wat wij nu betalen om effectief maar nut te hebben als een adsl1 abonnement dat vele malen goedkoper is.

(edit) Agree with Goztow
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Oke, i agree.


Stel eens iets voor ?

p.s. : Alleen betaal ik nu niet meer met mijn turbolijn+voip dan ik vroeger betaalde aan mijn belgacomlijn+Dommel+speedpack.(tv heb ik van tvvlaanderen, ik hou niet zo van packs & alles bij 1 provider ;-) )
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Ben ondertussen al een dag of 19 in mijn aanrekeningsperiode.
volgens DD=WRT op mijn router heb ik deze maand een 700 tal gig download en een 400 tal gig upload zat op zich ongeveer kan kloppen met de werkelijkheid.

Nu de telemeter werkt hier blijkbaar nog voor geen meter aangezien ik hier nog tussen het groen en het geel sta wat ik niet erg vind :)

Op deze manier kan ik er nog wel wat doorjagen denk ik voor mijn meter iets gaat stijgen.
En ja ik kijk dus niet naar de rode of groene uren.
Ik doe gewoon mijn ding waar ik zin in heb wanneer ik wil.

Nogmaals een feit dus dat diene meter voor geen bal werkt want anders had die allang in het rood moeten staan.

En neen charlotte ge krijgt geen gegevens van mij voor het geval ge het wilt controleren lol want ik ben tevreden zoals het nu is tot en met ze de fout zelf zullen vinden,
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Opus schreef:En neen charlotte ge krijgt geen gegevens van mij voor het geval ge het wilt controleren lol want ik ben tevreden zoals het nu is tot en met ze de fout zelf zullen vinden,

:beerchug: kijk, de eerste Telenetter die blij is met z'n meter :beerchug:
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

iceke schreef:Oke, i agree.


Stel eens iets voor ?

p.s. : Alleen betaal ik nu niet meer met mijn turbolijn+voip dan ik vroeger betaalde aan mijn belgacomlijn+Dommel+speedpack.(tv heb ik van tvvlaanderen, ik hou niet zo van packs & alles bij 1 provider ;-) )


Tja, een voorstel is er niet echt te maken, omdat elk idee een deel van de klanten benadeelt.
Ik heb zelf lichte voorkeur voor de nachttrafiek niet te laten tellen, tussen bijvoorbeeld 01.00 - 07.00.
De resterende tijd de trafiek wel laten tellen, en bij een gemiddeld gebruik van xxx per 4 dagen (dus telenet rekent per minuut het nieuwe gemiddelde uit van de afgelopen 4x24 uur) smallband aanzetten tot het gemiddelde onder die xxx is gekomen. Die xxx wel bekend maken aan de klanten en tonen via een teller, omdat ik merk dat vele hier daar behoefte aan hebben.

Niets doen is volgens mijn nog beter. Ik ben namelijk nog steeds van mening dat het grote verbruik gaat dalen binnen de komende maanden. Niemand zal binnen blijven halen zoals ze nu doen. Een spelletje bijvoorbeeld wil je toch ooit gaan spelen, en vaak meer dan 1x (neem starcraft 2, silent hunter 5, COD MW2,.. grote titels met schare fans die graag veel tijd daarin steken).
De nieuwigheid gaat eraf. Als mensen beseffen dat ze altijd iets kunnen binnen halen wanneer ze willen, hoeven ze geen voorraad meer te 'bouwen'.
Ik heb een computer met 9Tb opslagcapaciteit maar die wil ik niet vol, die hoef ik niet vol, en steeds meer mensen zullen dat besef krijgen als het makkelijk is om op elk moment iets binnen te kunnen halen.

Toen in nederland de FUP intrad zag ik precies hetzelfde gebeuren, de eerste paar maanden had iedereen alles wat er maar te vinden was.. nu niet meer. Nu lenen ze gewoon weer van elkaar als ze iets willen en vragen zelfs nog aan elkaar.. ook al kan nu iedereen het zelf.

Ik weet er alles van, mijn familie woont over de grens, nog geen 15 minuten rijden vanaf mijn werk, ik kan er al jaren een externe hdd neerleggen en met 20mbps echt onbeperkt binnen halen, toch nooit gedaan... dat is een stukje besef wat bij iedereen ooit komt

(okay, deze maand heb ik me dan even laten gaan, excuses hiervoor aan Telenet :angel: )
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

giallorossi90 schreef:
Jethz schreef:Heb nu net mijn eerste mail gekregen dat ik mijn volumeverbruik moet matigen. Ik heb er speciaal op gelet dat mijn meter niet meer in het rood ging en inderdaad mijn meter staat in het geel net voor het rood. Hoe moet ik nu die meter gebruiken als hij mij toch niet aangeeft dat ik al teveel gebruikt heb? Ja ik gebruik blijkbaar meer dan een ander, maar ik sta niet in het rood, maar ik krijg toch een mail die mij zegt dat ik moet minderen.

:bang:


Hoeveel heb je kunnen downloaden tot je dat bericht kreeg?
Hoe lang duurt je aanrekeningsperiode nog?


Ik heb niet echt bijgehouden hoeveel ik gedownload heb. Dat lijkt mij ook niet relevant voor een aantal redenen:

1. De telemeter zou moeten aangeven dat zolang ik uit het rood blijf, ik goed zit en geen mails moet verwachten.

2. Zoals al gebleken is hangt hoeveel je mag downloaden ook samen met de node waar je op zit. Zo botsen we op het aloude 'all animals are equal, but some are more equal than others'. Klanten worden dus niet gelijk behandeld. Ik heb zo een vermoeden dat dit niet toegelaten is. Elke klant betaalt hetzelfde (als ze eenzelfde pakket hebben weliswaar) en heeft dus recht op dezelfde service. Telenet wil geen cijfers geven, hoewel ze alles bijhouden en zelfs perfect weten voor elke klant waar zijn traffiek naartoe gaat/vandaan komt (bron: ex-telenet helpdesk medewerker).

