Gratis wifi internet in Antwerpen!

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ubremoved_15673
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2010, 00:27

Deleted
Laatst gewijzigd door ubremoved_15673 31 maa 2018, 13:25, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ubremoved_15673 schreef:Zijn er hier mensen die in Antwerpen centrum wonen en gratis internet wensen?

Ikzelf ben nog op zoek naar locaties van hoge gebouwen om wifi antennes te mogen plaatsen.
In ruil daarvoor krijgen de eigenaars of huurder gratis toegang (30 Mpbs, ongelimiteerd data verkeer)
Tim,
Ikzelf ben niet van antwerpen, maar kan je hier eens meer informatie over geven? Een dergelijk project bestaat namelijk al aldaar (en in vele andere steden) : http://www.wireless-antwerpen.be

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15673
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2010, 00:27

Ik ken ze hoor, maar ze laten maar slechts een snelheidvan 50kb toe, dit is vandaag de dag te weinig.

Het systeem van mij, werkt min of meer op dezelfde basis, maar waar je geen limitatie hebt op gebied van datavolume en tot max. 30 Mbps.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In theorie is dat allemaal wel leuk. 30 Megabit, maar als ge iets of wat succes hebt, moet ge die snelheid al delen met tientallen andere gebruikers. En 't is dan nog eens draadloos = hoe verder ge zit, hoe minder snelheid ge kunt krijgen.

Tegenwoordig bestaan er toch al goeie EDGE/HSDPA netwerken?
ubremoved_15673
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2010, 00:27

Lord Utopia schreef:Tegenwoordig bestaan er toch al goeie EDGE/HSDPA netwerken?
Ik wist niet dat deze tegenwoordig ook al gratis zijn :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ubremoved_15673 schreef:
Lord Utopia schreef:Tegenwoordig bestaan er toch al goeie EDGE/HSDPA netwerken?
Ik wist niet dat deze tegenwoordig ook al gratis zijn :-D
Gratis niet, nee.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Kan je wat meer info geven? heb je een website?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb een huis met 3 verdiepen (glv- 1ste - 2de). Is dat hoog genoeg?
Ik ben van antwerpen deurne (vlak bij rivierenhof).
Alé, als je interesse hebt, dan hoor ik het wel.
de koe zegt boe
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Heb ook een huis hier met gelijksvloer , 1ste en 2de verdiep + zolder.

Woon in hoboken.

Wat zijn de volledige specs trouwens van zowel down / upload snelheden
Verplichtingen ?
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_15673
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2010, 00:27

Techniekek:
Een node bestaat uit een Linux accesspoint met 2 soorten antennes:
- Een flatpanel van 5Ghz voor de uplinks (naar backbone)
- Een omni antenne van 2,4 Ghz voor het rondstralen van het lokale wifi-signaal

Een node wordt geplaatst op een plat dak, terras of tegen een muur.

Alles is natuurlijk conform met alle wetgevingingen en de "antennegast" heeft geen enkele kost.

Je kan het systeem het best vergelijken met die van Wireless Gent (http://www.wirelessinfo.be/wirelessgent/index.htm) of Wireless Antwerpen (http://www.wirelessantwerpen.be/netwerk_opbouw.htm), maar dan veel sneller (download: 30Mbps en upload; 3 Mbps).

Voor alle duidelijkheid, ik wens eerst Antwerpen-centrum te voorzien, dus Deurne en Hoboken (nog) niet.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Is dit een gratis dienst in de vorm van reclame onderbrekingen? Of moet de surfer betalen? Zo ja, hoeveel zal een abo kosten? En de specificaties? Snelheid, prijs, volume?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

suiker schreef:Is dit een gratis dienst in de vorm van reclame onderbrekingen? Of moet de surfer betalen? Zo ja, hoeveel zal een abo kosten? En de specificaties? Snelheid, prijs, volume?
Blijkbaar maakt ie gebruik van routers die met DD-WRT worden voorzien die dan "hotspot" compliant worden
er zijn er al een 6tal in Belgie...sommigen gaan voor "gratis" anderen voor betalend
https://www.hotspotsystem.com/en/hotspo ... tspot.html

