Scarlet houdt zijn beloftes niet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Reeds jaar en dag heb ik mij via deze site laten inspireren voor de keuze van mijn internetprovider.
Zo ben ik ook van Belgacom 3jaar terug overgestapt naar de betere voorwaarden van bandbreedte en
limieten naar achtereenvolgens EDPNET en DXADSL.
Tot zover ging alles naar wens met een ADSL2 verbinding op een 12Mbps profiel welke bijzonder
stabiel was en bijna steeds de volle bandbreedte leverde. Ik voeg er onmiddelijk aan toe dat beide
providers zeer goed bereikbaar waren, zowel per telefoon of per mail, en deze ook beantwoorden.
Nu heb ik mij dus ook laten verleiden door het aanlokkelijke aanbod van SCARLET voor internet met
FUP op 12Mbps voor slechts 19,95 €/maand.
Telefonisch om info gevraagd, waar werd bevestigd dat het een ADSL2 aanbod was. Gelijk de bestelling
dan maar doorgegeven en kreeg de vraag of ik over een ADSL2 modem beschikte; dat ze er ook aanboden.
En NU komt de grote ontgoocheling. Wie logischerwijze dacht dat je het bestaande profiel zou
behouden (op notabene hetzelfde Scarlet netwerk) word dus geconfronteerd met een lijnmigratie naar,
jawel een 6Mbps profiel. (die overigens slechts gemiddeld 4Mbps presteerd)
Heb dus maar naar de helpdesk gebeld (na 40min. op wacht) om een medewerker aan de lijn te krijgen
die beweerde dat de migratie nog aan de gang was en ik moest afwachten.
De dag nadien werd mij duidelijk dat dit toch definitief was.
Opnieuw de helpdesk gebeld (45min. wacht) en een andere medewerker die er blijkbaar meer van wist
maar niet verondersteld er veel over te zeggen. Hij liet zich toch ontvallen dat ze nu met deze
aanbieding "mass migrations" deden en dat de policy van Scarlet was om daar niets aan te veranderen.
Bovendien vermelde hij dat de helpdesk geen enkele technische bevoegdheid heeft.
Ook kan hij geen klachten opnemen, daar moet ik terug voor naar de klantendienst.
Telefoon naar de klantendienst (30min wacht) die eveneens geen klachten opneemt en zelfs helemaal
van niets op de hoogte is en doorverwijst naar de administratie.
Telefoon naar de administratie (hier blijf ik in wacht na 50 min sluiting kantooruren)
Ik verzend mijn klacht toch maar via de FAQ "stel een vraag" op de Scarlet website. Je raadt het
wel dat daar geen antwoord op komt.
Heb uiteindelijk een aangetekende brief verzonden met een ingebrekestelling voor de niet conforme
geleverde dienst. Ik verwijs naar mijn vroegere verbinding die zonder technische reden afgewaardeerd
werd, naar de aankondiging op hun website die duidelijk ADSL2 vermeld en mijn telefonische bestelling
waar hun medewerkers dit ook bevestigen. Ik vraag in mijn brief dat ze de beloofde diensten alsnog
leveren en dat ik bij gebreke hiervan klacht zal indienen bij de bevoegde instanties.
Kreeg vandaag in de post een brief van Scarlet "Proficiat, nu behoort u, net als onze andere abonnees
tot de snelste surfers van Belgie" ??? met hun telN° voor hun helpdesk voor "technische vragen" ???
Conclusie van dit alles is dat Scarlet zich duidelijk aan misleidende reclame bezondigt en misbruik
maakt van de consument die minstens voor 12 maand contractueel gebonden is. Het is duidelijk dat ze
de oude vrijgekomen capaciteit van ADSL1 (wegens het grote succes van HDTV op ADSL2) willen opvullen.
Ik laat het er niet bij en zal na een redelijke termijn klacht indienen bij de FOD economie en de
ombudsdienst telecom voor resp. misleidende reclame en niet naleving van hun engagementen.
Ik wou langs deze weg op mijn beurt bijdragen aan de goede informatie van de consument; vooral nadat
ik in het verleden via deze site zelf nuttige info bekwam voor goede internet keuzes.
Zo ben ik ook van Belgacom 3jaar terug overgestapt naar de betere voorwaarden van bandbreedte en
limieten naar achtereenvolgens EDPNET en DXADSL.
Tot zover ging alles naar wens met een ADSL2 verbinding op een 12Mbps profiel welke bijzonder
stabiel was en bijna steeds de volle bandbreedte leverde. Ik voeg er onmiddelijk aan toe dat beide
providers zeer goed bereikbaar waren, zowel per telefoon of per mail, en deze ook beantwoorden.
Nu heb ik mij dus ook laten verleiden door het aanlokkelijke aanbod van SCARLET voor internet met
FUP op 12Mbps voor slechts 19,95 €/maand.