Tijd om een case te openen bij de ombudsman over de praktijken van telenet om zijn klanten niet gelijk te behandelen en geen objectief meetbare gegevens ter beschikking te willen stellen over hun produkten, dus mensen die een nieuw pakket aankopen met een 'vrij downloaden' stempel weten dus niet wat ze kopen.

Ik kan alleen maar aanraden dat zoveel mogelijk andere mensen dit ook doen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Jethz schreef:
2. Zoals al gebleken is hangt hoeveel je mag downloaden ook samen met de node waar je op zit. Zo botsen we op het aloude 'all animals are equal, but some are more equal than others'. Klanten worden dus niet gelijk behandeld. Ik heb zo een vermoeden dat dit niet toegelaten is. Elke klant betaalt hetzelfde (als ze eenzelfde pakket hebben weliswaar) en heeft dus recht op dezelfde service. Telenet wil geen cijfers geven, hoewel ze alles bijhouden en zelfs perfect weten voor elke klant waar zijn traffiek naartoe gaat/vandaan komt (bron: ex-telenet helpdesk medewerker).

Tijd om een case te openen bij de ombudsman over de praktijken van telenet om zijn klanten niet gelijk te behandelen en geen objectief meetbare gegevens ter beschikking te willen stellen over hun produkten, dus mensen die een nieuw pakket aankopen met een 'vrij downloaden' stempel weten dus niet wat ze kopen.

Ik kan alleen maar aanraden dat zoveel mogelijk andere mensen dit ook doen.


1 : Het hangt niet van je node af, zie de support op telenet maar hiervoor.

2 : Hoe kan men nu objectieve cijfers geven als de periode voor sommige nog loopt met een deel oude meter, en een deel nieuwe meter. Je kan pas een reeele meting doen als je volledige aanrekeingsperiode in de nieuwe FUP loopt. Zelf zat ik drie dagen in het nieuwe regime. Los hiervan heb ik een terabyte aan gegevens binnengehaald en niet op smalband geraakt. Maar dat zal niet zo snel meer duren. enfin het zal dan toch voor 5 dagen zijn tot de nieuwe periode start. Hopelijk als er geen bugs in zitten.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Afgelopen maandag 26/7/2010 heb ik Telenet aangetekend in gebreke gesteld, omdat men mij op verlaagde snelheid heeft gezet, zonder dat Telenet mij de harde cijfers wil mededelen, en dit ondanks 3x een verzoek te hebben ingediend (1x telefonisch, 1x via webformulier, 1x aangetekend schrijven).

Men heeft mij gewoon een standaard antwoord gestuurd als reactie op mijn aangetekend schrijven:

U stelde ons een aantal vragen over de recente aanpassing van uw TurboNet-abonnement naar vrij downloaden en over de nieuwe versie van de Telemeter.



De nieuwe Telemeter heeft enkel als bedoeling om klanten op dagbasis te informeren over hoe sterk hun surfgedrag afwijkt van wat typisch is voor hun product.



Staat de meter op zijn uiterste punt, dan bestaat de kans dat u op een bepaald moment als ?heavy downloader? opgemerkt wordt en we tijdens de allerdrukste momenten de surfsnelheid tijdelijk aanpassen. Maar het is zeker niet nodig om de meter voortdurend in het oog te houden. Wie op het punt staat om in de categorie ?heavy downloader? terecht te komen, wordt daarvan vooraf op de hoogte gebracht via mail en via een boodschap op het scherm.



Een ander belangrijk punt om rekening mee te houden, is dat eenmaal op het profiel van ?heavy downloader? u het merendeel van de tijd nog steeds zal beschikken over uw normale surfsnelheid en volop kan blijven downloaden. Alleen als dit in functie van de netwerkbelasting nodig is, zal Telenet tijdelijk de snelheid verlagen. Dit gebeurt trouwens in verschillende stappen, maar met een minimum gegarandeerde snelheid van 512 Kbps wat nog steeds voldoende is om essentiële internetdiensten zoals mail, search, browsing, social networking en dergelijke te kunnen blijven gebruiken.



Hoeveel GB u exact zal kunnen downloaden, hangt dus af van veel factoren en zal verschillen van klant tot klant. Wat we u alvast kunnen garanderen is dat dit makkelijk kan oplopen tot meerdere terabyte per maand. We hebben er dus vertrouwen in dat u met Vrij Downloaden echt volumes zal kunnen verzetten die quasi onbeperkt zijn. Als u exact wil meten hoeveel, dan zijn daarvoor verschillende gratis tools beschikbaar zoals de DU-meter.



De bedoeling van een systeem als Vrij Downloaden is inderdaad om de vraag naar grote volumes zo goed mogelijk in te vullen zonder daarbij het toezicht op ons netwerk te verwaarlozen.



Daarvoor hebben we een aantal netwerk-spelregels bepaald waarbinnen u elke maand vlot terabytes kan downloaden. Hoeveel terabyte precies kunnen we niet exact voorspellen, want dit hangt af van een aantal factoren en zal altijd verschillen van klant tot klant.



Er zijn twee grote wijzigingen ten opzichte van vroeger die deze enorme volumes mogelijk maken.

Ten eerste is de hoeveelheid volume die verbruikt kan worden zonder dat Telenet snelheidsaanpassingen doorvoert flink toegenomen. Zeker als u deels in minder drukke periodes surft, zal dat een veelvoud zijn van uw vroeger verbruik. En zelfs als u enkel in de drukste periodes surft, dan nog zal u gegarandeerd meer downloaden dan vroeger.



