Na de zomer wil Euphony digitale televisie aanbieden. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Euphony wil de concurrentie aangaan met andere grote spelers (Telenet, Belgacom) die al heel wat langer triple play aanbieden.
Euphony is tien jaar actief op de Belgische markt en heeft naar eigen zeggen 860.000 particuliere en zakelijke klanten (gezien over 8 landen). Het bedrijf biedt onder eigen naam producten aan van andere bedrijven (Mobistar, Luminus) en werkt vooral met vertegenwoordigers. Het is dus redelijk aanneembaar dat Euphony, naast vast en mobiel internet, vaste en mobiele telefonie, ook digitale televisie van Mobistar gaat aanbieden.
Mobistar heeft in februari van dit jaar aangekondigd tegen de zomer een digitaal tv-aanbod te lanceren, maar is daarin niet geslaagd. Het product zou "full package" zijn, uniek en nog niet bestaande in Europa. Het zou via een "multisource" principe werken, wat wil zeggen dat er televisie gekeken kan worden op de klassieke tv, computerscherm of smartphone.
UB Frontpage
Euphony wil digitale televisie aanbieden
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Dit zal er dus sowieso wel komen maar wat zal er dan gebeuren? Juist, je zal nog eens maandelijks moeten voor betalen en dan ga je mss nog niet alle zenders hebben al kan ik mis zijn.
Slingbox aanschaffen, alleen ervoor zorgen je genoeg data hebt bij de providers hier en klaar is kees en je kan al je zenders bekijken waar en wanneer je wil, alleen via gprs werkt het niet.
Slingbox aanschaffen, alleen ervoor zorgen je genoeg data hebt bij de providers hier en klaar is kees en je kan al je zenders bekijken waar en wanneer je wil, alleen via gprs werkt het niet.
Ge kunt ze kussen
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je zal wel hetzelfde kunnen krijgen als belgacom tv vermoed ik.Marlboro schreef:Dit zal er dus sowieso wel komen maar wat zal er dan gebeuren? Juist, je zal nog eens maandelijks moeten voor betalen en dan ga je mss nog niet alle zenders hebben al kan ik mis zijn.
Die slingbox, wat doet die juist? Die streamt je kanalen verder over internet, naar je gsm dan?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
http://www.expansys.be/d.aspx?i=180372honda4life schreef:Je zal wel hetzelfde kunnen krijgen als belgacom tv vermoed ik.Marlboro schreef:Dit zal er dus sowieso wel komen maar wat zal er dan gebeuren? Juist, je zal nog eens maandelijks moeten voor betalen en dan ga je mss nog niet alle zenders hebben al kan ik mis zijn.
Die slingbox, wat doet die juist? Die streamt je kanalen verder over internet, naar je gsm dan?
Deze heb ik aangekocht; het is een investering maar ik moet er niet ieder maand voor gaan bijbetalen, uiteraard heb je heel wat data nodig natuurlijk bij je provider.
Ik kan alle kanalen zien ook prime sport en prime film en noem maar op.
De kwaliteit is wel geen HD maar mss best ook want mocht dit zo zijn, dat zou volgens mij data zuipen dat het onbetaalbaar is.
Ik ben er tevreden van, het is niet perfect maar wel het beste er voor de moment op de markt is.
Ik heb nog de mobile tv van proximus en mobistar gehad en dat was geene vetten; via EDGE moest je er al niet aan beginnen, via EDGE stockte het constant, dus daar kon je ook al naar fluiten, bij proximus viel het boeltje zelfs op 3G vaak uit en de kwaliteit was ook geene vetten, bij mobistar is de kwaliteit een stuk beter nu dat wel maar soms ook via 3G niet perfect en het grote probleem is ook dat mobistar hun 3G netwerk gewoon nog niet goed genoeg is uitgebreid.
De slingbox zoekt automatisch het beste signaal om door te streamen, ja, het durft op EDGE soms eens te haperen maar dat valt allemaal heel goed mee, ik spreek dan wel over het aanzetten als je met de wagen aan het rijden bent, als je daar goede verbinding blijft hebben dan kan je nog goed volgen zelfs, zeker via 3G is het goed. Via wifi is natuurlijk nog betere.
