kan edpnet voip niet registeren op fritzbox 7270

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

ik heb gelijkaardig probleem maar met fritzbox 7270.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=26401

normaal moest ik 27/7 op edpnet voip overgeschakeld worden....

zonder dat ik dat wist hebben ze mijn nr. bijna 3 weken vroeger geporteerd. dus ben bijna 1 week niet bereikbaar.....

was al boos op vorige ISP.

daar ik nog hun router niet heb, en het moet instellen in mijn fritz (zoals mijn huidige voip en internetcalls probleemloos)....lukt het nu niet?

vind ook nergens waar ik poort 5060 moet invoeren.....(toch identiek met internetcalls?)

dit komt op de fritzbox
"14.07.10 20:11:03 Registration of Internet number 05******* failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout."

my edpnet staat voip 'opgeleverd' (bevestigd telefonisch)

BB_VOIPID VoIPTypeID TelephoneNumber Status Actief Wijzigen Overzicht bestellingen Ticket
aanmaken
**** VoIP 0 Belgium

dit kreeg ik ook mee:
De modem die u zal ontvangen zal een Sagem zijn die u op volgende manier moet configureren:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Sagem_Fast_3464
Deze instellingen kunnen u misschien helpen om het in te stellen op uw huidige modem.

enig idee wat ik fout doe?

bedankt....
sip_edpnet.pdf
instelling edpnet VOIP fritzbox 7270
(960.72 KiB) Nog niet gedownload
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik dacht dat je poort 5060 bij een Fritzbox nooit kan vinden omdat de Fritzbox automatisch deze poort gebruikt voor VoIP. Voor je andere vragen moet ik het antwoord schuldig blijven.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

@satsurfer
- Je moet als username je "VOIP gebruikersnaam" gebruiken die je van edpnet gekregen hebt. Dat is niet noodzakelijk hetzelfde als je telefoonnummer (of toch ?)
- Bij "Internetnummer" kan je in de FritzBox een willekeurig cijfer vermelden (vb 21). Ikzelf gebruik altijd mijn telefoonnummer in "MSN formaat" (telefoonnummer zonder 0), vb: 50123456
- Alleen voor de Betamaxen moet je het nummer in internationaal formaat vermelden om te kunnen meesturen als CLIP (003250123456)
- als registrar kan je sip.edpnet.be gebruiken, ofwel voip.edpnet.be ofwel het IP adres 212.71.0.11
- poort 5060 wordt standard gebruikt door de FritzBox. Hier moet je (kan je) niets wijzigen.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe.deleye schreef:@satsurfer
- Je moet als username je "VOIP gebruikersnaam" gebruiken die je van edpnet gekregen hebt. Dat is niet noodzakelijk hetzelfde als je telefoonnummer (of toch ?)
Philippe.
bij edpnet blijkbaar wél......
philippe.deleye schreef: - als registrar kan je sip.edpnet.be gebruiken, ofwel voip.edpnet.be ofwel het IP adres 212.71.0.11
- poort 5060 wordt standard gebruikt door de FritzBox. Hier moet je (kan je) niets wijzigen.
registrar+proxyserver heb ik voip.edpnet.be ingevoerd.

dus identiek zoals bij belgian-telecom (behalve de registrar) en betamax sips...., dus ik ben voor 99% zeker dat ik niets verkeerd doe (door jou bevestigd)

er staat 'opgeleverd', maar nog niet 'actief'......maar ze hadden mij vanmiddag speciaal gebeld (op mijn ticket of het toevallig niet mogelijk was dat ze mijn nr. al -te vroeg- geporteerd hadden). En ik heb gezegd dat ik tevreden was, als ik de inkomende gesprekken terug kon krijgen....
en dat ik alles ging instellen....
dus morgenochtend als eerste terugbellen.... :cry:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

3CX SIP based softphone.....belgian telecom werkt, edpnet NIET!
http://www.3cx.com/VOIP/ip-phone-help/V ... vider.html

bij edpnet werkte wel SIP based softphone..... :bang:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

philippe.deleye schreef: - Alleen voor de Betamaxen moet je het nummer in internationaal formaat vermelden om te kunnen meesturen als CLIP (003250123456)
Het nationaal formaat (jouw vb: 050123456) lukt ook bij Betamax) om mee te sturen als CLIP.
Ik gebruik dit om 2 Betamax-klonen (1 voor vaste nummers, 1 voor mobiel) met CLIP te registreren in de Fritzbox, vermits dit nummer uniek moet zijn.
VoIPie
Starter
Starter

Waarschijnlijk loopt de VoIP registratie over een apparte PVC of VLAN.

