3stars voicemail uitschakelen ?

Plaats reactie
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

hallo ,
heb een DID nummer sind januari 2010 heeft goed gewerkt maar
ik sukkel al 3 weken met de probleem namelijk :
Ik kan uitgaand bellen maar inkomend niet, de telefoon gaat gewoon niet over. (een vrouwelijk stem zegt dat dit numer is niet beschkibaar).


ik heb geschreven naar 3STARS en als antwoord kreeg deze :

" Ik zie dat uw telefoon niet geregistreerd is. Het beste is deze even uit te trekken alsook de router en na enkele seconden terug aansluiten.
Normaal gezien zou hij dan terug moeten geregistreerd zijn met onze server."


NIETS helpt :(


mijn vraag is : hoe kan ik de voicemail uitschakelen ?

dank bij voorbaat

nog dit : modem THOMSON ST716v5 , sip instellingen zijn goed zoals hier beschrijven :http://www.3starsnet.com/support/pdf/voip%20setup%20THOMSON%20ST706.pdf

Code: Selecteer alles

modem LOG : 

 	08 days 00:03:30 (since last boot)	VOIP: Recv 200 OK


 	08 days 00:03:30 (since last boot)	VOIP: Send REGISTER


 	08 days 00:03:30 (since last boot)	VOIP: Recv 401 Unauthorized


 	08 days 00:03:30 (since last boot)	VOIP: Send REGISTER


 	07 days 23:10:13 (since last boot)	VOIP: Send 404 Not Found


 	07 days 23:10:13 (since last boot)	VOIP: Recv OPTIONS


 	07 days 23:03:31 (since last boot)	VOIP: Recv 200 OK


 	07 days 23:03:31 (since last boot)	VOIP: Send REGISTER


 	07 days 23:03:31 (since last boot)	VOIP: Recv 401 Unauthorized


 	07 days 23:03:31 (since last boot)	VOIP: Send REGISTER


 	07 days 22:03:32 (since last boot)	VOIP: Recv 200 OK


 	07 days 22:03:32 (since last boot)	VOIP: Send REGISTER


 	07 days 22:03:32 (since last boot)	VOIP: Recv 401 Unauthorized


 	07 days 22:03:32 (since last boot)	VOIP: Send REGISTER


 	07 days 21:03:33 (since last boot)	VOIP: Recv 200 OK


 	07 days 21:03:33 (since last boot)	VOIP: Send REGISTER
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Wat zegt uw modem over de sip-registratie ?
Is die volgens hem ok ?
Staat het groene vinkje er in de statuspagina ?:
Afbeelding
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

MarkDM schreef:Wat zegt uw modem over de sip-registratie ?
Is die volgens hem ok ?
Staat het groene vinkje er in de statuspagina ?:
Hallo MarkDM

JA, het vinkje is groen aan mijn modem , de SIP instellingen zijn OK .
dus het is niet de probleem bij me maar bij de servers van 3 STARS...

-ik weet niet wat is in de hand , bellen gaat wel maar opgebeld worden NIET !
de Firewall is uit , heb standard geprobeerd ook maar niets helpt .
Netdummie
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2008, 18:43
Locatie: Antwerpen

Malo01,

Het is niet omdat je modem aangeeft dat je geregistreerd bent, dat de server van 3Starsnet ook daadwerkelijk een IP-adres van je modem ontvangt.
Als de log uit je eerste post effectief uit je modem komt, dien je de settings van je VoIP account nog eens te controleren. De log bevat een 401 Unauthorized, wat wil zeggen dat er een fout in je login of paswoord zit.

Als de 3Stars server geen IP adres heeft, is het normaal dat hij de oproepen doorschakeld naar de voicemail.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

't Lijkt me een bizar probleem.

Bij 3stars zeggen ze dat uw modem niet geregistreerd is. Er is ook een foutmelding in de log.
En toch geeft de modem aan dat hij WEL geregistreerd is !

