Mobistar Digitale TV + foto's settopbox

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In de loop van september lanceert Mobistar een eigen digitale tv-aanbod. Zoals in eerdere nieuwsberichten geschreven, zou het product via een "multisource" principe werken. Dat wil zeggen dat er televisie gekeken kan worden op de klassieke tv, computerscherm en smartphone.

Tijdens de voorstelling van hun kwartaalcijfers onthulde het telecommunicatiebedrijf meer sluiers. Het aanbod zal zich niet beperken tot tv-beelden; er zou een samenwerking zijn met Netlog en Facebook. In combinatie met een Mobistar ADSL-lijn worden extra diensten en interactiviteit mogelijk. De settopbox (Mobibox?) zal geleverd worden door Sagem en heeft een capaciteit van 320 GB. Voor prijzen en meer specificaties wordt het wachten tot september.

Via Twitter hebben we een aantal foto's gevonden die we jullie niet willen onthouden. De kwaliteit is niet super, maar wel voldoende om te kunnen zeggen dat er een mogelijkheid is tot televisie via satelliet (DVB-S) en via zendmasten (DVB-T).

Foto 1 + Foto 2

foto's via @kennethdee.

UB Frontpage
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

vraagje; ze zitten bezig; ook voor de smartphones zoals htc en iphone enz....
Maar zeg me als ik verkeerd ben maar een iphone en dergelijk toestel kunnen toch geen dvb-t ontvangen? Hoe zit dat dan? Een soort van antenne die je aan je koptelefoon ofzo dan moet aansluiten zo mee een antenneke aan dan en je zo het signaal dan doorkrijgt??.

En met de laptop; moet je dan bv altijd een kleine antenneke ofzo meenemen dan of zal het gewoon via software werken of via een stick ofzo?
Ge kunt ze kussen
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Gezien het hier digitale TV is, die waarschijnlijk over de xDSL lijn binnenkomt, is er geen enkele technische beperking om een videostream hetzij via de servers van Mobistar, hetzij via je thuis wifi-netwerk vanop de settopbox te streamen ...

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Sasuke schreef:Beste,

Gezien het hier digitale TV is, die waarschijnlijk over de xDSL lijn binnenkomt, is er geen enkele technische beperking om een videostream hetzij via de servers van Mobistar, hetzij via je thuis wifi-netwerk vanop de settopbox te streamen ...

Grtz,
Sasuke
Al een paar keer op het forum gezegd. Volgens technieker van Mobistar zal het via sateliet binnenkomen...
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Grtz,
Sasuke
Oke, als ik u goed begrijp dan werkt het zowat via het principe van mijn slingbox die ik heb. Alleen is dan de vraag natuurlijk; wat gaan ze doen? Gaan ze bv 20 eur per maand vragen dan maar wat dan met het streamen? Gaan ze zeggen 20 euro per maand en streaming zit er sowieso bij of gaan ze zeggen van betaal 20 euro per maand voor de zenders die je kan bekijken bij ons maar je zal zelf nog een data abo moeten hebben????
Ik zie dit niet meteen gebeuren dat alle klanten iedere maand honderden gigabytes gaan kunnen opsoeperen ;).
Of ze gaan mss mee tijd ook werken en zeggen van; 20 euro per maand met max bv 50 uren (data doet er dan niet toe en hoef je neit speciaal te gaan aanschaffen).

Mijn punt is dus dat ik nu éénmalig de betaling heb gedaan voor de slingbox, het enige dat ik nu betaal is de data ieder maand maar die heb ik toch nodig dus mij maakt dat niks uit.
Als de anderen nu gaan zeggen; 20 euro betalen per maand + nog eens je extra data moet voor hebben dan blijf ik toch bij mijn slingbox. :-), zal goedkoper uitkomen.

Vergeet niet dat hoe hoger de kwaliteit hoe meer het zuipt of ben ik zo verkeerd dan?
Ik denk ik op m'n laptop meer verbruik dan op m'n iphone als ik tv stream al kan ik mis zijn, ik zou dat eens goed moeten nagaan.

