Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

Ik denk dat ik de mail ongeveer snap.

Het komt erop neer dat als je vrij kunt downloaden de eerste paar 100gb kunnen binnenslurpen op gelijk welk moment je wil.

Daarna wordt je als "heavy downloader" gemarkeerd voor die maand en kan je nog steeds 100den gigabytes verzetten maar dan enkel in de groene uren.

Maw ben je na 1 dag al gemarkeerd als "heavy downloader" en dus op het nieuwe "smallband" systeem geplaatst.
Dan kan je maw zeker nog meer dan 1 terrabyte downloaden die maand zij het dan in de groene uren.

De enige beperking die je dan hebt is als je iets wilt downloaden in de rode uren het ipv van 10 minuten , een uur of langer duurt.

Mja, vind dan toch dat ze in de rode uren minimum 4mbps mogen geven ipv 512 hoor ...

Allé ik denk toch dat ze het toch zo bedoelen in die mail?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

wimpiedejonghe schreef:Zou het niet kunnen dat telenet te weinig investeringen doet in hun netwerk ?
Dat zou kunnen. Maar of dit nu al een nijpend probleem oplevert??
Indien men digitale TV kan aanbieden (zonder de problemen zoals deze zich bij BC hebben voorgedaan) zal de bandbreedte niet echt een probleem vormen IMHO.
Dat er plaatsen zijn waar er wel een structureel probleem is, is niet uit sluiten net zoals men in zowat heel Limburg destijds bij de aanleg van de kabel een nog grotere bandbreedte voorzien en gelegd heeft (in vergelijking met de rest van Vlaanderen) die momenteel zelfs niet aangesproken wordt.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

eternum schreef:
wimpiedejonghe schreef:Zou het niet kunnen dat telenet te weinig investeringen doet in hun netwerk ?
Dat zou kunnen. Maar of dit nu al een nijpend probleem oplevert??
Indien men digitale TV kan aanbieden (zonder de problemen zoals deze zich bij BC hebben voorgedaan) zal de bandbreedte niet echt een probleem vormen IMHO.
Dat er plaatsen zijn waar er wel een structureel probleem is, is niet uit sluiten net zoals men in zowat heel Limburg destijds bij de aanleg van de kabel een nog grotere bandbreedte voorzien en gelegd heeft (in vergelijking met de rest van Vlaanderen) die momenteel zelfs niet aangesproken wordt.


Een slechte vergelijking voor digitale tv hoor. Dat vergt heus niet dezelfde bandbreedte als downloaden.
Iedereen keek toch ook vroeger analoge tv, zonder dat bandbreedte ter sprake kwam...
één analoge post kunnen ze nu vervangen voor 4 digitale zenders dacht ik.
Digitale tv van TN is in feite gewoon het analoge deel vervangen door het digitale deel hoor.
(Op dat vlak denk ik dat BC veel meer moeite moet doen om z'n digitale tv en z'n FUP waar te maken)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

lordraider schreef:De enige beperking die je dan hebt is als je iets wilt downloaden in de rode uren het ipv van 10 minuten , een uur of langer duurt.

Eventjes voor de "grap". :wink:

  • TurboNet: download normaliter 30 Mbps. Indien naar 512kbps is dat een factor 60.
  • FiberNet 50: download normaliter 50 Mbps. Indien naar 512kbps is dat een factor 100.
  • FiberNet 100: download normaliter 100 Mbps. Indien naar 512kbps is dat een factor 200.

Iets dat onder "normale" omstandigheden 10 minuten zou kunnen duren, wordt dan:
  • Voor TurboNet: 10 minuten x factor 60 = 600 minuten of te wel 10 uur.
  • Voor FiberNet 50: 10 minuten x factor 100 = 1000 minuten of te wel 16 uur en veertig minuten.
  • Voor FiberNet 100: 10 minuten x factor 200 = 2000 minuten of te wel 33 uur en twintig minuten.

