Upload verbruik tot 95 GB/maand
Sind een 4 tal maanden produceer ik zeer veel upload op mijn internet Favorite lijn. Zelf als de bbox2 router afstaat heb ik verbruik. En als ik het nakijk via Belgacom e-services kloppen de uren en verbruiks gegevens niet.
Heb meerdere pc die beveiligd zijn(antivirus, spyware, registercleaner, ...)
BBox router => wifi met WPA paswoord en mac adres beveiligd. Firewall op max.
Gebruik GEEN P2P programma's (zoals limeware,Kazaa) speel geen games, beluister geen radio of film.
Al 4 maand bel ik naar die onbereikbare 0800 nrs, schrijf ik aangetekende brieven, komen technikers van Belgacom langs, maar nee niemand vind iets.
Gevolg ik kom steeds op smalband terecht zonder rede.
Wie kan dat oplossen? Wie heeft er ook zoiets voor?
Verbruik de laatste 4 maand. (Daarvoor alles al jaren normaal)
Internetverbruik Download Upload Totaal verbruik
April 2010 20 GB 90 GB 110 GB
Mei 2010 18,5 GB 4,1 GB 22,6 GB
Juni 2010 22,8 GB 92,2 GB 114,1 GB
op 29 Juli 2010 19,5 GB 94,6 GB 114,8 GB
De eerste keer in April belde ik meermaals en ze gingen het nakijken (monitoren)
Mei 2010 alles normaal MAAR vanaf juni terug abnormaal veel upload.
Het gekke is dat ik zelf zoveel verbruik als ik op smalband sta. Of als de modem af staat (stekker uit)
Soms heb ik dagen van 15 GB upload en ik doe niets speciaal.
Merk ook op dat het wel degelijk upload is waar ik mee sukkel. De meeste mensen gaan toch downloaden dacht ik en dat is vrij normaal bij mij.
Vreemd.
Heb meerdere pc die beveiligd zijn(antivirus, spyware, registercleaner, ...)
BBox router => wifi met WPA paswoord en mac adres beveiligd. Firewall op max.
Gebruik GEEN P2P programma's (zoals limeware,Kazaa) speel geen games, beluister geen radio of film.
Al 4 maand bel ik naar die onbereikbare 0800 nrs, schrijf ik aangetekende brieven, komen technikers van Belgacom langs, maar nee niemand vind iets.
Gevolg ik kom steeds op smalband terecht zonder rede.
Wie kan dat oplossen? Wie heeft er ook zoiets voor?
Verbruik de laatste 4 maand. (Daarvoor alles al jaren normaal)
Internetverbruik Download Upload Totaal verbruik
April 2010 20 GB 90 GB 110 GB
Mei 2010 18,5 GB 4,1 GB 22,6 GB
Juni 2010 22,8 GB 92,2 GB 114,1 GB
op 29 Juli 2010 19,5 GB 94,6 GB 114,8 GB
De eerste keer in April belde ik meermaals en ze gingen het nakijken (monitoren)
Mei 2010 alles normaal MAAR vanaf juni terug abnormaal veel upload.
Het gekke is dat ik zelf zoveel verbruik als ik op smalband sta. Of als de modem af staat (stekker uit)
Soms heb ik dagen van 15 GB upload en ik doe niets speciaal.
Merk ook op dat het wel degelijk upload is waar ik mee sukkel. De meeste mensen gaan toch downloaden dacht ik en dat is vrij normaal bij mij.
Vreemd.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Kijk eens na of de WiFi van uw modem beveiligd is.
Laat nakijken of iemand anders gebruik maakt van uw login.
Zet uploaden van p2p filesharing applicaties uit.
[ Post made via mobile device ]
Laat nakijken of iemand anders gebruik maakt van uw login.
Zet uploaden van p2p filesharing applicaties uit.
[ Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Wifi is reeds lang beveiligd met een WPA paswoord en MAC adres filter.
Zelfs als ik WiFi uitzet heb ik upload, en zet ik de router uit (stekker uit) ook.
Maar router uitzetten wil ook zeggen geen dig TV.
En een verklaring van zoveel upload heeft blijkbaar niemand. Zelf in smalband heb ik zoveel upload en download.
Dit kan toch niet?
En nog iets, ik bekijk (voel me meer een spion nu) zoveel mogelijk wie er eventueel online zou kunnen zijn en op mijn wifi netwerk zou kunnen. Nog nooit iemand tegengekomen (vreemd mac adres op router). Maar de laatste tijd staat WiFi gewoon uit, voor alle zekerheid.
Alvast bedankt voor de reactie.
Zelfs als ik WiFi uitzet heb ik upload, en zet ik de router uit (stekker uit) ook.
Maar router uitzetten wil ook zeggen geen dig TV.
En een verklaring van zoveel upload heeft blijkbaar niemand. Zelf in smalband heb ik zoveel upload en download.
Dit kan toch niet?
En nog iets, ik bekijk (voel me meer een spion nu) zoveel mogelijk wie er eventueel online zou kunnen zijn en op mijn wifi netwerk zou kunnen. Nog nooit iemand tegengekomen (vreemd mac adres op router). Maar de laatste tijd staat WiFi gewoon uit, voor alle zekerheid.
Alvast bedankt voor de reactie.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Jawadde, dat komt overeen met een uploadsnelheid van constant 36,... KB/sec
Ik vermoed dat jij VDSL hebt?
Ik doe maar een wilde gok, wat gebeurt er met defecte boxen? Worden die nagekeken of gaan die gewoon de container in?
Zou kunnen dat jij een defecte box inlevert, en dat deze wel nagekeken worden, maar als er geen andere login ingaat...
Ik vermoed dat jij VDSL hebt?
Ik doe maar een wilde gok, wat gebeurt er met defecte boxen? Worden die nagekeken of gaan die gewoon de container in?
Zou kunnen dat jij een defecte box inlevert, en dat deze wel nagekeken worden, maar als er geen andere login ingaat...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
paswoord voor uw internet login laten veranderen of veranderen via e-service.
eventueel via helpdesk belgacom, uw logintijden laten nakijken op de radiusserver of soccabis.
kan altijd zijn, zoals hierboven aangegeven dat uw login door iemand anders wordt gebruikt.
b.
eventueel via helpdesk belgacom, uw logintijden laten nakijken op de radiusserver of soccabis.
kan altijd zijn, zoals hierboven aangegeven dat uw login door iemand anders wordt gebruikt.
b.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Doet me plots een beetje terugdenken aan de gelekte paswoorden van vroeger
Hij zou evt eens kunnen testen hoeveel bijkomende PPPoE-sessies hij kan maken, dan wanneer het aantal minder dan het maximum is weet je genoeg...
Iemand enig idee hoeveel je er zo kan maken (Bij Scarlet kan ik er twee, geen idee of ik nog verder kan)
Hij zou evt eens kunnen testen hoeveel bijkomende PPPoE-sessies hij kan maken, dan wanneer het aantal minder dan het maximum is weet je genoeg...
Iemand enig idee hoeveel je er zo kan maken (Bij Scarlet kan ik er twee, geen idee of ik nog verder kan)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ja paswoord (bbox2) is 2 maand geleden al veranderd.Benbits schreef:paswoord voor uw internet login laten veranderen of veranderen via e-service.
eventueel via helpdesk belgacom, uw logintijden laten nakijken op de radiusserver of soccabis.
kan altijd zijn, zoals hierboven aangegeven dat uw login door iemand anders wordt gebruikt.
b.
Helpdesk zegt dat ze de zaak monitoren, maar zien blijkbaar niet dat ik verbruik heb als mijn router uit staat.
En ze zijn hem al 2 maand aan het monitoren. Zeggen ze? Ondertussen sturen ze wel een techniker om te komen kijken naar mijn PC's maar deze vinden niets.
