Vandaag heb ik de decoder gereset (van de stroom gehaald).
Hij startte normaal op, maar na het tweede blauwe scherm van Software-update, blijft het beeld zwart. Enkel het signal lichtje brand met het cijfer 1.
Op 1 staat één HD geprogrammeerd.
Heb ik iets verkeerd gedaan? Ook al factory reset geprobeerd (power + menu + OK).
Alvast bedankt
(PS: heb Scarlet One)
Zwart beeld BTV
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Heb je toevallig ook een philips tv en of gebruik je een hdmi kabel?
Er zijn (nog steeds) problemen met sommige merken, vooral met philips, die in combinatie met een hdmi kabel geen beeld of geen geluid geven.
Beste oplossing is om eens via scart te proberen.
Er zijn (nog steeds) problemen met sommige merken, vooral met philips, die in combinatie met een hdmi kabel geen beeld of geen geluid geven.
Beste oplossing is om eens via scart te proberen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Voorheen heeft het altijd gewerkt. Er wordt inderdaad wel gebruik gemaakt van een HDMI kabel. Er is wel output, eerst een "oud" software-update scherm, erna een "nieuw", dan ff zwart beeld, dan weer een "nieuw", dan heel de tijd zwart beeld + nr 1.
Zal meteen eens proberen via scart. We hebben een Samsung LCD TV.
Scart geeft dezelfde routine/hetzelfde probleem. Met Scart is het gewoon zwarter dan bij HDMI.
Btw, je kunt hem ook niet uitschakelijk met de power knop. Hij doet echt niks. Het lichtje knippert wel via de afstandbediening, maar je moet de decoder uitschakelen door de stroom uit te trekken.
Zal meteen eens proberen via scart. We hebben een Samsung LCD TV.
Scart geeft dezelfde routine/hetzelfde probleem. Met Scart is het gewoon zwarter dan bij HDMI.
Btw, je kunt hem ook niet uitschakelijk met de power knop. Hij doet echt niks. Het lichtje knippert wel via de afstandbediening, maar je moet de decoder uitschakelen door de stroom uit te trekken.
-
- Elite Poster
Heb juist gebeld. Kreeg een dame aan de telefoon die zei dat ik eens een reset enzo moest doen, de kabels controleren. Ik had dit echter allemaal al gedaan. Ze heeft een dossier opgemaakt.
Dit is een beetje het verloop:
Dus eerst:
- Het oude software-update scherm
- Op het nummerdisplay komen er allemaal cijfers/letters tevoorschijn. Px:xx enzo waarbij x een cijfer voorstelt. Denk erna ook I: 1P ofzo
Vervolgens:
- Het nieuwe software-update scherm (*)
- Op het nummerdisplay FHdd volgens mij, als ik het goed herinner.
- Lichtjes van HD en Record flikkeren tezamen, terwijl Signal heel de tijd aan is
Vervolgens:
- Zwart beeld
- Lichtjes van Signal/HD/Record knipperen wat, weet niet hoe en welke
Vervolgens:
- Blauwe achtergrond en een beetje later het nieuwe software-update scherm (zelfde als (*))
- Enkel lichtje van Signal is aan
Vervolgens:
- Zwart beeld
Vervolgens na een lange tijd:
- "1" verschijnt op het nummerdisplay met nog steeds enkel het Signal lichtje.
Raar... Dan verandert er niks meer. Met power knop uitzetten werkt niet, lichtje van power knop flikkert wel door de afstandsbediening. Enkel stroom uittrekken werkt. Geen geluid
Ik hoop dat jullie nu al genoeg/meer informatie hebben
Dit is een beetje het verloop:
Dus eerst:
- Het oude software-update scherm
- Op het nummerdisplay komen er allemaal cijfers/letters tevoorschijn. Px:xx enzo waarbij x een cijfer voorstelt. Denk erna ook I: 1P ofzo
Vervolgens:
- Het nieuwe software-update scherm (*)
- Op het nummerdisplay FHdd volgens mij, als ik het goed herinner.
- Lichtjes van HD en Record flikkeren tezamen, terwijl Signal heel de tijd aan is
Vervolgens:
- Zwart beeld
- Lichtjes van Signal/HD/Record knipperen wat, weet niet hoe en welke
Vervolgens:
- Blauwe achtergrond en een beetje later het nieuwe software-update scherm (zelfde als (*))
Vervolgens:
- Zwart beeld
Vervolgens na een lange tijd:
- "1" verschijnt op het nummerdisplay met nog steeds enkel het Signal lichtje.
