Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Dat klote meterke staat nog steeds op hetzelfde en ik heb ondertussen al een 2tal dagen toch nauwelijks wat gedaan, echt een schande is het die telemeter.

Het klopt langs geen kanten; ervoor 250gb en met 's nachts erbij geen probleem voor 500gb per maand.

Nu opeens zou ik geen 250gb meer mogen verbruiken :bang: :bang: maar betaal ik wel maar liefst 45 euro per maand extra voor die fibernet 100 (ik kom van turbonet).
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Pulse schreef:DIt is toch echt een k*t systeem, je weet niet eens het gemiddelde maar ze zeggen wel dat je zoveel kan downloaden. Zit je op smallband vraag je hoeveel je al gedownload hebt 'Dat kunnen wij ook niet zien".

't zou geen k*t systeem zijn, moesten ze niet zo snel ingrijpen.
Dat je als bedrijf nooit 100% van je klanten gelukkig gaat maken zal iedereen wel doorhebben.

Als ze zouden beginnen knippen na een redelijk data verbruik zou je nog kunnen zeggen, niet moeilijk dat Telenet ingrijpt, je zit de hele dag te downloaden op een lijn die daarvoor niet dient.
Nu begint men veel te vroeg tegen de mensen hun schenen te schoppen, namelijk tegen de mensen die denken dat ze meer kunnen dowloaden en niet op smallband gaan belanden.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Toen we begonnen te zagen gaf ze gewoon als antwoord "Ja we weten het, detelefoon wan de klantendiesnt staat rood gloeiend". Dan denk ik toch bij mezelf is het nu nog niet duidelijk dat het systeem niet werkt ?

En dan nog iets, wat gaan ze doen als het school is ? S'nachts lukt niet en wanneer je thuiskomt kun je niets downloadden of je zit direct op smallband (en als je dan op smallband zit haal je nog een leuke 512KBps wanneer je thuis bent :banana: )
Laatst gewijzigd door Pulse op 29 jul 2010, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

Charlotte schreef:
carrion schreef: :lol: Ge gelooft toch nie hetgeen dat een telenet medewerkster hier gaat zeggen zeker :') 9/10 werkt ze gewoon op de helpdesk (aan al haar posts te zien weet ze toch niks meer dan die mensen), dus die weet van toeters nog blazen of er ook maar iets gaat besproken worden :')

Ik werk niet op de helpdesk of de klantendienst, maar ik maak deel uit van het webcare team van Telenet en ik plaats mijn reacties officiëel uit naam van Telenet.

Meer info vind je op deze Online Support pagina.


Gezien dit systeem kunnen we daar klaarblijkelijk uit concluderen dat gij uw job niet bijster goed doet he. Nuja, niet dat iemand dat doet bij telenet, anders zouden ze tegen nu wel geweten hebben dat dit het grootste kutsysteem aller tijden is,; maar kom, eens zien of ge op deze vraag gaat antwoorden:

Waarom is het voor het moederbedrijf dat telenet bezit in Nederland wel een gigantische FUP aan te bieden met snelheden van 120 mbit, terwijl hier enkel een idioot klotesysteem mogelijk is dat blijkbaar uitgedacht is op ne zatte zaterdag avond in Mechelen.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Ze moesten iets doen hé" :banana: Anders waren er nog veel meer klanten naar belgacom overgestapt voor de FUP.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

carrion schreef:
Charlotte schreef:Ik werk niet op de helpdesk of de klantendienst, maar ik maak deel uit van het webcare team van Telenet en ik plaats mijn reacties officiëel uit naam van Telenet.

Meer info vind je op deze Online Support pagina.


Gezien dit systeem kunnen we daar klaarblijkelijk uit concluderen dat gij uw job niet bijster goed doet he.

Dat is misschien puur uw mening, maar ik vind dat Charlotte haar/zijn/hun werk wél goed doet/doen. Al mogen ze natuurlijk wel wat actiever zijn, daar kunnen ze altijd aan sleutelen. Je kan ook advies geven wat ze beter kunnen doen, maar zomaar concluderen dat ze hun job slecht doen?

carrion schreef:Waarom is het voor het moederbedrijf dat telenet bezit in Nederland wel een gigantische FUP aan te bieden met snelheden van 120 mbit, terwijl hier enkel een idioot klotesysteem mogelijk is dat blijkbaar uitgedacht is op ne zatte zaterdag avond in Mechelen.

Daar hebben ze ook een FUP en ook daar wordt alles gemeten, wees maar gerust. Telenet en UPC zijn trouwens gescheiden bedrijven (management, land, producten, helpdesk), met toevallig dezelfde, grootste aandeelhouder (Liberty Global).
In het begin was UPC ook heel streng op hun FUP. Ik heb vroeger zelfs gelezen dat klanten al na 50-60 GB werden afgesloten, later werden dat "dreig"brieven.

't Is duidelijk dat het gegeven "FUP" nog in zijn kinderschoenen staat. Want eigenlijk, als je erover nadenkt, eind vorig jaar hadden we zelfs nog geen FUP. Niemand is feilloos, ook de providers niet.

