VDSL en problemen met SAGEM modem

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Hallo,

HOE HET MOOI BEGON
Eindelijk weg bij de monopolist en naar EDPNet overgeschakeld en VDSL abonnement genomen met telefonie, dus ook geen discovery line meer nodig; en mooie upload/download snelheden voor iemand die 7km of meer van de centrale woont.
Sagem router ontvangen, bijzonder vlotte overgang van ADSL2 naar VDSL met een downtime van minder dan 1 uur. Instellingen in de modem ingevoerd en alles prima in orde. Tot daar het goede nieuws.
De raw copper omschakeling van Belgacom naar EDPNet liet nog een weekje op zich wachten. Maar uiteindelijk werkte ook de VOIP via de SAGEM modem. Het is te zeggen....

DE PROBLEMEN BEGINNEN

De eerste dagen bleek de Internet connectie na enkele uren telkens weg te vallen. Wanneer ik nu een aanpassing deed in de modem - ongeacht welke - dan bleek alles weer opgelost. EDPNet gecontacteerd, modem ge-reset, nieuwe firmware binnengekregen. Maar de problemen zijn niet opgelost.

Na een reboot van de modem werkt alles prima, maar na enkele uren zie ik de volgende fouten in de security log van de firewall in de modem.
Jul 14 10:49:34 2010 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.123.131:3076->87.118.77.15:6000 on ppp0
Of ook heel vaak :
Jul 14 22:00:12 2010 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed TCP 192.168.123.131:2498->41.251.67.187:5555 on ppp0
Jul 14 22:00:12 2010 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed TCP 192.168.123.131:1958->109.129.25.47:12000 on ppp0

Waardoor sommige interne machines niet meer naar buiten kunnen connecteren.
Ook de gedefinieerde LAN servers ( port forwarding) stoppen dan met werken :
Jul 14 22:00:12 2010 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed TCP 192.168.123.131:4696->87.118.77.15:6000 on ppp0
Jul 14 22:00:12 2010 Inbound Traffic Blocked - Default policy TCP 83.101.57.232:1862->213.219.155.70:12000 on ppp0
=> terwijl ik wel een port forwardingn op port 12000 heb gedefinieerd (en getest en die werkte initieel)

Bovendien, als deze fouten optreden werkt ook messenger niet meer en als je naar mijn telefoon belt, krijg je telkens VOICEMAIL.
Na een reboot van de modem is alles telkens weer OK voor enkele uren. Wanneer ik remote management openzet voor EDPNet kunnen ze de modem niet bereiken tenzij ik de modem reboot.

Deze problemen herhalen zich opnieuw en opnieuw enkele uren na een reboot van de SAGEM modem. In de praktijk heb ik dus geen telefoon en een mank lopend intern netwerk met gereduceerde connectiviteit in en out.


THE SAGA CONTINUES :

Tickets openen bij EDPNet. Positief : de helpdesk is geduldig, vriendelijk, snel en neemt zijn tijd.
Maar ondertussen ben ik wel al dagelijks aan het bellen met de helpdesk en telkens gaan we door dezelfde cyclus.

while not(good solution) {
> EDP: Wilt u aub remote management openzetten?
< Ja het staat open
> EDP: Ik kan er niet op, bent u zeker
< Ja ik ben zeker (stuur screenshots door)
Ofwel rebooten we dan de modem en is alles in orde, ofwel open ik een Teamviewer connectie zodat ze van binnenuit de modem kunnen aanspreken.
> EDP: alles lijkt in orde, weird, misschien eens rebooten ?? Misschien eens factory reset van de modem en alles terug instellen.
}

De modem is ondertussen al 3 keer naar de factory settings ge-reset, en een nieuwe firmware update ontvangen. Mijn telefoon is in de praktijk onbruikbaar, want wanneer werkt die nu eigenlijk ?