Als je stil zit te kijken op een plaats in je bed of weet ik veel waar dan is EDGE ook al voldoende om deftig te kijken. Maarja, thuis is het altijd via wifi natuurlijk.
Het bereik is belangrijk, hoe beter signaal, hoe beter het beeld,hoe minder het hapert enz....
Ik ben er alvast van onder de indruk, ik heb eindelijk de oplossing gevonden dat als ik naar een stom feest moet gaan en daardoor bv de veldcross live moet missen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Op de iphone heb ik wel nog de app moeten kopen en voor de laptop heb ik de software van hun site kunnen downloaden.
Ik heb ook geen tv op de kamer en mag niet van de ouders; probleem is daarmee nu ook alweer opgelost, wifi aan en via de laptop kijken en ik heb ook fibernet 100 dus naar de data verbruik hoef ik ook al niet te kijken.
Uiteraard is zoiets vooral bedoeld voor mensen die zoals mij veel tv kijken en ook zoiets hebben van; f***, ik ga dit of dat nu moeten missen of ik mensen die op een camping zitten en geen schotelantenne willen hebben, die kunnen gewoon via de laptop dan kijken, uiteraard moeten ze wel maken ze data genoeg hebben.
Het verbruik ligt toch rond de 120MB per uur denk ik.
Mij gaan ze alleen kunnen overtuigen als ik maar evenveel als mijn data moet betalen en ik nog betere ontvangst en kwaliteit maar daar vrees ik een beetje voor.
Ge kunt ze kussen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit is gewoon een hardware media encoder... neemt dus video analoog binnen, en streamed dit dus aan een variable bitrate.honda4life schreef:Die slingbox, wat doet die juist? Die streamt je kanalen verder over internet, naar je gsm dan?
Je kan eigenlijk hetzelfde doen mits een analoge tunerkaart in je PC en bv. Windows Media Encoder.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Op de persconferentie ter gelegenheid van de halfjaarcijfers heeft Mobistar een tipje van de sluier gelicht over zijn tv-aanbod. Dat wordt in september gelanceerd. Veel details kreeg de pers niet te horen, wel wat allemaal mogelijk wordt.
Om de strijd met Telenet en Belgacom ten volle aan te gaan, kondigde Mobistar begin dit jaar aan ‘deze zomer’ met een eigen tv-aanbod te komen. De grote concurrenten van de telecomgroep winnen immers klanten door vier verschillende telecomdiensten (mobiele telefonie, vaste lijn, breedbandinternet en digitale televisie) in een voordelig pakket aan de man te brengen. Mobistar kan dit tot dusver niet, en voelt dit als een gemis.
Vandaag blijkt dat het tv-aanbod van Mobistar er niet meer in juli of augustus, maar heel waarschijnlijk in september komt. ‘De zomer loopt tot 21 september’, klinkt het trots bij Mobistar.
De dochter van France Télécom zal voor zijn televisie-pakket vooral focussen op het feit dat de tv-beelden ‘altijd, overal en op gelijk welk scherm’ te zien zullen zijn. Er komt een heel duidelijke link tussen de settopbox bij het televisietoestel en de smartphone die de consument steeds bij zich heeft. Zo wordt het mogelijk om niet alleen naar televisie te kijken op je smartphone, maar ook om programma’s vanop afstand op te nemen.
Mobistar zal zich ook niet beperken tot tv-beelden. In de presentatie vermeldt de groep onder meer Netlog en Facebook als partners. In combinatie met een Mobistar ADSL-lijn worden extra diensten en interactiviteit mogelijk.
De settopbox zal geleverd worden door Sagem en heeft een harde schijf van 320 GB. Op prijzen of meer details is het wachten tot september. Zo is het nog onduidelijk via welke technologie of welk netwerk Mobistar de beelden tot in de huiskamer zal krijgen.