Ik meende het met de iphone over de 100MB was per uur en op de laptop dit op 20min was maar ik ga dit deze week nog eens uittesten.
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:

Grtz,
Sasuke
Al een paar keer op het forum gezegd. Volgens technieker van Mobistar zal het via sateliet binnenkomen...
Maar hoe werkt dat dan ;), ik heb er geen ervaring mee dus schiet me niet af e. ;)

Nu is dat simpel; je gebruikt een stick of er zit al een ingebouwde modem in je laptop en je kan surfen en tv streamen enz....Uiteraard is bereik belangrijk bij deze.

Maar hoe werkt dit dan met satelliet? Werkt dit gewoon ook via streaming ofzo dan of moet je toch een antenneke meehebben en zo aan je laptop bevestigen of is het nog op een ander manier dan???
Of is het een ontvanger die je in je laptop ofzo kan steken?
Ge kunt ze kussen
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Marlboro schreef:
Dfrog schreef:

Grtz,
Sasuke
Maar hoe werkt dat dan
Concreet zullen we daar nog twee maanden op moeten wachten. Persoonlijk lijkt het me ook niet evident om via de huidige ADSL(2+)-lijnen van Mobistar kwaliteitsvolle tv te krijgen. Of ze moesten tegelijkertijd VDSL beginnen aanbieden. Ik gok bijgevolg op satelietbinnenkomst + verspreiding via WIFI. Smartphone via mobiel netwerk van Mobistar. Ik ga in elk geval nog even bij Mobistar blijven. Misschien is het de moeite om af te wachten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

In ieder geval wordt er samen gewerkt met TV-Vlaanderen. Op de vlaamse zenders is de viaaccess-codering van Mobistar al toegevoegd. Er is nog geen informatie of TVV en Mobistar ook samen via DVB-T zullen werken (naast die voor Telenet is er nog een multiplex vrij).
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Kanaal Z besteedde er vrijdagavond zijn 1ste hoofdpunt aan. Je krijgt trouwens ook de setupbox te zien:
http://kanaalz.rnews.be/z-nieuws-z-nieuws-220710-1
Klinkt veelbelovend! :-)
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Oei,oei,oei.
Er zijn nu al geen transponders genoeg om degelijke hdtv te bieden voor Belgie. Waarschijnlijk gaan we dus gewoon het tvvlaanderen aanbod krijgen met interactieve tv over het dsl netwerk van Mobistar .
Niks om over wakker te liggen .... tenzij men ons vrij laat in de keuze van settopbox....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ToMiKoN schreef:Kanaal Z besteedde er vrijdagavond zijn 1ste hoofdpunt aan. Je krijgt trouwens ook de setupbox te zien:
http://kanaalz.rnews.be/z-nieuws-z-nieuws-220710-1
Klinkt veelbelovend! :-)
Wat betreft "kijken" op je GSM moet je de uitspraken toch maar eens grondig beluisteren... je kan het evenzeer interpreteren dat je gewoon een uitzending kan programmeren voor opname via je GSM (iets wat je via TN trouwens ook al kan)... wat iets helemaal anders is dan sommige verwachten (namelijk TV kijken op je GSM).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het al gezegd; niks is perfect maar die slingbox is de beste oplossing tot nu toe.
Alleen zuipt het veel data en moet je best in goed tot heel goed bereik zitten, meestal lukt het dus wel, alleen op gprs werkt het niet natuurlijk wegens de snelheid te laag is.
Ge kunt ze kussen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wat heeft een slingbox in hemelsnaam met Mobistar te maken ? een slingbox streamt uw eigen opname over het internet.
De zogenaamde "multisource"tv van Mobistar wordt iets helemaal anders he.
Om het simpel te houden, ze gaan de tv kanalen van tvvlaanderen multimediaal maken, met "rode knop" dus.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Wat heeft een slingbox in hemelsnaam met Mobistar te maken ? een slingbox streamt uw eigen opname over het internet.
Om het simpel te houden, ze gaan de tv kanalen van tvvlaanderen multimediaal maken, met "rode knop" dus.
Verklaar u nader met rode knop??