Raar... Dan verandert er niks meer. Met power knop uitzetten werkt niet, lichtje van power knop flikkert wel door de afstandsbediening. Enkel stroom uittrekken werkt. Geen geluid
Ik hoop dat jullie nu al genoeg/meer informatie hebben
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
@Dean3009: Ik denk dat ik je probleem ken. Zap eens naar Eén SD of Ketnet/Canvas SD, daar zal het werken. Wat is nu de oorzaak ? Ga naar menu, instellingen, systeeminstellingen, activeer HD: Ja
Nu heb je HD ontvangst
Nu heb je HD ontvangst
-
- Elite Poster
Het probleem is dat één HD geprogrammeerd staat op het kanaal 1
Is er een manier om de kanalen te resetten door middel van een toetsencombinatie ofzo?
Daarbij werkt de toetsencombinatie power + menu + ok niet meer. Er komt geen Facr
@Espresso: had gelezen over die nieuwe update
Is er een manier om de kanalen te resetten door middel van een toetsencombinatie ofzo?
Daarbij werkt de toetsencombinatie power + menu + ok niet meer. Er komt geen Facr
@Espresso: had gelezen over die nieuwe update
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ne keer bellen naar de storingen als zei het niet kunnen oplossen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik heb net hetzelfde voor
Naar aanleiding van de berichten over sneller zappen, probeerde ik vanmorgen via een factory reset een software update te forceren, maar het blijft hier ook hangen op zwart beeld met een decoder die op 1 blijft staan (de blauwe knop blinkt wel als je gelijk welke knop indrukt, maar er gebeurt niets). Bij ons staat TV Eén (SD) op 1.
Had ik maar iets langer gewacht, dan had ik dit bericht op de Scarlet site gezien:
Ik zal straks dan ook maar eens bellen, zeker
Naar aanleiding van de berichten over sneller zappen, probeerde ik vanmorgen via een factory reset een software update te forceren, maar het blijft hier ook hangen op zwart beeld met een decoder die op 1 blijft staan (de blauwe knop blinkt wel als je gelijk welke knop indrukt, maar er gebeurt niets). Bij ons staat TV Eén (SD) op 1.
Had ik maar iets langer gewacht, dan had ik dit bericht op de Scarlet site gezien:
Net voor het beeld op zwart gaat en de decoder op 1 springt, zie ik een kortstondige poging om beeld te tonen. Zo staat die nu al bijna een uur bevrozen. Als ik de decoder even van de stroom haal, begint hij opnieuw aan de FHdd cyclus. Ik heb ook al eens de TV poort op de router veranderd, en een renew op VLAN20 geprobeerd in de router.Status: Belgacom TV Op 13, 14 & 15 juli zal uw Belgacom TV Decoder aan een onderhoudsbeurt worden onderworpen. Indien u nadien merkt dat u geen televisie kan kijken, gelieve dan uw Belgacom TV Decoder te herstarten. Hoe u dit doet vindt u op onze online supportpagina’s op support.scarlet.be. OPGELET! U dient de volledige heropstartprocedure af te wachten, dit kan tot 45 minuten duren.
Op 13, 14 & 15 juli zal uw Belgacom TV Decoder aan een onderhoudsbeurt worden onderworpen. Indien u nadien merkt dat u geen televisie kan kijken, gelieve dan uw Belgacom TV Decoder te herstarten. Hoe u dit doet vindt u op onze online supportpagina’s op support.scarlet.be. OPGELET! U dient de volledige heropstartprocedure af te wachten, dit kan tot 45 minuten duren.
Ik zal straks dan ook maar eens bellen, zeker
-
- Elite Poster
Oké, hou ons op de hoogte
Om één of andere reden ben ik blij dat ik niet de enige ben
PS: Vanwaar heb je die informatie van die onderhoudsbeurt? Ik vind nergens iets terug op de website.
Om één of andere reden ben ik blij dat ik niet de enige ben
PS: Vanwaar heb je die informatie van die onderhoudsbeurt? Ik vind nergens iets terug op de website.
Hallo,
Ik heb exact hetzelfde probleem voorgehad verleden week.
Ik wou mijn decoder ook forceren om de update te doen (zoals ik elke keer doe als er een nieuwe update is) en mijn decoder bleef steken op kanaal "1" ; ik had enkel een zwart beeld en kon niet van kanaal veranderen.
