Game pc samenstellen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ok ik moet nu een gamepc samenstellen voor broerke: nu ik game zelf niet nog bijna nooit gedaan ook.... :-)
nu dacht ik aan volgende configuratie voor deftige opstelling?
voor zover ik weer gaat het vooral om STEAM games die online gespeeld worden.


CPU AMD Phenom II X6 1055T
Moederbordje Asus M4A89GTD PRO
RAMCorsair 4 GB DDR3-1333 Kit Retail, TW3X4G1333C9A
videokaart XFX HD5830 Alien vs Predator Retail, 2x DVI, HDMI, DisplayPort, CrossFireX
Voeding be quiet! Pure Power BQT L7 530W
2*500gb sata
1 dvdbrander sata

Kan die voeding dat aan voor de huidige opstelling? en eventueel crosfire of is deze dan te licht?
iemand nog tips voor een betere opstelling? nu zit ik aan 980€ met scherm en alles erbij etc max 1050€

kan iemand nog eens uitleggen wat het verschil is tussen ati 5750 en 5830 (buiten de prijs :p)
is het moederbord een goede keuze of heeft dat niet veel invloed op games?
een i7 zou beter zijn maar daar is geen budget keuze was tussen x6 en i5 @2.66ghz

alvast bedankt om ff mee te denken
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
sospiet
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2009, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo q-tec

ik post hier niet zo veel ma ik wil je wel verder helpen
ik ben niet niet meer zo heel erg mee met de recente hardware
het ziet er in het algemeen wel goed uit
verschil tussen 5830 5850 is snelheid als je broertje veel zoekt te gamen en dat de pc nog wel een tijdje moet meegaan kan je beter voor de duurder 5850 gaan naar mijn mening

je kan ook nog is vragen op andere forum bv op 9lives http://www.9lives.be/forum/aankoopadvies/
en ook bij hardware.info en tweakers.net voor revieuws en hopen soorgelijke topic met mensen die je willen en kunnen helpen

Groeten
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Kijk eens naar de mijne. Ik heb deze eind vorig jaar gekocht en ben er uiterst tevreden van:

linky

De 5850 is inderdaad een prachtkaart, die ook een stuk goedkoper is dan de 5870.

Misschien dat in die 6 maanden de prijzen voldoende gedaald zijn dat mijn machine nu in je budget kan passen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar je links gaan naar de nederlandse Alternate. Het moederbord en ram is het enige dat iets duurder(edit:)goedkoper is (respectievelijk 20 & 10 €) dan de belgische Alternate.

Je hardware keuzes zijn okee - alleen zit je voor de grafische kaart eigenlijk in een slechte periode: de gisteren voorgestelde nVidia GTX460 (NVIDIA’s GeForce GTX 460: The $200 King) is eindelijk weer een nVidia kaart die de concurrentie met ATi aankan.

Een echte gamer kiest momenteel minstens voor een HD5850-1GB maar door die nieuwe concurrentie is het goed mogelijk dat je er binnen enkele weken €50 minder voor betaalt. Of anderzijds wachten tot de GTX460 op voorraad is en die kopen (GTX460-768MB SuperClocked, of de betere GTX460-1GB), maar dat kan enkele weken duren. De HD5830 zal zeker dalen in prijs omdat die altijd veel te duur was voor z'n prestaties.

De overgrote meerderheid van de games gebruiken nog steeds slechts 2 of 3 cpu cores. Dus als het switchen van 6core naar 4core een betere grafische kaart mogelijk maakt, dan is extra grafische kracht de beste keuze voor een gamer. Een HD5750 zal minder frames per seconde produceren dan een sterkere kaart en als dat aantal onder een minimum valt (rond de 25 frames/s), dan beweegt het beeld gewoon te houterig om speelbaar te blijven. Om de beeldstroom vlot te houden, moet men de gedetailleerdheid van de beelden verminderen - bij zwakke kaarten zal dat zo drastisch moeten zijn dat er niet veel spelgenot overblijft. Omdat toekomstige games de kaarten steeds zwaarder gaan taxeren, moet je ook wat overschot voorzien als je wil dat de grafische kaart een paar jaar voldoet.

Het moederbord heeft vrijwel geen invloed op de gaming prestaties, maar kan qua Crossfire/SLi ondersteuning wel variëren. CF/SLi is een goedkope manier om meer grafische prestaties te halen, maar het verbruik, lawaai, en geproduceerde hitte, gaan natuurlijk hoger liggen, en ieder spel heeft CF/SLi ondersteuning nodig in de grafische drivers. Dat gezegd, zijn twee HD5750-1GB (of 2x HD5770-1GB) in CF/SLi wel een mogelijkheid binnen je budget die een prestatie leveren tussen HD5850 en HD5870 in. Zeker een optie maar dan neem je best ook een iets straffere PSU (600W-650W).

