Internet Comfort niet op VDSL2
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Eerder deze maand via internet Internet Comfort van Belgacom besteld, omdat dit genoeg is voor me (50 GB, 12/1 Mbps).
Aleeja, 12 / 1 Mbps, dat dacht ik toch. Vandaag ontving ik mijn gratis modem, blijkt het een Bbox1 te zijn. Njet VDSL2, njet 12/1 Mbps. VDSL2 is wel mogelijk hier, maar blijkbaar wil Belgacom mij daarop niet aansluiten. Of toch, volgens Trojan, enkel wanneer ik Belgacom TV neem.
Wegens een te slechte lijn (zit nu op 4 terwijl theoretisch 6 Mb mogelijk zou kunnen zijn), en ik te ver woon van de centrale voor ADSL2+, ga ik maar max 4,6 Mbps krijgen.
Ok, positieve aan heel de zaak is: ik heb een gratis Vodaphone stick gekregen (ttz, hij staat vermeld op de factuur als 0 euro), gratis modem, en ik ben 5 cent per jaar goedkoper af ivg met Mobistar. (en hopelijk een stabieler netwerk)
Na dit jaar weet ik mijn keuze al: EDPnet VDSL. Ik heb écht nood aan een betere uploadsnelheid.
Aleeja, 12 / 1 Mbps, dat dacht ik toch. Vandaag ontving ik mijn gratis modem, blijkt het een Bbox1 te zijn. Njet VDSL2, njet 12/1 Mbps. VDSL2 is wel mogelijk hier, maar blijkbaar wil Belgacom mij daarop niet aansluiten. Of toch, volgens Trojan, enkel wanneer ik Belgacom TV neem.
Wegens een te slechte lijn (zit nu op 4 terwijl theoretisch 6 Mb mogelijk zou kunnen zijn), en ik te ver woon van de centrale voor ADSL2+, ga ik maar max 4,6 Mbps krijgen.
Ok, positieve aan heel de zaak is: ik heb een gratis Vodaphone stick gekregen (ttz, hij staat vermeld op de factuur als 0 euro), gratis modem, en ik ben 5 cent per jaar goedkoper af ivg met Mobistar. (en hopelijk een stabieler netwerk)
Na dit jaar weet ik mijn keuze al: EDPnet VDSL. Ik heb écht nood aan een betere uploadsnelheid.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Er zal wel een reden zijn. Ik heb nagekeken en moest hij een favorite of intense nemen zou hij ook adsl 4,6Mbit krijgen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
Neen. Misschien komt zo'n vaste lijn later wel, maar nu zeker niet.quistnix schreef:@Lord: heb je een vaste lijn bij Belgacom ? Zo ja, dan kun je gratis (ja écht wel degelijk gratis) Belgacom TV aanvragen en dan moeten ze je wel op VDSL2 zetten.
-
- Starter Plus
of een proximusabonnement
- Trojan
- Elite Poster
Dan kan hij beter een internet + tv pack nemen, dat komt goedkoper uit dan tel + internet + gratis tv.quistnix schreef:@Lord: heb je een vaste lijn bij Belgacom ? Zo ja, dan kun je gratis (ja écht wel degelijk gratis) Belgacom TV aanvragen en dan moeten ze je wel op VDSL2 zetten.
De packs met proximus zijn niet compatibel met internet comfort, enkel favorite en intense.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Troost je ;(
Ik ga verhuizen naar een gemeente waar VDSL2 ligt in heel grote delen, mijn appartement ligt op 260 meter van de centrale, omliggende straten doen vdsl2, in een verkaveling van een paar jaar oud, krijg ik adsl uit de Belgacom check.
En ik had nochtans graag het scarlet pack gehad BelgacomTv/voip & 20/1 internet.
Soit het is maar voor november / december we kunnen hopen.
Ik ga verhuizen naar een gemeente waar VDSL2 ligt in heel grote delen, mijn appartement ligt op 260 meter van de centrale, omliggende straten doen vdsl2, in een verkaveling van een paar jaar oud, krijg ik adsl uit de Belgacom check.
En ik had nochtans graag het scarlet pack gehad BelgacomTv/voip & 20/1 internet.