Blijkbaar maakt Telenet ook graag grapjes. :banana:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

honda4life schreef:Iedereen keek toch ook vroeger analoge tv, zonder dat bandbreedte ter sprake kwam...
Ahum, ik mag allicht zonder enig risico aannemen dat je geen technische opleiding hebt genoten... :wink:
No hard feelings! :beerchug:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

eternum schreef:
honda4life schreef:Iedereen keek toch ook vroeger analoge tv, zonder dat bandbreedte ter sprake kwam...
Ahum, ik mag allicht zonder enig risico aannemen dat je geen technische opleiding hebt genoten... :wink:
No hard feelings! :beerchug:


Wat dacht je van Master Elektromechanica in spé
Nu ik het lees, moet ik toegeven dat dit slecht uitgedrukt is.
Waar ik eigenlijk op doelde is dat dit signaal gedragen wordt op een frequentie in de "televisieband", en je box dit dus gewoon van je kabel aftapt (idem aan een analoge televisie)
Volgens tuned de box op een welbepaalde frequentie voor de post te ontvangen, iets geheel anders dan IP traffic bij BCTV
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Ik persoonlijk denk dat ze gewoon hebben geantwoord op belgacom om iets te doen.
Maar dat het hun infeite niet intresseerd en die mensen liever kwijt dan rijk zijn !
Zodat ze enkel de mensen overhouden die braaf zijn of die genoeg hebben met hun limiet waar ze veel geld kunnen graaien zonder al te veel te investeren.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Dit gaat voor serieuze problemen zorgen hier.
Wij hebben tal van telenet lijnen waarop vroeger dus een gekende limiet was.
Wij hebben totaal geen controle over de tijdstippen waarop gedownload wordt op onze lijnen, uiteraard zijn de rode periodes ook bij ons de drukste.

Als ik het goed begrijp, kan een lijn nu in de rode periodes op 512kbps gezet worden en kan ik daar dus totaal niks aan doen? :bang:
Ook al wil ik nu "volume" bijkopen, dat gaat gewoon niet meer!? Als dit probleem zich effectief stelt, kan ik gewoon niks anders doen dan een paar honderd telenet lijnen migreren naar vdsl2 waar wel duidelijkheid lijkt te bestaan. Leuk vooruitzicht weeral.... :evil:

just my 2cents.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Studenteninternet schreef:Dit gaat voor serieuze problemen zorgen hier.


Tja, da's het risico van consumer abonnementen zonder SLA's te onderverhuren hé.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

honda4life schreef:
eternum schreef:
honda4life schreef:Iedereen keek toch ook vroeger analoge tv, zonder dat bandbreedte ter sprake kwam...
Ahum, ik mag allicht zonder enig risico aannemen dat je geen technische opleiding hebt genoten... :wink:
No hard feelings! :beerchug:
Wat dacht je van Master Elektromechanica in spé
Nu ik het lees, moet ik toegeven dat dit slecht uitgedrukt is.
Waar ik eigenlijk op doelde is dat dit signaal gedragen wordt op een frequentie in de "televisieband", en je box dit dus gewoon van je kabel aftapt (idem aan een analoge televisie)
Volgens tuned de box op een welbepaalde frequentie voor de post te ontvangen, iets geheel anders dan IP traffic bij BCTV
OK, laat het ons daar maar op houden. En inderdaad het zijn verschillende technieken die men niet even in een klein berichtje op een forum geheel en duidelijk uit de doeken kan doen (nog afgezien van de verschillen inzake deze op de verschillende continenten).

Gewoon voor de duidelijkheid even een plaatje, dat zegt meestal meer dan woorden. Het is net het donkerblauwe deel (analoge TV) in onderstaand plaatje dat nog steeds het overgrote deel van de beschikbare bandbreedte bij de residentiële kabel opeist (waarvoor het in eerste instantie ook is aangelegd). Gelukkig maken de meer geavanceerde digitale technologieën (TV, data, telefonie) veel meer mogelijk en maken efficiënter gebruik van de beschikbare bandbreedte.
Het uiteindelijk verdwijnen/van de kabel halen van dit analoge TV signaal zal voor Telenet veel meer mogelijk maken naar digitale diensten. Maar dan zullen er bij de "headends" (hubs) wel substantiële veranderingen dienen te gebeuren .