Je kan ook switchen naar Intel voor de cpu (i5-750 bijvoorbeeld, die ondanks quadcore toch eigenlijk iets beter is dan de AMD1055T in games), maar ook daar is het nu een wat slechtere periode aangezien Intel al een refresh van z'n processoren heeft aangekondigd voor de back-to-school periode in augustus.

Het is zeker een goed systeem dat je hebt samengesteld. Eventueel nog een niet-standaard cpu-cooler erbij, en toch wat extra betalen voor de HD5850 of eventjes wachten op de GTX460.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

@cptKangaroo heel erg bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!

ja ik zat wel verkeerd, moest .be zijn.
en dat ik in een slechte periode zit besef ik ook, 2jaar geleden ook tegengekomen....maar goed deze keer is het mijn geld niet en bij gebrek aan geduld zal het niet te lang mogen duren. :lol:
en 4cores AMD Phenom II X4 925 scheelt 70€ dus kan ik ipv 5770 naar 5830 gaan.
bij intel kom ik niet echt goedkoper uit.

dus voor zover ik het goed begrijp maakt het niet echt uit qmd quad of 6cores?
*de niet standaard koeling is wel handig maar die pc zou wel afentoe moeten verhuizen en dan is zo een groot koelblok niet zo handig.
maar goed kan je wat aanraden? van alternate

ikzelf heb [ur=]http://www.alternate.be/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=cpufan&artno=HXLM28&cn=1&tn=BUILDERS]deze[/url] maar dat kan beter ik zit altijd boven 45° voor een core to quad 9550 @2.83ghz


@Goztow: ik denk dat het nog steeds een redelijke waarde heeft die nog niet veel verminderd is sinds je aankoop.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

q-tec schreef:@cptKangaroo heel erg bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!

ja ik zat wel verkeerd, moest .be zijn.
en dat ik in een slechte periode zit besef ik ook, 2jaar geleden ook tegengekomen....maar goed deze keer is het mijn geld niet en bij gebrek aan geduld zal het niet te lang mogen duren. :lol:
en 4cores AMD Phenom II X4 925 scheelt 70€ dus kan ik ipv 5770 naar 5830 gaan.
bij intel kom ik niet echt goedkoper uit.

dus voor zover ik het goed begrijp maakt het niet echt uit qmd quad of 6cores?
*de niet standaard koeling is wel handig maar die pc zou wel afentoe moeten verhuizen en dan is zo een groot koelblok niet zo handig.
maar goed kan je wat aanraden? van alternate

ikzelf heb [ur=]http://www.alternate.be/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=cpufan&artno=HXLM28&cn=1&tn=BUILDERS]deze[/url] maar dat kan beter ik zit altijd boven 45° voor een core to quad 9550 @2.83ghz


@Goztow: ik denk dat het nog steeds een redelijke waarde heeft die nog niet veel verminderd is sinds je aankoop.

Misschien ook nog een SSD erin ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

een ssd is toch net iets te duur atm.

en de gtx 460 is ook iets rond de 210€
http://www.overclockers.co.uk/showprodu ... =GX-140-OK
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

:beerchug:
Je kan eventueel de rest van het systeem al bestellen en dan nog enkele dagen wachten om een GTX460 te gaan halen (€200-250)? Je moet je moederbord dan wel op voorhand kiezen in functie van de grafische kaart: een SLi bordje voor nVidia kaarten, en Crossfire voor ATi.

Welke monitor had je op het oog? Kwestie van overblijvend budget in te schatten.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

cptKangaroo schreef::beerchug:
Je kan eventueel de rest van het systeem al bestellen en dan nog enkele dagen wachten om een GTX460 te gaan halen (€200-250)? Je moet je moederbord dan wel op voorhand kiezen in functie van de grafische kaart: een SLi bordje voor nVidia kaarten, en Crossfire voor ATi.

