Analoge kabel opzeggen => betalen voor te laten afkoppelen ?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Gisteren waren mijn ouders naar een BBQ van wat vrienden/kennissen, die mensen zeiden dat ze de analoge kabel hadden laten afsluiten en toen dat gebeurd was moesten ze €66 betalen. Dit is het eerste wat ik daar van hoor en vroeg me af of dit ook wel zo is ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Normaal krijg je geld terug (a rato) van je kabelabonnement (tenzij je ondertussen al maandelijkse betalingen doet).
- AnD
- Elite Poster
Mijn vader heeft zijn kabelabonnement ook opgezegd (30 juni 2010), maar ze kunnen nog altijd kijken via de kabel en tot nu toe hebben ze ook nog geen factuur ontvangen om te betalen.r2504 schreef:Normaal krijg je geld terug (a rato) van je kabelabonnement (tenzij je ondertussen al maandelijkse betalingen doet).
Wat bedoel je met die "tenzij je ondertussen al maandelijkse betalingen doet", als je iets opzegt dan moet je toch niet meer betalen?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
daar zijn geen kosten aan verbonden, er is wel een opzegperiode van één maand.
telenet doet zelfs de moeite niet om die filter te komen plaatsen (techniekers zijn te duur), ik kijk al maanden gratis tv na opzeg
telenet doet zelfs de moeite niet om die filter te komen plaatsen (techniekers zijn te duur), ik kijk al maanden gratis tv na opzeg
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Mijn analoge kabel is al 2 maanden opgezegt en nog altijd heb ik beeld op analoog. Ook heb ik nog geen factuur gehad. Er zijn mensen die na een jaar opzeggen nog altijd beeld hebben. Kost hen teveel om express naar jou alleen te komen om een filter op de kabel te zetten.
Greetz
Greetz
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
"Laten afsluiten" klinkt als een opdracht om de kabel fysiek af te sluiten. Dat moet je niet doen. Gewoon (schriftelijk) je abonnement opzeggen, dat is alles. Of Telenet de kabel wel degelijk afsluit of niet is hun probleem.AnD schreef:Gisteren waren mijn ouders naar een BBQ van wat vrienden/kennissen, die mensen zeiden dat ze de analoge kabel hadden laten afsluiten en toen dat gebeurd was moesten ze €66 betalen. Dit is het eerste wat ik daar van hoor en vroeg me af of dit ook wel zo is ?
Opzeggen kost niets (tenzij tijdens de contractuele periode), en je krijgt het teveel betaalde abonnementsgeld terug.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- AnD
- Elite Poster
Het is ook een maand op voorhand opgezegd dus schriftelijk opgezegd.philippe.deleye schreef:"Laten afsluiten" klinkt als een opdracht om de kabel fysiek af te sluiten. Dat moet je niet doen. Gewoon (schriftelijk) je abonnement opzeggen, dat is alles. Of Telenet de kabel wel degelijk afsluit of niet is hun probleem.AnD schreef:Gisteren waren mijn ouders naar een BBQ van wat vrienden/kennissen, die mensen zeiden dat ze de analoge kabel hadden laten afsluiten en toen dat gebeurd was moesten ze €66 betalen. Dit is het eerste wat ik daar van hoor en vroeg me af of dit ook wel zo is ?
Opzeggen kost niets (tenzij tijdens de contractuele periode), en je krijgt het teveel betaalde abonnementsgeld terug.
Philippe.

Dan ben ik ook eens benieuwd hoe lang ze nog via de kabel kunnen kijken.
-
- Deel van't meubilair
Vroeger betaalde je jaarlijks (op voorhand) zo'n 150 euro voor de kabel, nu (althans bij mensen die ook andere diensten hebben bij TN) iedere maand zo'n 13 euro. Indien je dus zou opzeggen nadat je jaar bv. 4 maanden bezig is, dan heb je nog een tegoed van zo'n 8 x 13 euro (tenzij je dus maandelijks betaalde, want dan had je ook effectief 4 x 13 euro gestort).AnD schreef:Wat bedoel je met die "tenzij je ondertussen al maandelijkse betalingen doet", als je iets opzegt dan moet je toch niet meer betalen?
Klinkt inderdaad alsof men een technieker ter plaatse heeft laten komen... en dan betaal je.philippe.deleye schreef:"Laten afsluiten" klinkt als een opdracht om de kabel fysiek af te sluiten
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dus "laten afsluiten" betekent dus het installeren van een verzegelde filter ofzo.
Hoe lang duurt dat dan gemiddeld?
Leuk dat je dan nog zo lang kan zwartkijken
Hoe lang duurt dat dan gemiddeld?
Leuk dat je dan nog zo lang kan zwartkijken