Soit het is maar voor november / december we kunnen hopen.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, als Belgacom zo goed als niets kan verdienen aan jou vind ik het normaal dat ze jou op oude technologie zetten.Lord Utopia schreef:Neen. Misschien komt zo'n vaste lijn later wel, maar nu zeker niet.quistnix schreef:@Lord: heb je een vaste lijn bij Belgacom ? Zo ja, dan kun je gratis (ja écht wel degelijk gratis) Belgacom TV aanvragen en dan moeten ze je wel op VDSL2 zetten.
-
- Erelid
Dan moeten ze niet adverteren met snelheden tot 12 / 1 Mbps. Ik vind die opmerking dikke kwatch. En als ze écht zo denken gelijk jij het zegt, dan verdienen ze mij daar niet als klant. Dan is het 100% zeker dat ik daarna naar EDPnet ga, of dat nu duurder is of niet. Ik vind die redenering echt laag bij de grond.quistnix schreef: Ja, als Belgacom zo goed als niets kan verdienen aan jou vind ik het normaal dat ze jou op oude technologie zetten.
Dan kunt ge even goed zeggen dat het mijn eigen schuld is dat ik maar 4,6 Mbps krijg, omdat ik niet genoeg betaal. En ik ga zelfs analogie maken met Telenet: als ge daar ComfortNet bestelt, dan krijgt ge ook effectief uw snelheid.
Daarbij, zoals Trojan zei: zelfs al had ik Favorite genomen, dan nog zou ik max 4,6 Mb gekregen hebben.
Ik ben ontevreden van mijn keuze, nog voor ik aangesloten ben. En enkel en alleen door die opmerking hierboven.
Neen, want bij Generation kreeg je geen 3 maanden gratis internet.johcla schreef:Lord,
Waarom neem je geen generation internet bij Belgacom? Die wordt met VDSL geleverd en is qua prijs en volume interessanter dan comfort, dacht ik.
Com. 295,50 / jaar vs. Gen. 361,80 / jaar (en dan is dat laatste nog gerekend aan die 5 euro korting voor het eerste jaar)
Voor de duidelijkheid: ik zou niet zo hard klagen had VDSL2 hier niet aanwezig geweest. Maar VDSL2 is hier wél aanwezig, en ze sluiten mij daar niet op aan voor één of andere duistere reden. Benieuwd of ze die reden zullen opgeven als ik ga klagen bij de Ombudsman voor Telecom. Niet geschoten is altijd gemist, niewaar?
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Zo normaal is dat nu ook weer niet hé?quistnix schreef:Ja, als Belgacom zo goed als niets kan verdienen aan jou vind ik het normaal dat ze jou op oude technologie zetten.Lord Utopia schreef:Neen. Misschien komt zo'n vaste lijn later wel, maar nu zeker niet.quistnix schreef:@Lord: heb je een vaste lijn bij Belgacom ? Zo ja, dan kun je gratis (ja écht wel degelijk gratis) Belgacom TV aanvragen en dan moeten ze je wel op VDSL2 zetten.
Als je een auto koopt bij een garagist van 150pk, maar de garagist vindt dat hij niet genoeg verdiend aan je. Mag hij dan ook een auto leveren van 100pk in de plaats?
- quistnix
- Erelid
Je vergelijking is wel héél mank. Als je een internet abonnement koopt kan je nooit beroep doen op de max. snelheden. Het is altijd "best effort" naargelang de afstand en de verzwakking. Je hebt bij eender welke DSL ISP geen poot om op te staan als je beweert dat de ISP in kwestie reclame maakt met snelheden want dat zijn maximum snelheden. Dus je koopt en betaalt sowieso geen auto van 150 PK. En als er VDSL2 beschikbaar is waarom zou Belgacom dan die beschikbare poorten niet mogen voorbehouden voor klanten die een vaste lijn hebben én die Belgacom TV gaan nemen in HD ? Zeker als er nog oudere technolgie voorhanden is voor zij die dit duidelijk niet willen. En dan geeft Belgacom een gratis Vodaphone stick, een gratis modem, zijn ze goedkoper en hebben ze gegarandeerd een stabieler netwerk, m.a.w. nooit content ! En dit is het laatste dat ik hier ga posten, heb totaal geen zin om er meer tijd in te steken. Jullie doen maar.tomw schreef:Zo normaal is dat nu ook weer niet hé?
Als je een auto koopt bij een garagist van 150pk, maar de garagist vindt dat hij niet genoeg verdiend aan je. Mag hij dan ook een auto leveren van 100pk in de plaats?