Telefonisch om info gevraagd, waar werd bevestigd dat het een ADSL2 aanbod was. Gelijk de bestelling
dan maar doorgegeven en kreeg de vraag of ik over een ADSL2 modem beschikte; dat ze er ook aanboden.
En NU komt de grote ontgoocheling. Wie logischerwijze dacht dat je het bestaande profiel zou
behouden (op notabene hetzelfde Scarlet netwerk) word dus geconfronteerd met een lijnmigratie naar,
jawel een 6Mbps profiel. (die overigens slechts gemiddeld 4Mbps presteerd)
Heb dus maar naar de helpdesk gebeld (na 40min. op wacht) om een medewerker aan de lijn te krijgen
die beweerde dat de migratie nog aan de gang was en ik moest afwachten.
De dag nadien werd mij duidelijk dat dit toch definitief was.
Opnieuw de helpdesk gebeld (45min. wacht) en een andere medewerker die er blijkbaar meer van wist
maar niet verondersteld er veel over te zeggen. Hij liet zich toch ontvallen dat ze nu met deze
aanbieding "mass migrations" deden en dat de policy van Scarlet was om daar niets aan te veranderen.
Bovendien vermelde hij dat de helpdesk geen enkele technische bevoegdheid heeft.
Ook kan hij geen klachten opnemen, daar moet ik terug voor naar de klantendienst.
Telefoon naar de klantendienst (30min wacht) die eveneens geen klachten opneemt en zelfs helemaal
van niets op de hoogte is en doorverwijst naar de administratie.
Telefoon naar de administratie (hier blijf ik in wacht na 50 min sluiting kantooruren)
Ik verzend mijn klacht toch maar via de FAQ "stel een vraag" op de Scarlet website. Je raadt het
wel dat daar geen antwoord op komt.
Heb uiteindelijk een aangetekende brief verzonden met een ingebrekestelling voor de niet conforme
geleverde dienst. Ik verwijs naar mijn vroegere verbinding die zonder technische reden afgewaardeerd
werd, naar de aankondiging op hun website die duidelijk ADSL2 vermeld en mijn telefonische bestelling
waar hun medewerkers dit ook bevestigen. Ik vraag in mijn brief dat ze de beloofde diensten alsnog
leveren en dat ik bij gebreke hiervan klacht zal indienen bij de bevoegde instanties.
Kreeg vandaag in de post een brief van Scarlet "Proficiat, nu behoort u, net als onze andere abonnees
tot de snelste surfers van Belgie" ??? met hun telN° voor hun helpdesk voor "technische vragen" ???
Conclusie van dit alles is dat Scarlet zich duidelijk aan misleidende reclame bezondigt en misbruik
maakt van de consument die minstens voor 12 maand contractueel gebonden is. Het is duidelijk dat ze
de oude vrijgekomen capaciteit van ADSL1 (wegens het grote succes van HDTV op ADSL2) willen opvullen.
Ik laat het er niet bij en zal na een redelijke termijn klacht indienen bij de FOD economie en de
ombudsdienst telecom voor resp. misleidende reclame en niet naleving van hun engagementen.
Ik wou langs deze weg op mijn beurt bijdragen aan de goede informatie van de consument; vooral nadat
ik in het verleden via deze site zelf nuttige info bekwam voor goede internet keuzes.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Man man, welke provider met een beetje fatsoendelijk limiet kunt ge tegenwoordig nog wel nemen.
Ik was ook van plan om dit abbo te nemen maar ik hoor er de laatste tijd alleen maar slechte dingen mee.
Dan toch nog maar is dommel proberen denk ik.
Ik was ook van plan om dit abbo te nemen maar ik hoor er de laatste tijd alleen maar slechte dingen mee.
Dan toch nog maar is dommel proberen denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik snap dat toch niet. Het is precies bij elke provider dat er iets moet gebeuren alhoewel "lijn" zelfde blijft. En dan komen ze altijd af met niet gegarandeerde snelheden.
PS: degelijke provider zonder limiet (wordt niet toegepast) is dxadsl. Of toch was want mijn lijn is ineens "versprongen" naar adsl1 en ik krijg precies niemand aan de lijn
PS: degelijke provider zonder limiet (wordt niet toegepast) is dxadsl. Of toch was want mijn lijn is ineens "versprongen" naar adsl1 en ik krijg precies niemand aan de lijn
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Telefonisch was mij ook een hogere snelheid beloofd dan 6mbit. Dat zou absoluut geen probleem zijn want mijn lijnwaarden waren voldoende. Eenmaal overgeschakeld ben ik op een 6mbit profiel geplaatst. Meer krijg ik niet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Volgens mij de belangrijkste reden waarom email communicatie met belgacom en scarlet niet mogelijk is.
( enkel bedrijven, zijn hier een uitzondering )
Je kan nooit verwijzen naar iets of iemand, maar ja je mag al blij zijn dat je klant mag zijn zeker !!!
( enkel bedrijven, zijn hier een uitzondering )
Je kan nooit verwijzen naar iets of iemand, maar ja je mag al blij zijn dat je klant mag zijn zeker !!!