Laten we duimen dat alles nog positiever verloopt, wat ongetwijfeld wel zo zal zijn.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Disme schreef:'t Is een beetje lachwekkend ... ik sta op smallband en heb in de vorige anderhalve dag zo'n 200 GB binnengehaald :-o

Het systeem is een beetje 'flawed' als je het mij vraagt. De eerste dagen van mijn periode zit ik op te passen wanneer ik download (in de groene uren dus), maar nu ik op smallband sta zie ik dat ik maar een paar uurtjes per dag een (serieus) verminderde snelheid heb.

Resultaat: Voor mij is op smallband staan straks al beter dan het reguliere systeem. Moet mijn metertje niet meer in het oog houden, moet niks plannen in de groene uren. Enkel binnen die paar uurtjes smallband kan ik geen grote bestanden binnenhalen.

Afijn ... zoals hier al gezegd, het is allemaal nieuw, na een tijdje geraak je wel een beetje verzadigd en wordt HDD-ruimte en vrij tijd de bepalende factor in je verbruik.


Dus....

- je hebt maar een paar uurtjes per dag verminderde snelheid
- daarmee kan je in anderhalve dag 200 GB downloaden
- je hoeft je metertje niet in het oog houden en hoeft niets te plannen
- de enige echte beperkende factor is nog je eigen verzadiging en HDD-ruimte

Dat klinkt alsof je zoveel kan downloaden als je wil. Was dat niet het hele uitgangspunt?
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Niemand denkt eraan (zelfs telenet niet) welke problemen er zullen zijn na de vakantie :roll:
Je komt om 6h thuis, wil een filmpje downloaden en bam, smallband (want ja, je download net in de drukste periode die er is) en dan kun je niets meer downloaden tenzij je je pc s'nachts laat aanstaan of mss in het weekend.

Dan zal het wel duidelijk worden dat dit systeem niet werkt en zullen ze nog meer klanten verliezen als er geen aanpassingen gebeuren ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Lord Utopia schreef:'t Is duidelijk dat het gegeven "FUP" nog in zijn kinderschoenen staat. Want eigenlijk, als je erover nadenkt, eind vorig jaar hadden we zelfs nog geen FUP.


Fup,Vrij downloaden,ongelimiteerd of flatfree hebben we hier wel al langer hoor, ik heb nog nooit problemen gehad over mijn download gedrag met m'n providers in het verleden, en dat zijn er ondertussen toch al wat.
Van een simpele dailup van globe naar isdn van Belgacom naar internet via satelliet naar asdl van easynet naar Dommel en nu dus naar Telenet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

iceke schreef:
Lord Utopia schreef:'t Is duidelijk dat het gegeven "FUP" nog in zijn kinderschoenen staat. Want eigenlijk, als je erover nadenkt, eind vorig jaar hadden we zelfs nog geen FUP.


Fup,Vrij downloaden,ongelimiteerd of flatfree hebben we hier wel al langer hoor, ik heb nog nooit problemen gehad over mijn download gedrag met m'n providers in het verleden, en dat zijn er ondertussen toch al wat.
Van een simpele dailup van globe naar isdn van Belgacom naar internet via satelliet naar asdl van easynet naar Dommel en nu dus naar Telenet.

"FUP bij Belgacom en Telenet", zou ik erbij moeten gezet hebben.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Lord Utopia schreef:"FUP bij Belgacom en Telenet", zou ik erbij moeten gezet hebben.


Ik ken nog een goei mop.
Op een dag komt een Telecom bedrijf ineens op een schitterend idee, waarom zouden we niet eens ipv onze klanten steeds sneller te laten surfen, ze wat meer datavolume geven. Dit innovatief idee wordt met tromgeroffel onthaald, want op wereldschaal nog nooit eerder vertoond.
De volgende dagen en weken word heel de it staf bijeengeroepen, om al de data die ze jaren verzameld hebben over het downloadgedrag van hun klanten in mooie grafiekjes te gieten zodat ze een passend datavolume kunnen gaan toepassen. Op de eerst volgende vergadering wordt er duchtig gebrainstormd over het hoe en wat en hoeveel en ook over hoe ze dit nieuw en innoverend product zullen gaan noemen, want inslaan als een bom zal het zeker doen ! Kosten nog moeite worden gespaard om dit nieuwe product aan de man te brengen, minstens een radiospot elk half uur op alle nationale zenders, 3 verschillende tv spots op de commerciële zenders, en waarom ook niet, vanaf nu surfen alle flikken van Witse tot zone stad "vrij" op hun door ons gesponsorde pc's. Alle hens aan dek dus, alleen komen ze maar niet tot een passend besluit over hoeveel datavolume ze aan dit nieuw en innoverend product gaan toekennen, ineens ging de deur van de vergaderkamer open, uit het diffuus licht van de juist opkomende zonnestralen kwam de verlosser binnengereden, het karretje piepte en rinkelde, samen met de verse koffie & de koekjes van Delacre, kwam ook de koffiedame met een schitterend idee. Waarom doen jullie het niet gewoon zoals vroeger ? Ik heb de vogelenpik en de pijltjes direct meegebracht ! Geen kat die dat gaat doorhebben....
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

iceke schreef:
Lord Utopia schreef:"FUP bij Belgacom en Telenet", zou ik erbij moeten gezet hebben.