Tim Schroyen aka Venax :
https://www.hotspotsystem.com/en/wifi_h ... VENAX.html
VENAX WI-FI HOTSPOT : 2060 , Lange Beeldekensstraat 17, Belgium
HOTSPOT ACCESS PACKAGES
2 HOURS for 10 EUR ( - * )
24 HOURS for 6 EUR ( - * )
1 WEEK for 20 EUR ( - * )
1 MONTH for 15 EUR ( 2000/256/2000MB * )
1 MONTH for 30 EUR ( - * )
1 MONTH for 30 EUR ( - * )

PAYMENT OPTIONS AVAILABLE
Pay by Credit Card: Yes
Pay by PayPal: Yes
Pay by Cash (Pre-Paid Cards): Yes
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef: Blijkbaar maakt ie gebruik van routers die met DD-WRT worden voorzien die dan "hotspot" compliant worden
er zijn er al een 6tal in Belgie...sommigen gaan voor "gratis" anderen voor betalend
https://www.hotspotsystem.com/en/hotspo ... tspot.html
Ik kan verkeerd kijken maar ik zie er slechts 2? Een in Antwerpen in één in sijsele?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

krisken schreef:
skynetbbs schreef: Blijkbaar maakt ie gebruik van routers die met DD-WRT worden voorzien die dan "hotspot" compliant worden
er zijn er al een 6tal in Belgie...sommigen gaan voor "gratis" anderen voor betalend
https://www.hotspotsystem.com/en/hotspo ... tspot.html
Ik kan verkeerd kijken maar ik zie er slechts 2? Een in Antwerpen in één in sijsele?
2 wat? gratis? betalend?
ik ben benieuwd welke Tim Schroyen promoot... gaat ie overal de hardware(500 euro aan router en antennes?), internet verbinding (30euro/maand?) en het hotspotsystem abbo (9,90euro/maand?) betalen?
Bij alternatieven als FreeHotspots betaal je die dingen zelf in ruil voor meer klanten... (aan de advertentie inkomsten) ga je niet verdienen)
Bij telenet krijg je ook geen gratis internet dacht ik ?

Tim is nog maar een "week" bezig eh... dus dat lijstje zal nog wel uitbreiden zeker?

LA TERRASSE DE L'HIPPODROME, Braine L'alleud, Belgium - Cafe
DANNY-VERHAERT.BE'S HOTSPOT (ANTWERPEN), Borgerhout, Belgium - Downtown Area
VENAX, Antwerpen, Belgium - Office Building
VENAX_FREE, Antwerp, Belgium - Office Building
SOLEIL DU MIDI, Brussels, Belgium - Restaurant
SIJSELE, Sijsele, Belgium - Rural Area
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:
krisken schreef:
skynetbbs schreef: Blijkbaar maakt ie gebruik van routers die met DD-WRT worden voorzien die dan "hotspot" compliant worden
er zijn er al een 6tal in Belgie...sommigen gaan voor "gratis" anderen voor betalend
https://www.hotspotsystem.com/en/hotspo ... tspot.html
Ik kan verkeerd kijken maar ik zie er slechts 2? Een in Antwerpen in één in sijsele?
2 wat? gratis? betalend?
ik ben benieuwd welke Tim Schroyen promoot... gaat ie overal de hardware(500 euro aan router en antennes?), internet verbinding (30euro/maand?) en het hotspotsystem abbo (9,90euro/maand?) betalen?
Bij alternatieven als FreeHotspots betaal je die dingen zelf in ruil voor meer klanten... (aan de advertentie inkomsten) ga je niet verdienen)
Bij telenet krijg je ook geen gratis internet dacht ik ?

Tim is nog maar een "week" bezig eh... dus dat lijstje zal nog wel uitbreiden zeker?