RMA PROCEDURE

Volgens mij is dus de modem defect. MAAR EDPNET WIL DAT IK MIJ DAAR MET 50EUR BORG VOOR STEL !!!! DIT KAN TOCH NIET !!!
Volgens de helpdesk worden de modems getest voor ze de deur verlaten. Deze procedure zal dan ook bij het terugsturen van de modem bepalen of ik die 50EUR moet betalen; Vermits de modem pas getest is, kan ik ze beter geld opsturen. Bovendien, wie houdt nu de originele verpakking van die dingen bij ? Ik in ieder geval niet. Hieronder het bericht van EDPNet helpdesk :

"U hebt aangegeven dat uw toestel een defect vertoont. Voor het opstarten van de RMA procedure moeten wij uw akkoord vragen. We kunnen een offerte maken voor RMA en naar u doorsturen.
U kan uw akkoord geven voor deze offerte door het terugsturen van de ondertekende offerte of het geven van uw akkoord via ticket of SMS (+32 (0)487 957 556) met vermelding van het offertenummer.

EDPnet zal bij ontvangst van uw akkoord hiervoor u zsm een vervangtoestel sturen.

Gelieve ons de hardware terug te sturen in de originele verpakking tesamen met alle oorspronkelijke elementen (kabels, stekkers).
U gaat bij deze procedure akkoord met het betalen van een RMA kost van 50 EUR indien uw modem bij ontvangst door EDPnet niet defect blijkt te zijn. Indien blijkt dat uw modem idd defect is én binnen de garantie valt dan zal EDPnet de verzendingskost voor de modem crediteren".



WAT NU ?
Ik leg de verantwoordelijkheid dus bij EDPNet : Fix my phone, doe het op welke manier dan ook maar niet door mij geld aan te rekenen.
alle reacties welkom, andere mensen met SAGEM router problemen, advies hoe het verder moet ?


Bedankt

Koen
Afbeelding
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Vandaag een heel ander soort foutboodschap op de SAGEM router :

Sessions Number: No more than 100 sessions at a time are allowed. Please wait until open sessions expire.

Remote management staat wel open voor EDPNet en zonder passwd. Misschien hackers ?
Ik zal de modem maar REBOOTEN.
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Weg bij de monopolist zeg je... je vergeet wel van wie die firmware is hé :lol:
Er zijn redelijk veel problemen met die modems (al dan niet door de BC-firmware)
Heb je de problemen ook als je de geforwarde poorten niet gebruikt?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Ok, correctie : zoveel als mogelijk weg bij de monopolist ;-)

Ik kan de port forwardings eens uitschakelen; probleem is dat ik dan geen televisie kan kijken (cardsharing, you know). Dat blijft een oplossing die niet acceptabel is.

* Is een eigen VDSL modem kopen een optie ? Ik geef liever 130 EUR (ik geloof dat dat de prijsklasse is) uit voor een eigen goede modem, dan 50 EUR om terug dezelfde rommel te krijgen. Enig advies ?
* Wat ivm met de SAGEM router te bridgen en dus de SAGEM router enkel de VDSL connectie laten opzetten en de rest via een andere router oplossen?
Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Als je de firewall van de router uitzet, heb je dan nog hetzelfde probleem?
Gebruik je de sagem als modem of als router?
Maken de pc's verbinding via kabel of wifi?

Op de waalse tegenhanger van dit forum waren er mensen met hetzelfde probleem die het opgelost hebben gekregen.
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=56797&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=5cfc4aadaff986f3c45500d929f419d0
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Als ik de firewall uitzet, blijven de problemen, dat heb ik al geprobeerd.
Ik heb zelfs al expliciete firewall regels ingesteld om de falende NAT OUT nog eens extra als ALLOWed te definieren, maar dat bracht geen soelaas.

