Is een fibernet 100 abo nog altijd aantrekkelijk ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het voorbeeld dat ik aangaf geld uiteraard voor mij persoonlijk. Ik heb nu eenmaal zo een atomlaptopje. Zeer zuinig in gebruik en pak het ver dagelijks mee naar overal. Uiteraard als deze persoon dat niet heeft, is dat geen oplossing.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vermoed dat je toch enige veiligheid wil dat niet iedereen die foto's kan downloaden.
Maar niet iedereen heeft kennis van FTP enzo...
Een van de eerste dingen die in me opkomt is Adrive eens te proberen :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

honda4life schreef:Ik vermoed dat je toch enige veiligheid wil dat niet iedereen die foto's kan downloaden.
Maar niet iedereen heeft kennis van FTP enzo...
Een van de eerste dingen die in me opkomt is Adrive eens te proberen :-D
De foto's mag iedereen downloaden...Zijn RAR files met op elke foto mijn logo als watermark. Altijd handig om volledige foto's te tonen aan mensen ipv een foto met 7.5cm als langste kant. De mensen waar ik de foto's voor maak hebben een beveiligde map waar ze kunnen inloggen, en waar ze enkel hun foto's kunnen downloaden. Dus ja, de rar gaat 2x het net op : één keer met watermark, één keer zonder watermark. Ofwel zet ik alles op de laptop en rij ik naar Oostkamp (passeer daar toch regelmatig) ofwel is het een nachtje uploaden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

silencer schreef:Voor 100€/maand (de prijs van 2-3 abonnementen) verwacht je toch echt wel dat je meerdere TB's kunt downloaden zonder probleem.
Inderdaad, voor 105 € heb je een Belgacom Pro Compact met SLA voor de professionele markt (afzondelijke helpdesk met 24/24 7/7 support) én uiteraard compleet onbeperkt dataverkeer.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

quistnix schreef:
silencer schreef:Voor 100€/maand (de prijs van 2-3 abonnementen) verwacht je toch echt wel dat je meerdere TB's kunt downloaden zonder probleem.
Inderdaad, voor 105 € heb je een Belgacom Pro Compact met SLA voor de professionele markt (afzondelijke helpdesk met 24/24 7/7 support) én uiteraard compleet onbeperkt dataverkeer.
Dat is toch pakken trager: 20 mbps down, 1,4 mbps up... Beetje bij de haren getrokken om dat dan als volwaardig alternatief voor te stellen.
De throughput van eurodocsis 3.0 kan DSL voorlopig gewoon niet volgen. En afzonderlijke helpdesk lijkt me enkel nuttig als je echt met heel time critical of complexe toestanden bezig bent hoor.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

giallorossi90 schreef:
quistnix schreef:
silencer schreef:Voor 100€/maand (de prijs van 2-3 abonnementen) verwacht je toch echt wel dat je meerdere TB's kunt downloaden zonder probleem.
Inderdaad, voor 105 € heb je een Belgacom Pro Compact met SLA voor de professionele markt (afzondelijke helpdesk met 24/24 7/7 support) én uiteraard compleet onbeperkt dataverkeer.
Dat is toch pakken trager: 20 mbps down, 1,4 mbps up... Beetje bij de haren getrokken om dat dan als volwaardig alternatief voor te stellen.
De throughput van eurodocsis 3.0 kan DSL voorlopig gewoon niet volgen. En afzonderlijke helpdesk lijkt me enkel nuttig als je echt met heel time critical of complexe toestanden bezig bent hoor.
de gemiddelde snelhied zal toch groter zijn dan fibernet, immers bij fibernet kom je na pakweg enkele honderden GB op mediumband / smallband
en als je geen honderden GB wil verbruiken per maand, waarom heb je dan die monstersnelheid nog nodig ???