Ik kan met de slingbox alles doen wat ik thuis kan doen met mijn HD digicorder.
Ik betaal éénmalig voor het toestel zelf, stel je voor al je die stettopbox alleen maar zou kunnen huren bij bv mobistar, op dat vlak al zal je pakken duurder uitkomen dan er eentje te kunnen kopen + ik alle zenders die ik nu heb kan bekijken waar en wanneer ik wil en alsook films kan bestellen en opnemen en wissen en al hetgeen op m'n harde schijf sta kan bekijken enz...alles dus wat ik thuis ook kan doen.
We gaan eens zien wat mobistar dan meer zou kunnen doen, ik ben benieuwd.
Vergeet ook niet ik er nu niet voorbetaal terwijl mobistar waarschijnlijk bv 20 euro per maand zal vragen, ik moet alleen mijn data betalen die ik via het streamen verbruik maar dat is geen enkel probleem, daar bestaan als je wil goedkopere oplossingen voor de dag van vandaag.
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Marlboro schreef:terwijl mobistar waarschijnlijk
Veronderstellingen, veronderstellingen en nogmaals veronderstelling :nono:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Marlboro schreef:
iceke schreef:Wat heeft een slingbox in hemelsnaam met Mobistar te maken ? een slingbox streamt uw eigen opname over het internet.

Ik betaal éénmalig voor het toestel zelf, stel je voor al je die stettopbox alleen maar zou kunnen huren bij bv mobistar, op dat vlak al zal je pakken duurder uitkomen dan er eentje te kunnen kopen + ik alle zenders die ik nu heb kan bekijken waar en wanneer ik wil en alsook films kan bestellen en opnemen en wissen en al hetgeen op m'n harde schijf sta kan bekijken enz...alles dus wat ik thuis ook kan doen.
Vergeet ook niet ik er nu niet voorbetaal terwijl mobistar waarschijnlijk bv 20 euro per maand zal vragen, ik moet alleen mijn data betalen die ik via het streamen verbruik maar dat is geen enkel probleem, daar bestaan als je wil goedkopere oplossingen voor de dag van vandaag.

Content leveren natuurlijk ! jij betaald nu toch ook voor je tvzenders, je films, je muziek en je internetaansluiting ?
Wat ik dus al zij, ik hoop dat Mobistar je laat kiezen welke settopbox je mag gebruiken, dus niet zoals bij Belgacom en Telenet.
Het grootte voordeel aan tvvlaanderen en dus dvb-s is dat je vrij bent in het gebruik van je hardware & enkel betaald voor de content die ze leveren.

Tvvlaanderen zorgt voor de tv-kanalen, mobistar zorgt voor het multimedia gedeelte. multisource dus, net zoals bij Telenet de kanalen anders binnenkomen als hun menu(of hoe ze dat ook noemen, ik heb geen digibox).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:
Marlboro schreef:

Content leveren natuurlijk ! jij betaald nu toch ook voor je tvzenders, je films, je muziek en je internetaansluiting ?
Wat ik dus al zij, ik hoop dat Mobistar je laat kiezen welke settopbox je mag gebruiken, dus niet zoals bij Belgacom en Telenet.
Het grootte voordeel aan tvvlaanderen en dus dvb-s is dat je vrij bent in het gebruik van je hardware & enkel betaald voor de content die ze leveren.

Tvvlaanderen zorgt voor de tv-kanalen, mobistar zorgt voor het multimedia gedeelte. multisource dus, net zoals bij Telenet de kanalen anders binnenkomen als hun menu(of hoe ze dat ook noemen, ik heb geen digibox).

