Synology DiskStation met Sagem F@st 3464

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jefdecuypere
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,

Deze week ben ik overgestapt van adsl2+ naar vdsl2 van edpnet. Zoals jullie weten moet je dan de sagem modem/router gebruiken. Nu lukt het mij niet meer om mijn DiskStation via internet bereikbaar te krijgen. Vroeger had ik een modem/router van Sitecom waarbij ik de nodige poorten (poort 80, 5000 en 21 voor ftp toegang) kon forwarden zodat het DiskStation (waarop ook mijn website staat) te bereiken was via het externe ip-adres van mijn adsl abonnement. Via de server had ik een dyndns account zodat ik mijn website makkelijk kon bereiken.
Nu laat ik op de sagem dezelfde poorten forwarden maar als ik nu het externe ip-adres benader kom ik steeds op de statuspagina van de sagem i.p.v. van op mijn website terecht.

Ik heb al van alles geprobeerd maar nu ben ik echt ten einde raad. Is er soms iemand die een oplossing weet?

Jef
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hallo Jef,

Bij welke poorten kom je op je sagem terecht? Is dat ook zo bij poorten 21 en 5000?
Heb je al geprobeerd met de Synology in DMZ? Dat is natuurlijk niet de beste oplossing, maar het kan helpen om de oorzaak te vinden.

Ik heb vdsl2 via belgacom en geen problemen met de combinatie van Synology en vdsl. De BBox2 gebruik ik wel niet als router, enkel al modem. De port forwarding gebeurt dan ook in de router die achter de Bbox2 staat.
jefdecuypere
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

johcla schreef:Hallo Jef,

Bij welke poorten kom je op je sagem terecht? Is dat ook zo bij poorten 21 en 5000?
Heb je al geprobeerd met de Synology in DMZ? Dat is natuurlijk niet de beste oplossing, maar het kan helpen om de oorzaak te vinden.

Ik heb vdsl2 via belgacom en geen problemen met de combinatie van Synology en vdsl. De BBox2 gebruik ik wel niet als router, enkel al modem. De port forwarding gebeurt dan ook in de router die achter de Bbox2 staat.
Hallo johcla,

Ik heb al geprobeerd om de Synology in DMZ te zetten maar dat maakte niets uit. Ik heb op de sagem dezelfde poorten ingesteld, ik heb een screenshot in bijlage toegevoegd misschien maakt dat meer duidelijk.

P.S. Hoe zorg je er precies voor dat je de sagem enkel als modem gebruikt want dat lukt mij ook niet.

Jef
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

hallo Jef,

je screenshot ziet er goed uit, als het lokaal ip-adres natuurlijk overeenstemt met dat van je DS. Een vraagje off-topic: waarom gebruik je 5001 en 7001 niet voor https?

Heb je al eens geprobeerd om je sagem te herstarten? Dat was bij mij een keertje de oplossing.
Ik heb dus een BBOX2 en heb daar niks speciaals aan moeten doen om die in bridge te zetten. De enige voorwaarde is dan wel dat edpnet 2 gelijktijdige sessies toestaat. En in je andere router moet je dan instellen dat die zelf een internetverbinding opbouwt. Als dat lukt, kan je je DS aan je andere router hangen, en daar dan de port forwarding op instellen. Dat is trouwens de set-up die ik heb, omdat ik niet onder de indruk ben van de router-mogelijkheden van de bbox.

Bij belgacom dien je ook expliciet aan te geven dat je de poorten 80 ed open wilt hebben. Ik vermoed dat dit niet de reden is van jou probeem; ik begrijp dat je binnen edpnet een upgrade van adsl naar vdsl gedaan hebt?
jefdecuypere
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 18:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo

Het probleem is reeds opgelost. Ik heb een router achter de sagem gehangen en gebruik hem nu enkel nog als modem.

Bedankt voor de hulp

Jef

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”