Bij ADSL zal dit VPI 0 VCI 40 zijn. Dit is in te stellen onder de tap advanced settings onder Internet Telephony.

Bij VDSL worden verschillende VLAN's gebruikt. De FRITZ!Box Fon WLAN 7270 ondersteunt echter geen VDSL.

Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met de support van AVM:
http://www.avm.de/en/service/support/index.html

Handig is om alvorens even bij EDPnet te checken of inderdaad een seperate PVC of VLAN gebruikt wordt voor VoIP. Ofdat het VoIP verkeer toch gewoon over de standaard internet connectie loopt.

Mvg,
Gerrit
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Kan je daar niet vrij zeker van zijn, zo heb je geen hinder van de disconnects lijkt me.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

VoIPie schreef: Handig is om alvorens even bij EDPnet te checken of inderdaad een seperate PVC of VLAN gebruikt wordt voor VoIP. Ofdat het VoIP verkeer toch gewoon over de standaard internet connectie loopt.
Voor zover ik begrepen heb uit andere topics in dit Forum verloopt epdnet voip over het normale Internet.
Dit blijkt ook uit de VOIP wiki van epdnet: daar leggen ze uit hoe je de bbox moet instellen voor hun voip.
Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

update:

edpnet schrijft: (na 12 dagen of langer geen vaste telefoon meer) (veel heen & weer tickets om mij te helpen, tevergeefs)

Het blijkt dus inderdaad dat u over uw huidige verbinding geen gebruik kunt maken van Internet Telephony van EDPnet. Dit is enkel mogenlijk over een IP adres van EDPnet danwel een vast IP adres van een andere provider dat we dan handmatig toestemming geven binnen te komen op onze servers. Het enige alternatief dat nu nog voorhanden is is kijken of we u eerder aan een IP adres van EDPnet kunnen helpen. Ik zal morgenvroeg meteen bij mijn collega's van Provisioning vragen of de oplevering van uw VDSL abonnement naar voren kan worden getrokken

de oplevering was dus 27/7 (dus veel vroeger gaat dit niet lukken) :?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben ook van plan om over te schakelen naar EDPNET voor Adsl en voice.
@Satsurfer:
- welke was jouw vorige provider ( gezien de problemen )
- had je daar misschien op voorhand opgezegd ?

gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

MarkDM schreef:Ik ben ook van plan om over te schakelen naar EDPNET voor Adsl en voice.
@Satsurfer:
- welke was jouw vorige provider ( gezien de problemen )
Mark
belgian telecom.....
MarkDM schreef:Ik ben ook van plan om over te schakelen naar EDPNET voor Adsl en voice.
@Satsurfer:
- had je daar misschien op voorhand opgezegd ?
gr,
Mark
ja, eerst btc opgezegd begin juni, aanvraag vdsl voor 29/07/10.
vdsl oplevering was 27/07, dus ok...

nu hebben ze bij epdnet mijn nr. bijna 3 weken te vroeg geporteerd, waardoor geen vaste tlf meer :twisted:

had dan de voip accountgegevens gekregen, maar dit werkt blijkbaar niet met dynamisch IP. :oops:
daar hebben ze zelf ook 1 week over gedaan om dit vast te stellen....(op fritzbox 7270, X-lite, sagem geprobeerd), maar bij hen werkte het wel! (ik was dus 'den ezel')

ze gingen gisteren activatie vdsl vroeger laten gebeuren..
vanmorgen ticket van edpnet: nieuwe oplevering 28/07 :bang: (dus later!)
bel helpdesk: "ja, was probleem van het systeem, gaf automatisch 28/07 en we konden niet meer wijzigen" zei ze...
moest er geen rekening mee houden.....
gingen 22/7 proberen....(ik terug kalm) (had dit 7 dagen terug geweigerd, daar ik dacht dat de bureaucratische mallemolen in gang zou getrokken worden, en er weer iets verkeerds zou lopen...., waarbij deze bewezen)

30 min. later nieuw ticket: onmogelijk om vroeger te activeren!!!!

Ik ben echt woedend! compensatie is hier zeker gepast! (geen telefoon tijdens mijn verlof + al die miserie van h&t mails)
en ze slagen er nog in om mij later te activeren.....
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:nu hebben ze bij epdnet mijn nr. bijna 3 weken te vroeg geporteerd, waardoor geen vaste tlf meer :twisted:
Ik hoop dat EDPNET ook geleerd heeft hieruit. Maw dat ze het telefoonnummer pas porteren als de DSL-lijn overgezet is.
Wij zijn bij nu Mobistar, maar ik ga er niet opvoorhand opzeggen. Er circuleren hier nog zo verhalen dat ze je onmiddellijk afsluiten ipv de gevraagde dag af te wachten (bv bij DXADSL is het zo).

Een workaround voor uw probleem is een Weepee-nummer. Bij EDPNET laat je binnenkomende geprekken naar je Weepee-nummer doorschakelen. Dat kan je dan met elke provider laten werken.
Nu ja , voor 1 week is het de moeite niet meer.

gr,
Mark
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

satsurfer schreef:Het blijkt dus inderdaad dat u over uw huidige verbinding geen gebruik kunt maken van Internet Telephony van EDPnet. Dit is enkel mogenlijk over een IP adres van EDPnet danwel een vast IP adres van een andere provider dat we dan handmatig toestemming geven binnen te komen op onze servers.
Om het eens met de woorden van Piet Huysentruyt te zeggen: Wat hebben we vandaag bijgeleerd ?

1) Dat EDPNET VOIP - zoals reeds aangehaald in deze/andere topics) - inderdaad via het publieke internet gaat (en dus geen seperate PVC of VLAN gebruikt), maar ... dat ze hun SIP firewall zo ingesteld hebben dat in principe alleen EDPNET IP's doorgelaten worden .... Dit laatste is nieuwe informatie, en verklaart de problemen van de TS.

2) Dat je EPDPNT voip dus niet kan gebruiken vanaf en andere locatie dan je thuis locatie (tenzij je toevallig toegang hebt tot een EDPNET netwerk, of je een VPN verbinding met het thuisfornt opzet)

3) Deze topic bewijst nogmaals dat de ideale VOIP provider niet jouw eigen internet provider is, maar een goede onafhankelijke VOIP provider (vb Weepee, 3*, Nomado ...):
a) Jouw VOIP oplossing is totaal onafhankelijk van de locatie: je kan je telefoon blijven gebruiken: op reis, vakantieverblijf, etc ...
b) Jouw VOIP oplossing is totaal onafhankelijk van je internet provider: je kan heel flexibel wisselen van internetprovider, en je bent onmiddelijk terug telefonisch bereikbaar. Geen gedoe met porteren, verkeerde datums ...
c) Ook bij een verhuis zéér handig: telefoon gewoon meenemen naar de nieuwe woonst (waar dat ook is, en wie je nieuwe internet provider ook is) - je zorgt als het ware voor je eigen portatie.
Dit laatste geldt ook voor een verhuis naar het buitenland (vb expatriates): je neemt je Belgisch nummer mee, je blijft goedkoop bereikbaar voor je familie en vrienden, en als je enkele jaren later terugomt naar België, breng je je nummer gewoon terug mee ;).

Philippe.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

satsurfer schreef: Ik ben echt woedend! compensatie is hier zeker gepast! (geen telefoon tijdens mijn verlof + al die miserie van h&t mails)....
Ik zou hen in gebreke stellen, en eisen dat ze jouw telefoon doorschakelen naar je GSM tot de dag van oplevering van je internet. Dan blijf je tenminste bereikbaar.
En dit uiteraard gratis... Zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor de fout.

Toen ik nog een vaste lijn had bij Belgacom heb ik dat ook verkregen wanneer mijn ISDN lijn er enkele dagen uitlag wegens een kabelbreuk.
Philippe.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe.deleye schreef: 3) Deze topic bewijst nogmaals dat de ideale VOIP provider niet jouw eigen internet provider is, maar een goede onafhankelijke VOIP provider (vb Weepee, 3*, Nomado ...):Philippe.
bedankt Philippe...ja, dat weet ik nu ook (blijkbaar moet het week duren vooraleer edpnet mij daarop wijst) :oops: ....(mijn belgian telecom kon ik ook makkelijk met sip client op smartphone gebruiken in buitenland) Misschien na eerste jaar, naar nomado terug overschakelen.....als zij ook maar niet te vroeg porteren....(en dan moet ik terug raw copperline* ipv die telephony pack, dus dat zal ook weer niet goed komen om de oplevering gesynchroniseerd te krijgen.
http://www.nomado.eu/eshop/product_info ... ts_id/208/

maar nu betaal ik 10 € telefonie bij edpnet (incl. raw copper) + 5 € (2000 minuten), geen belgacom meer....
we gaan eerst eens betrouwbaarheid van hun voip testen....bij btc voip was de laatste maanden droevig....regelmatig outgoing calls en dan kreeg je een toon alsof je naar onbestaand nr. belde.....regelmatig moest ik fritzbox aan/uitzetten, en dan werkte het terug?!

*dan moet ik toch raw copper betalen à 13,90 € + 5 € nomado.....?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Hi
Ik begrijp de "raw copper" redenering niet ....
Je kan toch gewoon bij epdnet blijven voor internet, maar de voip opzeggen (na 1 jaar) ??
Of bedoel ja dat raw copper alléén gratis is als je er de voip bijneemt ?
Philippe.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:*dan moet ik toch raw copper betalen à 13,90 € + 5 € nomado.....?
Eigenlijk is rawcopper niet meer interessant bij Edpnet. Je kan beter de optie telefonie nemen en ze niet gebruiken (10€), of alleen voor het bellen van de nooddiensten en speciale nummers.

Let ook op dat bij Nomado de oproepen naar Telenet-abonnees niet inbegrepen zijn in die 5€ ! Bij Edpnet wel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

MarkDM schreef:Let ook op dat bij Nomado de oproepen naar Telenet-abonnees niet inbegrepen zijn in die 5€ ! Bij Edpnet wel.
idd. maar een opmerking....hun vdsl modem, kan maar 1 SIP account registeren!
avm heeft nog geen VDSL modem (en volgende maand....maar om dan 250 € te betalen)

zelfs mijn belgian-telecom sip account werkte niet op de sagem VDSL router! blokkeren ze dat ook? bizar
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

satsurfer schreef: idd. maar een opmerking....hun vdsl modem, kan maar 1 SIP account registeren!
avm heeft nog geen VDSL modem (en volgende maand....maar om dan 250 € te betalen)
Je kan toch perfect jouw 7270 achter de Sagem gebruiken (met eigen PPPoE), dan heb je de mogelijkheid om tot 10 SIP accounts te registreren ....
Philippe.
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer

philippe.deleye schreef:
satsurfer schreef: idd. maar een opmerking....hun vdsl modem, kan maar 1 SIP account registeren!
Je kan toch perfect jouw 7270 achter de Sagem gebruiken (met eigen PPPoE), dan heb je de mogelijkheid om tot 10 SIP accounts te registreren ....
Philippe.
Philippe, is het juist dat je de edpnet voip gegevens in de sagem VOIP modem moet invoeren, en bijkomende voip accounts via fritzbox ? of moeten alle voip accounts ( incl edpnet ) via de frizbox ? is niet echt duidelijk,
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit gelezen heb dat edpnet een compensatie gaf, dus houd ons op de hoogte als ze het wel zouden doen. Ik betwijfel het.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

dejean schreef:Philippe, is het juist dat je de edpnet voip gegevens in de sagem VOIP modem moet invoeren, en bijkomende voip accounts via fritzbox ? of moeten alle voip accounts ( incl edpnet ) via de frizbox ? is niet echt duidelijk,
* Ikzelf zou alle VOIP accounts in de FritzBox invoeren, dit maakt alles veel eenvoudiger: met de telefoons achter de FritzBox kan je dan zowel jouw edpnet lijn kiezen als jouw bijkomende accounts. Binnenkomende telefoons (via edpnet) komen dan ook op je FritzBox aan, en je hebt geen aparte telefoontoestellen nodig naargelang de lijn die je wil gebruiken.
* Als je dan toch zou kiezen om je epdnet voip gegevens in de Sagem in te voeren, dan kan je de telefooon-uitgang van de Sagem (phone 1) verbinden met de (vaste) telefoon-ingang van de FritzBox, en edpnet instellen in je FritzBox als "vaste lijn". Dan kan je ook de alle telefoontoestellen op de FritzBox aansluiten en kiezen tussen "vaste lijn" (=edpnet) of "voip" (=bijkomende accounts).

Deze tweede methode moet je gebruiken als je voip van Belgacom (i-talk) of Scarlet wil combineren met andere voip providers in een FritzBox, gezien BGC/Scarlet voip niet over de PPPoE verbinding loopt, maar over een andere vlan. Je beschouwt dus je eigen provider als een "vaste lijn".
Ook bij Base (Tele2) kan je op die manier te werk gaan (maar hier is de reden dat ze jouw VOIP gegevens niet vrijgeven).

Eén nadeel van deze 2de methode is dat bij inkomende gesprekken, het tot 2 belsignalen kan duren vooraleer de FritzBox meebelt met de "vaste lijn" (= tijd nodig voor detectie van het CLIP signaal).

Philippe.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”