Ik ken nog een goei mop.
Op een dag komt een Telecom bedrijf ineens op een schitterend idee, waarom zouden we niet eens ipv onze klanten steeds sneller te laten surfen, ze wat meer datavolume geven. Dit innovatief idee wordt met tromgeroffel onthaald, want op wereldschaal nog nooit eerder vertoond.
De volgende dagen en weken word heel de it staf bijeengeroepen, om al de data die ze jaren verzameld hebben over het downloadgedrag van hun klanten in mooie grafiekjes te gieten zodat ze een passend datavolume kunnen gaan toepassen. Op de eerst volgende vergadering wordt er duchtig gebrainstormd over het hoe en wat en hoeveel en ook over hoe ze dit nieuw en innoverend product zullen gaan noemen, want inslaan als een bom zal het zeker doen ! Kosten nog moeite worden gespaard om dit nieuwe product aan de man te brengen, minstens een radiospot elk half uur op alle nationale zenders, 3 verschillende tv spots op de commerciële zenders, en waarom ook niet, vanaf nu surfen alle flikken van Witse tot zone stad "vrij" op hun door ons gesponsorde pc's. Alle hens aan dek dus, alleen komen ze maar niet tot een passend besluit over hoeveel datavolume ze aan dit nieuw en innoverend product gaan toekennen, ineens ging de deur van de vergaderkamer open, uit het diffuus licht van de juist opkomende zonnestralen kwam de verlosser binnengereden, het karretje piepte en rinkelde, samen met de verse koffie & de koekjes van Delacre, kwam ook de koffiedame met een schitterend idee. Waarom doen jullie het niet gewoon zoals vroeger ? Ik heb de vogelenpik en de pijltjes direct meegebracht ! Geen kat die dat gaat doorhebben....



Even opmerken dat Telenet eerst de-kat-uit-de-boom heeft gekeken bij Belgacom. :bang:

Maar 't is wel een goeie :p Kan dit topic gebruiken overigens. Beetje andere zever dan hun groen-geel-rood metertje.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En als we nu met z'n allen ipv boze mails, brieven en telefoontjes eens iets zelf gaan voorstellen als we een smallband mail krijgen van Telenet ?

Ten eerste eisen dat smallband ten allen tijde opgetrokken word tot minimaal 3mbps voor turbonet, 5mbps voor fibernet50 en 10mbps voor fibernet100
Ten tweede een faire FUP voor zowel telenet als zijn klanten, bv.10gig download per 24h waarbij 's nachts maar voor de helft telt. indien je erovergaat -> 24u smallband.

Je krijgt dan geen uitwassen meer zoals : na 2 dagen op smallband maar wel 24/24 7/7 terabytes kunnen downloaden per maand.
Users die er wel overgaan, gaan niet aan de lopende band liggen klagen, na 24u krijg je terug je volledige snelheid en let je in het vervolg wel op hoeveel je gaat downloaden.

Users die het gewoon geworden zijn om 10x per dag hun telemeter na te kijken ga je met dit systeem ook sussen. Het zwaard van Damocles hangt immers maar 24uur boven hun hoofd, niet 30 dagen.
En telenet heeft het voordeel dat je hun netwerk nooit meer tenvolle kan benutten, zonder zijn klanten in de kou te laten staan.

Dus ja, wel hogere snelheid voor fibernet geen hogere datalimiet.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Nog beter zou zijn... van 02u tot 08u telt er geen trafiek (is nu niet het geval... groene zone's my ass)
Niemand bij Telenet durft zich uit te spreken over hoeveel trafiek we mogen hebben.
Als ze nu zouden zeggen, kijk mannen 1TB/mnd (wat ruim voldoende is) dan is iedereen gelukkig.

Nu zit je bwv spreken nog constant naar die onozele meter te kijken, FUP met limieten noem ik dit...
Ik heb de indruk dat die niet lang gaat blijven bestaan.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Iedere oplossing waarin je overdag geen groot bestand kunt binnenhalen is het overwegen zelfs niet waard

Je betaald voor een FUP, niet voor een "enkel downloaden s'nachts" abbonement :bang:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Pulse schreef:Je betaald voor een FUP, niet voor een "enkel downloaden s'nachts" abbonement :bang:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En laat nu eens dat zijn dat we vroeger ook deden. Iedere grootgebruiker weet wat nachtsurfen is en maakte daar veel gebruik van, tot er een 250 GB limiet abonnement kwam en FUP. Nu gaat iedereen overdag zijn data verbruiker en bestaat nachtsurfen alleen maar voor de expresnet en lager abo's.

Het is een dynamisch systeem zo blijkt waarin sommige benadeeld zijn. Waar ik bij hoor, dan zien we wel voor de 31e Augustus, want tot dan kan je je abonement kosteloos laten veranderen, of kosteloos overstappen. :-o