-
- Premium Member
Update na mijn eerste post met stand van zaken.
Nog steeds geen enkele reactie op mijn vraag aan Scarlet via hun FAQ op de site, noch op mijn aangetekende brief.
Ik ga nog wachten tot hun 15-dagen recht op antwoord verstreken zijn, maar dan ga ik verder met formuleren van klachten.
Ik heb ook op het DXADSL gedeelte van het forum gelezen dat er sprake is van een overname door Scarlet van FullTelecom.
Blijkbaar worden ook daar bestaande klanten plots op een 6Mbits lijn geplaatst.
Idem op het EDPnet forumdeel dergelijke klachten als gevolg van migratie van netwerk.
Het lijkt erop dat de verplichting van het Scarlet netwerk te moeten van de hand doen (als voorwaarde voor de overname van Scarlet door Belgacom) een eerder negatieve invloed zal hebben op ADSL in Belgie. Of wenst de nieuwe eigenaar (de NMBS) dit netwerk uitsluitend zelf te gebruiken en niet ermee op de markt de concurrentie te laten werken zoals Europa het wil ?
Nog steeds geen enkele reactie op mijn vraag aan Scarlet via hun FAQ op de site, noch op mijn aangetekende brief.
Ik ga nog wachten tot hun 15-dagen recht op antwoord verstreken zijn, maar dan ga ik verder met formuleren van klachten.
Ik heb ook op het DXADSL gedeelte van het forum gelezen dat er sprake is van een overname door Scarlet van FullTelecom.
Blijkbaar worden ook daar bestaande klanten plots op een 6Mbits lijn geplaatst.
Idem op het EDPnet forumdeel dergelijke klachten als gevolg van migratie van netwerk.
Het lijkt erop dat de verplichting van het Scarlet netwerk te moeten van de hand doen (als voorwaarde voor de overname van Scarlet door Belgacom) een eerder negatieve invloed zal hebben op ADSL in Belgie. Of wenst de nieuwe eigenaar (de NMBS) dit netwerk uitsluitend zelf te gebruiken en niet ermee op de markt de concurrentie te laten werken zoals Europa het wil ?
-
- Premium Member
Na twee maand eergisteren een reactie van Scarlet per mail ontvangen.
Ongelooflijk op welke manier Scarlet communiceert:ik weet nu zelfs niet of de mail wel voor mij bedoeld was.
Hieronder hun mail en aansluitend heb ik via de FAQ vraagbaak terug geantwoord.
Ongelooflijk op welke manier Scarlet communiceert:ik weet nu zelfs niet of de mail wel voor mij bedoeld was.
Hieronder hun mail en aansluitend heb ik via de FAQ vraagbaak terug geantwoord.
Mijn antwoordGeachte REICHMAN MASCHA,
Op het abonnement Scarlet Internet geven we uiteraard steeds het hoogst mogelijke profiel.
Op DxADSL stond u hoogstwaarschijnlijk op het netwerk van Scarlet zelf dat toeliet om een hoger profiel
op te leveren dan op het netwerk van Belgacom. Echter sinds de overname van Scarlet door Belgacom leveren
we de lijnen op het Belgacom netwerk. Het is gebleken dat volgens de normen van Belgacom u geen ADSL2+
compatibele lijn aankon. Bijgevolg hebben wij uw lijn moeten opleveren op ADSL.
Met vriendelijke groeten,
De Scarlet Helpdesk
Ik heb op 04-03 een mail van Scarlet ontvangen refererend naar mijn vraag van 15-01.
Uw antwoord was gericht aan REICHMAN MASCHA. Is hier van een verwisseling sprake met een ander persoon?
In ieder geval gaat het over eenzelfde klacht. Ik kan in ieder geval geen genoegen nemen met het antwoord.
Ik had bij dxADSL een stabiel 12Mbps profiel en haalde de volle bandbreedte. Opeens zou ik nu slechts in
aanmerking komen voor ADSL1 met max. 6Mbps. Dit is echt geen geloofwaardige uitleg maar eerder de
gemakkelijkste uitvlucht. Conclusie: Men wil er niets aan doen en verkiest ontevreden klanten.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
gewoon opzeggen die handel
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Premium Member
Deze keer een verrassend snel antwoord van Scarlet, maar het blijft bij waarschijnlijk een standaard reply want er word niet echt naar een oorzaak gezocht (en nog minder naar een oplossing)
EDIT: nog een link naar tik waar dit abbo ook kritisch beoordeld word: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=27&t=12364
Ik heb zelf nogmaals geantwoord via de website FAQ (wegens [email protected])Beste,
De informatie die U is toegestuurd was correct op de aanspreeknaam na. Ik snap ook niet hoe mijn collega hierbij kwam. Echter aan de signiaal en afzwakkingen te meten, kunnen we dit helaas niet toelaten.
Spijtitg genoeg is de snelheid altijd afhankelijk van de afstand tussen de woning en centrale.
Het is zo dat het signiaal niet kan versterkt worden. De afstand van installatie plaats en de centrale is te groot om uw snelheid ook te verhogen.
Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
Zoals je kan lezen gaat hun antwoord niet echt in op de vraag hoe een lijn na migratie opeens slechts nog de helft van haar vroegere capaciteiten bezit ? Het enige wat verandert is, is de migratie naar Scarlet ADSL.Op 08-03-2010 ontving ik een antwoord van Scarlet op mijn bericht van 05-03-2010.
Ik heb nog steeds geen verklaring vanwege Scarlet hoe mijn lijn plots sedert de migratie
naar Scarlet onvoldoende zou zijn voor ADSL2+. Ik wijs erop dat ik bij dxADSL wel op
ADSL2+ aangesloten was en de volle bandbreedte bereikte van 12Mbps. Ik viel letterlijk
op de dag van de migratie op de helft van mijn vroegere bandbreedte. Bovendien is de
afstand naar de centrale minder dan 2,5km. hetgeen volgens de grafiek van "internode"
perfect een 12Mbps. profiel mogelijk maakt. Het is duidelijk de nieuwe aansluiting die
van minderwaardige kwaliteit is.
EDIT: nog een link naar tik waar dit abbo ook kritisch beoordeld word: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=27&t=12364
Een jammerlijke bedoening.... ADSL2+???? Bij momenten gaat de upload (P2P) 10x sneller dan de download ... Ik vraag me af waarom ik een nieuwe modem heb gekocht... Louter weggesmeten geld... Het Belgische internet heeft meer weg van een riolenstelsel dan van een goed functionerend wegenstelsel.
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Tja, wat wil je, BGC heeft zich een kriek gelachen toen die te horen kregen dat ze het Scarlet netwerk dienden te verkopen, de eis om de huidige klanten de mogelijkheid te laten om het scarlet profiel te behouden vervalt namelijk om technische redenen.
Verder kwam Scarlet al niet als de beste leerling uit de klas naar voren, zelfs niet toen ze nog niet overgenomen waren, en nu als low-budget provider zouden ze ineens zonder problemen diensten kunnen leveren die ze daarvoor niet konden leveren?
Internet in België zal een trieste bedoening blijven zolang Jan, Miet, Piet en Klaas denken dat enkel Belgacom en Telenet (en hun aanhangsels) zaligmakend zijn.
Hoeveel zotten hebben zich trouwens laten vangen aan het nieuwe aanbod van BGC en Telenet, achteraf zijn het immers net diegenen die zich aan de bedrieglijke reclame hebben laten vangen die komen klagen, het beloven dus nog drukke tijden te worden op userbase
Verder kwam Scarlet al niet als de beste leerling uit de klas naar voren, zelfs niet toen ze nog niet overgenomen waren, en nu als low-budget provider zouden ze ineens zonder problemen diensten kunnen leveren die ze daarvoor niet konden leveren?
Internet in België zal een trieste bedoening blijven zolang Jan, Miet, Piet en Klaas denken dat enkel Belgacom en Telenet (en hun aanhangsels) zaligmakend zijn.
Hoeveel zotten hebben zich trouwens laten vangen aan het nieuwe aanbod van BGC en Telenet, achteraf zijn het immers net diegenen die zich aan de bedrieglijke reclame hebben laten vangen die komen klagen, het beloven dus nog drukke tijden te worden op userbase
De administratie bij Scarlet is in één woord een R A M P. Ook niet te verwonderen als ze bij de overname door Belgacom zoveel personeel buiten hebben gezet. Ik kan ondertussen wel een boek schrijven van wat ik er op administratief vlak mee heb voor gehad.tonym schreef:Na twee maand eergisteren een reactie van Scarlet per mail ontvangen.
Maar om één of andere reden blijkt uiteindelijk alles altijd wel op zijn pootjes te komen na de nodige omwegen te hebben gemaakt.
-
- Premium Member
Na mijn klacht over de aansluiting van Scarlet bij de FOD Economie heb ik van hen een schriftelijk antwoord.
Het blijkt dat zij de klacht niet kunnen behandelen omdat zij enkel optreden in strafrechterlijke zaken.
Geschillen die vallen onder burgerlijk recht, zoals contractuele verbintenissen ed., moeten via ombudsdienst.
Dus hier een verduidelijking voor eenieder die geschillen aangeeft.
In mijn geval opnieuw beginnen met de ombudsdienst.
Ondertussen nog een interessante ontdekking gedaan: een grafiek die lijnprofielen relateert naar attenuation.
In mijn geval heb ik uit mijn routergegevens gelezen dat dit 26 en 28dB is (down/up)
Volgens de grafiek dus ruim 12Mbps op ADSL2+ daar waar Scarlet beweert dat mijn lijn slechts 6Mbps. aan kan.
Dit versterkt mijn indruk dat ze systematisch hun 25€ abbo op ADSL1 aansluiten om oude capaciteit terug op te
vullen na het succes van HDTV met VDSL
http://en.wikipedia.org/wiki/File:ADSL_ ... uation.gif
Het blijkt dat zij de klacht niet kunnen behandelen omdat zij enkel optreden in strafrechterlijke zaken.
Geschillen die vallen onder burgerlijk recht, zoals contractuele verbintenissen ed., moeten via ombudsdienst.
Dus hier een verduidelijking voor eenieder die geschillen aangeeft.
In mijn geval opnieuw beginnen met de ombudsdienst.
Ondertussen nog een interessante ontdekking gedaan: een grafiek die lijnprofielen relateert naar attenuation.
In mijn geval heb ik uit mijn routergegevens gelezen dat dit 26 en 28dB is (down/up)
Volgens de grafiek dus ruim 12Mbps op ADSL2+ daar waar Scarlet beweert dat mijn lijn slechts 6Mbps. aan kan.
Dit versterkt mijn indruk dat ze systematisch hun 25€ abbo op ADSL1 aansluiten om oude capaciteit terug op te
vullen na het succes van HDTV met VDSL
http://en.wikipedia.org/wiki/File:ADSL_ ... uation.gif
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
De' vraag is natuurlijk waarom willen jullie nog altijd in zee gaan met scarlet ?
Er zijn er hier nu al genoeg die klagen zeker !
Er zijn er hier nu al genoeg die klagen zeker !
iphone 8+ : prox MUP
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De reden waarom ik vroeger op adsl1 zat ipv adsl2 (wat met de afstand etc perfect mogelijk was) : sorry, er zijn geen adsl2 sloten meer vrij!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
Voor opnieuw verdere stappen te zetten, heb ik toch nog Scarlet geconfronteerd met de grafiek uit mijn vorige post.
Voor het eerst een diepgaander antwoord gekregen die meteen ook de gevolgen van de Belgacom overname raken.
Voor het eerst een diepgaander antwoord gekregen die meteen ook de gevolgen van de Belgacom overname raken.
Geachte heer/mevrouw,
U hebt op 26-03-2010 om 19:00:39 de volgende vraag aan ons gesteld:
Ik kom terug op mijn klacht ivm. de bandbreedte van mijn aansluiting.
Zoals steeds opnieuw gesteld heb ik van Scarlet nog geen ernstig antwoord gekregen op
mijn vraag waarom mijn vroegere ADSL2+ verbinding op 12Mbps bij migratie naar Scarlet
plots afgewaardeerd werd naar ADSL1 op 6Mbps. De vage antwoorden over de lijnkwaliteit
houd geen steek want zonder verklaring waarom ze bij Scarlet slechts de helft zou
presteren dan bij de vorige provider.
Overigens heb ik de gegevens uit mijn router vergeleken met een tabel die duidelijk
aantoont dat de kwaliteit ruim voldoet voor een 12Mbps profiel.
De attenuation down =26dB (up=28dB) Ik kan hiervan een screenshot van de router gegevens leveren.
De grafiek http://en.wikipedia.org/wiki/File:ADSL_ ... uation.gif
Voor mij is het meer dan duidelijk dat Scarlet hier niet de beloofde dienst levert.
Het antwoord is:
Beste,
Na onderzoek van uw vraag vrees ik dat u gelijk heeft.
Vroeger bij FT maakt u gebruik van een lijn van Scarlet zelf, maar het eigenlijk beheer van die lijn viel ook onder verantwoordelijkheid van Scarlet.
Daarom dat u toen effectief het beste profiel en modulatie had voor uw verbinding (ADSL2+), vorig jaar is Scarlet echter overgenomen door Belgacom en onderdeel van die overeenkomst was dat al onze klanten naar een lijn van Belgacom zelf werden geplaatst.
U bent naar Scarlet overgeschakeld op 07/01/2010 en dit is ook de datum waarop uw lijn gemigreerd is naar een lijn van Belgacom zelf.
Belgacom hanteert echter andere waarden om tot een geschikt snelheidsprofiel te komen.
Zo is hun limiet om iemand op adsl2+ te plaatsen lichtelijk anders dan wat er vroeger bij ons werd gehanteerd.
Uw downstream attenuation is juist boven de limiet die Belgacom hanteert. (max downstream attenuation = 25dB) waardoor u op de adsl modulatie bent geplaatst.
Helaas kunnen we hier niets aan veranderen tenzij u effectief een zwaarder abonnement neemt.
Moest u bijvoorbeeld een Scarlet ONE (internet + telefonie) of een Scarlet ONE (internet + telefonie + digitale tv) bestellen, dan zou u automatisch op VDSL2 worden gezet omdat dit beschikbaar is op uw locatie. Echter kunnen we geen Scarlet internet op VDSL2 plaatsen omdat dit niet toegestaan is.