Bron
Om de strijd met Telenet en Belgacom ten volle aan te gaan, kondigde Mobistar begin dit jaar aan ‘deze zomer’ met een eigen tv-aanbod te komen. De grote concurrenten van de telecomgroep winnen immers klanten door vier verschillende telecomdiensten (mobiele telefonie, vaste lijn, breedbandinternet en digitale televisie) in een voordelig pakket aan de man te brengen. Mobistar kan dit tot dusver niet, en voelt dit als een gemis.
Vandaag blijkt dat het tv-aanbod van Mobistar er niet meer in juli of augustus, maar heel waarschijnlijk in september komt. ‘De zomer loopt tot 21 september’, klinkt het trots bij Mobistar.
De dochter van France Télécom zal voor zijn televisie-pakket vooral focussen op het feit dat de tv-beelden ‘altijd, overal en op gelijk welk scherm’ te zien zullen zijn. Er komt een heel duidelijke link tussen de settopbox bij het televisietoestel en de smartphone die de consument steeds bij zich heeft. Zo wordt het mogelijk om niet alleen naar televisie te kijken op je smartphone, maar ook om programma’s vanop afstand op te nemen.
Mobistar zal zich ook niet beperken tot tv-beelden. In de presentatie vermeldt de groep onder meer Netlog en Facebook als partners. In combinatie met een Mobistar ADSL-lijn worden extra diensten en interactiviteit mogelijk.
De settopbox zal geleverd worden door Sagem en heeft een harde schijf van 320 GB. Op prijzen of meer details is het wachten tot september. Zo is het nog onduidelijk via welke technologie of welk netwerk Mobistar de beelden tot in de huiskamer zal krijgen.
Bron
-
- Elite Poster
Is zo goed niet als de slingbox, ik heb al heel wat zaken gelezen van mensen die dit en de slingbox hebben en zeggen de slingbox gewoon beter is.skynetbbs schreef:andere software voor windows : http://www.orb.com
Ik kan der niet meteen over oordelen dus ik laat dat in het midden maar kan wel zeggen dat ik heel tevreden ben.
Ik lees in dat artikel hierboven je ook nog eens een extra decoder ook moet hebben als je bij mobistar zal nemen; ik heb nu al bijna geen plaats meer laat staan ik nog eens een decoder ga gaan aanschaffen, de slingbox werkt goed genoeg via de HD digicorder, is trouwens maar een heel klein bakje die slingbox.
Laatst gewijzigd door Marlboro 22 jul 2010, 15:14, in totaal 1 gewijzigd.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
als je dan toch een MCE hebt draaien is ORB (gratis) zeker leuk...Marlboro schreef:Is zo goed niet als de slingbox, ik heb al heel wat zaken gelezen van mensen die dit en de slingbox hebben en zeggen de slingbox gewoon beter is.skynetbbs schreef:andere software voor windows : http://www.orb.com
je kunt er ook je powerpoint/spreadsheets & foto collectie mee bekijken ... als je het nog niet op googledocs of picasa hebt staan tenminste
-
- Elite Poster
Ik breek het niet af hoor, ik kan er niet over oordelen, ik heb dat niet maar als ik op youtube de vele reacties lees van mensen merk ik toch wel op degene die beiden al hebben gehad toch voor de slingbox kiezen, ik zu wel nog eens de redenen moeten gaan opzoeken van het waaromskynetbbs schreef:als je dan toch een MCE hebt draaien is ORB (gratis) zeker leuk...Marlboro schreef:Is zo goed niet als de slingbox, ik heb al heel wat zaken gelezen van mensen die dit en de slingbox hebben en zeggen de slingbox gewoon beter is.skynetbbs schreef:andere software voor windows : http://www.orb.com
je kunt er ook je powerpoint/spreadsheets & foto collectie mee bekijken ... als je het nog niet op googledocs of picasa hebt staan tenminste
Ik kan zeggen dat als er hier nog tv verslaafden zijn zoals mij de slingbox een leuk hulpmiddel is