@ Meon: in de loop van de jaren gaat alles overgezet worden, maar dit gaat nog vele, vele jaren duren. Er staat nog steeds veel te veel oude ADSL1 apparatuur, dus ik zie niet in waarom dit zo raar is

- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Ik ben vorige week aangesloten op Internet Intense, en direct VDSL2 gekregen, ik kan ook de ROP kast zien vanop mijn oprit dus ik ben blij 

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Pro Member
- Bedankt: 1 keer
Hoe heb jij dit nagekeken ? of werk jij voor de operator ?Trojan schreef:Er zal wel een reden zijn. Ik heb nagekeken en moest hij een favorite of intense nemen zou hij ook adsl 4,6Mbit krijgen.
Heb zelf net ook Internet Comfort besteld met vaste lijn (en unlimited volume) , ik hoop dat ik op VDSL2 kom.
Wie kan mij helpen ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
niet waar, voorwaarde is dat de technologie beschikbaar moet zijn.johcla schreef:Lord,
Waarom neem je geen generation internet bij Belgacom? Die wordt met VDSL geleverd en is qua prijs en volume interessanter dan comfort, dacht ik.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Ben benieuwd of ze hoe dan ook een reden zullen opgeven.Benieuwd of ze die reden zullen opgeven als ik ga klagen bij de Ombudsman voor Telecom. Niet geschoten is altijd gemist, niewaar?
Ik heb een gelijkaardig probleem bij Scarlet aangekaart bij de ombudsdienst en daar draaien ze ONGELOOFLIJK rond de pot met vage antwoorden.
Of om het eenvoudig te zeggen word er gewoon door Scarlet NIET op de klacht geantwoord, maar steeds met drogredenen naast de kwestie.
Ik ben er ook al langer van overtuigd dat ze gewoon oude vrijgekomen ADSL1 capaciteit opvullen als je geen BGC-TV wenst.
-
- Erelid
Hoop er maar niet op. Alhoewel, ik dacht dat er in Bredene absoluut geen centrale staat voor ADSL (of was dat De Haan?)rasman schreef: Hoe heb jij dit nagekeken ? of werk jij voor de operator ?
Heb zelf net ook Internet Comfort besteld met vaste lijn (en unlimited volume) , ik hoop dat ik op VDSL2 kom.
Wie kan mij helpen ?
En neen, ik had die stick niet nodig. Ik had er al één van Mobistar (ook gratis gekregen), een modem is mooi meegenomen, en véél goedkoper zijn ze nu ook niet hé.

Akkoord, geen problemen met dat. Maar ze kunnen hun best doen. Als ze iets aanprijzen voor 12 / 1 Mbps voor 32,50 euro (wat ook al veel is).Je hebt bij eender welke DSL ISP geen poot om op te staan als je beweert dat de ISP in kwestie reclame maakt met snelheden want dat zijn maximum snelheden.
In de broden van de bakkerij is alles ook best effort en kunnen ze ook niet garanderen dat ieder brood exact dezelfde hoeveelheid zout heeft. Maar zoals eerder gezegd: bij een broodbakker kunnen ze gemakkelijker overschakelen dan bij een telcooperator.
- quistnix
- Erelid
In Bredene staan nog 3 ADSL1 centrales en in De Haan nog 2.Lord Utopia schreef:Hoop er maar niet op. Alhoewel, ik dacht dat er in Bredene absoluut geen centrale staat voor ADSL (of was dat De Haan?)
Dat is niet correct. Compleet niet te vergelijken met DSL waar de snelheid zakt naarmate de lengte stijgt. Je gaat toch geen half brood krijgen (voor dezelfde prijs als een geheel) als je op 5 km. van de bakker woont ?Lord Utopia schreef:In de broden van de bakkerij is alles ook best effort
-
- Erelid
Neen, want bij de bakker weet en zie je wat je koopt, bij de internetleverancier moet je gokken.quistnix schreef: Dat is niet correct. Compleet niet te vergelijken met DSL waar de snelheid zakt naarmate de lengte stijgt. Je gaat toch geen half brood krijgen (voor dezelfde prijs als een geheel) als je op 5 km. van de bakker woont ?