Afbeelding
De allocatie van de upstream verklaart ook in één weg waarom we bij Telenet meer mogen downloaden dan uploaden (noise).

(De "bandbreedte" van het BC koperpaar is uiteraard wel maar een fractie van hetgeen in bovenstaand plaatje staat.)
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
Studenteninternet schreef:Dit gaat voor serieuze problemen zorgen hier.


Tja, da's het risico van consumer abonnementen zonder SLA's te onderverhuren hé.


Daar is geen risico aan als er duidelijkheid en een overeenkomst is. (wat er tot hiertoe steeds geweest is)
We praten er wel eens over met onze account manager bij telenet.
Laatst gewijzigd door Studenteninternet op 19 jul 2010, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
lotjer
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2010, 18:37

Eens mijn opinie geven over de FUP van turbonet XL :)

Ik was er eerst nie zo blij mee. Tijdens het begin kreeg ik op meeste momenten nog maar de helft van mijn snelheid binnen.
Nouja niet zo een drama maar toch heb voor de volledige snelheid betaald. Op dit moment valt dit wel allemaal mee.

Ik heb in het begin een beetje snachts gedownload.
Ik zit nu van in het begin van juli in de gips en kan niet veel doen dus zit veel meer op internet dan gewoonlijk en zit veel filmpjes te kijken, Online tv, online radio, ... . Nu dit veel overdag was beinvloedde dit erg voor de telemeter en zat snel in het rood.Ik had al men surfgedrag aangepast maar bleef stijgen.

Zat hier dit topic te lezen over de snelheid/capaciteit tijdens de groene/rode uren en wanneer op je smallband komt. Dus heb snachts een paar downloads gereed gezet en een beetje uitgeprobeert. In het begin bleef hij steeds op rood te staan. Maar vorige zaterdag zat ik dus op smallband, heb dit wel expres gedaan om iets uit te testen. Om er van te profiteren dat ik mijn volledige snelheid nog kreeg op dat moment heb ik nog downloads klaargezet. Die zaterdag raar maar waar heb ik maar een uurtje op smallband (512kbps) gezeten en de rest van de dag op +-30mbit. De zondag had ik wel prijs en van 12 uur smiddags tot 23 uur savonds zat ik op smallband (512kbps). En vanaf dan tot nu nog heb ik mijn volledige snelheid en heb nog veel trafiek gemaakt.

Ik zit blijkbaar op zo'n niet drukke node.
Sinds ik op 'smallband' gezet ben ik tevreden eigenlijk omdat ik volop kan downloaden zonder mijn telemeter na te kijken eigenlijk en meer kan doen wanneer ik het wil omdat ik weinig periodes heb wanneer ik op smallband zit.
Tijdens het weekend is het enige nadeel dat ik lang op smallband zit.

Nu wat ruwe gegevens:
Heb ongeveer 350GB gedownload tijdens de 10 dagen wanneer ik niet op smallband zat.
Heb ongeveer 300GB gedownload tijdens de 3 dagen wanneer ik op smallband zit en is nog bezig ...
Mijn reset valt op de 25ste en kan tegen die tijd als ik wil met een ruwe schatting 1.5TB gemakkelijk downloaden als het zo voorgaat.
Maar zoveel heb ik nu ook weer niet nodig.
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nou een domme vraag misschien maar: Gaat er in hun 'ogen' iets veranderen de komende weken...? bv je meer gb's mag binnenhalen etc...

Want zo gaat het ook weer niet he, 5GB binnenhalen in drukke periode en in het geel gaan ^^
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

bart2740 schreef:Nou een domme vraag misschien maar: Gaat er in hun 'ogen' iets veranderen de komende weken...? bv je meer gb's mag binnenhalen etc...