Ik zie toch een verschil in de configuratie die ik doe:

voor Weepee moet ik in het veldje "SIP URI" mijn gebruikersnaam ingeven, net hetzelfde als in het veldje "Username".
Als ik iets anders invul bij "SIP URI" dan lukt het niet.

Kan je dat misschien eens proberen ?

gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MarkDM schreef:Bij 3stars zeggen ze dat uw modem niet geregistreerd is. Er is ook een foutmelding in de log.
En toch geeft de modem aan dat hij WEL geregistreerd is !
Lijkt me eerder een bug in de modem software... de log zegt "unauthorized"... dus dat zou ik maar geloven (en niet dat vinkje).
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

hallo,

heb zelf ook die modem gehad, en had ook die error(samen met het groene vinkje) icm 3starsnet. Kon wel perfect bellen en gebeld worden. Vermoedelijk is dit dus een verwaarloosbaar issue en niet de oorzaak van je echte probleem?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

Netdummie schreef:Malo01,

Het is niet omdat je modem aangeeft dat je geregistreerd bent, dat de server van 3Starsnet ook daadwerkelijk een IP-adres van je modem ontvangt.
.
waarom dan kan ik bellen ?
als de servers van 3Starsnet niks krijgen van mijn modem dan kan ik niet bellen ;)
Netdummie
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2008, 18:43
Locatie: Antwerpen

Het is niet omdat 3stars geen IP adres van je ontvangt om inkomende oproepen naar toe te zenden, dat je niet bent aangemeld om uitgaande oproepen te doen.
Dit is moeilijk te vatten, maar helaas realiteit. Heb je al eens geprobeerd via een softphone om te kijken of je het probleem daar ook mee hebt?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb nog volgende bedenkingen:
  • Kan je op de website van 3starsnet niet zelf kijken of je modem geregistreerd is ? Bij Weepee zien we ons IP-adres er staan en het type van modem.
  • Een test met een softphone zou inderdaad ook iets zeggen. Als die lukt zit het niet bij 3starsnet maar in de Thomson.
  • We moeten er ook rekening mee houden dat het vroeger werkte en zonder wijzigingen dan plots niet meer. Misschien is de Thomson defect in het Voip deel ? Een test met een andere modem of ATA kan helpen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

ja i k weet dat is bizar , 3* heeft goed gewerkt maar de laatste 3 weken is er iets gebeurd maar ik weet niet wat ? ineens habban mij vrienden gezegd dat ik niet bereikbaar ben ......

1."Kan je op de website van 3starsnet niet zelf kijken of je modem geregistreerd is ?" nee dat kunnen wij niet zien bij 3*
2."Een test met een softphone zou inderdaad ook iets zeggen." Zover ik weet met SOFTPHONE kan men niet opgebeld woorden , of wel ?



heb ook geprobeerd met een modem van BC Philips SNV6520 en OOK niets , probleem blijft de zelfde :(

ja tis bizar zeg ,
dus mijn vraag was mischien wist iemand van jullie hoe de voicemail uitschakelen , maar blijkbaar weet niemand nie ...

thnx allemaal
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

1) Met een Softphone kan je natuurlijk wel opgebeld worden: je zal een belton horen door je PC boxen en via de Softphone het gesprek kunnen aannemen. PC en softphone moeten natuurlijk aan staan ...
2) Je wilt de voicemail uitschakelen, maar wat wil je dan in de plaats als je onbereikbaar bent ? Een bezet toon ? Een tuut-tuut-tuut "technisch probleem" toon ?
Bij WeePee kan je aangeven wat de beller moet horen bij geen-antwoord: "VOICEMAIL" of "BUSY" ... Geen idee welke instellingen bij 3* mogelijk zijn.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

Heb van bij interface van 3* http://web.3starsnet.com/ geprobeerd te bellen naar andere tel.nummer en gaat nie ! SMS gaat well

dus de probleem is bij hun en niet bij me ,
heb al een email naar die manen gestuurd ,
ben benieuwt met wa zullen zij nu afkomen .
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”