Ik gebruik de SAGEM als modem en router.
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het uitschakelen van de forwarding is maar om te proberen hé, je zou idd ook de firewall plat kunnnen gooien als test.
Er zijn geen andere modems te vinden, dit omdat er niet echt een duidelijke standaard is omtrent VDSL2 zouden er vele compatibiliteitsproblemen optreden.
Is het je al opgevallen dat je in je router geen login/pass moet invullen om te verbinden, deze gegevens krijg je zelfs niet, allemaal "dankzij" de firmware van onze "vriend" BC.
Een zaligheid als je er niks van kent, maar een miserie als je je eigen apparatuur de baas wil zijn.
Bridge zal waarschijnlijk veel van je problemen oplossen, vandaar dat ik het voorstel deed om je forwarding tijdelijk uit te zetten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Moest je bij Bgc gebleven zijn dan had je al die miserie niet gehad. Modem kapot ? Naar een Bgc-center gaan en een nieuwe meenemen. Simpel. Zonder zever van RMA.
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Euh ? ik moet wel een username/password ingeven om te connecteren voor VDSL.

Probleem als ik bridge, kan de modem dan nog wel de VOIP verzorgen ?
Afbeelding
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Hey,

Ik heb juist hetzelfde probleem aan de hand gehad.
Dit ligt aan de bbox2. Ik had daar een dreambox achter staan en kreeg dan ook telkens die problemen.
Ik heb dit opgelost door er een router achter te zetten en die router bouwt zelf een pppoe connectie op en toen waren alle problemen opgelost.
Ik hoop dat dit helpt.

Mvg,
Martijn
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Hey martijn,

Bedankt.

Als ik een beetje rond google, dan zie ik ook dat opvallend vaak dat er sprake is van CCCam (dreambox) in combinatie met deze problemen. Toch wel bizar.

Ik zal dan ook maar proberen omschakelen naar een bridged setup.
Kan je eventueel een screenshotje attachen van de Network Interfaces zoals ze nu bij jou gedefinieerd staan en/of een kleine uitleg hoe je deze setup best realiseert. Gebruik je ook VOIP ? Kan de modem tegelijk VOIP blijven ondersteunen ?

Alvast bedankt, blij een lotgenoot gevonden te hebben :-)

Koen
Afbeelding
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

technieker schreef:Moest je bij Bgc gebleven zijn dan had je al die miserie niet gehad. Modem kapot ? Naar een Bgc-center gaan en een nieuwe meenemen. Simpel. Zonder zever van RMA.

kunnen we dit antwoord onder de categorie "useless posts" steken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, hij heeft ergens wel gelijk, vdsl kan je beter afnemen van de bron... 't zal je goedkoper uitkomen (gratis modem/gratis activatie/geen discoverlijn vereist), en bij problemen word je beter geholpen. 't is moeilijk voor de alternatieven om met een beter aanbod af te komen - wat uiteraard logisch is -, enige die dat kunnen zijn dommel met cityconnect, maar da's dan ook een produkt waarbij ze totaal niet afhankelijk zijn van belgacom - helaas is dat het enige dergelijke produkt bij mijn weten en is het beperkt beschikbaar
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Ok, maar als ik Martijn mag geloven dan is het geen hardware probleem.

Nu ben ik jarenlang Belgacom/Dail-in/ADSL/ADSL2 klant geweest, en dan wil ik wel eens weten hoe we dit bij Belgacom dan wél hadden opgelost ?
Zou de technieker bij mij een extra router komen steken om de Sagem router dan te bridgen omdat hij weet heeft van de CCCam/Dreambox problemen in combinatie met de firmware van Belgacom op de Sagem router ??

Ik betwijfel het....

Het zou me veel meer uren kosten om iemand aan de lijn te krijgen die weet wat port forwarding is en die niet enkel het klassieke help draaiboek afhaspelt.

Bovendien zit ik nu ook met een gratis modem/geen discovery lijn.