De helpdesk heeft me een case nummer doorgegeven en de volgende dag ben ik gewoon een nieuwe decoder gaan halen in een Belgacom boetiek.. er was blijkbaar niets aan te doen..
Ik wou mijn decoder ook forceren om de update te doen (zoals ik elke keer doe als er een nieuwe update is) en mijn decoder bleef steken op kanaal "1" ; ik had enkel een zwart beeld en kon niet van kanaal veranderen.
De helpdesk heeft me een case nummer doorgegeven en de volgende dag ben ik gewoon een nieuwe decoder gaan halen in een Belgacom boetiek.. er was blijkbaar niets aan te doen..
-
- Elite Poster
Hi dean3009, die statusberichten vind je onderaan deze pagina: http://www.scarlet.be/nl/beheer.php (mogelijk verschilt de info per regio)
Bedankt voor je toelichting, xr2i. Ik heb nog niet gebeld, maar ik hoop dat ze zeggen om die onderhoudsupdate af te wachten - anders moet ik de boel hier weer uit de kast halen. Als dat dan toch nodig is, hoop ik maar dat die aangekondigde update de decoder niet opnieuw bevriest
Bedankt voor je toelichting, xr2i. Ik heb nog niet gebeld, maar ik hoop dat ze zeggen om die onderhoudsupdate af te wachten - anders moet ik de boel hier weer uit de kast halen. Als dat dan toch nodig is, hoop ik maar dat die aangekondigde update de decoder niet opnieuw bevriest
-
- Elite Poster
Heb nog eens gebeld - mijn moeder was aan 't zagen - maar moest nog wachten tot ze ons contacteerden om een technieker langs te sturen die de decoder zal vervangen. Hij zei overigens dat het een gekend probleem is. Hopelijk gaat het wat snel, want ze lopen hier een beetje ambetant zonder televisie
Edit:
Morgen komen ze de decoder vervangen
Weet iemand of ze nog die "oudere" decoders geven? Die "nieuwere" zwarte (niet de Cisco) vind ik mooier
Edit:
Mijn moeder dacht dat we die dag woensdag waren en de technieker zei dus donderdag. Ze komen dus morgen. Moeders hé...
Edit:
Het was dus blijkbaar wel woensdag dat ze moesten langs gekomen zijn. Niet dus. Ze hebben ons vandaag opgebeld om een nieuwe afspraak te maken. Normaal morgen, maar ze moeten ons voeren naar Zaventem, dus dat paste niet. De volgende afspraak is ten vroegste volgende donderdag! Nu zitten ze hier thuis zolang zonder televisie.
Edit:
Morgen komen ze de decoder vervangen
Weet iemand of ze nog die "oudere" decoders geven? Die "nieuwere" zwarte (niet de Cisco) vind ik mooier
Edit:
Mijn moeder dacht dat we die dag woensdag waren en de technieker zei dus donderdag. Ze komen dus morgen. Moeders hé...
Edit:
Het was dus blijkbaar wel woensdag dat ze moesten langs gekomen zijn. Niet dus. Ze hebben ons vandaag opgebeld om een nieuwe afspraak te maken. Normaal morgen, maar ze moeten ons voeren naar Zaventem, dus dat paste niet. De volgende afspraak is ten vroegste volgende donderdag! Nu zitten ze hier thuis zolang zonder televisie.
-
- Elite Poster
Hier na een weekje wachten een nieuwe decoder gekregen, van het nieuwe model, en samen met de software update (die nu eindelijk de mpp2 versie heeft) geeft dit exemplaar toch wel een veel betere ervaring vanwege het relatief snel zappen: iedere zender laadt binnen de seconde daar waar je vroeger soms een tiental seconden mocht zitten vloeken. De harddisk is nu ook veel stiller en klikt niet meer constant.
Blijkbaar krijgen Belgacom klanten gewoon een ruilticketje om zelf de decoder te gaan ruilen in een Belgacomwinkel, terwijl Scarlet klanten (en waarschijnlijk ook de andere OLOs) enkel via een technieker aan een nieuwe decoder kunnen geraken. Met dan nog de onzekerheid of je voor die interventie moet betalen of niet: de Scarlet helpdesker liet verstaan dat het betalend zou zijn indien zou blijken dat het aan de SCART of netwerkkabel lag, en dus eigenlijk aan de klant (vandaar dat ze je dat eerst laten testen). Ik neem aan dat een kapotte decoder gewoon gratis geruild wordt en bij ons was de technieker formeel: het ding was kapot
De helpdeskers en technieker waren vriendelijk - ik heb niet al te lang moeten wachten voor men opnam (20 minuten of zo), maar de testprocedures duurden wel even aangezien ze je verschillende keren een software update laten doorlopen en zoiets minstens 15 minuten (tot 45 minuten) duurt. Bij Scarlet zit er wel ene die ongelofelijk (te) snel praat
Kleine nota: het telefoonnummer dat je moet ingeven op het BelgacomTV configuratiescherm, vind je op Mijn Scarlet bij de algemene info over contracten - daar staat een "Telefoonnummer voor TV Decoder configuratie" bij vermeld.