Ik heb cityconnect, 24 mbit down, 3 mbit up, 23 euro per maand all in, en volledig unlimited (geen FUP) 8)
Voorlopig nog geen enkele situatie tegengekomen waar ik dacht, verdorie dat gaat hier veel te traag, ik wil fibernet snelheid :angel:
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

duizend schreef: Ik heb cityconnect, 24 mbit down, 3 mbit up, 23 euro per maand all in, en volledig unlimited (geen FUP) 8)
Voorlopig nog geen enkele situatie tegengekomen waar ik dacht, verdorie dat gaat hier veel te traag, ik wil fibernet snelheid :angel:
Ah, jij doet duidelijk nog niet aan 3D holografisch videoconferencend gamen.... :wink:
24 mbps klinkt inderdaad very nice en er is geen app' die daar niet goed mee zal werken. Maar 100 mbit heeft wel zijn charme natuurlijk.
Er is ook niemand die per sé een auto met 300 pk nodig heeft. Wil nog niet zeggen dat het niet lekker rijdt 8)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

giallorossi90 schreef:
duizend schreef: Ik heb cityconnect, 24 mbit down, 3 mbit up, 23 euro per maand all in, en volledig unlimited (geen FUP) 8)
Voorlopig nog geen enkele situatie tegengekomen waar ik dacht, verdorie dat gaat hier veel te traag, ik wil fibernet snelheid :angel:
Ah, jij doet duidelijk nog niet aan 3D holografisch videoconferencend gamen.... :wink:
24 mbps klinkt inderdaad very nice en er is geen app' die daar niet goed mee zal werken. Maar 100 mbit heeft wel zijn charme natuurlijk.
Er is ook niemand die per sé een auto met 300 pk nodig heeft. Wil nog niet zeggen dat het niet lekker rijdt 8)
En dan komen we weer bij "Wat is het nut van zo'n dure zware auto als je nergens plankgas mag gaan?".
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

giallorossi90 schreef:
quistnix schreef:
silencer schreef:Voor 100€/maand (de prijs van 2-3 abonnementen) verwacht je toch echt wel dat je meerdere TB's kunt downloaden zonder probleem.
Inderdaad, voor 105 € heb je een Belgacom Pro Compact met SLA voor de professionele markt (afzondelijke helpdesk met 24/24 7/7 support) én uiteraard compleet onbeperkt dataverkeer.
Dat is toch pakken trager: 20 mbps down, 1,4 mbps up... Beetje bij de haren getrokken om dat dan als volwaardig alternatief voor te stellen.
De throughput van eurodocsis 3.0 kan DSL voorlopig gewoon niet volgen. En afzonderlijke helpdesk lijkt me enkel nuttig als je echt met heel time critical of complexe toestanden bezig bent hoor.
Ja, maar er zitten wel nieuwe abonnementen aan te komen van 30 Mbps down en 5 Mbps up. Dan is het toch wel degelijk een alternatief, vind je niet ? En geen gezever over FUP of andere toestanden bij Telenet zoals "vrij downloaden". :twisted:
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

jaja heel leuk, de vraag is enkel wanneer komt het er
dit jaar
volgend jaar over 2 3 4 5 jaar
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

giallorossi90 schreef:


De throughput van eurodocsis 3.0 kan DSL voorlopig gewoon niet volgen.
En de nodes van telenet kunnen eurodocsis 3.0 ook niet aan. :lol:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

wimpiedejonghe schreef:jaja heel leuk, de vraag is enkel wanneer komt het er
dit jaar
volgend jaar over 2 3 4 5 jaar
Jij bent blijkbaar écht de plezanste thuis. Had je een beetje opzoekwerk gedaan op dit forum dan had je geweten dat dit een kwestie van maanden is :twisted:
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

quistnix schreef: Ja, maar er zitten wel nieuwe abonnementen aan te komen van 30 Mbps down en 5 Mbps up. Dan is het toch wel degelijk een alternatief, vind je niet ? En geen gezever over FUP of andere toestanden bij Telenet zoals "vrij downloaden". :twisted:
Ik lees toch overal dat dat nieuwe profiel voor TV dient, niet voor internet. :nono:
Of je bedoelt alleen de abo's voor bedrijven...
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

