taapo schreef:iceke schreef:Bij telenet geen disconnects, slechte lijnen, wisselvallige downloadsnelheden, installateurs die niet opdagen of providers die hun klanten moeten mailen dat ze afhangen van Belgacom wanneer er weer eens iets mis is met hun lijn.
Heb je bij Dommel dan zoveel slechte lijnen en downloadsnelheden gehad? In mijn tijd bij Dommel (gewone ADSL over 4 jaar) heb ik misschien een 5-tal keer een downtime van max een 30 minuten gehad, een goeie 3-tal keer echt supertrage downloads en 1 keer een technieker over de vloer gehad die een slecht circuit op de centrale heeft laten vervangen. Bij Telenet heb ik (omdat ik in een kotbuurt woon) mijn snelheid op zondagavond telkens zien vertragen naar een miezerige 10Kb/s omdat alle studenten opeens op hun kot toekwamen, om dan tegen het einde van de week weer een volle snelheid te hebben. Dus het is voor mij moeilijk om te weten te komen waar juist het probleem is in jouw situatie (disconnects, slechte lijnen, etc ...). Is het voor jou dan echt zoveel beter bij TN?
Ongeveer dezelfde problemen die jij hier nu opnoemt (ik had ook een gewone adsl lijn) Dus zoals ik al zij niks om over wakker te liggen.
Maar goeie producten raad je aan aan collega's en klanten en daar wringt het schoentje soms.
Heb genoeg mensen gehad met een slechte lijn (fout van Belgacom dus) waar het probleem maar niet opgelost raakt. Met problemen is het 1 vervang je splitters 2 vervang je modem 3 vervang je bekabeling 4 we gaan je lijn testen 5 Belgacom komt nooit langs. ( je steekt daar dus uren tijd en geld in om een probleem opgelost te krijgen) In het begin was dit nog geen probleem, je belde naar dommel waar je de baas aan de lijn kreeg die op de hoogte was van al die dingen, maar na verloop van tijd was dat eerst een half uur naar een wacht muziekje luisteren om daarna te horen te krijgen dat ze morgen de lijn wel eens gingen testen, dus dag er na terug eerst half uur wacht muziek. Mails en ticketsysteem duurde ook altijd dagen voor er op gereageerd werd (faxen was wel een goeie oplossing)
Dommel is dus groot geworden, maar hun helpdesk is niet meegegroeid, en je zit nog altijd op het brakke systeem van Belgacom.
Of het nu beter gaat zijn met Telenet ? Hun helpdesk is in ieder geval snel,hulpvaardig en gratis (eerst foutje van mij bij het online bestellen, daarna foutje van hun door me op een verkeerd (duurder natuurlijk) abbonnement te zetten met een volledige (betalende) installatie. Op 15 minuten was dat opgelost zonder een "dat kan niet mijnheer" en met een compensatie van 14 dagen gratis abonnement.
Ook de installateur (onderaannemers bij Telenet) was goed op de hoogte van alles en hulpvaardig, heel wat anders dan de installateurs van Belgacom die meestal meteen bij aankomst zeggen, ik kom dat boeltje hier aansluiten maar verwacht niet dat ik het kabelke in uwe pc vanachter ga steken.
Verder zitten er heel veel gefrustreerde telemeter voyeurs bij telenet, ondertussen is gebleken dat je zonder op smallband gesmeten te worden tussen de 200 & 500 gig kan downloaden. Wel op smallband zit er hier op het forum een user aan 1,5 terabyte op 14 dagen. Dus ja het kan altijd beter (512kbps tussen 5 & 12 is veel te traag) maar wie met die smallband kan leven kan dus op die andere uren zijn telenet 100% gebruiken om te downloaden.
1 opmerking nog. Bij telenet verwachtten ze dat je 'snachts download, Als je daar niet mee kan leven ben je sowieso beter af met een dsl abonnement