Want zo gaat het ook weer niet he, 5GB binnenhalen in drukke periode en in het geel gaan ^^


Vannacht zijn er weer werken, hout vasthouden wat dat gaat opleveren.
Ben benieuwd of er al iets serieus gaat veranderen.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Vannacht voor massaal downloaden, toch al bijna smallband na 60GB op 1 week ( :roll: ) en het verbuik tijdens die werken worden toch niet geteld dusja
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

niet meetellen in de werken....
kzou daar niet op vertrouwen
Fairuse
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2010, 20:06

Inderdaad, de nieuwe Telemeter is dus inderdaad Klantenbeoordeling.
Na 1 dag 15 GB te gebruiken staat mijn telemeter volledig op rood.
En na 48 uur blijft hij dus in het rood staan....

Na de klantendienst van telenet gebeld en dus geen enkel zinnig antwoord gekregen,
Was dus een onregelmatig gebruiker die maar beter kon vertrekken...

Men kon mij geen antwoorden geven op het max verbruik / dag , de totale download op een maand...

Toen ik ambetant begon te doen, werd is dus vriendelijk gevraagd of ik mijn abonnement wilde opzeggen...
Na 8 jaar goede klant bij telenet met turbonet XL abonnement werd ik dus onmenselijk behandeld.
Voor mij is de maat dus echt vol, en ik ga zeker veranderen van provider. :bang: :bang:
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Pulse schreef:Vannacht voor massaal downloaden, toch al bijna smallband na 60GB op 1 week ( :roll: ) en het verbuik tijdens die werken worden toch niet geteld dusja

Heb ik me ook eens laten vangen, dus :nono:

Trouwens eens een prijsje gemaakt bij de telefoonconcurrent en daar zou ik met mijn 'noodzakelijkheden' een pakketje kunnen nemen van 69,10 EUR, ipv 88 EUR.
Daar gaan we toch eens over nadenken indien er de volgende dagens niets veranderd (en er zal wel niets veranderen).
Victory Not Vengeance
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Is er eigenlijk een lijn in te trekken hoeveel in een stad en hoeveel in een boerendorp mag gedownload worden.
Ik stel deze vraag met volgende reden mijn neef verhuisd van een gebied enkel belgacom (walonie) naar een gebied telenet.
Maar terug op de boerebuiten. nl outrijven een deelgemeente van avelgem.
nu heeft hij generation komt op 30.15€
berekening telenet 70 * 8 /12 - 8 (huur digicorder die hij nu betaald) komt 38.66€
maar de snelheid zou aanzienlijk hoger zijn
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fairuse schreef:Was dus een onregelmatig gebruiker die maar beter kon vertrekken...
Toen ik ambetant begon te doen, werd is dus vriendelijk gevraagd of ik mijn abonnement wilde opzeggen...
Na 8 jaar goede klant bij telenet met turbonet XL abonnement werd ik dus onmenselijk behandeld.
Voor mij is de maat dus echt vol, en ik ga zeker veranderen van provider. :bang: :bang:


Dat is inderdaad af en toe de mentaliteit van Telenet... al is het meestal een gefrustreerde helpdesker die de 100ste keer hetzelfde gezeur aan z'n hoofd krijgt... dus vermoedelijk zeer er veel klachten over de volumes.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Fairuse schreef:Na 1 dag 15 GB te gebruiken staat mijn telemeter volledig op rood.
En na 48 uur blijft hij dus in het rood staan....