-
- Premium Member
Volledig mee eens; voor die prijs heb je bijna een brodenabbonnement en mag je toch verwachten dat die van dezelfde kwaliteit zijn als de gewone.Neen, want bij de bakker weet en zie je wat je koopt, bij de internetleverancier moet je gokken.
- quistnix
- Erelid
In de voorwaarden op deze link staat er zeer duidelijk "Up- en downloadsnelheden hangen af van de afstand tussen uw aansluitpunt en de centrale". Ik zou zeggen, leer leven met deze beperking of ga bij Telenet.
-
- Premium Member
En toch zijn er legio voorbeelden waar dit NIET de enige logica is voor de uiteindelijke aansluiting.quistnix schreef:In de voorwaarden op deze link staat er zeer duidelijk "Up- en downloadsnelheden hangen af van de afstand tussen uw aansluitpunt en de centrale". Ik zou zeggen, leer leven met deze beperking of ga bij Telenet.
Ik had zelf een ADSL2+ @12Mbps. en na overschakeling naar Scarlet opeens terug op ADSL1 @6Mbps.
Volgens Scarlet is beter niet mogelijk, terwijl ik daarvoor bij een van hun eigen resellers ADSL2+ had.
Sedert het grote Belgacom TV succes is het duidelijk dat de klanten die enkel internet wensen het moeten stellen met de oude vrijgekomen ADSL1 capaciteit. Waarschijnlijk door een gebrek aan aansluitingscapaciteit voor hun HD TV.
- quistnix
- Erelid
Daar geef ik je met plezier gelijk in.tonym schreef:En toch zijn er legio voorbeelden waar dit NIET de enige logica is voor de uiteindelijke aansluiting.
Ik had zelf een ADSL2+ @12Mbps. en na overschakeling naar Scarlet opeens terug op ADSL1 @6Mbps.
Volgens Scarlet is beter niet mogelijk, terwijl ik daarvoor bij een van hun eigen resellers ADSL2+ had.
-
- Starter Plus
kan je niet opzeggen en naar telenet gaan
-
- Erelid
Ik zal ermee leren leven voor een jaar (want ik kan niet anders), en dan ben ik voorts naar een ander.quistnix schreef:In de voorwaarden op deze link staat er zeer duidelijk "Up- en downloadsnelheden hangen af van de afstand tussen uw aansluitpunt en de centrale". Ik zou zeggen, leer leven met deze beperking of ga bij Telenet.

De kabel is trouwens bezet door een andere huisgenoot hier. Ik wil mijn eigen, onafhankelijke verbinding.
-
- Starter Plus
of bellen naar belgacom met de vraag hoe je moet opzeggen dagge nie krijgt wat ge vraagt en naar telenet wilt
-
- Erelid
'k Zal dat eens doen. Bedankt voor de opmerkingen.
- Trojan
- Elite Poster
Waarom pak je dan geen edpnet? Het eerste jaar betaal je wel iets meer door de activatie en aankoop modem, maar vanaf het tweede jaar ben je €200 goedkoper af dan een bgc internet intense voor identiek dezelfde specs en fup.
- Trojan
- Elite Poster
Hij vraagt niet naar vdsl2 maar naar belgacom internet comfort. Als hij perse vdsl2 wou hebben moest hij maar naar een teleboetiek gaan en dat daar specifiek vragen. Als ze daar dan zeggen dat het niet mogelijk was, dan had hij nu niet met de gebakken peren gezeten.wimpiedejonghe schreef:of bellen naar belgacom met de vraag hoe je moet opzeggen dagge nie krijgt wat ge vraagt en naar telenet wilt
En laat dat ineens een les zijn naar iedereen toe: De webcheck op www.belgacomtv.be kijkt enkel na of je vdsl2 kan krijgen als je belgacom tv neemt en is niet van toepassing op internet abonnementen.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
dus vdsl2 is gewoon niet beschikbaar in zijn straat? da's pech... is het volgens de site beschikbaar?Trojan schreef:Ik heb nagekeken en moest hij een favorite of intense nemen zou hij ook adsl 4,6Mbit krijgen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Bedankt: 1 keer
Trojan schreef:Hij vraagt niet naar vdsl2 maar naar belgacom internet comfort. Als hij perse vdsl2 wou hebben moest hij maar naar een teleboetiek gaan en dat daar specifiek vragen. Als ze daar dan zeggen dat het niet mogelijk was, dan had hij nu niet met de gebakken peren gezeten.wimpiedejonghe schreef:of bellen naar belgacom met de vraag hoe je moet opzeggen dagge nie krijgt wat ge vraagt en naar telenet wilt
En laat dat ineens een les zijn naar iedereen toe: De webcheck op http://www.belgacomtv.be kijkt enkel na of je vdsl2 kan krijgen als je belgacom tv neemt en is niet van toepassing op internet abonnementen.