99 euro voor je internet is schandalig duur.
Toch betaal ik het nu al sinds mei elke maand braafjes.
De reden? 100 mbit is erg snel.
Waar ik het vroeger zalig vond om thuis te komen, eten te maken en dan met mijn 10 mbit en later 20 mbit op een paar minuten een xvid film van 700 MB te downloaden. Wel nu doe ik het zelfde met Fibernet 100 maar dan met een 1080p HD film van 12 GB.
Tijd om te downloaden ? Een kleine 20 minuten met een gemiddelde snelheid van 11,72 MB/s (93,76 Mbit/s)
Of de laatste aflevering van een tv show. 3 GB groot. Tijd om te downloaden. Ongeveer 5 minuten.
Kan ik mijn plan ook trekken met een veel goedkopere adsl verbinding van 20 mbit ? Waarschijnlijk wel maar ik heb nu eenmaal graag het snelste van het snelste.
Het is veel geld wat je betaalt .... elke jaar een volledige maandloon voor het internet.
Maar ik kan het betalen en de snelheid is het me wel waard.
En dan over de download limiet ? Ik moet zeggen ... ik ben ze eigenlijk nog niet tegen gekomen.
Na 400 GB 's nachts en 200 GB overdag kreeg ik een waarschuwingmail en een kleine 45 minuten later was de extra 30 GB er ook door heen.
Toen heb ik 2 uur op smallband gestaan en daarna had ik mijn volledige snelheid weer. Small band was een halve megabit en dat viel nog mee, downloaden ging niet goed maar gewoon surfen wel en youtube video kijken ook. Nu heb ik sinds gisteren 23 uur weer volledige snelheid.
En dit is het resultaat.
Afbeelding

Bijna 100 GB gedownload op het nieuwe small band.
Ik zit nu dus op 400 GB 's nachts en 200 GB overdag en 100 GB overdag op lagere prioriteit.

Awel ... ik vind dat mee vallen. Als dit betekend dat ik op een paar tijdstippen per dag na (en ik vermoed dat het van 17 tot 23 gelimiteerd is) de volledige snelheid haal .... en dat alleen maar op het einde van mijn periode .... dat is nog te doen.
Op die manier kan ik elke nacht blijven downloaden. Nu heb ik deze periode alleen maar zoveel gedownload om het eens goed te testen en te zien waar de limiet ligt. Normaal kom ik met 500 GB 's nachts downloaden wel toe op een maand.
Ik kan toch sneller downloaden dan dat ik alles kan zien ... dus meer als 500 GB heeft eigenlijk niet zo veel zin want ik heb geen tijd om dat op een maand allemaal te zien. En dan nog af en toe een steam game ....
En dan nog het uploaden. Ik heb het nog niet gedaan maar ik wil een backup van 320 GB uploaden. Wat voor problemen ik dan met Telenet krijg ... we zullen zien. En die backup van 320 GB wil ik elke paar maanden opnieuw uploaden want het is een image van 4 SSD's in RAID 0 van mijn DAW. En ik wil die installatie nooit meer kwijt. Dus ik heb ze op een paar externe HD's staan maar ik wil ze ook online.

Conclusie: Fibernet is duur ... maar als je het snelste van het snelste wil dan heb je geen keus. Na ongeveer 500 GB kom je op lagere prioriteit maar dan kun je behalve tussen 17 en 23 gewoon blijven door downloaden. Upload ? Nog niet getest. Het is eigenlijk belachelijk dat het niet full duplex is maar 5 mbit is toch al een redelijk aangename upload snelheid voor de wav bestanden die ik regelmatig online smijt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