Om toch een beetje controle te houden probeer ik de router uit te zetten en de tijden op te schrijven, maar deze komen niet overeen met wat ik in de e-sevices kan opvragen. Wel merk ik dat er daar begin uren NIET kloppen. en de volgende dag zijn ze (automatisch) aangepast.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan op je computer steeds Netlimiter 2 Monitor installeren om je traffiek te loggen, maar is enkel extra bezwarend materiaal.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Probeer eens al je paswoorden te veranderen, zowel van je Wifi, je modem,Belgacom logins,email enz.
Ik heb ooit zoeens iets stoms meegemaakt met m'n website, iemand had m'n website gehackt en had ineens het paswoord van een heleboel dingen.
m'n login van one.com
m'n ftp login
m'n login van al m'n email adressen
m'n administrator login van joomla
enz.
1 paswoord veranderen was duidelijk niet genoeg, de dag erna stonden dezelfde scripts gewoon terug te draaien op m'n website.
Ik heb ooit zoeens iets stoms meegemaakt met m'n website, iemand had m'n website gehackt en had ineens het paswoord van een heleboel dingen.
m'n login van one.com
m'n ftp login
m'n login van al m'n email adressen
m'n administrator login van joomla
enz.
1 paswoord veranderen was duidelijk niet genoeg, de dag erna stonden dezelfde scripts gewoon terug te draaien op m'n website.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Goed voorstel, maar wat hebben die mail paswoorden er met te maken?iceke schreef:Probeer eens al je paswoorden te veranderen, zowel van je Wifi, je modem,Belgacom logins,email enz.
Ik heb ooit zoeens iets stoms meegemaakt met m'n website, iemand had m'n website gehackt en had ineens het paswoord van een heleboel dingen.
m'n login van one.com
m'n ftp login
m'n login van al m'n email adressen
m'n administrator login van joomla
enz.
1 paswoord veranderen was duidelijk niet genoeg, de dag erna stonden dezelfde scripts gewoon terug te draaien op m'n website.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Dit is duidelijk iemand die je account misbruikt.
Verander AL je paswoorden vanop een ANDERE pc (die niet geïnfecteerd is).
Laat een degelijke virusscanner + malwarescanner door je pc gaan
En als dat allemaal niet helpt (voor de paranoids):
Check of er geen hardware keylogger tussen de aansluiting van het toetsenbord en je pc zit (of neem eventueel een ander toetsenbord)
Verander AL je paswoorden vanop een ANDERE pc (die niet geïnfecteerd is).
Laat een degelijke virusscanner + malwarescanner door je pc gaan
En als dat allemaal niet helpt (voor de paranoids):
Check of er geen hardware keylogger tussen de aansluiting van het toetsenbord en je pc zit (of neem eventueel een ander toetsenbord)
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ge moet ze wel nog in uwe router krijgen zonder ze op een geïnfecteerde pc te typen dan héproz schreef:Dit is duidelijk iemand die je account misbruikt.
Verander AL je paswoorden vanop een ANDERE pc (die niet geïnfecteerd is).
Laat een degelijke virusscanner + malwarescanner door je pc gaan
En als dat allemaal niet helpt (voor de paranoids):
Check of er geen hardware keylogger tussen de aansluiting van het toetsenbord en je pc zit (of neem eventueel een ander toetsenbord)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Als je een tweedehands USB stick gebruikt zou ik die na het veranderen van de paswoorden ook eens formatteren
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Veel, nog nooit geen mailke gehad van uw provider/hosting/of zelfs uw router/ dat uw passwoord veranderd is ?honda4life schreef: Goed voorstel, maar wat hebben die mail paswoorden er met te maken?
Nu is dat met de bbox2 niet het geval, maar op veel routers of nas'en kan je alterantieve firmware draaien.
Als alle simpele oplossingen zijn opgebruikt moet je verder gaan zoeken dan the usual suspects.
Dus, keyloggers, alternatieve firmware of scripts op usb apparaten & je kan best ook ineens de nieuwste patches eens installeren van je apparaten & besturingssysteem. Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die slachtoffer word van een hacker die je pc gebruikt om half de wereld rond te spammen.
