hoeveel gelijktijdige pppoe sessies mogelijk?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 aug 2006, 15:26

Hoi,

Ik heb momenteel een computer die zou moeten verbonden worden met het internet maar een bedrade oplossing met een standaard router gaat nogal moeilijk.

Nu was mijn vraag : als ik daar nu een extra modem plaats (telefoonlijn is wel vlakbij) lukt dit dan? Krijg ik als ik inbel met de modem gewoon een ip of is dat niet mogelijk aangezien de andere pc ook actief is?

Het huidig internet loopt op netconnect.

Moet het dan toch best via powerlan of wifi?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

anakintjc schreef:Als ik daar nu een extra modem plaats (telefoonlijn is wel vlakbij) lukt dit dan? Krijg ik als ik inbel met de modem gewoon een ip of is dat niet mogelijk aangezien de andere pc ook actief is?
Of de adere PC actief is of niet maakt niets uit. Je kan onmogelijk gelijktijdig met 2 ADSL modems werken op één telefoonlijn. Als een bedrade oplossing niet mogelijk is, zal je inderdaad naar een draadloze oplossing moeten zoeken ...
Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d 13 jul 2010, 08:33, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xintian
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2010, 03:41

Het huidig internet loopt op netconnect.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan hier bij Scarlet 2 PPPoE sessies maken.
Denk niet dat dat kan met 2 modems hoor.

Je kan ook met behulp van powerline-adapters je netwerk verdelen over het stopcontact.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”