@ Kainiac : dank voor je positieve reaktie.
Laatst gewijzigd door mailracer 08 aug 2010, 19:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@Kainiac
Ik ben voor zowat dezelfde redenen overgestapt van Dommel adsl naar Turbonet (geen xl, moest dat iets uitmaken)
45€ per maand + 20 € voor de Belgacomlijn = was zelfs nog iets duurder dan wat ik nu betaal, nu is de prijs niet de grootste reden van de overschakeling.
Bij dommel zat ik toch wel aan een gemiddelde van 300 a 400 gig per maand wat er op neerkomt dat je bijna 24/24 aan het downloaden bent.
Het grootste voordeel aan die 30 Mbps is dat je die ook effectief haalt (vroeger was mijn download gemiddeld 300k/sec, nu bij telenet zit ik aan 3000k/sec)
Probleem was dat ik niet degelijk kon voip'en wanneer m'n donwload openstond en om die nu te cappen op 250k vond ik ook wat zonde.
De tijd zal dus voor mij wel uitwijzen of ik moet overschakelen van turbonet naar fibernet of niet.

Dus ja, als ze mij veel te vroeg in de maand op smallband gaan zetten is fibernet aantrekkelijk, maar als die smallband zo traag wordt dat je niet meer degelijk kan bellen, stap ik terug over naar Dommel.

De snelheid in het downloaden is trouwens het enige dat sneller is, youtube filmpjes bekijken of de pagina opbouw in je browser voelt trouwens even snel aan als vroeger met m'n veel tragere provider.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

iceke schreef:@Kainiac
Ik ben voor zowat dezelfde redenen overgestapt van Dommel adsl naar Turbonet (geen xl, moest dat iets uitmaken)
45€ per maand + 20 € voor de Belgacomlijn = was zelfs nog iets duurder dan wat ik nu betaal, nu is de prijs niet de grootste reden van de overschakeling.
Bij dommel zat ik toch wel aan een gemiddelde van 300 a 400 gig per maand wat er op neerkomt dat je bijna 24/24 aan het downloaden bent.
Het grootste voordeel aan die 30 Mbps is dat je die ook effectief haalt (vroeger was mijn download gemiddeld 300k/sec, nu bij telenet zit ik aan 3000k/sec)
Probleem was dat ik niet degelijk kon voip'en wanneer m'n donwload openstond en om die nu te cappen op 250k vond ik ook wat zonde.
De tijd zal dus voor mij wel uitwijzen of ik moet overschakelen van turbonet naar fibernet of niet.

Dus ja, als ze mij veel te vroeg in de maand op smallband gaan zetten is fibernet aantrekkelijk, maar als die smallband zo traag wordt dat je niet meer degelijk kan bellen, stap ik terug over naar Dommel.

De snelheid in het downloaden is trouwens het enige dat sneller is, youtube filmpjes bekijken of de pagina opbouw in je browser voelt trouwens even snel aan als vroeger met m'n veel tragere provider.
Router ertussen en je kan toch QoS instellen voor Upload, Download is inderdaad wel moeilijker te beheersen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Je hebt gewoon een download manager nodig met een zekere vorm van Qos. Jdownloader kun je op automatisch instellen, dan houdt hij altijd bandbreedte vrij voor andere programma's. Ik kan vlot surfen en video's kijken en bellen met voipbuster als ik aan het downloaden ben.
Alleen online gamen gaat lastig. Dan moet ik mijn downloads limiteren op maximaal 10 mb/s en dan heb ik geen probleem.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Om 1 of andere reden werkte dit niet goed (de Qos van m'n asus router) als ik niets aan het doen was verloor ik 100k/sec in m'n downloads, was ik aan het bellen dan sprong m'n download naar 10k/sec en ging niet automatisch terug omhoog wanneer ik gedaan had met bellen.
Wanneer ik m'n download nu beperk op 2500k/sec werkt alles perfect. Het probleem zit hem vooral in de dsl techniek denk ik,