Met vriendelijke groet,
Scarlet Helpdesk
Afdeling klantenservice
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vooral hun laatste zin vind ik - persoonlijk - erg raar
Moest u bijvoorbeeld een Scarlet ONE (internet + telefonie) of een Scarlet ONE (internet + telefonie + digitale tv) bestellen, dan zou u automatisch op VDSL2 worden gezet omdat dit beschikbaar is op uw locatie. Echter kunnen we geen Scarlet internet op VDSL2 plaatsen omdat dit niet toegestaan is.
Zever in pakjes, edpnet en dommel bieden toch ook VDSL zonder tv aan?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Krisken,ik kan goed begrijpen dat je je kwaad maakt,maar ik vrees (jammer genoeg)dat er niets zal aan te doen zijn.
Die snelheidswaarden van Scarlet zijn inderdaad niet te begrijpen,ben bijna 4 jaar klant,en zit ook nog altijd op een 6 MBPS lijn,(ik heb het oude scarlet One Abbo)en,alhoewel mijn afstand naar de centrale maar 500 meter bedraagd,kan ik ook niet meer krijgen,ook geen dig. TV.
Langs de andere kant,mag ik hier wel zeggen dat alles perfect werkt,en het is dan ook daarmee dat ik nog steeds klant ben bij Scarlet.
Ik hoop van harte dat je de provider vind die je toch tevreden kan stellen,(EDP Net heeft een goede naam).
Die snelheidswaarden van Scarlet zijn inderdaad niet te begrijpen,ben bijna 4 jaar klant,en zit ook nog altijd op een 6 MBPS lijn,(ik heb het oude scarlet One Abbo)en,alhoewel mijn afstand naar de centrale maar 500 meter bedraagd,kan ik ook niet meer krijgen,ook geen dig. TV.
Langs de andere kant,mag ik hier wel zeggen dat alles perfect werkt,en het is dan ook daarmee dat ik nog steeds klant ben bij Scarlet.
Ik hoop van harte dat je de provider vind die je toch tevreden kan stellen,(EDP Net heeft een goede naam).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
Bij mij van hetzelfde, in januari 2009 TELE2allin abbo genomen, keurige 4mbit, tot plots in oktober ik grote stukken per dag met moeite nog 1mbit haalde.
Bellen en surf dat lukt gewoon niet meer bij mij. In december of januari (na verschillende keren contact met tele2) een klacht ingediend bij de ombudsdienst telecommunicatie, en tot op vandaag zij zij niet meer geweest dan een doorgeefluik van mijn antwoorden naar Base en omgekeerd.
Gewoon triestig !! En dan durven die van Base mij nog opbellen met de vraag om mij abbo te verlengen !
Bellen en surf dat lukt gewoon niet meer bij mij. In december of januari (na verschillende keren contact met tele2) een klacht ingediend bij de ombudsdienst telecommunicatie, en tot op vandaag zij zij niet meer geweest dan een doorgeefluik van mijn antwoorden naar Base en omgekeerd.
Gewoon triestig !! En dan durven die van Base mij nog opbellen met de vraag om mij abbo te verlengen !
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het is waarschijnlijk de marketing van belgacom die zegt dat scarlet internet niet rechstreeks mag concureren met belgacom internet.krisken schreef:Vooral hun laatste zin vind ik - persoonlijk - erg raar
Echter kunnen we geen Scarlet internet op VDSL2 plaatsen omdat dit niet toegestaan is.
Als ge perse vdsl2 moet hebben kunt ge beter naar edpnet gaan, ze hebben wel een limiet maar zijn wel een pak goedkoper.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Premium Member
Recentste antwoord van Scarlet:
Zoals alle vorige gaan ze niet in op de openstaande klacht:
Scarlet geeft op geen enkel ogenblik een geldige verklaring waarom ze telefonisch
voor en tijdens de bestelling formeel garandeerden dat de bestaande aansluiting op
ADSL2+ @ 12Mbps. van toepassing zou blijven en na de feiten beweren dat Belgacom
het niet toestaat (daar waar dit door de Belgacom helpdesk wordt tegengesproken).
"Naar aanleiding van dit schrijven naar de Ombudsdienst kunnen wij u meedelen dat wij niets
kunne veranderen aan de snelheid van de internetverbinding van de klant.
Adsl2+ kunnen wij niet opleveren wanneer de afstand groter is dan 2km.
Vdsl leveren we niet op aan onze klanten die alleen Internet abonnement hebben.
M.a.w.: 6Mb is de absolute maximumsnelheid die we deze klant kunnen aanbieden. Er is voor ons
geen mogelijkheid om de klant een hogere snelheid te kunnen geven.
Wij wensen onze oprechte excuses aan te bieden voor de ongemakken die de klant mocht ondervinden."