En veel belangrijker :

Zowel Belgacom als Telenet zijn voor een groot deel in handen van de Belgische staat/Vlaamse overheid. Waarom zijn de prijzen voor Internet in Belgïe zo belachelijk. Omdat dit een verdoken vorm van belastingen zijn die naderhand via het uitkeren van divident terugvloeien.
De enige echte oplossing is het uitbesteden van de fysieke infrastructuur aan een onafhankelijke derde partij en Belgacom/Telenet/EDPNet en alle anderen laten concurreren zowel qua prijs als service. Want ja, service mag iets kosten.
Afbeelding
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Ik heb eigenlijk niets veranderd aan de instellingen van de bbox2.
Ik laat de bbox2 een pppoe connectie opbouwen voor voip te kunnen gebruiken(Nomado).
Voor de rest gebruik ik mijn router daarop heb ik alle computers + dreambox aangesloten.
Dit werkt heel goed nu.

Mvg,
Martijn
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

@Martijn

Werk je dan wel bridged ?
Waar definieer je de port forwarding voor CCCam ? in de Sagem of op je eigen router ?
Zit je router dan in een DMZ, om inkomende CCCam connecties te forwarden?

Koen
Afbeelding
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

De instellingen voor portforwarding heb ik ingesteld in de router.
De router heeft eigenlijk niets meer te maken met de bbox2 omdat deze zelf een pppoe connectie opbouwt.
Dus de router zit ook automatisch achter een ander extern ip dan de bbox2.
Dus alle instellingen van portforwarding moet ik in de router doen.
In de bbox2 hoef je niks te veranderen.
Ik heb gewoon een Factory Reset gedaan en dan voip ingesteld en voor de rest niks veranderd.

Mvg,
Martijn
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Thx Martijn, ik ga dit weldra (na een korte vakantie ?) eens uitproberen.

Ik post mijn resultaten terug voor de community;

koen
Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:...Is het je al opgevallen dat je in je router geen login/pass moet invullen om te verbinden, deze gegevens krijg je zelfs niet, allemaal "dankzij" de firmware van onze "vriend" BC.
Een zaligheid als je er niks van kent, maar een miserie als je je eigen apparatuur de baas wil zijn...

Euh, ga je me nu vertellen dat je je eigen login en paswoord niet kent ? :?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

quistnix schreef:
honda4life schreef:...Is het je al opgevallen dat je in je router geen login/pass moet invullen om te verbinden, deze gegevens krijg je zelfs niet, allemaal "dankzij" de firmware van onze "vriend" BC.
Een zaligheid als je er niks van kent, maar een miserie als je je eigen apparatuur de baas wil zijn...

Euh, ga je me nu vertellen dat je je eigen login en paswoord niet kent ? :?

Klopt, BGC pusht deze vanop afstand naar je vdsl modem.
Maar je krijgt wel een stuk papier per post met alle gegevens op hoor.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:
quistnix schreef:
honda4life schreef:...Is het je al opgevallen dat je in je router geen login/pass moet invullen om te verbinden, deze gegevens krijg je zelfs niet, allemaal "dankzij" de firmware van onze "vriend" BC.
Een zaligheid als je er niks van kent, maar een miserie als je je eigen apparatuur de baas wil zijn...

Euh, ga je me nu vertellen dat je je eigen login en paswoord niet kent ? :?

Klopt, BGC pusht deze vanop afstand naar je vdsl modem.
Maar je krijgt wel een stuk papier per post met alle gegevens op hoor.