En wat met een pack "Internet comfort + Telephonie" , want ik heb wel degelijk gebeld vooraf en bevestigd gekregen dat dit op VDSL2 zou komen.
- Trojan
- Elite Poster
VDSL2 is wel beschikbaar, maar voor één of andere duistere reden enkel als je belgacom tv neemt. Maar dat kan goed zijn dat er te weinig vrije posities zijn zodat ze de voorkeur geven aan klanten die wel belgacom tv nemen, zelfs als ze geen internet en telefonie nemen.xenne schreef:dus vdsl2 is gewoon niet beschikbaar in zijn straat? da's pech... is het volgens de site beschikbaar?Trojan schreef:Ik heb nagekeken en moest hij een favorite of intense nemen zou hij ook adsl 4,6Mbit krijgen.
Op de leechers na gaat jan modaal niet zagen dat zijn internet wat trager is. Maar ja modaal gaat wel zagen als hij zijn 2e tv niet kan aansluiten, of als hij niet kan opnemen en kijken tegelijk
-
- Erelid
Omdat ik geen unlimited nodig heb. 12 / 1 Mbps was genoeg voor mij, ook 50 GB (maar ik heb echt wel die uploadcapaciteit nodig voor het online gamen). Ik ben dus ook geen leecher.Trojan schreef:Waarom pak je dan geen edpnet? Het eerste jaar betaal je wel iets meer door de activatie en aankoop modem, maar vanaf het tweede jaar ben je €200 goedkoper af dan een bgc internet intense voor identiek dezelfde specs en fup.
Online bestellen gaf trouwens recht op 50 euro korting (activatiekosten).
-
- Erelid
Ik denk dat dat enkel voor het toenmalige Go was, of ben ik fout?Devilzown schreef:Bestaat optie speed nog?
Heb muug veel klanten op vdsl2 gezet omdat die dat hadden aangevraagd, werk ondertussen al wel een jaar niet meer op belgacom.
-
- Erelid
Net opgezocht: optie speed was een verhoging naar 12 Mbps (niet zeker of dat enkel ADSL2+ was, of ook VDSL2) voor de abonnementen Go en Plus.
'k Zal eens bellen naar Belgacom, of anders langsgaan in een winkel.
'k Zal eens bellen naar Belgacom, of anders langsgaan in een winkel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Wel dan is mijn straat andersTrojan schreef:VDSL2 is wel beschikbaar, maar voor één of andere duistere reden enkel als je belgacom tv neemt. Maar dat kan goed zijn dat er te weinig vrije posities zijn zodat ze de voorkeur geven aan klanten die wel belgacom tv nemen, zelfs als ze geen internet en telefonie nemen.xenne schreef:dus vdsl2 is gewoon niet beschikbaar in zijn straat? da's pech... is het volgens de site beschikbaar?Trojan schreef:Ik heb nagekeken en moest hij een favorite of intense nemen zou hij ook adsl 4,6Mbit krijgen.
Op de leechers na gaat jan modaal niet zagen dat zijn internet wat trager is. Maar ja modaal gaat wel zagen als hij zijn 2e tv niet kan aansluiten, of als hij niet kan opnemen en kijken tegelijk

Behoorlijke vooruitgang zonder 1€/cent investering

- quistnix
- Erelid
Zoals ik al zei ben ik hier om mensen te helpenRegulus schreef:Wel dan is mijn straat anders.. In maart LL probleemloos van ADSL overgegaan naar VDSL2 en zonder kosten (ADSL-Go abo) .. 20/2 profiel .. Dank zij de info van Quistnix die mij trouwens later Bcom TV heeft aangeraden evenzeer "at no cost" ...
![]()
Behoorlijke vooruitgang zonder 1€/cent investering![]()

@Lord: ga zeker eens naar een Teleboetiek, je bent tenslotte een nieuwe klant, zeg onder andere dat je de snelheid verlangt waarmee Belgacom adverteert. Het beste gewenst !