Als we toch een FUP moeten of willen aanvaarden, en er toch geen echte smalband meer is over de ganse periode, kan ik alleen maar concluderen dat : :???:
- telenet zich bewust is van het hectisch downloadgedrag van de grootgebruiker en die smalband echter invoeren om de andere gebruikers (abonementen) veilig te stellen. Volgens mij de enige reden.
- telenet aan het onderzoeken is om de snelheid bij smalband hoger in te stellen.
- telenet zich bewust is over de slinkende opslag bij de gebruikers, met als gevolg dat we toch moeten gaan minderen in ons dataverbruik en dat alles weer gaat stabiliseren.
- telenet aandelen gaat kopen van iedereen die met opslag wat te maken heeft. :idea:
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

mailracer schreef:- telenet aandelen gaat kopen van iedereen die met opslag wat te maken heeft. :idea:


goeie tip voor iedereen hier :-D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

giallorossi90 schreef:
mailracer schreef:- telenet aandelen gaat kopen van iedereen die met opslag wat te maken heeft. :idea:


goeie tip voor iedereen hier :-D


Ik denk dat je meer geld gaat verdienen aan Telenet aandelen dan aan die van WD of Samsung ;-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

mailracer schreef:
Pulse schreef:Je betaald voor een FUP, niet voor een "enkel downloaden s'nachts" abbonement :bang:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En laat nu eens dat zijn dat we vroeger ook deden. Iedere grootgebruiker weet wat nachtsurfen is en maakte daar veel gebruik van, tot er een 250 GB limiet abonnement kwam en FUP. Nu gaat iedereen overdag zijn data verbruiker en bestaat nachtsurfen alleen maar voor de expresnet en lager abo's.

Het is een dynamisch systeem zo blijkt waarin sommige benadeeld zijn. Waar ik bij hoor, dan zien we wel voor de 31e Augustus, want tot dan kan je je abonement kosteloos laten veranderen, of kosteloos overstappen. :-o

Als we toch een FUP moeten of willen aanvaarden, en er toch geen echte smalband meer is over de ganse periode, kan ik alleen maar concluderen dat : :???:
- telenet zich bewust is van het hectisch downloadgedrag van de grootgebruiker en die smalband echter invoeren om de andere gebruikers (abonementen) veilig te stellen. Volgens mij de enige reden.
- telenet aan het onderzoeken is om de snelheid bij smalband hoger in te stellen.
- telenet zich bewust is over de slinkende opslag bij de gebruikers, met als gevolg dat we toch moeten gaan minderen in ons dataverbruik en dat alles weer gaat stabiliseren.
- telenet aandelen gaat kopen van iedereen die met opslag wat te maken heeft. :idea:


Nachtsurfen bestaat nog altijd voor de fup abbo's, telenet schrijft nog altijd dat je meer kan downloaden in de groene uren dan in de rode.
Door 5 uur smallband in te voeren stel de andere gebruikers echt niet veilig. Hoeveel gig per uur trek je erdoor met downloaden ? Hoeveel gig per uur trek je er door met mailen/Surfen/online gamen ? Je stelt je gebruikers enkel veilig door ze snachts te laten downloaden.
Door 5 uur smallband in te voeren geef je de grootverbruikers juist het signaal van download maar door, vroeger was het 200gig en dan kon je creditcard bovenhalen. Nu is het hoe sneller in die 200gig erdoor jaag, hoe langer ik kan downloaden.
Slinkende opslag ? aan 50€/tb is dit niet echt een probleem, trouwens kijken en deleten is ook een optie, hoeveel games speel je 2 keer ? 2X downloaden is trouwens sneller en goedkoper dan naar de winkel om een nieuwe hardisk rijden.

Het rare is, hoelang is het geleden dat er hier nog klachten waren over lage snelheden ? over slechte modems ? over verbindingen die weg vallen ?
Hier wordt enkel geklaagd over peanuts & over de limiet. het enige echte probleem dat ik kan vinden is van 20 februari (doe vooral niet de moeite om dit te vergelijken met het belgacom forum)
Ik kan hier enkel uit concluderen dan telenet een prima netwerk heeft zonder echte vertragingen op de piekuren en hun krappe limiet en bijhorende trage smallband enkel was om meer inkomsten te genereren met hun 0.5€/gig.
Waarom ze nu zo krappe fup toepassen is me een raadsel, mensen ontraden overdag te downloaden is eigen aan hun infrastructuur, maar nu zijn er een heleboel klanten pissed omdat ze niet krijgen naar iets waar ze jaren naar uitgekeken hebben. namelijk niet meer naar hun telemeter hoeven te kijken.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Heb nu net mijn eerste mail gekregen dat ik mijn volumeverbruik moet matigen. Ik heb er speciaal op gelet dat mijn meter niet meer in het rood ging en inderdaad mijn meter staat in het geel net voor het rood. Hoe moet ik nu die meter gebruiken als hij mij toch niet aangeeft dat ik al teveel gebruikt heb? Ja ik gebruik blijkbaar meer dan een ander, maar ik sta niet in het rood, maar ik krijg toch een mail die mij zegt dat ik moet minderen.

:bang:
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Ik sta gewoon elke dag opnieuw op smallband .
Heb naar de helpdesk gebeld omdat ik remote moet kunnen werken , met 512kbit is dit ON-MOGELIJK . VPN flikkert er uit , remote installatie moet ik niet aan beginnen , SIP telefoneren naar het buitenland vergeet je ook maar , een driver duuownloaden duurt veel te lang enz.
Ze gingen mij terug contacteren zeiden ze , nog dezelfde dag of zeker de dag er na . Nooit iets van gehoord .

Volgende keer bel ik niet meer naar de helpdesk maar naar mn baas . Telenet zal snel buiten liggen :)
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Jethz schreef:Heb nu net mijn eerste mail gekregen dat ik mijn volumeverbruik moet matigen. Ik heb er speciaal op gelet dat mijn meter niet meer in het rood ging en inderdaad mijn meter staat in het geel net voor het rood. Hoe moet ik nu die meter gebruiken als hij mij toch niet aangeeft dat ik al teveel gebruikt heb? Ja ik gebruik blijkbaar meer dan een ander, maar ik sta niet in het rood, maar ik krijg toch een mail die mij zegt dat ik moet minderen.