Welke monitor had je op het oog? Kwestie van overblijvend budget in te schatten.



als monitor zou het deze worden (muis,toetsenbord & monitor moeten dubbel besteld worden) ik ga wel beetje over het budget maar dat betaald de broer zelf.

maar goed met de gentse feesten en ik moet werken heb ik niet veel tijd gehad, maarnu ik eens ff thuis ben heeft de kleine de pc van pa kapot gemaakt....dusja ik mag dat eerst oplossen
(cpu en fans draaien, moederbordlichtje brand ook) , hd zoomt, dus ik gok videokaart of moederbord aangezien er geen gebruikelijke "piep" is! en het scherm herkent niks ook (krijgt dus geen signaal)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De GTX460 is nu wel voorradig dus ik zou die nemen ipv de HD5830 vanwege de betere prestaties - indien mogelijk, de GTX460-1GB (€220) en dan zit je tegen de prestaties van een HD5850 aan.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Binnenkort ook paar nieuwtjes kopen, btw de 1055T & 1090T zijn overclock monsters. Met een Corsair H50 haal je meestal 4Ghz (70% OC) bij een aanvaardbare temp. Ik ga ook gaan voor een Sapphire Toxic 5850 en 4GB DDR3 Corsair Dominator.

De 1055T is echt wel zijn geld waard. 6 cores @ 4Ghz voor maar 275 euro met koeling inbegrepen (quad cores van AMD geraken niet hoger hoor)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ok nu zijn we even verder ik wou ffkes afwachten wat intern ging doen met de i5 en met de nieuwe nvidea kaart => prijsdaling


CPU Intel® Core™ i5-760
Moederbord (1) Asus P7P55D LE
Moederbord (2) Asus P7P55D-E

RAM GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit
Videokaart Asus ENGTX460/2DI

De rest blijft dan wel ongewijzigd

Welk moederbordje zouden jullie nemen? en wat is het verschil tussen deze 2?
Blijf ik bij deze setup of bij de eerste?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Deze nieuwe set is sneller, dus ik zou de Intel nemen.

Qua mobo heeft de duurdere Asus P7P55D-E de nieuwe SATA3.0 en USB3.0 technologie, dus het is iets toekomstgerichter, maar beide mobos zijn niet geschikt om SLi of Crossfire te doen -- er staat Crossfire bij, maar dat zal niet lukken want tweede PCIe slot is gelockt op x4 snelheid wat te laag is -- dus dat kan mogelijk een showstopper zijn voor je?

De GigaByte GV-N460OC-1GI (1GB) geeft de beste bang-for-the-buck in dat rijtje.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Kijk eens naar mijn PC, is iets hoger in budget, maar geeft je een idee..

http://tweakers.net/gallery/287552?wish ... :wenslijst

Belangrijk was voor mij wel de SLI opstelling, SATA 600 en USB 3.0. Ook de processor: in games blijkt de i7 860 sneller te zijn dan de i7 920. Dus jou i5 760 is ook een goeie keuze! Maar ik zou wel opteren voor een betere koeler (die mugen is TOP) Verder was het belangrijk dat alles niet teveel lawaai zou maken en de case een goede airflow heeft... En het makkelijk CS5 en lightroom kan draaien (GTX460 heeft CUDA)
Ik zou toch eens kijken voor de Gigabyte versie van je GTX. Die krijgt hele goeie reviews en is stil!

+ in jou systeem gaat de bottlneck je HD zijn. Ik heb een SSD met Sandforce gekozen, omdat deze lekker snel zijn! (test: CS5 + lightroom opent op 16.5 seconde op normale pc, met SSD: 2.5 sec)
Wil je er niet zoveel geld aan geven, kan je nog altijd een kleinere schijf (30GB) SSD aankopen en zorgen dat hier je WIN 7 op staat + de belangrijkste progs. Hier haal je wel ongelooflijke snelheidswinst uit!
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ok moederborden blijken inderdaad niet SLi compatibel

Deze msi dus wel?

of zou ik toch beter de iets duurdere versie nemen die dan sata-600heeft? en waarom een stata600 als de meeste maar een 250lees/170schrijf snelheid halen? :angel:

gigabyte

de Asus P7P55D-E Pro is dan weer +200 wat duur is!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ja kwaliteit kost nu eenmaal geld é..

je hebt er nog andere in die asus reeks hoor!

Wat is je budget voor een mobo?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Dafke schreef:ja kwaliteit kost nu eenmaal geld é..

je hebt er nog andere in die asus reeks hoor!

Wat is je budget voor een mobo?


dat is waar maar toch zeker niet boven de gigabyte 190 dus. liever niet boven de 150 maarja....
maar lijkt me logischer als je een videokaart van gigabyte neemt dat je daar ook een mobo van neemt? maar asus vs gigabyte?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

BTW: jou GTX460 tov mijne:

ASUS:
De ENGTX460/2DI van Asus is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 460 Chip en beschikt over 768 MB GDDR5 Geheugen dat via een 192 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 675 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz.

GIGA:
De GV-N460OC-1GI van GigaByte is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 460 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 715 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz.


terwijl mijn goedkoper is, betere koeling en betere reviews krijgt!
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Dafke schreef:BTW: jou GTX460 tov mijne:

ASUS:
De ENGTX460/2DI van Asus is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 460 Chip en beschikt over 768 MB GDDR5 Geheugen dat via een 192 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 675 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz.

GIGA:
De GV-N460OC-1GI van GigaByte is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 460 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 715 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz.


terwijl mijn goedkoper is, betere koeling en betere reviews krijgt!


ok, dit wordt een gigabyte :-)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

btw; http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=3 ... 1&a=214722

190€ voor mijn mobo.. dus onder de 200€..
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Dan, oppassen met GEIL geheugen..
Ik heb gelezen dat die wel eens incomptatible kunnen zijn met bepaalde processors/mobo (dat ze niet genoeg stroom krijgen en dus ipv 1333mhz maar op 1066mhz draaien).
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Dafke schreef:Dan, oppassen met GEIL geheugen..
Ik heb gelezen dat die wel eens incomptatible kunnen zijn met bepaalde processors/mobo (dat ze niet genoeg stroom krijgen en dus ipv 1333mhz maar op 1066mhz draaien).


ik zal dit nog ffkes opzoeken maar ik ga mijn handen niet vuil maken aan die pc, ik laat alternate het werk doen anders is het toch weer mijn schuld moest die niet direct marcheren....ben ik daar ook vanaf :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ja maar kijk dan alleszinds je bios na als je de pc ontvangt.. daar zal de frequentie instaan van je geheugen (1333 mhz of 1066mhz..)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Btw, die GTX460 in SLI verslaat de 5870 in crossfire :)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Even ter verduidelijking: de i5-760 is beter dan de X6-1050T in games en sommige applicaties. Voor video & 3D rendering zijn de twee extra cores van de X6-1050T beter.

De GTX460-1GB heeft ook extra cores tov de 768MB versie. De eVGA SuperClocked 768MB kaart levert eenzelfde prestatie door z'n hogere clocks maar heeft dan toch minder geheugen.

SATA3 en USB3 zijn ook via een addon kaartje te verkrijgen dus gezien het een game pc is, kan je misschien toch best een degelijk SLi/CF bordje kiezen.

Uit het rijtje koelers geeft de Zalman CNPS10X Performa (€33) de beste bang-for-the-buck, maar je gebruikt best het bijgeleverde fancontrollerke om de fan snelheid te beperken want z'n 2000RPM maximum is luid - zelfs op tragere snelheid is het een goeie koeler. Zelf raad ik aan om altijd 1 fan te voorzien van een Zalman Fan Mate 2 (€5) -- dan kan je het geluid tunen in combinatie met de andere fans zodat het minder storend is.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ok de "kast me alles in" is besteld => 960€ ik post de volledige specs nog wel eens.

nu zoek ik nog een scherm en een game/muis/toetsenbord (scherm moet zeker dubbel besteld worden)


wat schiet er nog over een goeie 350€


scherm: 20" of 22" en liefst met dvi/hdmi of maakt eigenlijk niet uit dat het vga is?
want dan komt deze wel in aanmerking deze
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Samsung heeft degelijke 2ms schermen. Game muis: ik zweer bij de Logitech G5. Toetsenbord: ik heb de logitech g11 maar er zijn natuurlijk ook betere (duurdere).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Dat logitech setje is vreselijk goed :P heb ik ook namelijk. Alleen was die enter knop wennen. Ik heb zelf een acer predator g7750, opgepikt voor 1200 € dus geen miskoop gedaan lol. De specs : Aspire Predator G7750 Legitieme Windows® 7 Home Premium , Intel® Core™i7-920 processor, Intel® X58 Express chipset, ATI Radeon™ HD 5850 1024MB DDR5 2x DVI, 6GB DDR 3 SDRAM 1066MHz (3x 2GB), 2TB HDD (2x 1TB), Liquid cooling, swap cage HDD 4x, Blu-ray ROM, DVD-RW Dual Layer, 750 Watt power supply, incl. Belgium Azerty Logitech G11 keyboard & G5 laser mouse, color Copper Metallic :wink:
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Ik vind dat hardware.info altijd goed advies geeft:
http://nl.hardware.info/pcadvies/
trace7r
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:43