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Het enige wat je kan voorhebben is dat je provider de data effe moeilijk doet of plat ligt, dan heb je een probleem natuurlijk maar daarvoor heb ik al de oplossing ook voor en ik heb zowel proximus als mobile vikings nu, ik houd mv als reserve, ligt proximus ooit eens plat steek ik snel m'n MV kaartje in en kan ik verder kijken
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
Voor mij is dit toestel wonderbaarlijk, ik ben zoals 99% van de mensen op deze aardkloot niet zo op de hoogte van al deze zaken, ik zoek dit in feite al jaren, dankzij het internet hier en op sites te zitten en youtube en noem maar op ben ik achter die slingbox gekomen, een vlaming die die box heeft heeft me kunnen overtuigen om een slingbox aan te schaffen en ik moet zeggen dat ik er tevreden van ben, ja, we weten allemaal dat het nog beter kan zoals in HD kijken en noem maar op maar hetgeen je nu al hebt is gewoon al voldoende zenne, de beeldkwaliteit is goed genoeg te noemen, het toestel zoekt zelf het goede stabiele beeld of hoe je het ook wil noemen en ik heb gister nog in de cinema via 3 blokjes via 3G gekeken naar ter land ter zee en in de lucht en dat was allemaal toppie.r2504 schreef:Dit is gewoon een hardware media encoder... neemt dus video analoog binnen, en streamed dit dus aan een variable bitrate.honda4life schreef:Die slingbox, wat doet die juist? Die streamt je kanalen verder over internet, naar je gsm dan?
Je kan eigenlijk hetzelfde doen mits een analoge tunerkaart in je PC en bv. Windows Media Encoder.
Dit is niet zomaar een apparaat voor mij maar een superapparaat
Als je in HD zal kunnen kijken dan vrees ik ervoor dit echt zoveel data zal zuipen dit onbetaalbaar is hier in belgie; 35 euro voor 2GB bij proximus. Voordeel is je een beter netwerk heb en meer 3G.
Ik denk wel dit via pc gaat maar moet die pc dan altijd blijven aanstaan?
ps; het verbruik ligt nu al boven de 100MB per uur als je via edge/3G kijkt.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
ja ... en liefst geen "atom" want het ding kan letterlijk alles (incl ondertiteling) transcoderen en encoderen naar formaten voor je xbox, ps3, wii, gsm...Marlboro schreef:Ik denk wel dit via pc gaat maar moet die pc dan altijd blijven aanstaan?
het gaat hier over mensen die thuis heel hun dvd collectie op een (multi)terabyte schijf ofzo hebben staan en eventueel ook 't een en t'ander opnemen via een tv tunerkaart volgens een na te volgen schedule...
btw je hebt geen 1080p of zelfs 720p op je gsm... de "slingbox hd" is dan ook eerder als je met je laptop ergens op een hotelkamertje zit met een goede internet verbinding .... en dan hopen dat je thuis een straffe "upload" snelheid natuurlijk;
er zit geloof ik een IRaansluiting op die slingbox zodat je eventueel wel je digicorder vanop afstand kunt activeren... mocht de pauze van die film in de cinema niet samenvallen met de serie die je net wilt bekijken
-
- Elite Poster
De HD digicorder heeft geen HDMI aansluiting daarom heb ik de slingbox solo gekocht en niet de slingbox pro, voordeel met de slingbox pro is ook wel nog je 4 terzelfdertijd kan gebruiken; heb je 4 laptops kan je alle 4 op bekijken maar dat vind ik of heb ik tot nu toe ook helemaal niet nodig en dat zou nogal zuipen ook dus ik behoud het liever alleen voor m'n eigenskynetbbs schreef:ja ... en liefst geen "atom" want het ding kan letterlijk alles (incl ondertiteling) transcoderen en encoderen naar formaten voor je xbox, ps3, wii, gsm...Marlboro schreef:Ik denk wel dit via pc gaat maar moet die pc dan altijd blijven aanstaan?
het gaat hier over mensen die thuis heel hun dvd collectie op een (multi)terabyte schijf ofzo hebben staan en eventueel ook 't een en t'ander opnemen via een tv tunerkaart volgens een na te volgen schedule...