:bang:


Hoeveel heb je kunnen downloaden tot je dat bericht kreeg?
Hoe lang duurt je aanrekeningsperiode nog?
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

criminala schreef:Ik sta gewoon elke dag opnieuw op smallband .
Heb naar de helpdesk gebeld omdat ik remote moet kunnen werken , met 512kbit is dit ON-MOGELIJK . VPN flikkert er uit , remote installatie moet ik niet aan beginnen , SIP telefoneren naar het buitenland vergeet je ook maar , een driver duuownloaden duurt veel te lang enz.
Ze gingen mij terug contacteren zeiden ze , nog dezelfde dag of zeker de dag er na . Nooit iets van gehoord .

Volgende keer bel ik niet meer naar de helpdesk maar naar mn baas . Telenet zal snel buiten liggen :)


En al die dingen moeten natuurlijk allemaal tegelijk gebeuren net in dat ene uur of zo dat je die 512kbit krijgt :wink:
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

giallorossi90 schreef:
criminala schreef:Ik sta gewoon elke dag opnieuw op smallband .
Heb naar de helpdesk gebeld omdat ik remote moet kunnen werken , met 512kbit is dit ON-MOGELIJK . VPN flikkert er uit , remote installatie moet ik niet aan beginnen , SIP telefoneren naar het buitenland vergeet je ook maar , een driver duuownloaden duurt veel te lang enz.
Ze gingen mij terug contacteren zeiden ze , nog dezelfde dag of zeker de dag er na . Nooit iets van gehoord .

Volgende keer bel ik niet meer naar de helpdesk maar naar mn baas . Telenet zal snel buiten liggen :)


En al die dingen moeten natuurlijk allemaal tegelijk gebeuren net in dat ene uur of zo dat je die 512kbit krijgt :wink:


Want iedereen weet dat ge pas tegen 11 uur 's avonds moet beginnen werken eh :roll:
-glenn-
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2010, 11:23

Ik volg dit topic al enkele dagen op en vind het best boeiend om de verschillende getallen en meterstanden te zien passeren.
Zelf ben ik nog maar kort Telenet klant, TurbonetXL, en had aanvankelijk geen last met de meter.

Ik download telkens 's nachts en dacht zo de problemen te ontwijken, eenmalig download ik 2,7GB in de late avond
en mijn meter slaat hierop van begin groen naar eind rood... Mooi zo, je mag overdag dus echt wel niets downloaden
constateer ik dan (VRIJ downloaden...).

Na enkele dagen niets te downloaden, buiten surfverkeer, 'zakt' de meter naar oranje-rood, daar moet je dan weel eerst 4 dagen
je internet bijna links voor laten liggen, ook handig. Stel ik een download in voor vannacht (21GB), startend om 1u30 en eindigt
om 7u00 (de groene uren, toch??). Bekijk ik net die meter en staat die weer helemaal einde rood met de gekende boodschap erbij...

Ik was nog relatief tevreden over de hele handel en nam alles even met een korrel zout, maar als je VRIJ downloaden promoot
en het niet 'toelaat'om overdag 3GB te downloaden, als je nachtsurfen promoot en het niet 'toelaat' om tussen 1u30 en 7u00 VRIJ
te downloaden, waar zijn we dan mee bezig?

Ik sta niet op smalband en kan dus nog wel verder, maar het begint me toch te gaan storen van dagelijks die meter te gaan opvolgen
terwijl je eigenlijk netjes de regels volgt (op die 3GB na).

-glenn-
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

giallorossi90 schreef:Dus....

- je hebt maar een paar uurtjes per dag verminderde snelheid
- daarmee kan je in anderhalve dag 200 GB downloaden
- je hoeft je metertje niet in het oog houden en hoeft niets te plannen
- de enige echte beperkende factor is nog je eigen verzadiging en HDD-ruimte

Dat klinkt alsof je zoveel kan downloaden als je wil. Was dat niet het hele uitgangspunt?


Bijna juist, maart je vergeet wel te zeggen dat Telenet's hele uitgangspunt de zogenaamde 'snelste te zijn'.
Dat is ook de reden waarom de abo's zo duur zijn, nietwaar.

FUP is FUP, elk moment van de dag. Niet dan wéér wel, dan weer niet.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

iceke schreef:En als we nu met z'n allen ipv boze mails, brieven en telefoontjes eens iets zelf gaan voorstellen als we een smallband mail krijgen van Telenet ?

Ten eerste eisen dat smallband ten allen tijde opgetrokken word tot minimaal 3mbps voor turbonet, 5mbps voor fibernet50 en 10mbps voor fibernet100
Ten tweede een faire FUP voor zowel telenet als zijn klanten, bv.10gig download per 24h waarbij 's nachts maar voor de helft telt. indien je erovergaat -> 24u smallband.

.....