Met 15 GB op 1 dag zou je uitkomen op 450 GB na 30 dagen... geen wonder toch dat die meter aangeeft dat je boven het gemiddelde zit?
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

heeft er soms iemand een antwoord op mijn vraag ?
Dankt u
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

wimpiedejonghe schreef:Is er eigenlijk een lijn in te trekken hoeveel in een stad en hoeveel in een boerendorp mag gedownload worden.
Ik stel deze vraag met volgende reden mijn neef verhuisd van een gebied enkel belgacom (walonie) naar een gebied telenet.
Maar terug op de boerebuiten. nl outrijven een deelgemeente van avelgem.
nu heeft hij generation komt op 30.15€
berekening telenet 70 * 8 /12 - 8 (huur digicorder die hij nu betaald) komt 38.66€
maar de snelheid zou aanzienlijk hoger zijn

IMHO is het feit of je in een stad woont of in een boerengat niet bepalend hoeveel je mag downloaden (i.i.g. niet bij Belgacom). In Outrijven is er geen VDSL2 te krijgen vóór 2014, dus indien je neef bereidt is om 8,5 € meer te betalen per maand omwille van de hogere snelheden, moet hij zeker klant worden van Telenet.
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

ok maar dan zitten we met die limieten.
Hij verbuikt nu ongeveer 200 gb met een traag internet.
Dus verwacht ik dat hij dan er een stuk boven zal uitkomen en dat is het nu, echt moeilijk kiezen
Als ik kijk naar zijn inlog gegevens heeft hij dagen van 2gb up en 13.5 down
Telenet is natuurlijk veel beter in snelheid maar ben bang dat hij zal teleurgesteld zijn over de limiet.
Als ik alles een beetje vluchtig gelezen heb zit er wel een verschil bij het aantal gb tussen laat ons zeggen een stad en een boeregat.
Of klopt mijn redenering niet ?
Is echt moeilijk om te beslissen
als hij zou weten dat het geen probleem is om te downloaden dan zal zijn keuze snel gemaakt zijn !
Laatst gewijzigd door wimpiedejonghe op 20 jul 2010, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nee, er is wel een verschil in een omgeving met veel zware downloaders, en met minder zware downloaders.
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Hoe kan je dat weten ?
Kan je dat aan telenet vragen ? nee zeker
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Nee, er is wel een verschil in een omgeving met veel zware downloaders, en met minder zware downloaders.


Is hier enig bewijs van (behalve de vage/onduidelijke uitspraken van TN) ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:Is hier enig bewijs van (behalve de vage/onduidelijke uitspraken van TN) ?

Nee, maar uit hun uitleg van de FUP kun je dat wel afleiden. Komt daar nog eens bij dat den ene hier op het forum meer mag en kan dan de ander.
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

na 30 min met telenet te hebben gebeld ben ik niet veel smiller geworden aleen dat ze 400 gb per maand extreem hoog vinden
De vriendelijke dame heeft het een keer gaan vragen na enige tijd kwam ze terug aan telefoon en ze draaide rond de pot.
Toen ik vertelde dat hij toch nu en dan 2gb up en 13.5 down zat vroeg ze of ik dit wel zeker was want dta was geen normaal verbruik en trouwens met belgacom kan je dat niet halen
kortom niet veel slimmer geworden.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Blijkbaar hangt het toch af van de regio en de drukte, ik heb nu >500GB traffic op een turbonet XL tijdens de nachturen (waarvan zo'n 25 GB overdag) en ik zit nog steeds op full speed. Volgens mijn DD-WRT router:

July 2010 (Incoming: 493630 MB / Outgoing: 13432 MB)

Ik verwacht toch minstens 1 TB nachtsurfen gezien we bij Belgacom overdag al 500 GB mogen doen en niet moeten letten op drukke / rustige periode's. Telenet aanbod moet een beetje concurrentieel blijven.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

wimpiedejonghe schreef:Hij verbuikt nu ongeveer 200 gb met een traag internet.
Dus verwacht ik dat hij dan er een stuk boven zal uitkomen en dat is het nu, echt moeilijk kiezen