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
Als je geen andere diensten hebt van TN plaatst men er gewoon een isolator tussen, in het andere geval een filter voor je TV alléén.honda4life schreef:Dus "laten afsluiten" betekent dus het installeren van een verzegelde filter ofzo.
Tot er per ongeluk eens een technieker in je straat moet zijn voor iets anders. Dit kan dus de volgende dag zijn, maar evenzeer een jaar of meer later.honda4life schreef:Hoe lang duurt dat dan gemiddeld? Leuk dat je dan nog zo lang kan zwartkijken
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik kijk nu toch al 3 maanden gratis... vorige week was er technieker in de straat voor aansluiten nieuw buren, maar aan mijn tv is hij niet gekomen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Deel van't meubilair
Misschien dat ze niet constant een lijstje bij hebben... maar vroeg of laat zal het wel worden afgesloten.
Ik denk dat ze soms ook wel eens zo'n afsluit actie doen als er genoeg in een bepaalde regio zijn.
Ik denk dat ze soms ook wel eens zo'n afsluit actie doen als er genoeg in een bepaalde regio zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Infrax(& WVEM)(van PBE/Integan ben ik niet zeker) vroegen een afsluitingskost. Dit komt overeen met de verplaatsingskost van een technicus (wat idd ~66euro was).
Telenet vraagt geen afsluitingskosten dus dit is sinds de overname geen issue meer lijkt me.
Dit klopte dus wel vroeger afhankelijk van de kabelmaatschappij in je regio.
Telenet vraagt geen afsluitingskosten dus dit is sinds de overname geen issue meer lijkt me.
Dit klopte dus wel vroeger afhankelijk van de kabelmaatschappij in je regio.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Toen ik nog op een appartement woonde te Lebbeke heb ik op een bepaald ogenblik ook mijn Telenet aansluiting (analoog) opgezegd omdat ik was overgestapt naar satelliet ontvangst. Drie jaar na datum kun je daar nog steeds via de analoge kabel kijken, gratis.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
3-4 jaar na datumTuneboy2005 schreef:Mijn analoge kabel is al 2 maanden opgezegt en nog altijd heb ik beeld op analoog. Ook heb ik nog geen factuur gehad. Er zijn mensen die na een jaar opzeggen nog altijd beeld hebben. Kost hen teveel om express naar jou alleen te komen om een filter op de kabel te zetten.
Greetz

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
AnD schreef:Gisteren waren mijn ouders naar een BBQ van wat vrienden/kennissen, die mensen zeiden dat ze de analoge kabel hadden laten afsluiten en toen dat gebeurd was moesten ze €66 betalen. Dit is het eerste wat ik daar van hoor en vroeg me af of dit ook wel zo is ?
Dit tarief heeft infrax altijd aangerekend om bij opzegging technieker langs te sturen en filter te vervangen .
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Toen hier de kabel werd afgesloten zei de technieker dat ze gewoon met prior en niet prior orders zitten. De niet priors komen pas op hun opdrachtlijst als de priors gedaan zijn.r2504 schreef:Misschien dat ze niet constant een lijstje bij hebben... maar vroeg of laat zal het wel worden afgesloten.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Hier analoge kabel opgezegd zo'n 2.5 jaar geleden wegens overstap naar satelliet.
Toch zijn ze een jaar later de kabel echt komen afsluiten.
Een half jaar later heb ik telenet internet genomen omdat adsl2/vdsl2 hier niet beschikbaar is. Er is toen een technieker op de paal geweest voor een heraansluiting (voor internet dan).
Echter als ik eens testte voor analoge tv, is alles geblokkeerd door een filter tot zo'n 400 Mhz en er dus enkele zenders (discovery,zdf,france2) te ontvangen zijn en ook 1 transponder met digitale zenders waaronder een paar gratisse zoals france3 en actuatv maar da's ook alles. Leuk was geweest als ik de digitale VRT(HD) en + zenders ook op kabel zou kunnen ontvangen maar dit is geen 13 euro per maand waard.. Alles van de VRT (behalve HD) is ook via DVB-T te ontvangen. De VRT+ kanalen ontbreken nog op satelliet.
Toch zijn ze een jaar later de kabel echt komen afsluiten.
Een half jaar later heb ik telenet internet genomen omdat adsl2/vdsl2 hier niet beschikbaar is. Er is toen een technieker op de paal geweest voor een heraansluiting (voor internet dan).
Echter als ik eens testte voor analoge tv, is alles geblokkeerd door een filter tot zo'n 400 Mhz en er dus enkele zenders (discovery,zdf,france2) te ontvangen zijn en ook 1 transponder met digitale zenders waaronder een paar gratisse zoals france3 en actuatv maar da's ook alles. Leuk was geweest als ik de digitale VRT(HD) en + zenders ook op kabel zou kunnen ontvangen maar dit is geen 13 euro per maand waard.. Alles van de VRT (behalve HD) is ook via DVB-T te ontvangen. De VRT+ kanalen ontbreken nog op satelliet.