Sorry slecht idee. Ik wil een volle nacht kunnen downloaden, en met 10Gb per dag is dat onmogelijk. Dat betekent dat ik elke nacht mijn computer zou moeten aanzetten om een klein uurtje te downloaden. Dit elke nacht geeft een 300Gb per maand, verre van FUP/Vrij Download.
Ik ben juist overgestapt omdat ik die computer minder in de nachtelijke uren wil laten draaien, hij draaide al 6 nachten per week bij mijn vorige provider, ik wil dit reduceren tot maximaal 2 nachten per week....
....deze eerste maand even buiten beschouwing gelaten, het is vakantie, even wennen aan mijn lekker snelheid, even verloren materiaal van de afgelopen maand inhalen, waaronder 2 gecrashte hdd's (toch die smart-waardes meer geloven), enzo....

Dit geeft meteen het probleem aan waar Telenet tegen aan loopt.
Elke vorm heeft voor- en nadelen. Je meedenken vind ik prima, ik kraak dus niet je idee af, ik geef alleen meteen nadelen aan. Limieten per dag of week zouden veel grotere problemen opleveren imho.

Elk systeem zal zijn nadelen hebben, taak aan Telenet om het systeem zo te "bouwen" dat er zo min mogelijk mensen last van hebben/ergernis aan hebben.... EN dat ze hun beloftes waarmaken.

Wat ik wel met je eens bent is de smallband op adsl1 zetten, die 512kb/sec is een lachertje en totaal onnodig, dit weten zij ook wel, maar doordat nu iedereen volle bak alles wilt uitproberen en zoveel mogelijk wil binnen halen is dit vermoedelijk een tijdelijke noodoplossing van hen, en gaat dit de komende maanden (zoals Charlotte aangeeft) onder de loep gelegd worden.

Inmiddels zelf in nachturen 800 Gb binnen met TurbonetXL, vanochtend 2de mailtje met de "10Gb" waarschuwing gekregen. Nogmaals, dit is het dubbele dan wat ik normaal gebruik, maar betekent wel dat ik in het huidige systeem makkelijk aan al mijn maandelijkse wensen kan voldoen.
Heerlijk die nieuwe hdd's :)
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

-glenn- schreef:..... als je nachtsurfen promoot en het niet 'toelaat' om tussen 1u30 en 7u00 VRIJ
te downloaden, waar zijn we dan mee bezig?....

-glenn-


Als ik alle mensen hier en op andere fora zo hoor kan je in de nachten altijd met volle snelheid binnen halen, zelfs als je op smallband zit. Dus nachtsurfen is wel degelijk onbeperkt en vrij... (spreek even niet uit eigen ervaring, nog net niet).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@ tarq
elke nacht geeft 600 gig per maand in mijn voorbeeld (nacht surfen dubbel data) wanneer je beslist door de blijven downloaden draaien we de zaken om, dus niet zoals nu 19 uur aan volle snelheid en 5 uur aan voorhistorische snelheid, maar 24 uur aan je normale snelheid/10.

Als je dit topic nog eens doorleest zal je merken dat de meeste mensen niet klagen over de limiet die er nu is maar over de meter die ze nu bij telenet gebruiken.
Ze zijn jaren gewoon geweest om af te tellen naar een bepaald volume en krijgen nu ineens een meterke dat niet echt aangeeft waarvoor het staat, ze voelen zich al bedrogen als ze op dag 1 van hun aanrekeningsperiode in het rood staan.
Telenet zou die meter gewoon moeten afschaffen, ik snap perfect hun bedoeling met die meter, alleen leg dat maar eens uit aan uw klanten die jaren 10X per dag naar dat ding gekeken hebben om niet te snel aan hun limiet te zitten.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

En die klote meter wil na 3 dagen nog geen milliemeter zakken en ik heb nochthans echt niet veel verbruikt in die 3 dagen, echt huile mee de pet op, ik heb alleen maar het geluk voorlopig ik geen 500GB per maand verbruik.
Neemt niet weg het nergens op slaat en dat als je zelfs nog geen 80Gb hebt verbruikt je meter al praktisch aan de helft staat.
Ge kunt ze kussen
-glenn-
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2010, 11:23

Tarq schreef:
-glenn- schreef:..... als je nachtsurfen promoot en het niet 'toelaat' om tussen 1u30 en 7u00 VRIJ
te downloaden, waar zijn we dan mee bezig?....

-glenn-


Als ik alle mensen hier en op andere fora zo hoor kan je in de nachten altijd met volle snelheid binnen halen, zelfs als je op smallband zit. Dus nachtsurfen
is wel degelijk onbeperkt en vrij... (spreek even niet uit eigen ervaring, nog net niet).


De snelheid is in orde, ik vraag me enkel af waarom de meter van oranje-rood naar eind rood+bericht gaat, terwijl ik
tussen 1u30 en 7u00 heb gedownload? Het metertje lijkt soms nogal willekeurig. Maar goed, ik volg dit topic verder op
uit benieuwdheid naar andere ongenoegens en eventuele 'oplossingen' van Telenet uit.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Marlboro schreef:En die klote meter wil na 3 dagen nog geen milliemeter zakken en ik heb nochthans echt niet veel verbruikt in die 3 dagen, echt huile mee de pet op, ik heb alleen maar het geluk voorlopig ik geen 500GB per maand verbruik.
Neemt niet weg het nergens op slaat en dat als je zelfs nog geen 80Gb hebt verbruikt je meter al praktisch aan de helft staat.