Ten tweede ? en dit is wellicht nog wel de meest impactvolle verandering ? is het systeem dat soms ?smalband? wordt genoemd (permanente beperking tot 192 Kbps) niet meer van toepassing op abonnementen met Vrij Downloaden. Stel dat u op een bepaald moment als ?heavy downloader? opgemerkt wordt, dan nog zal u enkel in de allerdrukste periodes een aangepast snelheidsprofiel meekrijgen.



Het merendeel van de tijd blijft u dus gewoon uw normale surfsnelheid houden en kan u naar hartelust blijven downloaden. Alleen als dit in functie van de netwerkbelasting nodig is, zal Telenet tijdelijk de snelheid verlagen. Dit gebeurt trouwens in verschillende stappen, maar met een minimum gegarandeerde snelheid van 512 Kbps wat nog steeds voldoende is om essentiële internetdiensten zoals mail, search, browsing, social networking en dergelijke te kunnen blijven gebruiken.



Hoeveel GB u exact zal kunnen downloaden, hangt dus af van veel factoren en zal verschillen van klant tot klant. Wat we u alvast kunnen garanderen is dat dit makkelijk kan oplopen tot meerdere terabyte per maand. We hebben er dus vertrouwen in dat u met Vrij Downloaden echt volumes zal kunnen verzetten die quasi onbeperkt zijn. Als u exact wil meten hoeveel, dan zijn daarvoor verschillende gratis tools beschikbaar zoals de DU-meter.





De nieuwe Telemeter heeft enkel als bedoeling om klanten op dagbasis te informeren over hoe sterk hun surfgedrag afwijkt van wat typisch is voor hun product.



Staat de meter op zijn uiterste punt, dan bestaat de kans dat u op een bepaald moment als ?heavy downloader? opgemerkt wordt en we tijdens de allerdrukste momenten de surfsnelheid tijdelijk aanpassen. Maar het is zeker niet nodig om de meter voortdurend in het oog te houden. Wie op het punt staat om in de categorie ?heavy downloader? terecht te komen, wordt daarvan vooraf op de hoogte gebracht via mail en via een boodschap op het scherm.



Een ander belangrijk punt om rekening mee te houden, is dat eenmaal op het profiel van ?heavy downloader? u het merendeel van de tijd nog steeds zal beschikken over uw normale surfsnelheid en volop kan blijven downloaden. Alleen als dit in functie van de netwerkbelasting nodig is, zal Telenet tijdelijk de snelheid verlagen. Dit gebeurt trouwens in verschillende stappen, maar met een minimum gegarandeerde snelheid van 512 Kbps wat nog steeds voldoende is om essentiële internetdiensten zoals mail, search, browsing, social networking en dergelijke te kunnen blijven gebruiken.



Hoeveel GB u exact zal kunnen downloaden, hangt dus af van veel factoren en zal verschillen van klant tot klant. Wat we u alvast kunnen garanderen is dat dit makkelijk kan oplopen tot meerdere terabyte per maand. We hebben er dus vertrouwen in dat u met Vrij Downloaden echt volumes zal kunnen verzetten die quasi onbeperkt zijn. Als u exact wil meten hoeveel, dan zijn daarvoor verschillende gratis tools beschikbaar zoals de DU-meter.



Bij vrij downloaden hanteren we een aantal spelregels om het internetverkeer in goede banen te leiden. Volgende tips kunnen je helpen om volop te genieten van je internetabonnement met vrij downloaden.

* Plan je meest intensieve internetactiviteiten in minder drukke (groene) periodes op het netwerk zodat deze de surfervaring van andere internetgebruikers niet beïnvloeden. Tijdens minder drukke periodes beschik je over een veelvoud van je vroegere internetvolume. Je kunt dan nog meer downloaden zonder dat dit als buitensporig wordt beschouwd.
* Gebruik jij (of iemand in je gezin) programma?s om via peer-to-peer netwerken te downloaden (bv. BitTorrent)? Schakel deze programma?s dan volledig uit zodra de bestanden gedownload zijn. Zoniet blijven ze programma?s uploaden of downloaden in de achtergrond.
* Bewaar je regelmatig grote hoeveelheden gegevens op het net via online back-up diensten? Plan dit in minder drukke (groene) periodes op het netwerk.
* Heb je draadloze netwerktoegang tot internet? Zorg ervoor dat je netwerk beveiligd is met een wachtwoord. Zoniet kunnen derden van je netwerk gebruik maken en zonder dat je het weet grote hoeveelheden data downloaden.
* Zorg dat je computer altijd beveiligd is met een anti-virus software die up-to-date is.



In onderstaande tabel vind je de drukke (rood) en minder drukke (groen) periodes op het Telenet-netwerk.



* Groen: rustig
Er is minder trafiek, minder impact op andere internetgebruikers.
* Oranje: relatief druk
Er is relatief meer trafiek, impact op andere internetgebruikers.
* Rood: druk
Er is meer trafiek, meer impact op andere internetgebruikers.

Hopelijk hebben we u hiermee afdoende geïnformeerd en kan u verder naar hartelust downloaden en surfen.



Met vriendelijke groeten,


Ik moet dus concluderen dat er geen enkele manier bestaat voor de klant, om te kijken of het verlagen van de snelheid gerechtvaardigd is door Telenet. Telenet kan de klant dus in theorie bedriegen, en kan schuilen achter een vage telemeter. Telenet weigert om de meetbare objectieve verbruiksstatistieken mede te delen, zodat de klant niet in de mogelijkheid wordt gesteld om op meetbare en objectieve wijze te controleren of zijn trafiek meer of minder dan 2x het gemiddelde bedraagt.