Als hij wat rekening houdt met die druktekalender zal 500 GB met behoud van full speed geen probleem zijn. Ik heb al posts gezien van mensen die 400, 500, sommigen zelfs 800 GB gehaald hebben. Die laatste was wel iemand die af en toe op lagere snelheid stond, maar gewoon volle bak is blijven downloaden. 800 GB op twee weken, gaat dus ver over de TB zijn op een maand. Genoeg voor uw neef? :-)
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

ja dat zou de max zijn !!
probleem is dat ik op verschillende forums meer andere verhalen zie dan deze.
Heb ergens gelezen iemand die 15GB op 5 dagen op smallband zat
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

wimpiedejonghe schreef:ja dat zou de max zijn !!
probleem is dat ik op verschillende forums meer andere verhalen zie dan deze.
Heb ergens gelezen iemand die 15GB op 5 dagen op smallband zat


Mjah, heb ik ook gezien, maar dat slaat gewoon nergens op. Dan zou er evenveel volume mee te doen zijn als met Basicnet dat 40 euro goedkoper is. :roll:
Daar wint Telenet zelf trouwens ook niets bij, want dan kiest iedereen gewoon voor een lager tarief.

Zelf zit ik ondertussen dicht bij de 200 GB en meter staat nog altijd ergens halverwege. Ik heb wel redelijk wat in die groene periodes gedaan, maar evengoed af en toe in de rode. So far so good en als ik dan toch op een bepaald moment prijs heb, dan is een paar uur per dag DSL-snelheid nog wel te verteren. :wink:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Kan ik de telenet helpdesk via e-mail bereiken ? Of enkel telefonisch.

Ik ben niet akkoord met hun bericht:

Fair Use Policy bij ongelimiteerd internet van Telenet

Dringend verzoek om uw download- en/of uploadgedrag aan te passen

Telenet hanteert een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen. Op die manier leidt Telenet het internetverkeer voor al haar klanten in goede banen en verzekert ze een optimale gebruikservaring voor iedereen.

Wij stellen vast dat uw download- en/of uploadgedrag niet in lijn is met de Fair Use Policy van Telenet: uw volumeverbruik ligt in de lopende aanrekeningsperiode bijzonder hoog in vergelijking met andere gebruikers van hetzelfde internetabonnement.


Hoe hoog is mijn gebruik ? En met welk verbruik werd vergeleken. Zolang telenet geen cijfers kan voorleggen, is dit geen bewijs.
Graag meetbare objectiefvecriteria.


Als u uw volumeverbruik niet matigt, zijn wij genoodzaakt om de snelheid van uw internetverbinding tot het einde van deze periode aan te passen.

Om dit te voorkomen, kennen we aan uw abonnement 10 GB bijkomend volume toe zonder uw snelheid aan te passen. Dat volume kunt u gebruiken tot aan het einde van uw aanrekeningsperiode. Als het bijkomend volume opgebruikt is, wordt uw verbinding aangepast naar een minimale breedbandverbinding.


Als telenet mij niet kan bewijzen dat ik meer dan 2x het gemiddelde heb verbruikt, dan ga ik ze in gebreke stellen wegens het niet naleven van de specificaties van Turbonet XL.


We adviseren u om onze Tips voor Fair Use op Online support door te nemen, zodat u de nodige maatregelen kunt treffen om uw volumeverbruik aan te passen.

Om verder te surfen, vragen wij u om te bevestigen dat u dit bericht gelezen hebt.


Wij adviseren telenet dringend een telemeter met meetbare objectieve criteria in te voeren, zodat wij geen verdere stappen tegen telenet hoeven te nemen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

even gebeld met de technische dienst

nu komt de joke:

1) ze kunnen wel zien hoeveel je dag per dag gedownload hebt
2) maar de periode waarmee vergeleken wordt is zeker geen maand of aanrekeningsperiode, maar enkele dagen, wat niet fair is
3) de exacte cijfers (mijn verbruik tov gemiddeld verbruik) konden ze mij niet presenteren

ze verwijzen mij naar het online klachtenformulier
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Weer ter info.

Ik zit bij Telenet sinds een maand. Ik zit op TurbonetXL (fiber kon hier niet). Belofte voor mijn overstap was dat ik makkelijk 500gb kon verplaatsen per periode. Na een sukkelig begin met wat gemopper van mijn kant en diverse telefoontjes richting Telenet (zie eerdere postings)...