Jaja maar mobistar heeft hun met nadruk HUN septtopbox al getoond zelfs dus ik vrees ervoor het met deze zal zijn en niets anders.
Ge kunt ze kussen
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Weet iemand al meer over Mobistar TV?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

shahab schreef:Weet iemand al meer over Mobistar TV?
Vraag me ook wel af of mobistar en base ook ooit VDSL gaan aanbieden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Avenger 2.0 schreef:
Vraag me ook wel af of mobistar en base ook ooit VDSL gaan aanbieden.
Zou enorm stom zijn om dat niet te doen gezien ze zo hard vechten voor VDSL2.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Avenger 2.0 schreef:Vraag me ook wel af of mobistar en base ook ooit VDSL gaan aanbieden.
Het interactieve deel van Mobistar TV zou via DSL gaan. Het gewone aanbod via satelliet.
De prijzen van VDSL2 aan alternatieve providers zijn enkele weken geleden bekend gemaakt.

Mijn gok: Mobistar zal VDSL2 aanbieden in combinatie met hun TV. Ze moeten toch iets extra bieden tov TV-Vlaanderen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Lord Utopia
Erelid
Erelid

MarkDM schreef: Het interactieve deel van Mobistar TV zou via DSL gaan. Het gewone aanbod via satelliet.
De prijzen van VDSL2 aan alternatieve providers zijn enkele weken geleden bekend gemaakt.

Mijn gok: Mobistar zal VDSL2 aanbieden in combinatie met hun TV. Ze moeten toch iets extra bieden tov TV-Vlaanderen.
Zou ook wel mogen. Met hun triestige snelheden van de jaren stillekes, en dan spreek ik nog over de theoretische snelheden.
Om deze stelling te onderbouwen: 6 Megabit (ok, aanvaardbaar, tot op een zeker niveau), maar 384 kbps upload? Dat hadden ze 5 jaar geleden ook al.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Eerder verschenen artikel over Belgacom/Mobistar en VDSL2.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Zou dit niets met Mobistar TV te maken hebben?
www.ikkijkvooruit.be
LaserJet
Premium Member
Premium Member

omg raf lol :P
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik vraag me eigenlijk welk publiek ze willen bereiken, de budgetspeler (tegen scarlet opboksen), of de betere contentleverancier, ... Je moet een goede reden hebben om over te schakelen lijkt me?

Puur op marketing kan je niet op tegen de grote 2
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Zit er wel iemand te wachten op interactieve dvb-s ? Ik in ieder geval niet, ik mis geen rode knop, vod, of net gemist & de epg komt sowieso op m'n dreambox al binnen via internet (bedankt Rytec)
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Mobistar lanceert vandaag een nieuwe manier van tv kijken. Met Mobistar TV kiezen klanten zelf waar, wanneer en wat ze willen bekijken. Mobistar TV wordt, samen met mobiele en vaste telefonie, mobiel internet en ongelimiteerd vast internet, vanaf 8 oktober 2010 in alle Mobistar centers aangeboden in het ‘Starpack’ aan 55 euro per maand, installatie, huur van de livebox en decoder inbegrepen.
http://corporate.mobistar.be/go/nl/medi ... ews_id=177
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zeker een goed aanbod denk ik? Al ontbreken er nog wat details.

- Welke internetformule? (snelheid)
- Wat is er beschikbaar op de satelliet?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:
Zou dit niets met Mobistar TV te maken hebben?
http://www.ikkijkvooruit.be
Ja, dat is effectief de site ervan. Goed gezien!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

ddd schreef:Zeker een goed aanbod denk ik? Al ontbreken er nog wat details.

- Welke internetformule? (snelheid)
- Wat is er beschikbaar op de satelliet?
Internet zal niet vet zijn gok ik. Men zegt dat men adsl gaat gebruiken. In beste geval dus 6 of 12 Mbit afhankelijk of men voor adsl of adsl2+ gaat. Waarom men geen vdsl2 neemt blijft men een raadsel.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik gok: de verplichte VDSL2 modem. Ze willen die kost van de modem niet zelf dragen (want ze winnen nu al niet veel op hun internet), maar ze willen die kost ook niet doorgeven naar hun klanten (anders zijn ze geen budgetprovider meer). Dat denk ik toch.