Er zullen dus verdere stappen genomen worden aangezien Telenet unfair is en zijn deel van het contract niet nakomt.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

mailracer schreef:
Jethz schreef:1 : Het hangt niet van je node af, zie de support op telenet maar hiervoor.


Ok goed, ik quote even uit de vorige post van een 'officieel' antwoord van Telenet:

Daarvoor hebben we een aantal netwerk-spelregels bepaald waarbinnen u elke maand vlot terabytes kan downloaden. Hoeveel terabyte precies kunnen we niet exact voorspellen, want dit hangt af van een aantal factoren en zal altijd verschillen van klant tot klant.

Waarom zijn niet alle klanten gelijk? Wat is hun objectieve meetstok om sommige klanten meer te geven dan andere klanten? Die 'groene' uren? Hoever mag je dan gaan in de groene uren?

En terabytes binnenhalen? Ik denk dat we allemaal gerust kunnen stellen dat ze niet moeten beginnen spreken van terabytes, want noway dat ze gaan toelaten van terabytes binnen te halen. Ze blijven rond de pot draaien om toch maar geen cijfers te moeten geven.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:Oke, i agree.


Stel eens iets voor ?

p.s. : Alleen betaal ik nu niet meer met mijn turbolijn+voip dan ik vroeger betaalde aan mijn belgacomlijn+Dommel+speedpack.(tv heb ik van tvvlaanderen, ik hou niet zo van packs & alles bij 1 provider ;-) )


Sorry, je betaalt wel een pak meer nu (en voor veel minder te krijgen ook nog)

telenet turbolijn 61.32 per maand

dommel speedconnect
39 euro per maand + 9,95 discovery lijn = 48.95 per maand
+ je hebt dan nog extra een echte telefoonlijn voor inkomende gesprekken
+ gratis newsserver (als je dat gebruikt moet je de kosten daarvan ook nog bij je telenet abbo tellen)

of alternatief scarlet internet zonder vaste lijn (met onbeperkt volume)
30 euro per maand da's dus minder dan de helft (ok snelheid is ook maar 12 mbit, maar blijkbaar is volume voor jouw belangrijker)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef:of alternatief scarlet internet zonder vaste lijn (met onbeperkt volume)
30 euro per maand da's dus minder dan de helft (ok snelheid is ook maar 12 mbit, maar blijkbaar is volume voor jouw belangrijker)

Wat ben je met veel volume als je snelheid een klucht is? Ik zou toch voor een VDSL2-abonnement gaan bij ofwel Belgacom, ofwel EDPnet, ofwel Dommel. (allen verschillende snelheden + volume (ook onbeperkte volumes)).
Laatst gewijzigd door Lord Utopia op 31 jul 2010, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Die mailing en berichtgeving op de supportpagina veranderd ook regelmatig :banana: Maar de woordkeuze van "verschillen van klant tot klant" is misleidend en doen ons vermoeden dat het inderdaad van node verschilt. Wat dus niet zo zou zijn volgens de nieuwe berichtgeving. En ja je kan terabytes afhalen met een FN100. Je moet dan wel wat smalband verteren, maar het is wel mogelijk op terabytes te streamen. :lol:

Even rekenen als je maar 6 uur verlaagde snelheid verteerd.

35 GB per uur uit ervaring gemeten.
35 maal 18 uur= 630 GB per dag
Per maand is dit maal 31 en je komt op een 19.5 Terabyte. :nono:

Doe je dit op deze manier en reken je 60 Euro opslag per TB, dan kost je dit 1170 Euro aan harde schijven :bdaysmile:
en dan heb je nog geen back-up. :oops:

Het is een onoverzichtelijk systeem met nog wat kinderziektes. Zoals we dat gewoon zijn van telenet :eek:
Duidelijk is wel dat ze met een vrij complex routeringsysteem zitten waar ze zelfs geen controle meer over hebben, maar het volledig aan de sofware overlaten. Zelf kan telenet geen cijfers geven en toch willen ze de controle op hun netwerk niet verliezen.
Een netwerk nazien doe je toch met cijfertjes :!:
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Jethz schreef:En terabytes binnenhalen? Ik denk dat we allemaal gerust kunnen stellen dat ze niet moeten beginnen spreken van terabytes, want noway dat ze gaan toelaten van terabytes binnen te halen. Ze blijven rond de pot draaien om toch maar geen cijfers te moeten geven.


Er zijn er nochtans die hier gepost hebben dat ze al over een Terabyte zijn gegaan. Ik heb er eentje gelezen die dat op 2 weken heeft klaargespeeld! 8)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Lord Utopia schreef:Wat ben je met veel volume als je snelheid een klucht is? Ik zou toch voor een VDSL2-abonnement gaan bij ofwel Belgacom, ofwel EDPnet, ofwel Dommel. (allen verschillende snelheden + volume (ook onbeperkte volumes)).



Speedconnect is vdsl2
Scarlet internet + telefoon is vdsl2
Scarlet internet kan vdsl2 zijn maar is soms ook adsl2+

ik heb adsl2+ bij scarlet gehad
daarna werd ik verplicht overgeschakeld op vdsl2 bij scarlet
nu terug op adsl2+ bij dommel

stabiliteit, nooit problemen gehad (enkel eenmaal na het overschakelen)
snelheid op adsl2+ en vdsl2 was ongeveer hetzelfde (dommel adsl2+ is nu zelfs iets sneller dan vdsl2 scarlet was)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef:Scarlet internet + telefoon is vdsl2
Scarlet internet kan vdsl2 zijn maar is soms ook adsl2+

Ik denk dat dat fout is. Scarlet internet is effectief maximaal ADSL2+. Klanten met Scarlet Internet VDSL2 zijn klanten die vroeger geactiveerd waren op het Scarlet ADSL2+ netwerk (ondertussen door Syntigo - NMBS overgenomen) met een snelheid hoger dan 12 Mbps.