Blijkbaar krijgen Belgacom klanten gewoon een ruilticketje om zelf de decoder te gaan ruilen in een Belgacomwinkel, terwijl Scarlet klanten (en waarschijnlijk ook de andere OLOs) enkel via een technieker aan een nieuwe decoder kunnen geraken. Met dan nog de onzekerheid of je voor die interventie moet betalen of niet: de Scarlet helpdesker liet verstaan dat het betalend zou zijn indien zou blijken dat het aan de SCART of netwerkkabel lag, en dus eigenlijk aan de klant (vandaar dat ze je dat eerst laten testen). Ik neem aan dat een kapotte decoder gewoon gratis geruild wordt en bij ons was de technieker formeel: het ding was kapot
De helpdeskers en technieker waren vriendelijk - ik heb niet al te lang moeten wachten voor men opnam (20 minuten of zo), maar de testprocedures duurden wel even aangezien ze je verschillende keren een software update laten doorlopen en zoiets minstens 15 minuten (tot 45 minuten) duurt. Bij Scarlet zit er wel ene die ongelofelijk (te) snel praat
Kleine nota: het telefoonnummer dat je moet ingeven op het BelgacomTV configuratiescherm, vind je op Mijn Scarlet bij de algemene info over contracten - daar staat een "Telefoonnummer voor TV Decoder configuratie" bij vermeld.
- quistnix
- Erelid
Blij dat je probleem is opgelost. En idd. de nieuwste software mpp2 is vele malen beter dan de mpp1 want die had enorm veel bugs en alles werkte zooo traag, man man man, niet te doen.cptKangaroo schreef:Hier na een weekje wachten een nieuwe decoder gekregen, van het nieuwe model, en samen met de software update (die nu eindelijk de mpp2 versie heeft) geeft dit exemplaar toch wel een veel betere ervaring vanwege het relatief snel zappen: iedere zender laadt binnen de seconde daar waar je vroeger soms een tiental seconden mocht zitten vloeken. De harddisk is nu ook veel stiller en klikt niet meer constant.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb zondag 11 juli ook hetzelfde probleem gehad bij het forceren van de update. Op maandagavond 12 juli heb ik het nogmaals geprobeerd, en toen werkte alles weer perfect (nieuwe firmware versie). Volgens mij was niets mis met al de decoders, maar iets met de servers van Belgacom.xr2i schreef:Hallo,
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Elite Poster
Thxquistnix schreef:Blij dat je probleem is opgelost. En idd. de nieuwste software mpp2 is vele malen beter dan de mpp1 want die had enorm veel bugs en alles werkte zooo traag, man man man, niet te doen.
-
- Elite Poster
Bij ons is er vandaag een technieker langsgekomen. Ruim 3 weken zonder televisie. Wij hebben ook het nieuwere model gekregen (Cisco?) en een nieuwe zwarte afstandsbediening Deze voelt veel steviger aan. Onze oude afstandsbediening had wat mankementen bv als je 6 indrukt, dat je opeens op kanaal 666 beland.
- quistnix
- Erelid
Klopt, is een Ciscodean3009 schreef:Bij ons is er vandaag een technieker langsgekomen. Ruim 3 weken zonder televisie. Wij hebben ook het nieuwere model gekregen (Cisco?) en een nieuwe zwarte afstandsbediening Deze voelt veel steviger aan. Onze oude afstandsbediening had wat mankementen bv als je 6 indrukt, dat je opeens op kanaal 666 beland.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Klinkt deftigquistnix schreef:Klopt, is een Ciscodean3009 schreef:Bij ons is er vandaag een technieker langsgekomen. Ruim 3 weken zonder televisie. Wij hebben ook het nieuwere model gekregen (Cisco?) en een nieuwe zwarte afstandsbediening Deze voelt veel steviger aan. Onze oude afstandsbediening had wat mankementen bv als je 6 indrukt, dat je opeens op kanaal 666 beland.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –