Argumenten? Dell vs Apple

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Volgend jaar ga ik een bacheler in de grafische en digitale media volgen, voor die richting heb ik een nieuwe laptop nodig, de richting is mac minded maar een pc moet geen probleem vormen toch ben ik er niet uit of ik een macbook pro neem of een alienware.

iemand pro's of contra's?

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Beide zijn overprized, maar die apple toch wel nog meer...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
CiBi
Premium Member
Premium Member

andere suggesties zijn ook welkom. Alleen kreeg ik de indruk dat de alienware laptops de beste videokaarten hebben

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Goztow
userbase crew
userbase crew

Wat ik bedoel is dat er meer op de markt is dan alienware en apple.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dell is de laatste tijd nogal negatief in het nieuws geweest,ze zouden vele 1000 den pc's (ook laptops)verkocht hebben,terwijl ze wisten dat er een 90% kans was dat ze in panne gingen vallen .
Asus word door de meesten als de laptop beschouwd die de minste problemen heeft,moet het een qwerty of een azerty klavier zijn ?? (ik heb hier anders wel een paar links naar Duitsland,maar dat zijn allen qwerty)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien eens kijken welke software je zal gebruiken voor je studies, en hoe het daarmee zit wat beschikbaarheid en prijs.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

fluppie schreef:Dell is de laatste tijd nogal negatief in het nieuws geweest,ze zouden vele 1000 den pc's (ook laptops)verkocht hebben,terwijl ze wisten dat er een 90% kans was dat ze in panne gingen vallen .
Asus word door de meesten als de laptop beschouwd die de minste problemen heeft,moet het een qwerty of een azerty klavier zijn ?? (ik heb hier anders wel een paar links naar Duitsland,maar dat zijn allen qwerty)
Duitsland is zelfs QWERTZ, dus dat is NOG erger ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

fluppie schreef:Dell is de laatste tijd nogal negatief in het nieuws geweest,ze zouden vele 1000 den pc's (ook laptops)verkocht hebben,terwijl ze wisten dat er een 90% kans was dat ze in panne gingen vallen .
Apple komt ook al jaren in het nieuws wegen fouten in hun laptops en pc's. Slechte schermen, in de oudere witte modellen begon de plastiek te scheuren, oververhitting door slecht power managment, ...
Asus is niet slecht, maar ik niet supergoed. Ik heb tot op heden niets dan slechte ervaringen met asus, voornamelijk slechte driver support, en het scherm van mijn laptop dat buiten garantie faalt.

Al bij al gezien denk ik niet dat je met een apple veel slecht kunt doen. Of als je er wat geld tegen kan smijten moet je resoluut voor een lenovo gaan, beste laptops, ooit!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

toshiba doet het ook zéér goed
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Génicus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

fluppie schreef: Al bij al gezien denk ik niet dat je met een apple veel slecht kunt doen. Of als je er wat geld tegen kan smijten moet je resoluut voor een lenovo gaan, beste laptops, ooit!
maar ook reteslechte driver support.
Onlangs een laptop van Vista naar XP gedowngraded, ben meer op zoek geweest naar drivers dan wat anders
honda4life schreef:toshiba doet het ook zéér goed
zou ik persoonlijk ook eens naar kijken als ik me nu een laptop moeten kopen
Goztow schreef:Beide zijn overprized, maar die apple toch wel nog meer...
valt wel mee...
zoek eens vergelijkbare laptops met dezelfde features als een MacBook Pro (dus ook: backlit keyboard, automatic brightness adjustment, superzuinig, hoge bouwkwaliteit, duurzame materialen (alu, glas), glass multitouch trackpad, 2 grafische kaarten, ...) voor een serieus lagere prijs.
Een computer kopen is meer dan alleen specs vergelijken, ook de afwerking is (voor mij) erg belangrijk. En dan ga je kijken naar een Mac. Speelt dat geen rol, ga dan naar de Makro en koop daar de machine met beste specs/prijs verhouding
CiBi
Premium Member
Premium Member

deze bijvoorbeeld?

http://www.laptopshop.be/product/88272/ ... zerty.html

Alleen denk ik dat de videokaart niet kan tippen aan de video kaart van de alienware (Radeon HD 5850)

gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Als je richting mac minded is, is het misschien beter dat je een mac neemt. Mijn zus is journalist en zij gebruikt een macbook pro en ze vind dat zeer makkelijk in gebruik.
Ik zou er wel aan kunnen wennen, maar persoonlijk verkies ik windows omdat je (imo) een beter overzicht hebt van wat er zich achter de schermen afspeelt.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Koop een mac als je zeker bent dat je nadien geen dual boot moet installeren met windows om dat je bepaalde programma's niet kan draaien op mac :lol:

eerlijk gezegd vind ik dat dan "wannabee" mac "user"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
CiBi
Premium Member
Premium Member

Ik ben niet pro-mac anders zou ik niet getwijfeld hebben. Dus voor persoonlijk gebruik buiten mijn schoolwerk zou ik er zeker windows in dual boot opzetten

honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Oké dan,

Je koopt een MAC, waar je een behoorlijk deel voor het merk betaalt,
Dan ga je er waarschijnlijk een illegale versie van windows opzetten om thuis te werken :?

Koop je je dan niet beter van in het begin een goede windows-pc, waar je ook photoshop enzo op kan zetten.