Ik richtte die quote vooral op het Scarlet Internet-gedeelte. Heb niet genoeg verwijderd. Mijn excuses. Da's nu gefixed.

duizend schreef:ik heb adsl2+ bij scarlet gehad
daarna werd ik verplicht overgeschakeld op vdsl2 bij scarlet
nu terug op adsl2+ bij dommel

Welk product had je en wanneer was dat?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Als je wil terrabytes downloaden moet je niet bij telenet zijn.
Je betaalt immers veel geld voor een verbinding met zeer hoge snelheid, maar als je ze wil gebruiken op de normale uren dan krijg je 0.5 mbit.

Dan had je beter een adsl2 lijntje genomen waarmee je ook terrabytes kan binnenhalen (duurt wel iets langer)
maar als je op de normale uren surft heb je nog altijd dezelfde snelheid (4, 12, 20, 24 mbit)

Telenet internet is een enorme paradox

Je krijgt een enorme snelheid, maar als je de snelheid echt ten volle gebruikt, dan krijg je die snelheid niet meer. :angel:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Lord Utopia schreef:
duizend schreef:ik heb adsl2+ bij scarlet gehad
daarna werd ik verplicht overgeschakeld op vdsl2 bij scarlet
nu terug op adsl2+ bij dommel

Welk product had je en wanneer was dat?


Ik had verleden jaar scarlet one (toen was scarlet one nog een produkt met enkel internet en telefoon, tv was er niet bij)
In het begin was dit via adsl2+ met de copperjet scarlet box
Tegen het einde van het jaar kreeg ik (verplicht) een nieuwe sagem scarlet box en werd het vdsl2
Nu heb ik cityconnect bij dommel, terug adsl2+

of dat adsl2+ nu via edpnet, dommel (niet cityconnect), scarlet of belgacom geleverd wordt, maakt voor de verbinding geen verschil.
je kan met een edpnet account vrolijk surfen op een "scarlet" aansluiting en vice versa
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

duizend schreef:
Lord Utopia schreef:
duizend schreef:ik heb adsl2+ bij scarlet gehad
daarna werd ik verplicht overgeschakeld op vdsl2 bij scarlet
nu terug op adsl2+ bij dommel

Welk product had je en wanneer was dat?


Ik had verleden jaar scarlet one (toen was scarlet one nog een produkt met enkel internet en telefoon, tv was er niet bij)
In het begin was dit via adsl2+ met de copperjet scarlet box
Tegen het einde van het jaar kreeg ik (verplicht) een nieuwe sagem scarlet box en werd het vdsl2
Nu heb ik cityconnect bij dommel, terug adsl2+

of dat adsl2+ nu via edpnet, dommel (niet cityconnect), scarlet of belgacom geleverd wordt, maakt voor de verbinding geen verschil.
je kan met een edpnet account vrolijk surfen op een "scarlet" aansluiting en vice versa


dus als ik het goed versta:
*dat als ik mijn belgacom login invoer op de lijn waar ik dommel heb dit gaat werken?
*dat als ik mijn dommel login in de bbox invoer dit ook gaat werken?

aleeja ik wil maar zeggen als dit zou werken dan verlaag je je bc account tot een start en surf je altijd via dommel toch?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:[
Sorry, je betaalt wel een pak meer nu (en voor veel minder te krijgen ook nog)

telenet turbolijn 61.32 per maand

dommel speedconnect
39 euro per maand + 9,95 discovery lijn = 48.95 per maand
+ je hebt dan nog extra een echte telefoonlijn voor inkomende gesprekken
+ gratis newsserver (als je dat gebruikt moet je de kosten daarvan ook nog bij je telenet abbo tellen)


Hmz, die optie had ik niet gevonden toen ik overschakelde.
Heb me duidelijk blind gestaard op het liquideren van m'n Belgacomclassic lijn omdat ik zeer tevreden ben over het voip gebeuren en echt geen 240€ wilde betalen voor de overschakeling naar rawcopper(50€) een duurder abbo bij dommel(50€) en een nieuwe modem(140€)
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

ik zit momenteel al een dikke week op smallband. Sindsdien heb ik enkel 's nachts gedownload. maar nu in't weekend zijn er veel rode uren mr toch download ik aan fullspeed.

Het lijkt wel alsof men er iets aan gedaan heeft, mss als er strax meer volk online komt dat het dan wel eens gedaan kan zijn :p
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

iceke schreef:dommel speedconnect
39 euro per maand + 9,95 discovery lijn = 48.95 per maand
+ je hebt dan nog extra een echte telefoonlijn voor inkomende gesprekken
+ gratis newsserver (als je dat gebruikt moet je de kosten daarvan ook nog bij je telenet abbo tellen)


Heb dommel een aantal jaar gehad (Home Connect, dat zelfs niet meer op hun site staat wegens het gebrekkig werken denk ik)

- Telefoonlijn werkte in de tijd dat ik het had meer NIET dan WEL,
- ken je beller optie nooit gewerkt,
- antwoord apparaat nooit gewerkt
- 2de lijn nooit gewerkt
- support is ook niet echt een topper te noemen maar ze doen hun best
- Newsserver niet alle binaries werken + lage retentie
- snelheid is ook een pak minder (maar daar kies je voor)
- wanneer je upload met ADSL word alles super traag, dit heb je met kabel niet.
- City Connect blijft een fabeltje voor mensen die niet in de aan te sluiten zone wonen

