Hallo,
Sinds deze morgen heb ik dus Belgacom TV
Tot nu toe keek ik digitaal via DVB-T ttz via een digitale antenne. Aangezien ik nogal een freak ben qua kleurechtheid was mijn TV vrij exact afgeregeld op de juiste "witbalans" ttz "wit" was dus ook echt wit in het beeld. (een beetje fotografie freak ook dus).
Nu heb ik dus een beeld van Bcom TV maar dat was meer dan even slikken! Het beeld heeft een permanente magenta zweem? :what: .. en wat erger is dat valt kompleet niet weg te regelen met de TV instellingen!!!
Ik heb als referentie het 999 kanaal op staan en ik probeer die achtergrond "wit" te krijgen. dat lukt enkel maar als ik de "kleur"-setting van de TV terugdraai wat nogal logisch is. De normale kanalen zijn dan niet om aan te zien natuurlijk.
Iemand die hier een oplossing heeft/ziet behalve een nieuwe TV kopen (na net 5 jaar!)
TIA
Bcom TV .. kleurzweem???!!!
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Misschien interessant om te vermelden hoe welke kabel je gebruikt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
In de BelgacomTV decoder heb je ook een aantal beeldinstellingen, geloof ik.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Misschien toch eens tijd om over te stappen naar een iets modernere en betrouwbaardere cabling dan de antieke en outdated Scart (wat infeite gewoon composite+audio is in de meeste gevallen...).Regulus schreef: Tussen decoder en TV .. scart.
Tussen DVB-T decoder en TV .. scart.
bvb, oh, dno, hdmi ofzo
(en idd een andere tv als je huidige geen hdmi heeft )
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
You must be kidding .. Ik ga een TV van 800€ op de vuilnisbelt gooien omdat die enkel een scart aansluiting heeft? .. en "modern" misschien wel (alhoewel!), maar "betrouwbaar"? kom nou ..FlashBlue schreef:Misschien toch eens tijd om over te stappen naar een iets modernere en betrouwbaardere cabling dan de antieke en outdated Scart (wat infeite gewoon composite+audio is in de meeste gevallen...).Regulus schreef: Tussen decoder en TV .. scart.
Tussen DVB-T decoder en TV .. scart.
bvb, oh, dno, hdmi ofzo
(en idd een andere tv als je huidige geen hdmi heeft )
Trouwens .. waarom zou DVB-T dan wel een beeld afleveren met een perfecte kleurbalans? het snijdt geen hout hoor, either way!
-
- Pro Member
Oei .. Ik heb hier gisteren een uur of 5? 6? mijn TV zitten bijregelen om een iet of wat acceptabele kleuren-renditie te krijgen. Het gevolg is dat het Bcom beeld nu bekijkbaar is maar het DVB-T beeld is nu zo goed als kompleet naar de knoppen omdat ongeveer alles "overregeld" is (te veel contrast, te veel helderheid en te weinig kleur en een tint die naar de 9000°K gaat ttz redelijk "blauwig" )quistnix schreef:Decoder vervangen in teleboetiek. Jouw probleem is echt niet normaal. Ik heb zowel via DVB-T en via de decoder perfecte kleuren. En wit is wit.
Gaan ze daar in de Bcom boeteik op in als ik zeg dat ik deze tintverschuiving heb? Ik kan dat natuurlijk niet zwart op wit bewijzen .. tenzij ik mijn beeld ga fotograferen natuurlijk. & BTW het opgenomen signaal geeft exact hetzelfde resultaat als het directe ...
PS: .. heb je nog van dit soort probleem gehoord? .. of is het mijn spreekwoordelijke "chance" die weer toeslaat?
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Regulus, ze gaan er helemaal geen probleem van maken. Je legt gewoon uit dat de kleuren van de decoder op niets trekken. Je vermoed - wat zeg ik - je bent er zeker van dat het probleem bij de decoder ligt. Ze gaan je - zonder enige kost - simpelweg een nieuwe decoder bezorgen. Trust me
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Idd, en de meeste breedbeeld TV's doen SCART R-G-B in plaats van composiet, en dat geeft een heel mooi plaatje.Regulus schreef:FlashBlue schreef:Regulus schreef: You must be kidding .. Ik ga een TV van 800€ op de vuilnisbelt gooien omdat die enkel een scart aansluiting heeft? .. en "modern" misschien wel (alhoewel!), maar "betrouwbaar"? kom nou ..
