Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Wel ik met een fibernet 100 nu reeds een 460 Gbyte verplaatst, meestal het snachts en ik sta tussen oranje en rood. elke 5e van de maand heb ik een reset.

Buitensporig gedrag is meer dan het dubbele van je abonement van vroeger. Stond ergens op de website van telenet.

FN100 kan dus 500 GB verplaatsen. Doe dit het 's nachts en je komt aan 1 TB.
Als ik mijn gedrag analyseer zit ik 1/3 ver in tijd en ongeveer de helft in capaciteit. Vandaar dat ik in het rood ga terechtkomen. De eerste momenten van de lancering hebben de meeste de registers opengetrokken, hierdoor kwamen er velen in het rood terecht, zeker de turbo's kloegen hierover maar ze hebben niet de mogelijkheden gekregen dan een Fibernetter als ik dit hier lees.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Stipt om 17u00: van 30 Mbps naar 3 Mbps.

Afbeelding

Maar 't is weekend dus het mag wat langer duren. :roll:

Het groter plaatje.
Afbeelding
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Tot wanneer sta je dan op smallband ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Straks rekent Telenet je ook nog eens extra aan omdat je zo vaak hun spelletje 'raad uw snelheid' speelt :P
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Via Twitter gelezen dat Telenet in Gent er uit ligt. De storing zou nog 3 uur kunnen duren. Toch niet te veel gedownload, mensen? :P
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Via Twitter gelezen dat Telenet in Gent er uit ligt. De storing zou nog 3 uur kunnen duren. Toch niet te veel gedownload, mensen? :P


Ik merk er niet veel van dat het zou platliggen ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

eternum schreef:Stipt om 17u00: van 30 Mbps naar 3 Mbps.

Afbeelding

Maar 't is weekend dus het mag wat langer duren. :roll:

Het groter plaatje.
Afbeelding



Telkens in de rode periode smallband, in de groene/gele je volle snelheid ? dan valt dat nog wel mee
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vandaag een waarschuwingsemail gekregen, ongeveer 320GB gedownload.
Ik blijf gewoon regelmatig downloaden en ik zie wel :-D.
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

320 GB op een dag :oops: dan is het normaal hé.
Modbreak:
Dit topic gaat énkel over Telenet!
Maar op een halve maand niet want ik zit bij belgacom heb sinds de 1e 375GB en nog niks van waarschuwing !
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

ik zit nu al een hele week op rood. 2 dagen niets gedownload en de meter ging niet naar omlaag. Nu toch af en toe een 10gb binnengehaald en nog steeds niet meldingen gekregen.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Ongeveer 5 dagen bezig met mijn nieuwe periode.

De eerste 2 dagen ongeveer 70 GB binnengehaald ... plots van uiterst groen naar uiterst rood ...
Gewoon door blijven doen (bijna uitsluitend 's nachts) en nu ongeveer nog een 50 GB zonder verwittiging.
Metertje blijft wel uiterst rood staan :), en nu is die tekst verdwenen en staat er enkel nog 'Je beschikt over je volledige snelheid'.

Ik doe 'rustig' verder en zie wel wanneer ik een mailtje krijg.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Gewoon blijven downloaden, smallband is 4Mbit in de erg drukke periodes, anders beschik je nog over je volledige snelheid dus wat maakt het dan uit of je op smallband zit of niet ? niets
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Pulse schreef:Gewoon blijven downloaden, smallband is 4Mbit in de erg drukke periodes, anders beschik je nog over je volledige snelheid dus wat maakt het dan uit of je op smallband zit of niet ? niets



welk abbo heb jij ?
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Aan zijn handtekening te zien moet hij turboNet xl hebben :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

yama schreef:Aan zijn handtekening te zien moet hij turboNet xl hebben :wink:

Niet iedereen heeft dat aanstaan (ik dus ook niet).
Victory Not Vengeance
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Pulse schreef:Gewoon blijven downloaden, smallband is 4Mbit in de erg drukke periodes, anders beschik je nog over je volledige snelheid dus wat maakt het dan uit of je op smallband zit of niet ? niets