@tarq

voila, dat bedoel ik dus.
Leg de mensen maar eens uit die die de oude telemeter gewoon zijn dat ze zich geen zorgen hoeven te maken als die meter in het rood staat.

Nogmaals Marlboro, als die meter in het rood staat wil dit zeggen dat je meer dan gemiddeld download, niet dat ze je morgen op smallband gaan zetten.
Die meter zakt inderdaad niet snel, en dat is heel normaal, stel dat een gemiddelde telenetter 100gig per maand download = ongeveer 3gig per dag
Als jij de eerste dag 20gig download gaat die meter dus nog zeker een week in het rood staan en dan geleidelijk van geel naar groen gaan, ook al heb je nog zeker 180gig voor ze je op smallband zetten. Jij zit je dus minstens een week kwaad te maken voor niks.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Lol, aan de telefoon vonden ze 120GB al veel. "Het gemiddelde kan soms 200GB zijn, soms 150GB soms 120GB dat is niet te voorspellen" :banana:
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

iceke schreef:@ tarq
elke nacht geeft 600 gig per maand in mijn voorbeeld (nacht surfen dubbel data) wanneer je beslist door de blijven downloaden draaien we de zaken om, dus niet zoals nu 19 uur aan volle snelheid en 5 uur aan voorhistorische snelheid, maar 24 uur aan je normale snelheid/10.

Als je dit topic nog eens doorleest zal je merken dat de meeste mensen niet klagen over de limiet die er nu is maar over de meter die ze nu bij telenet gebruiken.
Ze zijn jaren gewoon geweest om af te tellen naar een bepaald volume en krijgen nu ineens een meterke dat niet echt aangeeft waarvoor het staat, ze voelen zich al bedrogen als ze op dag 1 van hun aanrekeningsperiode in het rood staan.
Telenet zou die meter gewoon moeten afschaffen, ik snap perfect hun bedoeling met die meter, alleen leg dat maar eens uit aan uw klanten die jaren 10X per dag naar dat ding gekeken hebben om niet te snel aan hun limiet te zitten.


Mmmm, ja ik ken die oude meter natuurlijk niet. Mijn meter heb ik enkel een klein moment voor het rood gezien, verder vooral na het rood. Maar ik heb al snel gezien dat ik die meter beter kan vergeten, die geeft iets weer t.o.v. van iets onbekends, dus niet interessant.

Okay, 600Gb kom ik zeker mee toe, en ik denk iedereen uiteindelijk wel, maar dan blijft mij probleem met jou idee als nog overeind, namelijk dat ik in dit idee elke nacht maar een beetje kan doen, en dat wil ik nu juist niet. Enkele nacht veel, de meeste nachten niets meer (overdag praat ik geen eens over, dat gaat buiten mijn ervaring, daar doe ik niet aan). Ik wil in 5 nachten per maand mijn wenslijst binnen halen, anders had ik niet over hoeven te stappen en beter bij een adsl verbinding kunnen blijven waar hij bijna iedere nacht volop binnen trok. Dan is het voordeel van de snelheid verdwenen... Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt dat als je in 24 uur volop binnen haalt dat je dan de dag erna 'gestraft' wordt... dan is het namelijk imho wel een goed idee....

Grin, zoveel mensen zoveel ideeen, zoveel nadelen, zo weinig voordelen :twisted:
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

-glenn- schreef:
Tarq schreef:
-glenn- schreef:..... als je nachtsurfen promoot en het niet 'toelaat' om tussen 1u30 en 7u00 VRIJ
te downloaden, waar zijn we dan mee bezig?....

-glenn-


Als ik alle mensen hier en op andere fora zo hoor kan je in de nachten altijd met volle snelheid binnen halen, zelfs als je op smallband zit. Dus nachtsurfen
is wel degelijk onbeperkt en vrij... (spreek even niet uit eigen ervaring, nog net niet).


De snelheid is in orde, ik vraag me enkel af waarom de meter van oranje-rood naar eind rood+bericht gaat, terwijl ik
tussen 1u30 en 7u00 heb gedownload? Het metertje lijkt soms nogal willekeurig. Maar goed, ik volg dit topic verder op
uit benieuwdheid naar andere ongenoegens en eventuele 'oplossingen' van Telenet uit.


Sorry voor de quotes, maar ik stel mezelf ook die vraag, ik heb enkel in de nachten gedownload, en die meter vooral in het rood gezien. Mijn advies, vergeet die meter en doe wat je nodig acht....

Telenet zou imho die meter beter kunnen verwijderen. Even schot voor open doel....Geen tellertje EN geen metertje....
gewoon zoals ze in Nederland tegenwoordig ook vaak werken en vroeger werkte (ja, jarenlange ervaring, zelfs beetje deja-vu dat ik na de invoering van FUP in nederland jaren terug, inmiddels dit herbeleef in dit land)..
Dus geen enkele data weergave (alhoewel zeelandnet destijd wel dataverbruik aangaf), maar goed, grootverbruikers meten toch zelf wel, en stuur mensen een mailtje die in jullie ogen buitensporig bezig zijn, en dat is dus NIET 2x het gemiddelde omdat er veels teveel mensen dit gemiddelde omlaag trekken, omdat de groep grootverbruikers in verhouding veels te klein is.... Zoals Telenet zelf al telefonisch meedeelde, het is op 1 hand te tellen de grootverbruikers..

