Astralon schreef:Als ik het goed begrijp heb je ongeveer 100GB verbruikt in 10 dagen wat dus overeen komt met een verbruik van 10 GB/dag.
Omgerekend is dit 300 GB/maand, dit is misschien niet wat je verwacht had maar toch duidelijk meer dan de 100GB die we hadden en zeker meer dan de lagere abonnementen.
Das idd waar, daar doelde ik het ook niet meteen op. Maar tis toch nog serieus weinig in vergelijking met de concurrentie. Hetgeen vooral vervelend is is die nieuwe Telemeter. Je moet zelf maar inschatten hoeveel je verbruikt en wat kan en niet kan. Ik las hier dat Telenet medewerkers zeggen dat ze nu met de nieuwe Telemeter het individueel verbruik van een gebruiker niet mee kunnen zijn. Dat is toch onmogelijk dat dit niet meer kan? Op basis van wat word je dan op de vingers getikt? Er moet toch een interne vergelijking gedaan worden van het verbruik van een persoon met het gemiddelde verbruik van dat abonnement?
TurboNet (XL) onderscheidde zich eerst van de andere abonnementens door de snelheid en volumelimiet, terwijl nu het het enige verschil het volumelimiet is voor een toch wel serieuze meerprijs. Ik vraag mij ook af of het verschil in verbruik tussen het TurboNet (XL) abonnement en de FiberNet abbonementen zo groot is? Beide abonnementen hebben een FUP, dus zouden FiberNet gebruikers zoveel meer verbruiken dat het gemiddelde een stuk hoger ligt?
Het zal voorlopig nog wat aftasten zijn denk ik. Je zei zelf dat mijn gemiddelde nu 10GB per dag is en op maandbasis 300GB. Wanneer je het gaat verspreiden over een ganse maand kan dit misschien nog hoger liggen, maar dan klopt hun regel van het hinderen van andere gebruikers niet meer echt. Je haalt tenslotte ook niet altijd je volledige downloadsnelheid. En dan nog, wanneer hun netwerk het niet aankan moeten wij ons maar aanpassen? We betalen toch genoeg geld voor hun diensten denk ik zo. Ik krijg de laatste tijd ook meer een foutmelding te zijn dan mijn Telemeter wanneer ik hem wil checken.
r2504 schreef:
Dit zou dus wel eens een signaal kunnen zijn voor de zwaardere middenklasse om TN definitief te verlaten... het TurboNet XL abonnement is namelijk totaal oninteressant (en veel te duur) voor deze categorie. Fibernet 100 trouwens al evenzeer, tenzij voor de enkeling die het enkel en alléén van snelheid moet hebben.
Dat is wat ik dus ook bedoelde. Nu wordt het idd wel heel duur in vergelijking met de (directe) concurrentie. Het enige wat TurbonNet nog onderscheid van andere abonnementen van Telenet is de FUP.