Popbox als opvolger van de Popcorn Hour

Plaats reactie
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Syabas heeft een variant op zijn populaire Popcorn Hour ontsluierd. De Popbox krijgt onder meer een uitgebreider grafische interface dan zijn voorganger, maar de speler is meer op internet gericht en kan geen harddisk huisvesten.
http://tweakers.net/nieuws/64673/ces-po ... steld.html
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

O mooi. Was eens aan het zien of er voor m'n Popcorn Hour via YAMJ geen bruikbaardere interface te maken was dan de normale, maar voor bvb SpeedDial en Aeon movie wall hebt ge myiHome nodig...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben gelukkig nog een paar jaar zoet met m'n PCH A110 :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Syabas, de maker van de Popcorn Hour, is begonnen met het verkopen van de Popbox. De mediaspeler geldt als variant op de Popcorn Hour en is meer gericht op internet. Ook is een verbeterde grafische interface aanwezig.
http://tweakers.net/nieuws/68624/popcor ... opbox.html
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

meon schreef:O mooi. Was eens aan het zien of er voor m'n Popcorn Hour via YAMJ geen bruikbaardere interface te maken was dan de normale, maar voor bvb SpeedDial en Aeon movie wall hebt ge myiHome nodig...
Misschien is xbmc voor de popcornhour iets voor jouw.
http://www.networkedmediatank.com/showt ... ?tid=40300
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Dezelfde grafische interface komt ook beschikbaar voor de PCH-200. Preview screenshots zijn al beschikbaar op het userforum.

http://www.networkedmediatank.com/showt ... ?tid=39284

Greetz,

P.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mijn A-110 gaat vervangen worden maar zeker niet door iets anders van Syabas. Die A-110 is nu al een eeuwigheid op de markt en nog steeds zijn er haperingen met DTS geluid, loopt het geheugen vol na afspelen van verschillende mkv bestanden,...

Nee, de A-110 gaat vervangen worden door een HTPC (gebaseerd op een ION-chipset)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

redman schreef:Misschien is xbmc voor de popcornhour iets voor jouw.
http://www.networkedmediatank.com/showt ... ?tid=40300
Als ik snel diagonaal door de thread lees lijkt me dit nog een zeer experimenteel iets. Alles hangt natuurlijk af van welke mogelijkheden en interface je verkiest... maar een HTPC (en met Atom-ION bordjes valt dit wel mee) heeft hier alle flexibiliteit, maar komt dan ook voor een duurdere prijs.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

TL@ schreef:Mijn A-110 gaat vervangen worden maar zeker niet door iets anders van Syabas. Die A-110 is nu al een eeuwigheid op de markt en nog steeds zijn er haperingen met DTS geluid, loopt het geheugen vol na afspelen van verschillende mkv bestanden,...

Nee, de A-110 gaat vervangen worden door een HTPC (gebaseerd op een ION-chipset)
Awel, ik ben helemaal tot dezelfde conclusie gekomen.
Zotag ion + Xbmc Live en werkt echt fantastisch. :-D
Dada popcornhour
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ga hem wel zelf bouwen want moet in kastje komen waar minstens 2 3.5" harde schijven in kunnen en dan gaat die ineens als NAS dienen voor de Popcorn die dan naar de slaapkamer verhuist. De ION-bordjes zouden daar uitermate geschikt voor zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maakt dat allemaal niet te veel lawaai ? ik krijg het nu al op mijn heupen van het getik van m'n harddisk in m'n pch (een wd 1tb green)

Ik zou juist gaan voor een pch met een snelle maar simpele frontend (aeon en co heb ik getest en is zeer mooi, maar zapt 10X trager dan de originele) en een nas in de kelder.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”