Geef hen (en ja ik hoor hier dus ook bij momenteel) smallband wanneer jullie waarschuwing niet helpen voor de resterende periode, smallband op adsl-snelheid ofzo, en in de nachturen volle snelheid; zoals jullie zelf omschrijven omdat niemand dan last heeft.

En nogmaals ik ben tevreden zoals het nu gaat, dit heb ik hen ook laten weten. Stabiliteit en snelheid is perfect en dat zie ik graag
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Fairuse schreef:...
Na 1 dag 15 GB te gebruiken staat mijn telemeter volledig op rood.
En na 48 uur blijft hij dus in het rood staan....
...

Bedoel je dan dat je meter helemaal rechts (bijna horizontaal) staat? Kun je me je klantgegevens bezorgen via een privébericht zodat we dit kunnen nakijken? Bij een verbruik van 15GB is dit inderdaad vreemd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Charlotte schreef:
Fairuse schreef:...
Na 1 dag 15 GB te gebruiken staat mijn telemeter volledig op rood.
En na 48 uur blijft hij dus in het rood staan....
...

Bedoel je dan dat je meter helemaal rechts (bijna horizontaal) staat? Kun je me je klantgegevens bezorgen via een privébericht zodat we dit kunnen nakijken? Bij een verbruik van 15GB is dit inderdaad vreemd.

Hier is niets vreemd aan :bang:
Telenet laat niet toe om 15 x 30 = 450 GB te downloaden in één maand tijd behalve misschien als je uitsluitend 's nachts download.
Neem rustig de tijd om mijn posts door te lezen en de data in detail te bestuderen en je zal tot de conclusie komen dat je maar een heel klein beetje (ik schat 20-30%) meer kan downloaden dan vroeger. Dus absoluut geen vrij downloaden !
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

-glenn- schreef:Ik volg dit topic al enkele dagen op en vind het best boeiend om de verschillende getallen en meterstanden te zien passeren.
Zelf ben ik nog maar kort Telenet klant, TurbonetXL, en had aanvankelijk geen last met de meter.

Ik download telkens 's nachts en dacht zo de problemen te ontwijken, eenmalig download ik 2,7GB in de late avond
en mijn meter slaat hierop van begin groen naar eind rood... Mooi zo, je mag overdag dus echt wel niets downloaden
constateer ik dan (VRIJ downloaden...).

Na enkele dagen niets te downloaden, buiten surfverkeer, 'zakt' de meter naar oranje-rood, daar moet je dan weel eerst 4 dagen
je internet bijna links voor laten liggen, ook handig. Stel ik een download in voor vannacht (21GB), startend om 1u30 en eindigt
om 7u00 (de groene uren, toch??). Bekijk ik net die meter en staat die weer helemaal einde rood met de gekende boodschap erbij...

Ik was nog relatief tevreden over de hele handel en nam alles even met een korrel zout, maar als je VRIJ downloaden promoot
en het niet 'toelaat'om overdag 3GB te downloaden, als je nachtsurfen promoot en het niet 'toelaat' om tussen 1u30 en 7u00 VRIJ
te downloaden, waar zijn we dan mee bezig?

Ik sta niet op smalband en kan dus nog wel verder, maar het begint me toch te gaan storen van dagelijks die meter te gaan opvolgen
terwijl je eigenlijk netjes de regels volgt (op die 3GB na).

-glenn-


Kun je me je klantgegevens sturen via een privébericht ajb? Ik zal het laten onderzoeken.
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

Hehe,

Blijkbaar zitten er nog een aantal bugs in da meterke.
Het is nogal wispelturig nu.
Wat me ook opvalt is dat je die waarschuwingsmail kan krijgen (dat je nog maar 10gb mag downloaden)
als je nog niet in het rood staat. Onlogisch toch?

Zet de debuggers maar aan het werk :banana: , er zitten kaboutertjes in het systeem :).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tarq schreef: Ik wil in 5 nachten per maand mijn wenslijst binnen halen, anders had ik niet over hoeven te stappen en beter bij een adsl verbinding kunnen blijven waar hij bijna iedere nacht volop binnen trok. Dan is het voordeel van de snelheid verdwenen... Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt dat als je in 24 uur volop binnen haalt dat je dan de dag erna 'gestraft' wordt... dan is het namelijk imho wel een goed idee....

Grin, zoveel mensen zoveel ideeen, zoveel nadelen, zo weinig voordelen :twisted:


Inderdaad, in mijn voorbeeld kan je max 20gig per nacht binnentrekken , daarna ga je voor 24h op smallband (voor turbonet dus 3mbps)
Waarom ? Omdat je zo minder het netwerk belast, je gaat je dowloads immers spreiden = dus een maatregel 100% in het voordeel van Telenet
Blijf je braaf binnen die limiet dan blijft je snelheid gewoon hoger dan elk ander dsl abonnement.

Telenet zit vooral met een luxeprobleem, je kan gewoon teveel data binnentrekken per maand met een 30/50/100 mbps lijn als je die effectief gaat benutten.
Ze hebben de fout gemaakt om hun fup veel te snel toe te passen en met de maatregelen die ze dan nemen schrikken ze de echte downloaders niet eens af (wie had er ook alweer 1,5 tb op 14 dagen ?)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”