Dus internet zal inderdaad niet vet zijn, het meeste dat ze kunnen leveren: 16 Mbps down, 512 kbps up.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Haha, doe maar allen, als je sowieso bv al telenet of belgacom hebt moet je toch dat niet gaan aanschaffen?
Schaft u die slingbox dan aan zoals ik heb gedaan,éénmalige kost en je betaald er voor de rest niks voor, alleen voor zorgen je een goed data abo hebt natuurlijk want dat zuipt wel redelijk wat af, niks is nog perfect natuurlijk maar dat komt nog allemaal wel en uiteindelijk ligt het grootste probleem hier in belgie nog steeds ana die providers mee hun netwerk die oftewel nie stabiel is of te weinig snelheid of bereik heeft.
Ge kunt ze kussen
LaserJet
Premium Member
Premium Member

Tis beetje duur om Mobistar te zijn vind ik. De download gb is niks van sprake omhoog??

Maar voor 55€ kan je idd wel zeer veel krijgen, alleen de GB download en snelheid kunnen beter.
Voor mensen die geen internet everywhere willen, wat dan?

Ze dwingen je echt om AL hun producten te nemen :bang:
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

dit heb ik gevonden op http://www.satellitemagazine.com/

Telecombedrijf Mobistar breidt aanbod uit met televisie via de ASTRA-satelliet

De Belgische telecom provider Mobistar breidt haar huidige aanbod van internet en telefonie uit met "Mobistar TV”, een televisie-aanbod waarbij gebruik wordt gemaakt van de ASTRA-satellieten.

Het ASTRA programma-aanbod bestaat uit meer dan 400 digitale televisie- en radiozenders, waaronder landelijke Vlaamse zenders, diverse themakanalen en een uitgebreide reeks vrij te ontvangen internationale satellietzenders. Ook zullen diverse High Definition tv-kanalen via ASTRA worden aangeboden.

Het satelliettelevisie-aanbod wordt geïntegreerd in een volledig hybride totaaloplossing met interactieve diensten zoals Video-On-Demand (VOD), breedband en telefonie. De satellietontvanger bevat bovendien een PVR (personal video recorder) die via een smartphone op afstand kan worden bediend.

Benoit Scheen, CEO van Mobistar: "Deze innovatieve propositie is een ‘best of two worlds’ oplossing die Mobistar in staat stelt een geavanceerde quintuple-play aanbieder op de Belgische consumentenmarkt te worden. Dankzij de toevoeging van het satellietaanbod kunnen we de Belgische consument met Mobistar TV optimale flexibiliteit en keuzevrijheid bieden. Mobistar TV zal via 160 gespecialiseerde verkooppunten en een online webshop worden aangeboden.”

Bill Wijdeveld, Managing Director ASTRA Benelux: "De bundeling van DSL en satelliet is een ideale combinatie van twee volledig complementaire infrastructuren. Terwijl de typische kracht van satelliet ligt in het lineair aanbieden van honderden televisiekanalen in digitale en HDTV-kwaliteit, biedt DSL de perfecte oplossing voor interactiviteit en on-demand diensten. De lancering van Mobistar TV is het bewijs van een snel groeiende trend naar hybride satelliet/DSL oplossingen, die zich naar verwachting ook in andere ASTRA-markten zal gaan manifesteren.”

Het ASTRA Satellietsysteem is Europa’s belangrijkste televisie-infrastructuur met een aanbod van meer 2600 televisiezenders en meer dan 150 HDTV-kanalen. Ook op het gebied van 3DTV is ASTRA pionier. Inmiddels ontvangen 125 miljoen Europese televisiehuishoudens
dierickj
Starter
Starter

Mobistar TV

Caravan en Mobilhome toeristen de grootste groep gebruikers van Satelliet TV.
Aangezien Mobistar de nationale ontvangers via DVBT ontvangt is het waarschijnlijk niet mogelijk dat de grootste groep van de bovenvermelde gebruikers deze zenders kunnen ontvangen tijdens hun verlof of uitstappe :twisted: n.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”