Zoals alle vorige gaan ze niet in op de openstaande klacht:
Scarlet geeft op geen enkel ogenblik een geldige verklaring waarom ze telefonisch
voor en tijdens de bestelling formeel garandeerden dat de bestaande aansluiting op
ADSL2+ @ 12Mbps. van toepassing zou blijven en na de feiten beweren dat Belgacom
het niet toestaat (daar waar dit door de Belgacom helpdesk wordt tegengesproken).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* reden genoeg om je contract te verbreken zou ik zeggen: ze geven (schriftelijk) toe dat ze niet kunnen voldoen aan wat ze beloofd hebben.tonym schreef:Scarlet geeft op geen enkel ogenblik een geldige verklaring waarom ze telefonisch voor en tijdens de bestelling formeel garandeerden dat de bestaande aansluiting op ADSL2+ @ 12Mbps. van toepassing zou blijven en na de feiten beweren dat Belgacom het niet toestaat ...
* de Belgacom Helpdesk kan zoiets niet tegenspreken, zij zijn namelijk niet bevoegd voor zo'n uitspraken. Dit is een (politieke) zaak tussen het Belgacom management en hun dochteronderneming Scarlet, daar heeft de Helpdesk niets mee te maken .tonym schreef: .... daar waar dit door de Belgacom helpdesk wordt tegengesproken
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
Zolang de klacht loopt bij de ombudsman kan je eigenlijk niets doen.* reden genoeg om je contract te verbreken zou ik zeggen: ze geven (schriftelijk) toe dat ze niet kunnen voldoen aan wat ze beloofd hebben.
Aangezien Scarlet verwijst naar Belgacom, heb ik dan ook daar geverifieerd wat er van waar is.* de Belgacom Helpdesk kan zoiets niet tegenspreken, zij zijn namelijk niet bevoegd voor zo'n uitspraken. Dit is een (politieke) zaak tussen het Belgacom management en hun dochteronderneming Scarlet, daar heeft de Helpdesk niets mee te maken .
De BGC helpdesk heeft mij als telefonie klant (telefonisch) gezegd dat dit technisch niet klopt.
Maw. Scarlet gebruikt dit als een drogreden om zich ervan af te maken.
Laatst gewijzigd door tonym 24 jul 2010, 13:11, in totaal 1 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ergens wel te begrijpen dat ze voor de lange afstandsverbinding geen ADSL2(+) gaan kiezen, maar dat ze er maar 6 aanbieden, ookal kan de lijn beter...
'k ben de helpdesk ook aan het lastig vallen voor beter ze
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
Ik heb aan zowel Scarlet, als de ombudsdienst ook die grafiek bezorgd (met nog twee andere die deze bevestigen)
Ook een screenshot van mijn lijngegevens uit mijn modem/router die een attenuation van 26dB. toont.
Volgens die grafieken zou voor mijn lijn 12Mbps. dus gemakkelijk haalbaar zijn (zelfs 18Mbps.)
Ik had overigens vorig jaar bij dxADSL een 12Mbps. verbinding op dezelfde lijn die perfect stabiel was!
Maar goed ze blijven maar zeer vaag en naast de feiten antwoorden en vertragen daarmee ook de klacht bij de ombudsman.
En het enige wat er nog af kan is een even vage verontschuldiging voor het mogelijke ongemak dat ik hierdoor zou ondervinden!
Als het zo nog eventjes doorgaat is de 12 maand voorbij en heeft het uiteindelijk niets uitgehaald.
Vandaar het nut van deze topic als waarschuwing voor de praktijken van Scarlet.
Er is nog een andere relevante topic over de helpdesk waar ook niet veel moet van verwacht worden.
Enfin ik blijf ondertussen maar aftellen. Daarna zien ze mij zeker niet terug.
Ook een screenshot van mijn lijngegevens uit mijn modem/router die een attenuation van 26dB. toont.
Volgens die grafieken zou voor mijn lijn 12Mbps. dus gemakkelijk haalbaar zijn (zelfs 18Mbps.)
Ik had overigens vorig jaar bij dxADSL een 12Mbps. verbinding op dezelfde lijn die perfect stabiel was!
Maar goed ze blijven maar zeer vaag en naast de feiten antwoorden en vertragen daarmee ook de klacht bij de ombudsman.
En het enige wat er nog af kan is een even vage verontschuldiging voor het mogelijke ongemak dat ik hierdoor zou ondervinden!
Als het zo nog eventjes doorgaat is de 12 maand voorbij en heeft het uiteindelijk niets uitgehaald.
Vandaar het nut van deze topic als waarschuwing voor de praktijken van Scarlet.
Er is nog een andere relevante topic over de helpdesk waar ook niet veel moet van verwacht worden.
Enfin ik blijf ondertussen maar aftellen. Daarna zien ze mij zeker niet terug.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Wat ik hieruit besluit, is dat je nooit 2+ kan krijgen, maar wel 2 (vandaar de maximum snelheid).Bij Scarlet hebben we ons als prioriteit gesteld om u verbindingen te leveren die perfect voldoet aan de steeds hoger wordende verwachtingen van u, de veeleisende surfer.