Ik ben een usenet gebruiker, dus jdownloader zou mijn probleem niet opgelost hebben.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Alt.Binz kan je perfect je snelheid instellen :p
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

honda4life schreef:Alt.Binz kan je perfect je snelheid instellen :p
maar gelijk welke je gebruikt voor http of news je geeft een gem op maar soms zit deze dan aan 1mbs en soms 5 dusja daar ben je ook niet veel mee he.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

q-tec schreef:
honda4life schreef:Alt.Binz kan je perfect je snelheid instellen :p
maar gelijk welke je gebruikt voor http of news je geeft een gem op maar soms zit deze dan aan 1mbs en soms 5 dusja daar ben je ook niet veel mee he.
Dat heb ik toch nog niet ondervonden.
Al is het een gemiddelde, waarschijnlijk zijn de "bursts" een probleem voor voip. Downloaden en gamen is hier ook uitgesloten.
Maar laten we maar niet offtopic gaan, je mag er altijd verder op ingaan via PM :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

honda4life schreef:Alt.Binz kan je perfect je snelheid instellen :p
sabnzbd 0.5.3 kan dat ook, gratis programma.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

silencer schreef:
honda4life schreef:Alt.Binz kan je perfect je snelheid instellen :p
sabnzbd 0.5.3 kan dat ook, gratis programma.
en om dit geheel weer terug helemaal on-topic te krijgen...
Als je je download moet afknijpen op 2mbps om deftig te kunnen voipen met een adsl abonnement, kan je max. 22 gig per dag/670gig per maand binnentrekken.
Met een Turbolijn trek je makkelijk het 10-voudige binnen, alleen zet telenet je na dag 1 al direct op smallband en kan je het dus vergeten om te voipen.
Blijkbaar krijg je met een fibernetlijn meer volume, dus als je je downloads wat verdeeld over de maand zou het kunnen lukken om niet op smallband te vallen.
Een ander alternatief is een vdsl abonnement van Dommel, maar dan zit je aan 240€ opstart en 64€ per maand(met raw copper)


In mijn geval is een speed upgrade enkel interessant omdat ik dan m'n serie's in x264 kan binnentrekken ipv xvid, maar dan gaat m'n download volume natuurlijk ook factor 3 omhoog. Time will tell of ik me die 240€ besparing op die opstart zal beklagen of niet.

Trouwens, is er hier iemand met een goeie usenetserver & een fibernet100 abbo ? wat is je downloadsnelheid ? Met astraweb is m'n turbolijn nog altijd de bottleneck.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:
silencer schreef:
en om dit geheel weer terug helemaal on-topic te krijgen...
Als je je download moet afknijpen op 2mbps om deftig te kunnen voipen met een adsl abonnement, kan je max. 22 gig per dag/670gig per maand binnentrekken.
Met een Turbolijn trek je makkelijk het 10-voudige binnen, alleen zet telenet je na dag 1 al direct op smallband en kan je het dus vergeten om te voipen.
Blijkbaar krijg je met een fibernetlijn meer volume, dus als je je downloads wat verdeeld over de maand zou het kunnen lukken om niet op smallband te vallen.
Een ander alternatief is een vdsl abonnement van Dommel, maar dan zit je aan 240€ opstart en 64€ per maand(met raw copper)
Waarom afknijpen ???
Koop u ne fatsoenlijke router en laat het voip verkeer op het moment dat het er is voorrang krijgen.
Of voipte gij ne gansen dag ???

Opstart kosten bij dommel zijn nu 100 euro als ge al ne VDSL2 router hebt.
Ook newsservertoegang zit in de prijs van 64€, voor een snelheid van 20 mbit of meer betaal je toch al rap 10 euro per maand aan een newsserver
En eerste zes maanden is er korting op het dommel abbo
Als je dergelijke volumes wil verzetten op usenet zou ik niet twijfelen ...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

t'is toch ongeloofelijk hoe de fibernetters hun veel te dure abbo steeds proberen goed te praten

"Ik kom thuis en kan een 3GB TV show downloaden op 10 minuten"
"Ik heb de smallband nog niet tegengekomen en heb al honderden gb gedownload"
"Ja gisteren stond ik efkes op smalband, maar dat was nog 0,5 mbit en da viel eigenlijk nog mee"

Dat valt zeker mee als je betaalt voor 100mbit, da's gewoon ne factor 50 trager :roll:

"Ja nu sta ik op smalband tussen de drukke periodes, maar vanaf 23.00 heb ik terug volle snelheid"

Dan kunt ge dus gene tvshow van xGB meer downloaden op 10 minuten hé als ge thuiskomt
en dat was nu net de reden voor dat fibernet abbo :oops:

"Ja ik download toch sneller dan dat ik alles kan kijken/beluisteren/... want nu download ik 's nachts en dan is het volle snelheid"

Met een 4mbit lijn kunde zelfs niet volgen mee kijken als je nen hele dag downloadt, ah ja nen ganse dag want ge hebt steeds uw snelheid
24 uur aan 4 mbit rekent eens uit ...
En als dat echt niet genoeg is maakt dan dezelfde oefening met een 20mbit lijntje
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

duizend schreef:"Ja gisteren stond ik efkes op smalband, maar dat was nog 0,5 mbit en da viel eigenlijk nog mee"

Dat valt zeker mee als je betaalt voor 100mbit, da's gewoon ne factor 50 trager :roll:
Wiskunde was nooit je sterkste vak zeker... volgens mij is dat factor 200. Maar verder is het de nagel op de kop... Fibernet is snel, maar eigenlijk ben je er niets mee omdat het totaal onbetrouwbaar is wanneer je iets mag downloaden. Aangezien je dan toch 's nachts moet downloaden neem je inderderdaad beter een goedkoper (trager al is dat relatief) abonnement dat een echte FUP (BGC) heeft, of zelfs unlimited (kleinere providers).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
Waarom afknijpen ???
Koop u ne fatsoenlijke router en laat het voip verkeer op het moment dat het er is voorrang krijgen.
Of voipte gij ne gansen dag ???

Opstart kosten bij dommel zijn nu 100 euro als ge al ne VDSL2 router hebt.
Ook newsservertoegang zit in de prijs van 64€, voor een snelheid van 20 mbit of meer betaal je toch al rap 10 euro per maand aan een newsserver
En eerste zes maanden is er korting op het dommel abbo
Als je dergelijke volumes wil verzetten op usenet zou ik niet twijfelen ...
Ik heb 3 routers geprobeerd 2X asus zowel met de nieuwe als met de oude software en 1 linksys; Op beide routers werkte die Qos niet naar behoren.
Wanneer ik een inkomend gesprek had was m'n upload niet groot genoeg om een kwalitatief goed gesprek te voeren. Na het gesprek gingen m'n dowload ook niet meer terug naar 100%.
Ik voip geen hele dag, maar wil wel een hele dag bereikbaar zijn op een kwalitatieve telefoonlijn. om 1 of andere reden lukte me dat niet als er ook nog een donwload opstond.(en dus 1 van de redenen om uit te kijken naar een nieuw internet abbo)
Een VDSL2 router had ik nog niet, een goeie nieuwsserver wel (ook al is er niks aan te merken op die van dommel)
En ja ik heb getwijfeld om niet bij dommel te blijven, maar als bestaande dommel klant krijg je die korting niet en betaal je gewoon 100€ activering + die router.
Ik doe daar niet moeilijk over, maar dat speelt natuurlijk wel mee bij je keuze als je gaat veranderen van abonnement.
Wat ook meespeelde zijn m'n ervaringen met Belgacom/Telenet/Dommel.
Waar je bij dommel vroeger alles gedaan kreeg bij problemen is dit de laatste tijd een tijdrovende opgave geworden. Ik faxte hen de laatste tijd, omdat ik dan wist dat ze dan ook nog dezefde dag gingen reageren, wanneer je een ticket aanmaakte had je er het raden naar wanneer er iets in orde ging komen. en wanneer je belde, werd het probleem nooit telefonisch opgelost. Ook een lijntest werd nooit meer telefonisch ff gedaan wanneer je daar naar vroeg en werd in 2 gevallen zelfs nooit opgelost door Dommel (waardoor ik die mensen wel moest overzetten naar telenet).
Bij Belgacom heb ik eigenlijk dezelfde ervaringen, deze zijn gelukkig wel altijd opgelost. maar meestal is dit een tijdrovend werkje, 10 keer bellen, 10 keer wachten, om daarna naar een telefoonwinkel te moeten rijden en daar nen halve dag te zitten wachten tot het opgelost is. Als ze mij de winkel zien binnenkomen springen ze al onder hun bureau, omdat ze weten dat ik niet wegga tot het opgelost is. ;-)
Bij telenet, gaat dit tegenwoordig allemaal veel sneller, geen uren met een wachtmuziekje, opvolging van je probleem, wanneer je klantnummer doorgeeft.
En een tot nu toe geen "dat gaat niet, mijnheer" helpdesk, wanneer ze een klant weer eens een veel te duur abonnement aangesmeerd hebben.
Dus ja, ik heb al veel onnuttig telefoontjes moeten doen naar telenet, maar heb daar nog nooit het deksel op de neus gekregen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef:
duizend schreef:"Ja gisteren stond ik efkes op smalband, maar dat was nog 0,5 mbit en da viel eigenlijk nog mee"