Dat je 62 euro of meer betaald voor een snelle verbinding en nu ineens content zijt met 4mbit :roll:
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

duizend schreef:
Pulse schreef:Gewoon blijven downloaden, smallband is 4Mbit in de erg drukke periodes, anders beschik je nog over je volledige snelheid dus wat maakt het dan uit of je op smallband zit of niet ? niets


Dat je 62 euro of meer betaald voor een snelle verbinding en nu ineens content zijt met 4mbit :roll:


wel als ze dat met smallband bedoelen, anderen betalen voor die snelheid :p ( beter was het natuurlijk dat we nooit op smallband zouden geraken )
sheeva
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:26

Pulse schreef:Gewoon blijven downloaden, smallband is 4Mbit in de erg drukke periodes, anders beschik je nog over je volledige snelheid dus wat maakt het dan uit of je op smallband zit of niet ? niets



dat is geen correcte informatie.
dit is de effectieve smalband waar ik nu al 3 dagen mee zit (c/p van speedtest2):

Last Result:
Download Speed: 238 kbps (29.8 KB/sec transfer rate) :bang:
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Het zijn enkel de fibernetters die geen smalband hebben in de minder drukke periodes?
Ik heb expressnet xl en da is nog de oude smalband, da merk ik zeker ;)
Hoe zit da eigelik met Turbonet?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

heb een turbonet XL

ik plan mijn grote downloads tss 00:00 en 10:00 's morgens
mijn locatie is een boerengat, dus wellicht geen drukke node

Afbeelding

mijn fupmeter flubbert tussen de stand 7 en 9, als ik twee dagen niks doe dan zakt hij naar 7

Het grote probleem van de fup is dat je toch nooit een juiste inschatting kan maken.

Je weet nooit hoeveel extra je mag downloaden wegens:

1) ontbreken van een schaal
2) zeer onnauwkeurig: slechts 9 standen
3) ontbreken van exacte meetgegevens
4) ontbreken van de gegevens waarmee vergeleken wordt om te concluderen dat je de specificatie overschrijdt
5) ontbreken van de meetmethodes, e.g. traffiek in de rode/gele/groene periode telt voor hoeveel percent ?

Ik sta regelmatig op de stand 9. Ik wil graag kunnen voorspellen wanneer ik die befaamde 2x traffiek regel overschrijdt.

Even een analogie:

Als je op een autostrade 120 mag rijden volgens de specificaties, dan heb je het recht dit op de spits te drijven en de maximale snelheid te rijden die jou net geen boete oplevert. Bij telenet is de max snelheid die in de flitskastjes wordt ingesteld variabel en kan je nooit exact zeggen hoe hard je mag rijden wegens het ontbreken van exacte snelheidsgrenzen.

Momenteel ontbreekt bij telenet elk meetbaar objectief criteria.
sheeva
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:26

pufpufpuf schreef:Het zijn enkel de fibernetters die geen smalband hebben in de minder drukke periodes?
Ik heb expressnet xl en da is nog de oude smalband, da merk ik zeker ;)
Hoe zit da eigelik met Turbonet?


fn 100 hier en smalband zoals nooit tevoren, 200kbps :(
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

sheeva schreef:fn 100 hier en smalband zoals nooit tevoren, 200kbps :(

Zouden ze dan 2 soorten smallband hebben want eternum zit blijkbaar in een totaal andere situatie.

Ik zal zo meteen ook eens verder gaan met downloaden en zien of ik op smallband kom.
Kan dan morgen bellen om het te laten "rechtzetten".
sheeva
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:26

Astralon schreef:
sheeva schreef:fn 100 hier en smalband zoals nooit tevoren, 200kbps :(

Zouden ze dan 2 soorten smallband hebben want eternum zit blijkbaar in een totaal andere situatie.