Dus, dat is dan toch geen probleem ? M.a.w. in tegenstelling tot er in deze thread word beweerd zou er een probleem zijn omdat ..... de login en/of paswoord onbekend zijn :?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zou mij verbazen. Ikzelf heb Scarlet (via vdsl) en heb een blad gekregen met alle logins enzo nog eens op. Ook voor mijn werk als bgc-installateur (nu nog bezig met opleiding, maar al paar keer "op de baan" geweest om mee te lopen) bleek iedereen dit gekregen te hebben van bgc zelf. Weet echter niet hoe dit zit bij bvb dommel en edpnet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

krisken schreef:Zou mij verbazen. Ikzelf heb Scarlet (via vdsl) en heb een blad gekregen met alle logins enzo nog eens op. Ook voor mijn werk als bgc-installateur (nu nog bezig met opleiding, maar al paar keer "op de baan" geweest om mee te lopen) bleek iedereen dit gekregen te hebben van bgc zelf. Weet echter niet hoe dit zit bij bvb dommel en edpnet

Je zult al snel begrijpen als bgc-installateur dat een brief bijhouden voor veel mensen problematisch kan zijn. :-D
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Redman : 'k Zit nog maar in opleiding sinds vorige week maandag hé :D Enige tot hiertoe gezien is uitleg over het bgc-netwerk (wat echt wel damn groot is) en hoe al hun technieken, waaronder adsl/vdsl, werken. Moet zeggen : petje af! Er liggen ettelijke duizenden kilometers glasvezel in de Belgische bodem van Belgacom!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

quistnix schreef:Dus, dat is dan toch geen probleem ? M.a.w. in tegenstelling tot er in deze thread word beweerd zou er een probleem zijn omdat ..... de login en/of paswoord onbekend zijn :?

Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen de login/pass van de router (inloggen op de router om geavanceerde instellingen te wijzigen) en de login/pass om de connectie op te bouwen (inloggen op het belgacom netwerk).
Bij mij weten wordt de login van de router niet meegegeven maar uw gegevens om op het belgacom netwerk in te loggen uiteraard wel.

Edit: Bij mij zijn de gegevens trouwens niet van op afstand gepusht ik heb deze manueel moeten ingeven!
Laatst gewijzigd door BBB op 18 jul 2010, 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
...
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

redman schreef:
krisken schreef:Zou mij verbazen. Ikzelf heb Scarlet (via vdsl) en heb een blad gekregen met alle logins enzo nog eens op. Ook voor mijn werk als bgc-installateur (nu nog bezig met opleiding, maar al paar keer "op de baan" geweest om mee te lopen) bleek iedereen dit gekregen te hebben van bgc zelf. Weet echter niet hoe dit zit bij bvb dommel en edpnet

Je zult al snel begrijpen als bgc-installateur dat een brief bijhouden voor veel mensen problematisch kan zijn. :-D


Inderdaad, er zijn veel mensen die zelfs hun brievenbus niet legen of hun post niet lezen. Kom je veel tegen in sociale blokken.

Gelukkig hebben wij een tool ter beschikking om hun gegevens op te vragen en eventueel hun passwoord te vernieuwen. (email- of internetaccount) Je zou versteld staan hoe slordig sommige mensen zijn met hun papieren.
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

De thread is nu officieel gehijacked .... thx for that;
Afbeelding
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

koma schreef:De thread is nu officieel gehijacked .... thx for that;



Daar bestaat nu eenmaal een forum voor... discussie bord. :)


wij hebben hier ook problemen gehad met Tele2 in der tijd, Ze moesten gewoon met hun dichtgenagelde modem remote contact maken en onze username veranderen. Inplaats van een technieker te laten komen om dat te laten doen. alee jaah, volgens hun was ie 'kapot'. Had ie toen niet zo dichtgenalgelt geweest, had ik het zelf opgeslost.
wvos
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2010, 21:06

Zelfde probleem hier. In het Franstalige forum spreken ze over hard-reset en wifi op ch11 zetten. Dit lijkt me nogal vreemd.

Heeft er iemand inmiddels een oplossing gevonden?

Wat zou een goede router zijn om achter de Sagem 3464 (bbox) te zetten? Is een Fritz!box iets?
koma
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jul 2010, 15:12

Heb een D-LINK DIR-855 achter staan maar elke PPPoE capable router is OK
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”