btw je hebt geen 1080p of zelfs 720p op je gsm... de "slingbox hd" is dan ook eerder als je met je laptop ergens op een hotelkamertje zit met een goede internet verbinding .... en dan hopen dat je thuis een straffe "upload" snelheid natuurlijk;
er zit geloof ik een IRaansluiting op die slingbox zodat je eventueel wel je digicorder vanop afstand kunt activeren... mocht de pauze van die film in de cinema niet samenvallen met de serie die je net wilt bekijken
En zoals ik al heb aangehaald; als je nu al per uur meer dan 100MB kwijt bent, wat gaat dat zijn in HD dan? Das tot nu toe onbetaalbaar voor in belgie.
Op de iphone 4 kan ik wel in 720p filmen, heel goeie en mooie kwaliteit en de resolutie ervan is toch ook al redelijk hoog te noemen.
Ik heb thuis fibernet 100.
Ik kan ook eender waar via de iphone of laptop naar mijn zenders kijken of ik nu in spanje of china ben, het maakt niet uit, alleen de data is onbetaalbaar tenzij je in dat hotel voor wifi kan betalen, mss het zo wel gaat en goedkoop uitkomt???
Ik kan idd mijn opgenomen programma's die op de HD digicorder staan bekijken waar en wanneer ik wil en mijn programma's opnemen en de films huren als je dat wil doen, ik kan er alles meedoen wat ik thuis ook kan met de HD digicorder.
Maar je zegt dat je je pc moet laten aanstaan als je dat via je pc wil doen, njah, daar ben ik niet echt voor te vinden.
Ge kunt ze kussen
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De box van Mobistar zou ADSL+DVB-T+DVB-S ingebouwd gekregen hebben. Misschien ook via DVB-T, via Telenet?
-
- Elite Poster
Daar is toch al sprake van geweest telenet die ook zou doen via dvb-t en noem maar op tegen een maandelijks betaling uiteraard, zal niet gratis zijn zoals nu mee canvas én éénLord Utopia schreef:De box van Mobistar zou ADSL+DVB-T+DVB-S ingebouwd gekregen hebben. Misschien ook via DVB-T, via Telenet?
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
de resolutie van een iphone 4 is 960x640px en geen 1280×720 dus die is zelfs geen HDreadyMarlboro schreef:Op de iphone 4 kan ik wel in 720p filmen, heel goeie en mooie kwaliteit en de resolutie ervan is toch ook al redelijk hoog te noemen.
maar voldoende om uw standaard tv resolutie te tonen van 720×576 met balkjes rond
normaliter zal zo'n toestel zien met wat je connecteert en de resolutie / bandbreedte naargelang aanpassen...
dus het dataverkeer naar je iphone zal "minder" zijn dan naar je laptop eventueel
je moet ook 2x rekenen... het telenet kant van de upload
en je gsm abbo inzake de download
eventueel beiden via telenet?
-
- Elite Poster
Jaja, daarmee dat ik erbij zette van die schermresolutie deze al goed is maar idd zoals je zegt geen hd ready of full hd is.skynetbbs schreef:de resolutie van een iphone 4 is 960x640px en geen 1280×720 dus die is zelfs geen HDreadyMarlboro schreef:Op de iphone 4 kan ik wel in 720p filmen, heel goeie en mooie kwaliteit en de resolutie ervan is toch ook al redelijk hoog te noemen.
maar voldoende om uw standaard tv resolutie te tonen van 720×576 met balkjes rond
normaliter zal zo'n toestel zien met wat je connecteert en de resolutie / bandbreedte naargelang aanpassen...
dus het dataverkeer naar je iphone zal "minder" zijn dan naar je laptop eventueel
je moet ook 2x rekenen... het telenet kant van de upload
en je gsm abbo inzake de download
eventueel beiden via telenet?
Dat van 2x rekenen ben ik effe niet in mee?
Je verbruikt sowieso van je data van telenet thuis en van je data via je iphone en laptop bij zoals mij van proximus.
Eventueel beiden via telenet?
Ge kunt ze kussen