Tsja ivm telenet en hun FUP blijft een s**** gegeven, ik blijf doorgaan en ben benieuwd wat ze zullen doen.
Volgens mij regent het enorm veel aan klachten atm aan hun adres, want ze hebben mensen blij gemaakt met een dode mus.
Ik zou zeggen blijven klagen tot ze het niet meer aan kunnen horen.
Zelf heb ik op een week tijd een 180GB (enkel na 2u) gedownload, wat op zich zeker moet kunnen als je hun moet geloven met hun "Terabytes/mnd"
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

ThaMan schreef:
iceke schreef:dommel speedconnect
39 euro per maand + 9,95 discovery lijn = 48.95 per maand
+ je hebt dan nog extra een echte telefoonlijn voor inkomende gesprekken
+ gratis newsserver (als je dat gebruikt moet je de kosten daarvan ook nog bij je telenet abbo tellen)


Heb dommel een aantal jaar gehad (Home Connect, dat zelfs niet meer op hun site staat wegens het gebrekkig werken denk ik)

- Telefoonlijn werkte in de tijd dat ik het had meer NIET dan WEL,
- ken je beller optie nooit gewerkt,
- antwoord apparaat nooit gewerkt
- 2de lijn nooit gewerkt
- support is ook niet echt een topper te noemen maar ze doen hun best
- Newsserver niet alle binaries werken + lage retentie
- snelheid is ook een pak minder (maar daar kies je voor)
- wanneer je upload met ADSL word alles super traag, dit heb je met kabel niet.
- City Connect blijft een fabeltje voor mensen die niet in de aan te sluiten zone wonen

Tsja ivm telenet en hun FUP blijft een s**** gegeven, ik blijf doorgaan en ben benieuwd wat ze zullen doen.
Volgens mij regent het enorm veel aan klachten atm aan hun adres, want ze hebben mensen blij gemaakt met een dode mus.
Ik zou zeggen blijven klagen tot ze het niet meer aan kunnen horen.
Zelf heb ik op een week tijd een 180GB (enkel na 2u) gedownload, wat op zich zeker moet kunnen als je hun moet geloven met hun "Terabytes/mnd"


Ondertussen noemt het *line, dus bv cityline of netline.
Maar zo brakkig als bij jou heeft het bij niemand gewerkt denk ik :p.

Upload cappen is ook chinees voor jou zeker? Dat ligt niet aan ADSL maar aan QoS en "bandbreedte".
De usenet servers is ondertussen ook terug bij ~500d beland ofzo :D.
Als je VDSL2 neemt en een voip accountje heb je eigenlijk het beste van de 2.

Alleen vond ik het wel grappig op bv de cebit beurs van verleden jaar.
Paar GSM makers gaan buggen ivm voip, en ze waren verbaasd dat wij dat wouden. Tsja, hoe zou dat toch komen? :D

Maar het grootste voordeel bij dommel is natuurlijk (als je veel gebruikt) dat ongelimiteerd ongelimiteerd is, dus dat ze je niet zullen lastig vallen na ~200GB ofzo.

q-tec schreef:dus als ik het goed versta:
*dat als ik mijn belgacom login invoer op de lijn waar ik dommel heb dit gaat werken?
*dat als ik mijn dommel login in de bbox invoer dit ook gaat werken?

aleeja ik wil maar zeggen als dit zou werken dan verlaag je je bc account tot een start en surf je altijd via dommel toch?


Dit gaat niet met *elke* lijn/abbo, maar bij het gros ervan wel ja. Je kan met je dommel lijn inloggen op een BGC account en vica versa.
Dit omdat we praktisch (buiten cityconnect dan) allemaal op hetzelfde netwerk zitten.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

q-tec schreef:
dus als ik het goed versta:
*dat als ik mijn belgacom login invoer op de lijn waar ik dommel heb dit gaat werken?
*dat als ik mijn dommel login in de bbox invoer dit ook gaat werken?

aleeja ik wil maar zeggen als dit zou werken dan verlaag je je bc account tot een start en surf je altijd via dommel toch?


inderdaad dat is mogelijk
dit werkt op bijna alle abonnementen enkel bij bvb cityconnect van dommel niet

maa waarom zou je nog een Belgacom account nemen als je al dommel hebt ???
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef:inderdaad dat is mogelijk
dit werkt op bijna alle abonnementen enkel bij bvb cityconnect van dommel niet

maa waarom zou je nog een Belgacom account nemen als je al dommel hebt ???

Of omgekeerd.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

ffs Gunther, ge gaat hier nu toch ook al nie beginnen zagen over dommel he, hou da beperkt tot 9lives, 'k heb geen zin om 2 keer uwe zever te moeten lezen op 1 dag :')
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

En de boel weer even ONTOPIC trekken.

Ik zit dus sinds gisteren op smallband na in de nachturen een 850Gb tot 900Gb met TurbonetXL binnen te trekken in bijna een maand.
Ik heb (praktisch) niets in de gele of rode uren binnen getrokken.

Vandaag tot nu toe de gehele dag met een snelheid van 360Kbps ipv de 512Kbps die zij vermelden, niet dat het veel verschil maakt, want met beide snelheden kun je geen HD porno plaatjes kijken :twisted: .. maar youtube kan je dus ook wel vergeten, tenzij je van een speciale remix houdt met rustige momenten tussendoor.

Kijken of deze snelheid verandert als ik de rode uren uitkom, alhoewel zondag blijkbaar vooral uit rode uren bestaat, stelletje verslaafden hier allemaal...

User Review Telenet - TurbonetXL - Vrij Downloaden.
..........................................................................
Nog 4 dagen en ik begin met mijn nieuwe periode, samengevat is de eerste maand bij Telenet mij bevallen qua snelheid, stabiliteit en volume. Zolang ik niet op smallband zat was mijn snelheid in de nachten bijna geheel de beloofde 30Mb/s. Overdag wilde de snelheid nog wel eens op 10Mb/s komen, maar aangezien ik geen downloads tijdens de drukke uren heb uitgevoerd durf ik de snelheidsmetingen dus niet al te serieus daarop vast te prikken.