Dat valt zeker mee als je betaalt voor 100mbit, da's gewoon ne factor 50 trager :roll:
Wiskunde was nooit je sterkste vak zeker... volgens mij is dat factor 200.
t'is daarom dat ik dat van die 24 uur downloaden aan4 mbit maar wijselijk niet uitgerekend heb ... :angel:
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

duizend schreef:t'is toch ongeloofelijk hoe de fibernetters hun veel te dure abbo steeds proberen goed te praten

"Ik kom thuis en kan een 3GB TV show downloaden op 10 minuten"
"Ik heb de smallband nog niet tegengekomen en heb al honderden gb gedownload"
"Ja gisteren stond ik efkes op smalband, maar dat was nog 0,5 mbit en da viel eigenlijk nog mee"

Dat valt zeker mee als je betaalt voor 100mbit, da's gewoon ne factor 50 trager :roll:

"Ja nu sta ik op smalband tussen de drukke periodes, maar vanaf 23.00 heb ik terug volle snelheid"

Dan kunt ge dus gene tvshow van xGB meer downloaden op 10 minuten hé als ge thuiskomt
en dat was nu net de reden voor dat fibernet abbo :oops:

"Ja ik download toch sneller dan dat ik alles kan kijken/beluisteren/... want nu download ik 's nachts en dan is het volle snelheid"

Met een 4mbit lijn kunde zelfs niet volgen mee kijken als je nen hele dag downloadt, ah ja nen ganse dag want ge hebt steeds uw snelheid
24 uur aan 4 mbit rekent eens uit ...
En als dat echt niet genoeg is maakt dan dezelfde oefening met een 20mbit lijntje
Tja, eigenlijk heb je gelijk. Maar wat moet ik dan ? Het snelste internet EN geen gezeik met limieten bestaat gewoon NIET in belgië.
Laten we hopen dat de volgende maanden het gemiddelde al hoger ligt.
Ik zal de volgende maanden wel zien hoevaak ik last heb gehad van small band.
Ik heb nu gisteren al een aantal uren gesurft aan 512 kbit en dat is toch serieus traag.
Ik word de hele tijd blij gemaakt en dan weer teleurgesteld. Eerst ben ik content dat small band nu dynamisch is.
Maar een dag later als je dan net even rond 10 uur wat filmpjes wilt kijken en het gaat niet. Dan is het weer van "f*** TELENET"
Wanneer gaan we van dit gezeik af zijn ? Laten we hopen dat er zeker de volgende jaren een eind aan komt.

Uiteindelijk moet er toch ooit een keer echt limietloos internet komen? Zelfs bij Telenet.