Uw Scarlet Internet -lijn (ADSL2 of ADSL) wordt opgeleverd aan een maximum downloadsnelheid tot 12 Mbps en een uploadsnelheid tot 1 Mbps. Uw maandelijks datavolume is voor deze formule ongelimiteerd (Fair Use Policy)!
Vraag me toch sterk af wie er meer dan 8 mbit krijgt daar hoor.
Ik overweeg zelf ook over te stappen naar EDPNet, hun helpdesk is SUBLIEM in mijn ogen.
En als er problemen zijn, rij ik er naartoe want het is vlakbij
Het is wel duurder met FUP maar dat is het wel waard denk ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik was sinds eind januari ook bij Scarlet, omdat ze me ook betere snelheden beloofden dan mijn vorige provider en anders zelfs VDSL zouden installeren.
Dit was hun verkoopspraatje totdat ik het contract getekend had.
Nadien herinnerden ze zich die belofte niet meer. Uiteindelijk heb ik klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecom. Hun eerste antwoord was ook rond de pot draaien. Dat heb ik dan ook aan de ombudsdienst gemeld en dat ik met zo'n antwoord de klacht niet als gesloten beschouwde, omdat dat net de reden was waarom ik klacht heb neergelegd. Vorige week heb ik via de ombudsdienst vernomen dat ik kosteloos kan opzeggen.
Ik heb dan meteen een aangetekend schrijven gestuurd naar Scarlet om op te zeggen en heb de mail van de ombudsdienst afgedrukt en meegestuurd.
Nu wacht ik op de activatie van generation internet en Belgacom heeft me beloofd dat er VDSL zal opgeleverd worden.
Dit was hun verkoopspraatje totdat ik het contract getekend had.
Nadien herinnerden ze zich die belofte niet meer. Uiteindelijk heb ik klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecom. Hun eerste antwoord was ook rond de pot draaien. Dat heb ik dan ook aan de ombudsdienst gemeld en dat ik met zo'n antwoord de klacht niet als gesloten beschouwde, omdat dat net de reden was waarom ik klacht heb neergelegd. Vorige week heb ik via de ombudsdienst vernomen dat ik kosteloos kan opzeggen.
Ik heb dan meteen een aangetekend schrijven gestuurd naar Scarlet om op te zeggen en heb de mail van de ombudsdienst afgedrukt en meegestuurd.
Nu wacht ik op de activatie van generation internet en Belgacom heeft me beloofd dat er VDSL zal opgeleverd worden.
Scarlet is een klein visje in vergelijking met belgacom .... Daarom is al wat men doet bij voorbaat gedoemd te mislukken ... Je kan beter je jaartje bij Scarlet uitdoen, maar vergeet zeker niet in de voorlaatste maand van je lopende jaar het kontrakt op te zeggen en maak dat je wegkomt. Er is beters op de markt...
-
- Premium Member
Ik heb laatst opnieuw het standaard antwoord van Scarlet gekregen via de ombudsman.
Dit is een tragisch voorbeeld van aan het lijntje houden en een ernstig bedrijf onwaardig.
Ik had in mijn vorige antwoorden nochtans laten blijken dit niet als antwoord te aanvaarden.
Ze gaan overigens nooit in op de grond van de klacht.
Nooit een zinnige uitleg waarom mijn vroeger ADSL2+ @12Mbps. profiel niet zoals beloofd behouden bleef.
Qua stabiliteit overigens nooit iets mis mee geweest, in tegendeel stukken beter dan ADSL1 @6Mbps nu.
Ik heb mijn conclusies toch al een tijd getrokken betreffende Scarlet en hun trieste dienstverlening.
Derde maal op een rij hetzelfde antwoord."Naar aanleiding van dit schrijven naar de Ombudsdienst kunnen wij u meedelen dat wij niets kunnen veranderen aan de snelheid van de internetverbinding van de klant.
Aangezien de aansluiting van de klant op het Turboline netwerk geen hogere snelheid aankan dan 6Mbit,
is er voor ons geen mogelijkheid om hem een hogere snelheid te kunnen geven.
6Mbit is de maximaal haalbare snelheid op zijn lijn, dit is de technische limiet.
Als we het sneller zouden zetten, heeft hij last van onderbrekingen
Wij wensen onze oprechte excuses aan te bieden voor de ongemakken die de klant mocht ondervinden."
Dit is een tragisch voorbeeld van aan het lijntje houden en een ernstig bedrijf onwaardig.
Ik had in mijn vorige antwoorden nochtans laten blijken dit niet als antwoord te aanvaarden.
Ze gaan overigens nooit in op de grond van de klacht.
Nooit een zinnige uitleg waarom mijn vroeger ADSL2+ @12Mbps. profiel niet zoals beloofd behouden bleef.
Qua stabiliteit overigens nooit iets mis mee geweest, in tegendeel stukken beter dan ADSL1 @6Mbps nu.
Ik heb mijn conclusies toch al een tijd getrokken betreffende Scarlet en hun trieste dienstverlening.