De smallband is echter werkelijk middeleeuws onrealistisch traag, dus mensen die dat overdag als een probleem ervaren raad ik aan om zeker niet teveel te downloaden en de waarschuwingsmails goed in het oog te houden (of een andere provider te zoeken).

Mijn enige echte grote minpunt van mijn eerste maand is de onduidelijkheid van de meter, mijn ervaring, deze moet je dus geheel negeren en je moet er zeker geen waarde aan hechten/koppelen. Een eigen datateller is leuk maar absoluut niet nodig omdat Telenet de mails duidelijk vooraf aan de smallband stuurt, tot 2x toe, waardoor een eigen teller overbodig is. Wil je echter perse harde feiten, dan adviseer ik om ook een andere provider te nemen aangezien Telenet de 'boel' graag vaag houdt om zich beter in te dekken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Tarq schreef:En de boel weer even ONTOPIC trekken.

Ik zit dus sinds gisteren op smallband na in de nachturen een 850Gb tot 900Gb met TurbonetXL binnen te trekken in bijna een maand.
Ik heb (praktisch) niets in de gele of rode uren binnen getrokken.


Ik sta sinds de 22e op smallband/verlaagde snelheid tot de 4e. Wel een gelijkaardige hoeveelheid data kunnen doen zoals jij, rond de 900GB.

Tarq schreef:Vandaag tot nu toe de gehele dag met een snelheid van 360Kbps ipv de 512Kbps die zij vermelden, niet dat het veel verschil maakt, want met beide snelheden kun je geen HD porno plaatjes kijken :twisted: .. maar youtube kan je dus ook wel vergeten, tenzij je van een speciale remix houdt met rustige momenten tussendoor.

Kijken of deze snelheid verandert als ik de rode uren uitkom, alhoewel zondag blijkbaar vooral uit rode uren bestaat, stelletje verslaafden hier allemaal...


Als Telenet nu eens 1mbps zou garanderen, dan kan je alle SD kwaliteit youtube en flv video zonder moeite kijken. Ik kijk regelmatig wel eens een seminarie of documentaire op youtube, nu zijn we al verplicht dit te verplaatsen na middernacht, wat in de praktijk niet haalbaar is.

Tijdens ons verlof zat ik op een long-distance 1mbps wifi link (had een van mijn drie DD-WRT's mee, met high-gain antenne's in client mode), en daarmee kon je alles trekken, ook alle youtube filmpjes in de reguliere kwaliteit!

Tarq schreef:User Review Telenet - TurbonetXL - Vrij Downloaden.
..........................................................................
Nog 4 dagen en ik begin met mijn nieuwe periode, samengevat is de eerste maand bij Telenet mij bevallen qua snelheid, stabiliteit en volume. Zolang ik niet op smallband zat was mijn snelheid in de nachten bijna geheel de beloofde 30Mb/s. Overdag wilde de snelheid nog wel eens op 10Mb/s komen, maar aangezien ik geen downloads tijdens de drukke uren heb uitgevoerd durf ik de snelheidsmetingen dus niet al te serieus daarop vast te prikken.

De smallband is echter werkelijk middeleeuws onrealistisch traag, dus mensen die dat overdag als een probleem ervaren raad ik aan om zeker niet teveel te downloaden en de waarschuwingsmails goed in het oog te houden (of een andere provider te zoeken).

Mijn enige echte grote minpunt van mijn eerste maand is de onduidelijkheid van de meter, mijn ervaring, deze moet je dus geheel negeren en je moet er zeker geen waarde aan hechten/koppelen. Een eigen datateller is leuk maar absoluut niet nodig omdat Telenet de mails duidelijk vooraf aan de smallband stuurt, tot 2x toe, waardoor een eigen teller overbodig is. Wil je echter perse harde feiten, dan adviseer ik om ook een andere provider te nemen aangezien Telenet de 'boel' graag vaag houdt om zich beter in te dekken.


Ik haal de 30mbps nooit, er zit wel een DD-WRT router tussen. Eerder 2,6 Mbyte/sec als max. Voordat verlaagde snelheid van toepassing was, daalde de torrent snelheid overdag vaak naar 10mbps. Met verlaagde snelheid zit ik nu bvb exact op 512kbps.

Verder weigert Telenet mij de exacte verbruiksstatistieken te bezorgen na 3 pogingen (1x telefonisch, 1x per mail, 1x aangetekend). 't Is duidelijk dat ze hun deel van het contract niet wensen na te komen. Dossierke overgemaakt aan de ombudsdienst. Wij als klant moeten kunnen controleren of Telenet ons niet bedriegt met die 2x trafiek regel tov het gemiddelde verbruik. Tot nu verzuimen ze en blijven ze rond de pot draaien.

PS: ik ben niet malcontent van de hoeveelheid data die ik kan verzetten, wel van de walgelijke smallband en de verplichting om je streaming video 's nachts te bekijken.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

ub4b schreef:
Ik haal de 30mbps nooit, er zit wel een DD-WRT router tussen. Eerder 2,6 Mbyte/sec als max. Voordat verlaagde snelheid van toepassing was, daalde de torrent snelheid overdag vaak naar 10mbps. Met verlaagde snelheid zit ik nu bvb exact op 512kbps.

Verder weigert Telenet mij de exacte verbruiksstatistieken te bezorgen na 3 pogingen (1x telefonisch, 1x per mail, 1x aangetekend). 't Is duidelijk dat ze hun deel van het contract niet wensen na te komen. Dossierke overgemaakt aan de ombudsdienst. Wij als klant moeten kunnen controleren of Telenet ons niet bedriegt met die 2x trafiek regel tov het gemiddelde verbruik. Tot nu verzuimen ze en blijven ze rond de pot draaien.