Trouwens .. waarom zou DVB-T dan wel een beeld afleveren met een perfecte kleurbalans? het snijdt geen hout hoor, either way!
Bij mij (wel alleen DVB-T op 16:9 CRT) geeft dat een uitermate mooi beeld, met volledige scherpte. Genietbaarder dan menig LCD paneel, omdat er geen herschalingen gebeuren. (let wel, enkel bij SD beelden. voor HD content heb je idd iets anders nodig )
Groetjes,
S.
ps: het is misschien een domme vraag, maar heb je al in het menu van de BGC decoder gekeken of die zijn scart output op 'RGB' staat ipv composiet?
Als ik hier was speel met die instelling op mijn dvb-t decoder zie ik ook (lichte) verschillen in kleur. (+ het feit dat het composiet beeld last heeft van een aantal typische foutjes inherent aan...)
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Dat is iets dat ik in mijn menu niet terug vind, of zoek ik niet goed.vasonline schreef:
ps: het is misschien een domme vraag, maar heb je al in het menu van de BGC decoder gekeken of die zijn scart output op 'RGB' staat ipv composiet?
Als ik hier was speel met die instelling op mijn dvb-t decoder zie ik ook (lichte) verschillen in kleur. (+ het feit dat het composiet beeld last heeft van een aantal typische foutjes inherent aan...)
-
- Pro Member
Idd .. deze setting is WEL aanwezig in de DVB-T decoder(s) die ik heb (ik heb er 3 opnemen en kijken tegelijk, maar "naar iets anders" ) maar, bij mijn weten/vinden, NIET in de bcom decoder! ... en deze setting geeft wel degelijk verschillen in kleur-renditie en dat is nog niet zo een beetje afhankelijk van de TV .. 'k heb hier nog een oudere TV en die kan ik met die settings in "waterverf" mode zetten dat trekt op neits maar 't is grappigjan28 schreef:Dat is iets dat ik in mijn menu niet terug vind, of zoek ik niet goed.vasonline schreef:
Edit: Tiens .. vraag aan de gurus hier .. lost een HDmi to scart adapter iets op in mijn geval? wat denken jullie? .. of is de Bcom decoder inderdaad out-of-the-box gewoon "ontregeld"
-
- Pro Member
dat is exact mijn geval dus .. DVB-T op 16:9 CRT ... perfect beeld .. in alle opzichten (ok .. in vergelijking met zuiver analoog is er resolutie ingeleverd denk ik, kwestie van de bandbreedte te beperken, dat heeft een effect op grote egaal gekleurde oppervlakken die door data compressie vrijwel alle detail verliezen, maar 't is een kneus die dat wil opmerken )vasonline schreef: Idd, en de meeste breedbeeld TV's doen SCART R-G-B in plaats van composiet, en dat geeft een heel mooi plaatje.
Bij mij (wel alleen DVB-T op 16:9 CRT) geeft dat een uitermate mooi beeld, met volledige scherpte. Genietbaarder dan menig LCD paneel, omdat er geen herschalingen gebeuren. (let wel, enkel bij SD beelden. voor HD content heb je idd iets anders nodig )
snip
Ik had een ietsje "slechter" beeld verwacht bij Bcom digitaal, mogelijk en ivm met nog hogere compressie, maar ik had geen kleurshift verwacht .. bummer
-
- Pro Member
Alvast bedankt voor deze raad!quistnix schreef:Regulus, ze gaan er helemaal geen probleem van maken. Je legt gewoon uit dat de kleuren van de decoder op niets trekken. Je vermoed - wat zeg ik - je bent er zeker van dat het probleem bij de decoder ligt. Ze gaan je - zonder enige kost - simpelweg een nieuwe decoder bezorgen. Trust me