Ik zal zo meteen ook eens verder gaan met downloaden en zien of ik op smallband kom.
Kan dan morgen bellen om het te laten "rechtzetten".


inderdaad ik vermoed dat er een tussenstation smalband is, waarbij je nog 10 gb krijgt aan volledige snelheid in de rustigere periode,
mij hebben ze ondertussen volledig dichtgeschroefd
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Volgens mij begint dat metertje meer en meer op een klantenbeoordingsmeter te lijken :twisted:
Te veel downloaden = slechte klant = smallband :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

honda4life schreef:Volgens mij begint dat metertje meer en meer op een klantenbeoordingsmeter te lijken :twisted:
Te veel downloaden = slechte klant = smallband :bang:

Eerlijk? Ik zit dit al lang...héél lang te bedenken.
Ik denk dat vele klanten met een fibernetabonnement op dit moment liever een vaste downloadlimiet (500GB-750GB-...) hadden dan de FUP zoals men die nu toepast.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sheeva
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:26

krisken schreef:
honda4life schreef:Volgens mij begint dat metertje meer en meer op een klantenbeoordingsmeter te lijken :twisted:
Te veel downloaden = slechte klant = smallband :bang:

Eerlijk? Ik zit dit al lang...héél lang te bedenken.
Ik denk dat vele klanten met een fibernetabonnement op dit moment liever een vaste downloadlimiet (500GB-750GB-...) hadden dan de FUP zoals men die nu toepast.


mag je 100% zeker van zijn
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

sheeva schreef:
Astralon schreef:
sheeva schreef:fn 100 hier en smalband zoals nooit tevoren, 200kbps :(

Zouden ze dan 2 soorten smallband hebben want eternum zit blijkbaar in een totaal andere situatie.

Ik zal zo meteen ook eens verder gaan met downloaden en zien of ik op smallband kom.
Kan dan morgen bellen om het te laten "rechtzetten".


inderdaad ik vermoed dat er een tussenstation smalband is, waarbij je nog 10 gb krijgt aan volledige snelheid in de rustigere periode,
mij hebben ze ondertussen volledig dichtgeschroefd

Hmmm, nee, toch niet denk ik. Ik heb net even mijn TurboNet "snelheid" gemeten.

Grafisch resultaat van vijfmaal "TN Speed Test":
Afbeelding

Laatste waarde van "TN Speed Test":
Download Speed: 609 kbps (76.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 139 kbps (17.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 25 ms
zondag 18 juli 2010 15:17:49

Mijn persoonlijk gevoel is dat diegenen die over "de limiet" zitten (wat deze waarde ook zou mogen zijn) vooraf gewoon op smalband geplaatst worden tijdens de door TeleNet als drukke periode geïdentificeerde tijdstippen. En of je nu een TurboNet, FiberNet 50 of FiberNet 100 abonnement hebt, maakt allicht tijdens deze drukke periodes niks uit: je snelheid wordt conform wat Telenet nu op haar webstek plaatst vooraf gereduceerd tot minimaal 512Mbps (en dit proces herhaald zich allicht tot de volgende reset: lees begin volgende facturatie periode). Dat begrippen als "onbeperkt", "ongelimiteerd" (die nadien overgegaan zijn naar "vrij downloaden") allicht bij een aantal bestaande of nieuwe klanten reeds vele maanden voordien andere verwachtingen hebben doen ontstaan lijkt me wel een uitgemaakte zaak.

Wat mij betreft staat mijn TurboNet verbinding gewoonweg op smalband met een variabel tijdsdeel (allicht dat deel van de dag waarop het overgrote deel van de mensen slapen) op een "iets hogere snelheid" (welke dat ook moge zijn). 8)
Onderstaand nog een plaatje van de laatste twee dagen. Zaterdagochtend omstreeks zeven uur heb ik mijn laatste download beëindigd.