Ik had het graag anders gezien maar helaas. Hopelijk download ik de volgende maanden niet meer zoveel.
Ondertussen heb ik nu 1355 GB gedownload vanaf de 15de juli tot nu. Ik heb nog 500 GB vrij op mijn harde schijf.
Ik weet wel wat te zien op mijn plasma !
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Kainiac schreef: Tja, eigenlijk heb je gelijk. Maar wat moet ik dan ? Het snelste internet EN geen gezeik met limieten bestaat gewoon NIET in belgië.
Laten we hopen dat de volgende maanden het gemiddelde al hoger ligt.
Je afvragen of je gaat voor "het snelste internet" dat je maar vrij beperkt kan en mag gebruiken.
of voor ietske trager, maar toch nog zeer snel internet dat je ongelimiteerd mag gebruiken (en da's dan niet bij telenet :angel: )
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Kainiac schreef: Ondertussen heb ik nu 1355 GB gedownload vanaf de 15de juli tot nu. Ik heb nog 500 GB vrij op mijn harde schijf.
Ik weet wel wat te zien op mijn plasma !
1355 GB op 2 weken? dat moet een record zijn :eek:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

giallorossi90 schreef:
Kainiac schreef: Ondertussen heb ik nu 1355 GB gedownload vanaf de 15de juli tot nu. Ik heb nog 500 GB vrij op mijn harde schijf.
Ik weet wel wat te zien op mijn plasma !
1355 GB op 2 weken? dat moet een record zijn :eek:
We zullen anders een hall of fame opstarten :beerchug:
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

mailracer schreef:
giallorossi90 schreef:
Kainiac schreef: Ondertussen heb ik nu 1355 GB gedownload vanaf de 15de juli tot nu. Ik heb nog 500 GB vrij op mijn harde schijf.
Ik weet wel wat te zien op mijn plasma !
1355 GB op 2 weken? dat moet een record zijn :eek:
We zullen anders een hall of fame opstarten :beerchug:
Goed idee!!! Al vrees ik dat ik met mijn 200something GB dan in de hall of shame verdwijn :oops: :wink:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

mailracer schreef:
giallorossi90 schreef:
Kainiac schreef: Ondertussen heb ik nu 1355 GB gedownload vanaf de 15de juli tot nu. Ik heb nog 500 GB vrij op mijn harde schijf.
Ik weet wel wat te zien op mijn plasma !
1355 GB op 2 weken? dat moet een record zijn :eek:
We zullen anders een hall of fame opstarten :beerchug:
haha jah ik geraak daar niet eens aan per maand vanwege mijn adsl lijntje! met vdsl2 kom ik er zeer makkelijk!
maar voor 100€ mag het wel zekers............
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

ik ben dus gebeld door Telenet dat ik op de 5de plaats sta van grootverbruikers bij Telenet.
Ik heb 800 GB gedownload (doe er maar 700 GB extra bij, maar die had Jeroen nog niet op papier staan)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kainiac schreef:ik ben dus gebeld door Telenet dat ik op de 5de plaats sta van grootverbruikers bij Telenet.
Ik heb 800 GB gedownload (doe er maar 700 GB extra bij, maar die had Jeroen nog niet op papier staan)
En welke prijs heb je? ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

krisken schreef: En welke prijs heb je? ;)
Sabam & RIAA zijn nog aan het twijfelen :angel:

Toch raar he, als we bellen mogen we het ni weten, als je genoeg download bellen ze zelf.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

iceke schreef:
krisken schreef: En welke prijs heb je? ;)
Sabam & RIAA zijn nog aan het twijfelen :angel:

Toch raar he, als we bellen mogen we het ni weten, als je genoeg download bellen ze zelf.
Da's pas service! 8)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Dit toch wel even terug in de kijker plaatsen, omdat het me nog altijd bezig houd.

Door de FUP is het dus aleen maar de snelheid die in het voordeel speelt van dit abonement. De 100mbit is wat overkill. Ik opteer dan ook om over te stappen naar FN50 of turbonet. Maar dan heb ik :
- maar 10 of ?? Gbyte meer na de melding van smalband. Nu 30 Gbyte bij FN100.
- geen 5 mbit upload.
- geen 2 Gbyte opslag voor wat grotere mails of webruimte. Alternatieven zijn mogelijk, dus eigenlijk van minder belang
- vermoedelijk ook een veel lagere smalband. Maar alleen jeroen kan dit invullen.
- het lagere aantal computers die ik kan gebruiken is van geen nut omdat ik mijn eigen router heb.
- .......
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”