Callum_ schreef:Dat logitech setje is vreselijk goed :P heb ik ook namelijk. Alleen was die enter knop wennen. Ik heb zelf een acer predator g7750, opgepikt voor 1200 € dus geen miskoop gedaan lol. De specs : Aspire Predator G7750 Legitieme Windows® 7 Home Premium , Intel® Core™i7-920 processor, Intel® X58 Express chipset, ATI Radeon™ HD 5850 1024MB DDR5 2x DVI, 6GB DDR 3 SDRAM 1066MHz (3x 2GB), 2TB HDD (2x 1TB), Liquid cooling, swap cage HDD 4x, Blu-ray ROM, DVD-RW Dual Layer, 750 Watt power supply, incl. Belgium Azerty Logitech G11 keyboard & G5 laser mouse, color Copper Metallic :wink:


Callum, waar heb je deze op de kop kunnen tikken, of was er al een gamer die elke zoveel maanden nieuwe pc koopt, want deze prijs is precies wel belachelijk laag of heb ik het mis???

Groeten, Trace7r.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

trace7r schreef:
Callum_ schreef:Dat logitech setje is vreselijk goed :P heb ik ook namelijk. Alleen was die enter knop wennen. Ik heb zelf een acer predator g7750, opgepikt voor 1200 € dus geen miskoop gedaan lol. De specs : Aspire Predator G7750 Legitieme Windows® 7 Home Premium , Intel® Core™i7-920 processor, Intel® X58 Express chipset, ATI Radeon™ HD 5850 1024MB DDR5 2x DVI, 6GB DDR 3 SDRAM 1066MHz (3x 2GB), 2TB HDD (2x 1TB), Liquid cooling, swap cage HDD 4x, Blu-ray ROM, DVD-RW Dual Layer, 750 Watt power supply, incl. Belgium Azerty Logitech G11 keyboard & G5 laser mouse, color Copper Metallic :wink:


Callum, waar heb je deze op de kop kunnen tikken, of was er al een gamer die elke zoveel maanden nieuwe pc koopt, want deze prijs is precies wel belachelijk laag of heb ik het mis???

Groeten, Trace7r.


Ziet er idd nice uit maar 750 Watt voeding, is da nie wa overkill?
Afbeelding
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

trace7r schreef:Callum, waar heb je deze op de kop kunnen tikken, of was er al een gamer die elke zoveel maanden nieuwe pc koopt, want deze prijs is precies wel belachelijk laag of heb ik het mis???

Groeten, Trace7r.


Deze had ik gekocht in de makro (belgische keten) Origineel was die 1600 € met een nvidia 260 gtx, ook al stond die in hun folder aangeboden met een 5850 HD, nadat ik dat bij hun aangekaart had, hadden ze de volgende dag toevallig nog 'n pc met de goede kaart gevonden maar omdat het toetsenbord in 'garantie' was geweest kreeg ik even 300 € korting. Volledig nieuwe pc dus :wink: en bwa die voeding valt nog wel mee.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Callum_ schreef:Deze had ik gekocht in de makro (belgische keten)..

Makro is een Nederlandse keten die enkele jaren geleden overgenomen is door het Duitse Metro (Mediamarkt is bv ook een onderdeel van de Metro)
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Hoi Iedereen,

Ben ook op zoek naar een nieuwe PC.

Wat heb ik nodig:
Case: Ik had gedacht aan de Antec Performance (pc staat niet ver van de tv en moet dus stil en stofvrij blijven)
Voeding: gebruik men oude nog van 620watt modulair
Processor: intel i7 1366 socket
Mobo: geen idee van, ik dacht goeikoopste 1366 van asus te pakken, maar las hier iets van sata en ... ken er niet veel van :p
Processorkoeler: Mugen 2
Casefans: 3 van 120mm, zitten er maar 2 standaard in de kast. en wil ze alle 5
Ramgeheugen: afhankelijk van het mobo denk ik, maar liefst 6gig
HDD: een SSD van ocz van 64gig
Videokaart: iets rond de GTX460

Kunnen jullie helpen aub, wil een goed systeem dat weer enkele jaren meekan, wat ik meestal doe is gamen. Dus tmag deftig zijn, maar ben geen "friek" die SLI en Crossfire systemen met meerdere kaarten gaat opstellen. Simpel, goed en sterke performance dus
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Neem mijn config met een i7 en ander mobo (asus of gigabyte vind ik goed) (ik zou zeker niet het goedkoopste nemen maar toch middel a hoge prijsklasse) als je op niks bespaart behalve je mobo is dat niet zo slim ;)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”