PS: ik ben niet malcontent van de hoeveelheid data die ik kan verzetten, wel van de walgelijke smallband en de verplichting om je streaming video 's nachts te bekijken.


Fijn een metgezel die mee smallbandt :lol:
Maar je haalt de 30mbps nooit zeg je...komt dat misschien niet door de andere kant van de lijn? Met torrents haal je toch zelden je maximum, dacht ik me zo van vroeger te herinneren. (Ik gebruik sinds 'adam en eva' binaries, dan haal je altijd je maximum van je binariesserver)

Houd ons op de hoogte van reacties, elke informatie is meegenomen om duidelijkheid te creëren.
Maar nogmaals die 2x traffic regel zou volstrekt belachelijk zijn omdat de grootverbruikers sterk in de minderheid zijn en met die regel waarschijnlijk nog geen 200gb per maand zouden halen, dus ik vraag me af of je die cijfers echt wilt weten (en nog sterker, of je echt zou willen dat Telenet ze ooit zou gaan gebruiken - wat ze zeker niet gaan doen, anders raken ze de duurdere abonnementers (grootverbruikers betalen meer voor de snellere abonnementen) kwijt aan andere providers)
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

900GB vind ik zelf niet overdreven en dat zijn nog steeds geen TB's zoals ze zelf aanhalen (zie hun standaard brief) dus waar halen ze het lef !
Het gaat er gewoon om, de ene wel en de andere niet. Dus ze mogen bij Telenet wel eens uit de kast gaan komen over hoeveel !!!
Want dit systeem s**** enorm omdat je nu nog meer die meter in de gaten moet houden t.o. vroeger met limieten.

Ik citeer:
Alleen adviseren we bij een rode Telemeter om je downloads de rest van de aanrekeningsperiode niet aan hetzelfde tempo te doen en ze te plannen tijdens minder drukke (groene) periodes
Dat doen we zowiezo al, dus what's new ?
Tijdens minder drukke periodes beschik je over een veelvoud van je vroegere internetvolume.
Dat zou neer komen op 400GB (maar na 150GB geeft de meter al rood aan....)

Ik zou zeggen zoveel mogelijk klachten sturen ! Anders blijven ze maar partijen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik vraag mij echt af waar iemand met turbonet nog loopt over te zagen.
Je weet dat je bij telenet in het verleden altijd al betaald hebt voor snelheid die je niet kan gebruiken wegens limieten.
Waarom zou dat met FUP ineens gedaan zijn

Vroeger was de limiet voor turbonet 60GB
Nu kunnen blijkbaar verschillende mensen moeiteloos het 10 voudige (tot 900GB ) verbruiken vooraleer ze op smallband staan.
Ik denk dat dat het 10 voudige van vroeger als FUP mag tellen ...
tenminste als je appelen met appelen vergelijkt
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

duizend schreef:Ik denk dat dat het 10 voudige van vroeger als FUP mag tellen ...
tenminste als je appelen met appelen vergelijkt

Ik kon 'maar' 330 GB downloaden in de daluren i.p.v. de 200 GB die ik kon downloaden met nachtsurfen.
Het is een vooruitgang maar toch eerder beperkt en wat mij betreft geen FUP.
Bij een FUP bestaat er zeker niet zo iets als smallband.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

@duizend:

neem maar het vijfvoud ipv tienvoud: vroeger kon je 100GB overdag of 200GB 's nachts doen met een turbonet XL
nu is dat ongeveer het vijfvoudige 's nachts, maar dan sta je overdag wel op verlaagde snelheid als 'straf'
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ik heb 1.2 Tbyte aan data verzet, en niet op smalband geraakt, wel al een eerste waarschuwingsmail, de dag nadien stond de meter weer op oranje, en ben ik blijven doen wat ik voordien ook deed. :lol: Op drie weken tijd .

Neen, ik vind het systeem best wel kunnen, ik heb niets anders gedaan dan wat ik voordien deed, alleen maar meer data verzet op dezelfde manier als vroeger.
sloeri
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2010, 12:47

Hey,

ik was vooreerst ook niet echt positief (om het vriendelijk te verwoorden) tegenover het "vrij downloaden"... zeker door de onduidelijkheid van de "meter"... :)
maar... al bij al vind ik het toch een positieve verbetering. (mag toch ook eens gezegd worden ?) :)
de laatste dagen een goeie 60gb (de eerste 2 dagen van mijn maand) gedownload, en meterke vlam in het rood natuurlijk, maar is ondertussen al weer netjes naar beneden in het oranje... dus ik kan nog verder naar hartelust downloaden zonder echt in de problemen te geraken.
(turbonet XL lijntje)


'k vind de bijgewerkte uitleg over het "vrij downloaden" en het interpreteren van de meter ook veel beter dan hoe ze het eerst uitgelegd hadden :)


grtz
Joeri ;)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Snap niet wat jullie allemaal downloaden als je als particulier 900gb of 1.2 terra kan binnen halen.
Als dat nog niet genoeg is dan begrijp ik het allemaal niet meer!
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

Jammer dat het niet overdag kan, wa hebt ge aan snel downloaden als ge het toch 's nachts moet doen
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

SniFManS schreef:Snap niet wat jullie allemaal downloaden als je als particulier 900gb of 1.2 terra kan binnen halen.
Als dat nog niet genoeg is dan begrijp ik het allemaal niet meer!


Wel elke dag komen er wel 10 tallen porno filmkes uit en er zijn mensen die die allemaal willen verzamelen :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”