Afbeelding

En nu, na deze testjes, even terug switchen naar een echt werkende verbinding. :-D
Redundancy is such a nice thing. :wink:

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Voor mij is elke vorm van FUP oneerlijk zonder minimum limiet. De voorwaarden verschillen op dit moment zodanig veel per klant dat je onmogelijk van eenzelfde produkt/service kan spreken.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Na 330 GB verbruikt te hebben (de meeste downloads in de groene of gele periode) een waarschuwing gekregen dat ik tot het einde van mijn afrekenperiode nog 10GB krijg.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's niet echt veel vind ik, om "vrij downloaden" te zijn.
Allé ja, ik vind dat wél veel (ikzelf kom met een fractie daarvan toe), maar als ge ziet wat andere providers onder FUP of ongelimiteerd rekenen valt dit toch vies tegen lijkt me :?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Mogen mensen die in een minder drukke omgeving (node) wonen meer downloaden dan anderen?
Victory Not Vengeance
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

meon schreef:Da's niet echt veel vind ik, om "vrij downloaden" te zijn.
Allé ja, ik vind dat wél veel (ikzelf kom met een fractie daarvan toe), maar als ge ziet wat andere providers onder FUP of ongelimiteerd rekenen valt dit toch vies tegen lijkt me :?


Uw visie klopt volledig.

Ik kan hier de compare doen, turbonet vs edpnet vdsl home. (en daarvoor adsl2 met fup)

Edpnet : elke maand vlotjes 200+ GB, waarvan het merendeel tussen 12 en 8 , dus veel nachttarief, dus altijd boven de 300 gig per maand. *Nooit* opmerkingen gehad.
Telenet : zit aan een goeie 150 gig, en meterke staat al bijna achter tegen, en tis al van "u verbruikt meer dan ba bla bla".

En dat is dan een abo dat ruwweg het dubbel kost van een vdsl2 abo he. Tis dat ik absoluut 2 gescheiden technologieen wil hebbe, anders lag telenet nu buiten.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

meon schreef:Da's niet echt veel vind ik, om "vrij downloaden" te zijn.

Dat is één van de reden dat ik harde getallen wou.
Ik vind 330GB zelf ook serieus tegenvallen en alhoewel ik zelf om andere reden de overstap maak naar Belgacom ga ik toch eens polsen bij Telenet hoe het nu precies zit.

Details van de stats kan je hier vinden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Da's niet echt veel vind ik, om "vrij downloaden" te zijn. Allé ja, ik vind dat wél veel (ikzelf kom met een fractie daarvan toe), maar als ge ziet wat andere providers onder FUP of ongelimiteerd rekenen valt dit toch vies tegen lijkt me :?


Erger nog lijkt me de manier waarop je het kan verbruiken dan ook nog sterk beperkt is (en vooral zeer onduidelijk)... stel dat je om één of andere reden 300 GB aan één stuk door wil downloaden (en de rest van de maand ga je desnoods op verlof)... dan lijkt het alsof dit niet zou lukken (daar waar andere FUP providers niet wakker liggen of dit op één dag is, of een ganse maand).

Dit lijkt me gewoon een reincarnatie (en dan zelfs nog een slechte) van de glijdende meter. Ik vrees dat indien TN op deze manier verder gaat het hierdoor veel van z'n dik betalende klanten (wees eerlijk, Turbo en Fibernet zijn véél te duur) zal verliezen, zeker nu VDSL2 stilaan overal beschikbaar is en ook een mooie snelheid kan bieden.
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Ik denk dat het meer van niet kunnen dan niet willen is !
vind ik ook wat magertjes zit nu al aan 400 gb bij mijn provider en heb net zonder probleem 120gb bijbesteld
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Vanmorgen deze mail van Telenet ontvangen:


De bedoeling van een systeem als Vrij Downloaden is inderdaad om de vraag naar grote volumes zo goed mogelijk in te vullen zonder daarbij het toezicht op ons netwerk te verwaarlozen.

Daarvoor hebben we een aantal netwerk-spelregels bepaald waarbinnen u elke maand vlot terrabytes kan downloaden. Hoeveel terrabyte precies kunnen we niet exact voorspellen, want dit hangt af van een aantal factoren en zal altijd verschillen van klant tot klant.