Ik moet toegeven dat photoshop enzo waarschijnlijk wel een deel vlotter zal draaien op mac dan op windows.
CiBi
Premium Member
Premium Member

zover ben ik ondertussen ook al, dan blijft de vraag: welkeen?

t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Is het de bedoeling dat hij games aan kan? Want als ik kijk naar je studie, zou ik gaan voor een goede, zakelijke laptop van hp, asus, dell (ze maken wel goede zakelijke pc's, ook al laten ze het op consumenten vlak wat hangen op het moment.) of toshiba. Die zijn over het algemeen wat steviger.
Voor een i7 quad zou ik niet gaan, veel te overpriced, en zo goed resultaat geven ze ook weer niet, ik zou dan gaan voor een goede dualcore.
CiBi
Premium Member
Premium Member

nee, maar hij moet sterk zijn op grafisch vlak wat eigenlijk hetzelfde is

ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

honda4life schreef: Koop je je dan niet beter van in het begin een goede windows-pc, waar je ook photoshop enzo op kan zetten.
En Photoshop werkt niet op een Mac ? LOL
Goztow
userbase crew
userbase crew

Kan je eens de precieze specs en prijzen van de laptops die je op het oog had posten? Dan kunnen we misschien eens op een zinnige manier beginnen vergelijken.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben grafisch vormgever en werk voor diverse uitgeverijen als freelancer. Bij de ene werk ik met Mac, bij een andere met Dell, met identieke programma's (QuarkXpress, Indesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat). Qua vlotheid van werken is er nauwelijks verschil te merken tussen beide systemen, hoewel Photoshop misschien een tikkeltje soepeler draait op de Mac.
Bij een Mac kom je wel al een heel eind met een basis iMac, bij de Dell zou ik voor een zwaardere uitvoering gaan.
Het grote verschil zit hem echter vooral in het besturingssysteem zelf. Als je OSX en Windows vergelijkt en de tijd neemt om beide te leren kennen, dan merk je dat het OSX systeem veel logischer werkt, minder hapert, installaties gemakkelijker gebeuren, zelden drivers nodig, geen last heeft van virussen. Volgens mij is het niet de computer op zich die de Mac zijn liefhebbers bezorgt, maar het systeem. Ik heb ondervonden dat, wanneer je beide gebruikt en er voor openstaat, je geleidelijk aan toch meer en meer geneigd wordt om de Mac te gebruiken.
Behave wanneer je een gamer bent, dan sta je met Windows ontegensprekelijk een stap verder.
Wat mijzelf betreft, ik ben geen gamer, en voor de rest moet ik zeggen dat ik op mijn eigen Mac nog nooit Bootcamp en Windows geïnstalleerd heb, en ook nooit gemist, zelfs voor administratieve taken.
Als je de kans hebt, zou ik je aanraden om beide systemen eens een tijdje uit te proberen en dan zelf te kiezen.
CiBi
Premium Member
Premium Member

bedankt rolandvc, dat was een zeer nuttige reply.

specs:

MacBook Pro 15": i5 2.53Ghz // 4GB geheugen // GeForce 330M met 256MB SDRAM (en een intel HD Graphics) = 1800€ met studentenkorting

Dell Alienware M15x: i5 2.40Ghz // 4GB geheugen // ATI Radeon HD 5850 met 1GB = 1600€

Asus G51JX-SZ041V: i7 720QM // 8GB geheugen //GeForce GTS360M met 1GB = 1600€ (merk op: heeft 3D technologie en een 3D bril erbij, ook een Razor muis en een laptop rugzak krijg je erbij)

qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik heb al een tijdje terug een overstap gedaan, helaas moet ik voor werk nog op een Windows laptop werken, maar verder werkt mijn mac sneller, stabieler en met veel minder ergenissen. Je zal alleen een 2 weekjes moeten wennen aan mac ox s.

De hardware zelf is niet minder of duurder dan dell, lenove etc als je naar alle specificaties kijkt (ooit onderzocht door oa. Toms hardware). Wat je wel direct merkt als je de laptop beetpakt (vooral de pro serie unibodys) dat er niks kraakt, ook niet als je de laptop aan een kant oppakt, wat ik bijvoorbeeld wel bij mijn acer van mijn werk heb.

Grootste probleem van Apple op dit moment? Ze hebben geen "instap" hardware om tegen de 500 euro laptops te kunnen concurreren.

Ik heb een tijdje met bootcamp/parrallels een windows 7 erbij gehad, die heb ik 3x gebruikt...om in te installeren/configureren...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:
honda4life schreef: Koop je je dan niet beter van in het begin een goede windows-pc, waar je ook photoshop enzo op kan zetten.
En Photoshop werkt niet op een Mac ? LOL
Daar gaat het niet om hoor.
Vond het gewoon nogal vreemd:
School > Mac Photoshop etc
Thuis > Windows (waar je ook photoshop op kan installeren)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Puur op specs de Asus natuurlijk... maar zover was je zelf ook al, neem ik aan :P.
CiBi
Premium Member
Premium Member

ja, maar ik vroeg mij af of er nog andere verschillen zijn

trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

qless schreef:De hardware zelf is niet minder of duurder dan dell, lenove etc als je naar alle specificaties kijkt (ooit onderzocht door oa. Toms hardware).
Tja, ik weet niet hoe ze dat berekenen. Mijn Alienware MX15 heeft hardware die sneller is dan het snelste dat Apple te bieden heeft, en toch was die maar $1980 (in de US gekocht). Probeer voor dat geld maar eens een Apple samen te stellen die ook een i7 quad en een grafische chip heeft die de Geforce GTX260 kan evenaren...

Anderzijds moet ik zeggen dat ik die Alienware alleen maar gebruik voor games, voor alle andere zaken gebruik ik mijn Macbook 8)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Toch blijkt photoshop sneller te werken op eenzelfde computer met een dualboot op mac...
Ligt dat dan aan de software of aan het OS :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”