Ik zit nu dus een kleine 3 weken in mijn periode. De meter alleen gezien ver over het rood en een enkele keer net voor het rood (na een kleine week niets downloaden). Ik download enkel in de nacht (00.00 - 07.00), overdag is het gebruik minimaal.
DU-Meter geeft aan tot op heden 345 Gb verplaatst te hebben, maar DU-meter is pas na 2 download nachten geïnstalleerd. Tel hier een kleine 150 Gb bij op... Dan zou ik in mijn 3 weekjes ongeveer 500 Gb verplaatst hebben, zonder waarschuwingen of mails van Telenet. Ik download zelden nachten achter elkaar, dus ik verspreid de nachten.

Ontevreden over het feit dat ik een meter steeds in de gaten houd en dat "alles" vaag en onduidelijk is uitgelegd.
Tevreden over het feit dat ik de beloofde 500 Gb inderdaad kan halen (op een zeer stabiele lijn, met de beloofde constante snelheid van 30Mbps).

De komende week zal hier een kleine 50 Gb bij komen, kijken of ik tevreden blijf... vermoed het wel.
Dus misschien tip naar iedereen, grotere downloads spreiden in de nachtelijke uren. Als meter ver over het rood staat, niets op daguren downloaden.
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

DU meter meet ook alles wat je in je netwerk van data traffic genereert, dus alles wat je van en naar een NAS of andere PC versluist.

BW meter is hier dan beter voor die meet enkel je internet traffic
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

prutsers ....

http://img191.imageshack.us/img191/2743 ... mkapot.png

je kan de mailform niet invullen gezien hij een keuze eist bij 'Waarover gaat je klacht*' maar je deze keuze niet kan maken.


Bericht dat ik ging sturen:
Deze ochtend verscheen volgend 'Fair Use Policy bij ongelimiteerd internet van Telenet' bericht in mijn browser:

http://img838.imageshack.us/img838/4136 ... imited.png

Ik ben niet akkoord met dit bericht, aangezien de term 'bijzonder hoog' geen meetbaar objectief criterium is. Gelieve mij de exacte verbruikscijfers mede te delen waaruit blijkt dat buitensporig volumeverbruik zoals beschreven in de productspecificatie van Turbonet XL van toepassing is, en dit op een meetbare en objectieve manier kan vastgesteld worden.

Toen ik daarnet naar de technische dienst van Telenet belde kon men mij deze gegevens niet mededelen.

Aangezien de nieuwe telemeter zeer onnauwkeurig werkt en geen enkele schaal nog harde cijfers toont buiten 9 vage standen, kan ik deze meter niet als een betrouwbaar meetinstrument erkennen. Veder is er geen enkele betrouwbare manier om te voorspellen hoeveel volume ik nog mag downloaden alvorens buitensporig volumeverbruik van toepassing is.

Als telenet mij op smallband zet zal ik genoodzaakt zijn Telenet in gebreke te stellen wegens het niet naleven van de specificaties van het product.


Andere methodes om dit tot bij telenet te krijgen ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Het systeem staat nog verre van "op punt" :)

De telemeter op mijn telenet geeft de 3de JPEG weer (https://www.telenet.be/mijntelenet/stat ... rrow03.jpg), dus net tussen groen en geel, nog niet eens in de helft.

Maar wel krijg ik al de mail van telenet dat ik moet minderen met downloaden.

Zo verschrikkelijk veel is het nu toch niet?

Afbeelding
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

zit nu zogenaamd op smallband, zonder dat ze mij enig bewijs geleverd hebben dat ik voor mijn huidige periode minstens 2x de trafiek heb gedaan tov andere users

nochtans gaat mijn download nu gewoon door aan ongeveer 10mbps over wifi terwijl ik dit in de tuin typ

als ze hun cijfertjes niet bewijzen naar aanleiding van mijn mail via hun webformulier, dan kunnen ze binnenkort een aangetekende in gebreke stelling krijgen wegens het niet opleveren van de specificaties
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”