"Er zijn twee grote wijzigingen ten opzichte van vroeger die deze enorme volumes mogelijk maken.
Ten eerste is de hoeveelheid volume die verbruikt kan worden zonder dat Telenet snelheidsaanpassingen doorvoert flink toegenomen. Zeker als u deels in minder drukke periodes surft, zal dat een veelvoud zijn van uw vroeger verbruik. En zelfs als u enkel in de drukste periodes surft, dan nog zal u gegarandeerd meer downloaden dan vroeger.

Ten tweede ? en dit is wellicht nog wel de meest impactvolle verandering ? is het systeem dat soms ?smalband? wordt genoemd (permanente beperking tot 192 Kbps) niet meer van toepassing op abonnementen met Vrij Downloaden. Stel dat u op een bepaald moment als ?heavy downloader? opgemerkt wordt, dan nog zal u enkel in de allerdrukste periodes een aangepast snelheidsprofiel meekrijgen.

Het merendeel van de tijd blijft u dus gewoon uw normale surfsnelheid houden en kan u naar hartelust blijven downloaden. Alleen als dit in functie van de netwerkbelasting nodig is, zal Telenet tijdelijk de snelheid verlagen. Dit gebeurt trouwens in verschillende stappen, maar met een minimum gegarandeerde snelheid van 512 Kbps wat nog steeds voldoende is om essentiële internetdiensten zoals mail, search, browsing, social networking en dergelijke te kunnen blijven gebruiken."
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Dat is al wat beter qua uitleg. Maar waarom duurt het zo lang eer we die uitleg krijgen? Waarom is er zo weinig transparantie? Nee laat maar, ik kan wel raden waarom. :roll:

EDIT: wat is een terrabyte? Dat bestaat niet.
'terra' komt uit het Latijn en betekent 'land', cfr Terra Incognita op oude kaarten: onbekend land.
'tera' komt uit het Grieks en betekent 'monster' dus terabyte = monsterlijk grote hoeveelheid bytes. Het lijkt bovendien op het Griekse 'tetra' = 4, en (niet) toevallig: tera = 1000^4. (Zie ook: peta/penta/1000^5; exa/hexa/1000^6; zetta/septo/1000^7; yotta/okto/1000^8)

De discussie tera- (1000^4) vs. tebi- (1024^4) ga ik hier niet voeren, dat is elders al uitvoerig genoeg gedaan. ;-)
Laatst gewijzigd door localhost op 19 jul 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

sail0rbe schreef:Vanmorgen deze mail van Telenet ontvangen:
Daarvoor hebben we een aantal netwerk-spelregels bepaald waarbinnen u elke maand vlot terrabytes kan downloaden. Hoeveel terrabyte precies kunnen we niet exact voorspellen, want dit hangt af van een aantal factoren en zal altijd verschillen van klant tot klant.


Weten ze wel wat terrabytes zijn? Astralon heeft amper 330GB gedownload.
Plus het feit dat iemand meer kan downloaden dan iemand anders kan voor mij niet. We betalen allemaal hetzelfde bedrag, dus moeten we over dezelfde faciliteiten beschikken.

Zal ik toch maar eens een mail naar Test Aankoop sturen?
Victory Not Vengeance
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

't Zou dan wel heel netjes zijn van Telenet om exact de periodes aan te geven binnen dewelke men deze echt grote downloads, en Telenet spreekt blijkbaar zelfs over terrabytes (sic!), kan verwezenlijken zonder dat dit enige nadelige invloed heeft op de performantie van het product tijdens de overige periodes.

Transparantie! Ook Fair Use Policy (FUP) start mijn inziens met een transparante ISP!

Hoe begrippen als "onbeperkt", "ongelimiteerd", "VRIJ" downloaden in dit plaatje zouden moeten passen is mij wel een raadsel ....

Ik heb het gevoel dat de verwachtingen gecreëerd door de markering machine moeizaam / moeilijk kunnen ingelost worden.

Het voelt aan alsof ik een "guinea pig" ben en intussen op "smalband" zit met mijn duur TurboNet product. :bang:
wimpiedejonghe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jul 2010, 02:19

Zou het niet kunnen dat telenet te weinig investeringen doet in hun netwerk ?
Wanneer er teveel grote downloaders zijn hun systeem dreigt plat te vallen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”