Owja, voor paswoorden 8 letterkes,cijferkes,Hoofdletters en speciale cijfers door elkaar gebruiken he, niet de naam van uw moeder & haar geboortedatum.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Daartegen zit het al lang op je harde schijf hoor.cptKangaroo schreef:Als je een tweedehands USB stick gebruikt zou ik die na het veranderen van de paswoorden ook eens formatteren
Dat was nogal een voor de hand liggende keuze, daarom dat ik dacht dat het het vermelden niet waard wasproz schreef:Laptop, netbook, ...?honda4life schreef: Ge moet ze wel nog in uwe router krijgen zonder ze op een geïnfecteerde pc te typen dan hé
Kleinschalig geschreven keyloggers door een vlaming, of wat dan ook... Kan inderdaad dat een antivirusbeveiliging deze signature niet heeft.
Je computers mag je dus best niet uitsluiten, eventueel je login gegevens in je privacy instellingen steken van je antivirus/firewallpakket (wanneer je netwerkverbinding UIT staat), maar ook dat is geen zekerheid, vermits die bij mijn weten geen beveiligde verbindingen kunnen controleren.
EDIT:
Spam versturen zou inderdaad wel een logisch antwoord kunnen zijn , maar dat verklaart niet waarom het nog gebeurt als zijn internetconnectie uit is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
50% kans dat iemand zijn internet login gegevens kepikt heeft en gebruikt vanop een ander adres met dsl aansluiting.honda4life schreef: Spam versturen zou inderdaad wel een logisch antwoord kunnen zijn , maar dat verklaart niet waarom het nog gebeurt als zijn internetconnectie uit is.
Aan René_A om uit te vogelen hoe dat gebeurt is. Aangezien hij z'n login paswoord al eens veranderd heeft & nog steeds met het zelfde probleem zit.
Op 1 of andere manier krijgt deze dief nog altijd toegang tot het online profiel van René_A of de pc van René_A of worden zijn nieuwe paswoorden (niet noodzakelijk dat van zijn login gegevens) doorgezonden naar onze dief.
Ik denk eerder aan een fout (bug) bij Belgacom zelf is.
Als de router en/of computers af staan heb ik verbruik en meestal upload. Moest er nu iemand willen op mijn lijn meesurfen zou die toch download genereren en weinig upload. Ik heb hier dagen van 15GB upload. Bijna niet te doen, zelf niet met een goede lijn. En als ik dan op smalband sta produceer ik ook nog upload en download met verbruikgegevens die onmogelijk kunnen.
Het is op 6 april begonnen en na ferme reclamatie gingen ze (Belgacom TD) eens kijken. In mei alles normaal. Maar in juni en juli terug veel teveel upload. Vreemd toeval.
VRAAG:
Is het mogelijk om op een b-box 2 te kijken welk verbruik ik heb.
Eventueel door wie geproduceerd (mac adres?)
Logboek verbindingsgegevens, tijden, verbruik, ...
Op deze manier zou ik eventueel kunnen kijken of het verbruik volgens e-service overeenkomt met mijn b-box gegevens.
Als de router en/of computers af staan heb ik verbruik en meestal upload. Moest er nu iemand willen op mijn lijn meesurfen zou die toch download genereren en weinig upload. Ik heb hier dagen van 15GB upload. Bijna niet te doen, zelf niet met een goede lijn. En als ik dan op smalband sta produceer ik ook nog upload en download met verbruikgegevens die onmogelijk kunnen.
Het is op 6 april begonnen en na ferme reclamatie gingen ze (Belgacom TD) eens kijken. In mei alles normaal. Maar in juni en juli terug veel teveel upload. Vreemd toeval.
VRAAG:
Is het mogelijk om op een b-box 2 te kijken welk verbruik ik heb.
Eventueel door wie geproduceerd (mac adres?)
Logboek verbindingsgegevens, tijden, verbruik, ...
Op deze manier zou ik eventueel kunnen kijken of het verbruik volgens e-service overeenkomt met mijn b-box gegevens.
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
wees maar er zeker van dat iemand ook jou login en paswoord gebruikt.
als jou modem afstaat, kan er geen verbruik zijn en een fout bij belgacom is het ook niet.
verander je paswoord en zorg dat je modem beveiligd is met een paswoord zodat onbevoegden niet kunnen inbreken op je modem als ie aanstaat.
als jou modem afstaat, kan er geen verbruik zijn en een fout bij belgacom is het ook niet.
verander je paswoord en zorg dat je modem beveiligd is met een paswoord zodat onbevoegden niet kunnen inbreken op je modem als ie aanstaat.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Die administratieve pagina's zijn enkel bereikbaar vanaf je interne netwerk, niet vanaf het Internet.Zamba schreef:verander je paswoord en zorg dat je modem beveiligd is met een paswoord zodat onbevoegden niet kunnen inbreken op je modem als ie aanstaat.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Maar als je wifi lek is....meon schreef:Die administratieve pagina's zijn enkel bereikbaar vanaf je interne netwerk, niet vanaf het Internet.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
Wifi staat af en nog verbruik. Is bovendien beveilig met WPA paswoord EN MAC adres filter.FlashBlue schreef:Maar als je wifi lek is....
Router soms ook uit en verbruik.
Maar de router laten afstaan wil ook zeggen GEEN digitale TV, en recorder gaat ook niet. Dus dat is geen oplossing.
Juist SMS gekregen van Belgacom dat ze een technische interventie doorgevoerd hebben.
Wat dat moge wezen weet ik niet, afwachten nu. Het is misschien opgelost ondertussen.
Zit bijna op 100 GB upload en 20 Gb download deze maand. Goed hé.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Verander jouw login-password eens voor ADSL (die van de username als fa/fb000000)
Er zijn lijstjes van usernames en passwords daarvoor. Dus mensen die een lager abonnement hebben kunnen iemand met een hoger abonnement hun login gebruiken, snel even wat uploaden/downloaden en dan weer terug op hun account zitten...
Er zijn lijstjes van usernames en passwords daarvoor. Dus mensen die een lager abonnement hebben kunnen iemand met een hoger abonnement hun login gebruiken, snel even wat uploaden/downloaden en dan weer terug op hun account zitten...
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Er worden logs bijgehouden van wie welke login gebruikt, als er sprake zou zijn van misbruik kunnen ze daar snel achterkomen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
@René_A
Waarom blijf je geloven dat jouw probleem enkel een technisch defect waarvan de fout bij Belgacom (en hun bbox) ligt?
Van zodra iemand jouw login-gegevens heeft, kan die dat vanop eender welke plaats met Belgacom adsl-vdsl signaal invoeren en op jouw kosten surfen. Dan maakt het echt niet meer uit hoe je verbinding beveiligd is.
Je kan hier blijven posten over je probleem (en blijven bellen naar Belgacom) als je de tips van de leden van UB niet eens uitprobeert.
Waarom blijf je geloven dat jouw probleem enkel een technisch defect waarvan de fout bij Belgacom (en hun bbox) ligt?
Van zodra iemand jouw login-gegevens heeft, kan die dat vanop eender welke plaats met Belgacom adsl-vdsl signaal invoeren en op jouw kosten surfen. Dan maakt het echt niet meer uit hoe je verbinding beveiligd is.
Je kan hier blijven posten over je probleem (en blijven bellen naar Belgacom) als je de tips van de leden van UB niet eens uitprobeert.
-
- Plus Member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb exact het zelfde probleem , ik zit al van 15/07 op smallband .
Maar ik ben zeker van dat ik geen 200GB heb gedownload.
sommige dagen zie ik dat er zelfs 8GB gedownload is , terwijl ik alleen maar filmpjes heb bekeken.
Heb dus ook een mail gestuurd naar Belgacom, en ze adviseerden me om mijn pass te veranderen.
Dat heb ik dus gedaan, dus nu wachten tot 1/08 tot mijn volumemeter wordt gereset.
En dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.
Wifi staat btw uit.
Maar ik ben zeker van dat ik geen 200GB heb gedownload.
sommige dagen zie ik dat er zelfs 8GB gedownload is , terwijl ik alleen maar filmpjes heb bekeken.
Heb dus ook een mail gestuurd naar Belgacom, en ze adviseerden me om mijn pass te veranderen.
Dat heb ik dus gedaan, dus nu wachten tot 1/08 tot mijn volumemeter wordt gereset.
En dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.
Wifi staat btw uit.
Als mijn router (b box 2) uit staat en ik heb verbruik wil dat zeggen dat ik er totaal geen controle over heb. Wat kan ik meer doen om het euvel te verhelpen, behalve Belgacom ervan op de hoogte stellen. Enkel Belgacom kan logs inkijken, het probleem vaststellen en eventueel oplossen. Maar daar doen ze nu al 4 maand over. Een beetje lang niet?proz schreef:Van zodra iemand jouw login-gegevens heeft, kan die dat vanop eender welke plaats met Belgacom adsl-vdsl signaal invoeren en op jouw kosten surfen. Dan maakt het echt niet meer uit hoe je verbinding beveiligd is.
Maar wie zou zich nu bezig houden met zoiets? en waarom? en enkel upload doen? Voor de TD van Belgacom is zoiets rap gevonden als ze willen kijken. Dus moest er iemand met kwaadaardige gedachten rondlopen zal die snel tegen de lamp lopen met alle gevolgen vandien.
Nee geloof daar NIET in. Trouwens de enige mensen die mijn routerpasswoord kennen zijn die van Belgacom zelf.
Of ik nu VOOR de router (dus op mijn netwerk, pc's) passwoorden verander, ad-ware laat lopen, antivius programma's, ... door al die leuke suggesties zal dat niets veranderen aan mijn ulpoad verkeer. Of het moest spam zijn. Maar daarvoor moeten mijn computers en router wel aan staan.
Ik heb verbruik zelf als alles af staat.
Ben zelf 10 jaar techniker geweest in computersystemen en nu al 20 jaar programmeur. Dus ik denk wel dat ik dat ik mijn wifi moet beveiligen, computers voorzien van .... Is reeds allemaal gebeurd en pas daarna ben ik beginnen klagen. Maar natuurlijk kan ik ook iets over het hoofd zien en missen.
Alle tips heb ik goed bekeken maar de meeste waren al geprobeerd vroeger.proz schreef:Je kan hier blijven posten over je probleem (en blijven bellen naar Belgacom) als je de tips van de leden van UB niet eens uitprobeert.
En als ik er langs mijn kant er niets kan aan doen moet ik wel trachten met Belgacom in contact te komen anders veranderd er niets.
De vraag is hoe communiceer ik met Belgacom? via 0800 nr? Probeer eens mijn situatie uit te leggen aan die mensen via telefoon. Oplossing zet pc eens uit, herstart router eens, ... wel zullen de zaak monitoren. En na 2 maand nog steeds hetzelfde. router staat uit, heb verbruik maar blijkbaar zien ze dat niet.
Nee dat sms je van hun TD zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Maar dat weet ik maar binnen een paar dagen. Die abnormale upload was niet elke dag, nog een geluk want anders zal ik na 1 week al op smalband.
Nu nog te weten komen wat ze juist gedaan hebben. Maar het feit dat ze al gekeken hebben is al een goed punt.
Laatst gewijzigd door René_A 30 jul 2010, 18:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Heb je onderstaande ook al gedaan ?
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ing_skynet
Of mailen naar [email protected] of [email protected]
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ing_skynet
Of mailen naar [email protected] of [email protected]
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Iemand die illegale software op een gehackte ftp server wil zetten misschien ?René_A schreef: Maar wie zou zich nu bezig houden met zoiets? en waarom? en enkel upload doen? Voor de TD van Belgacom is zoiets rap gevonden als ze willen kijken. Dus moest er iemand met kwaadaardige gedachten rondlopen zal die snel tegen de lamp lopen met alle gevolgen vandien.
Nee nog niet gedaan en wist het ook niet. Bedankt dus.Abusimbal schreef:Heb je onderstaande ook al gedaan ?
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ing_skynet
Of mailen naar [email protected] of [email protected]
Ondertussen heeft TD laten weten dat ik maandag meer zou weten. Dus best even afwachten en ondertussen kijken of ik nog upload genereer.
En zondag 1/08 of herbegin teller.
Om 20:30 nog eens gekeken en terug 2 GB UL en 0,5 GB DL waarmee ik deze maand 121 GB verbruik heb. (waarvan 100 Gb UL)
Huidige toestand:
Gedane inspanning naar Belgacom toe (op 4 maand)
- VEEL bellen naar hun 0800 nr's,
- 4x aangetekend schrijven maar nooit antwoord.
- Bezoek van 3 x Belgacom techniekers die niets vinden en dan ook proberen te bellen naar ???
- Bezoek Belgacom toren Brussel (hoofdzetel) maar geen afspraak is ook geen luisterend oor. Dus doorgestuurd naar shop in hetzelfde gebouw op de hoek. Die, Franstalige bediende die Nederlandstalige klanten het wat moeilijk moest maken, stelde voor om hun TD op 0800 ... te bellen. Shop is verkopen, geen problemen oplossen.
- Melding op verschillende forum's waarbij Eva van Belgacom ook vragen stelde.
- Klacht bij telecom ombudsdienst die ondertussen ook gereageerd heeft en Belgacom 1 maand tijd geeft om te antwoorden.
Plots telefoon van een technische dienst Belgacom (COPS ?) om te vragen wat er gaande was, wat ik kan doen, of ik mijn routers eens 1 dag wil uitzetten, ...
Deze testen zijn nu bezig en tot op heden niets gevonden.
Waarom ik op smalband ook veel verbruik had kunnen ze ook niet verklaren maar nu is er niets te vinden.
Waarschijnlijk willen ze de 'fout' ?? naar mij of mijn pc's doorsturen.
Ik heb wel hun rechtstreeks nr gekregen om ze te bereiken indien nodig.
Het is nog te vroeg om al conclusies te trekken maar ze zijn tenminste bezig, met hun onderzoek.
En daar ben ik blij mee.
Wat ik wel vastgesteld heb is dat hun tellersysteem (verbruik) de uren kloppen niet, dat geven ze nu ook toe ondertussen. Misschien is er gewoon een logica fout in de teller en zoeken we iets wat er niet is.
Het is de limiet (nu 100 GB) die me automatisch op smalband zet. En blijkbaar kan niemand daar iets aan veranderen. Behalve aankoop extra volume.
Ondertussen wel nieuwe factuur gekregen waar terug pack's (extra aankoop volume) opstaan.
Ooit komt er een eind aan, de vraag is wanneer? Op 11 aug kan ik opzeggen. Dat is ook een vaststelling.
Groetjes.
NB het is niet mogelijk dat een ander tegelijk MIJN paswoord gebruikt om via Belgacom aan te loggen.
Dus als mijn bbox2 aanstaat kan er NOOIT iemand anders aanloggen. (Volgens deskundigen Belgacom)
Gedane inspanning naar Belgacom toe (op 4 maand)
- VEEL bellen naar hun 0800 nr's,
- 4x aangetekend schrijven maar nooit antwoord.
- Bezoek van 3 x Belgacom techniekers die niets vinden en dan ook proberen te bellen naar ???
- Bezoek Belgacom toren Brussel (hoofdzetel) maar geen afspraak is ook geen luisterend oor. Dus doorgestuurd naar shop in hetzelfde gebouw op de hoek. Die, Franstalige bediende die Nederlandstalige klanten het wat moeilijk moest maken, stelde voor om hun TD op 0800 ... te bellen. Shop is verkopen, geen problemen oplossen.
- Melding op verschillende forum's waarbij Eva van Belgacom ook vragen stelde.
- Klacht bij telecom ombudsdienst die ondertussen ook gereageerd heeft en Belgacom 1 maand tijd geeft om te antwoorden.
Plots telefoon van een technische dienst Belgacom (COPS ?) om te vragen wat er gaande was, wat ik kan doen, of ik mijn routers eens 1 dag wil uitzetten, ...
Deze testen zijn nu bezig en tot op heden niets gevonden.
Waarom ik op smalband ook veel verbruik had kunnen ze ook niet verklaren maar nu is er niets te vinden.
Waarschijnlijk willen ze de 'fout' ?? naar mij of mijn pc's doorsturen.
Ik heb wel hun rechtstreeks nr gekregen om ze te bereiken indien nodig.
Het is nog te vroeg om al conclusies te trekken maar ze zijn tenminste bezig, met hun onderzoek.
En daar ben ik blij mee.
Wat ik wel vastgesteld heb is dat hun tellersysteem (verbruik) de uren kloppen niet, dat geven ze nu ook toe ondertussen. Misschien is er gewoon een logica fout in de teller en zoeken we iets wat er niet is.
Het is de limiet (nu 100 GB) die me automatisch op smalband zet. En blijkbaar kan niemand daar iets aan veranderen. Behalve aankoop extra volume.
Ondertussen wel nieuwe factuur gekregen waar terug pack's (extra aankoop volume) opstaan.
Ooit komt er een eind aan, de vraag is wanneer? Op 11 aug kan ik opzeggen. Dat is ook een vaststelling.
Groetjes.
NB het is niet mogelijk dat een ander tegelijk MIJN paswoord gebruikt om via Belgacom aan te loggen.
Dus als mijn bbox2 aanstaat kan er NOOIT iemand anders aanloggen. (Volgens deskundigen Belgacom)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Dus dus al meteen niet waar, elke PPPoE login kan 2x tegelijk gebruikt worden (nog steeds)René_A schreef: Groetjes.
NB het is niet mogelijk dat een ander tegelijk MIJN paswoord gebruikt om via Belgacom aan te loggen.
Dus als mijn bbox2 aanstaat kan er NOOIT iemand anders aanloggen. (Volgens deskundigen Belgacom)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
ga een jaartje naar edpnet/scarlet/dommel als je binnenkort kan opzeggen?
*Als je niet op smallband staat en je upload zo hoog is moet je dat toch merken terwijl je surft dan gaat alles iets trager?
maar langs de andere kant geef belgacom nog ffkes tijd nu ze eindelijk je probleem aan het bekijken zijn!
*Als je niet op smallband staat en je upload zo hoog is moet je dat toch merken terwijl je surft dan gaat alles iets trager?
maar langs de andere kant geef belgacom nog ffkes tijd nu ze eindelijk je probleem aan het bekijken zijn!
Trager, ja dat bemerk ik wel maar wat kan ik eraan doen?q-tec schreef:*Als je niet op smallband staat en je upload zo hoog is moet je dat toch merken terwijl je surft dan gaat alles iets trager?
maar langs de andere kant geef belgacom nog ffkes tijd nu ze eindelijk je probleem aan het bekijken zijn!
Ik heb vaste tel, dig. HD TV, internet fav. en gsm bij hun. Dus een goede VDSL 2 verbinding.
ROUTER gegevens:
Downstream line rate - 16536 kbps
Upstream line rate - 2056 kbps
Downstream Training Margin - 23.0 dB
Runtime Code Version - 60R109-60A022
VDSL Version - Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Volgens Belgacom is het niet mogelijk om snel even een paswoord te veranderen in de router.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Is toch kwestie van in e-services het aan te passen en dan in de router?René_A schreef:Volgens Belgacom is het niet mogelijk om snel even een paswoord te veranderen in de router.
- Bijlagen
-
- Belgacom_password.JPG
- (17.73 KiB) 298 keer gedownload