LA TERRASSE DE L'HIPPODROME, Braine L'alleud, Belgium - Cafe
DANNY-VERHAERT.BE'S HOTSPOT (ANTWERPEN), Borgerhout, Belgium - Downtown Area
VENAX, Antwerpen, Belgium - Office Building
VENAX_FREE, Antwerp, Belgium - Office Building
SOLEIL DU MIDI, Brussels, Belgium - Restaurant
SIJSELE, Sijsele, Belgium - Rural Area
Ik bedoelde van de 6 die jij opsomt vind ik er maar 2 terug, inderdaad die ene in sijsele en dan nog ergens in a'pen.
Daar hij spreekt dat hij met werkt met een omni op 2.4GHz en een flatpanel op 5GHz (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=329679#p329679) werkt hij dus met één enkele internetverbinding die gewoon doorstraalt naar de rest. Conclusie : exact hetzelfde als wireless belgie met als enig verschil dat die al een pak verder staan (lees : in diverse gemeentes/steden reeds meerdere points) en dat de snelheid daar beperkt is tot 50kbps. Bij tim zou dit naar eigen zeggen 30/3mbit moeten zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

krisken schreef:Ik bedoelde van de 6 die jij opsomt vind ik er maar 2 terug, inderdaad die ene in sijsele en dan nog ergens in a'pen.
Daar hij spreekt dat hij met werkt met een omni op 2.4GHz en een flatpanel op 5GHz (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=329679#p329679) werkt hij dus met één enkele internetverbinding die gewoon doorstraalt naar de rest. Conclusie : exact hetzelfde als wireless belgie met als enig verschil dat die al een pak verder staan (lees : in diverse gemeentes/steden reeds meerdere points) en dat de snelheid daar beperkt is tot 50kbps. Bij tim zou dit naar eigen zeggen 30/3mbit moeten zijn.
tja eerst zien dan geloven...
zelfs bij CityMesh.com kunnen ze die snelheden niet halen :-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Binnenkort eens naar a'pen gaan met de laptop onder de arm :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Hier in Hoboken staat bij mij al een versterkte La Fonera voor in de buurt. Persoonlijk vind ik dat een fantastische oplossing. Je kan gewoon je eigen homepage maken, limiteren op alles wat je wil, etc.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Petervanakelyen schreef:Hier in Hoboken staat bij mij al een versterkte La Fonera voor in de buurt. Persoonlijk vind ik dat een fantastische oplossing. Je kan gewoon je eigen homepage maken, limiteren op alles wat je wil, etc.
idd 1 malige investering (30 euro) en je kunt niet alleen jouw internet delen;
je kunt ook op al die andere foneras (1 miljoen hotspots ondertussen) gratis terecht in binnen en BUITENland...
Vorige week nog eentje in De Leest te Izegem geinstalleerd en iemand anders installeerde er eentje in Hof Ter Dijle in Haacht...
Bij British Telecom (UK), Neuf SFR (France) , Zon (Portugal) hoort het zelfs tot je abonnement om je internet modem in een FONspot te veranderen :-)
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

ubremoved_15673 schreef:Techniekek:
Een node bestaat uit een Linux accesspoint met 2 soorten antennes:
- Een flatpanel van 5Ghz voor de uplinks (naar backbone)
- Een omni antenne van 2,4 Ghz voor het rondstralen van het lokale wifi-signaal
Hoe trek jij 30Mbit over 802.11A/G wifi?
Dat krijg je er nooit door ;-)

Het zou theoretisch nog lukken over je backhaul als je iets als Ubnt Nanostation M2 / ubnt Rocket gebruikt (2x2 MIMO) EN als er niemand anders aan 't pompen is. (shared medium)
Maar dan nog trek je die snelheid nog steeds niet door naar de clients, zelf niet bij optimaal wifi signaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trivial schreef:Hoe trek jij 30Mbit over 802.11A/G wifi?
Ik haal nochtans 30 Mbit wireless... maar da's inderdaad onder ideale omstandigheden.

Ik vraag me eerder af waar hij zelf z'n bandbreedte vandaag haalt (10 users simultaan is 300 Mbit).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

r2504 schreef:
Trivial schreef:Hoe trek jij 30Mbit over 802.11A/G wifi?
Ik haal nochtans 30 Mbit wireless... maar da's inderdaad onder ideale omstandigheden.

Ik vraag me eerder af waar hij zelf z'n bandbreedte vandaag haalt (10 users simultaan is 300 Mbit).
je pc zal geen bandbreedte gebruiken eenmaal de pagina is ingeladen...
dus je kan perfect simultaan 10 users aan... maar ze zijn niet simultaan 100% aan het benutten van de "maximum" capaciteit die je ter beschikking stelt...
lijkt eerder op 30mbit vdsl2 snelheden die hij aanhaalt...
wees blij...velen misbruiken de 54Mbit wifi-g snelheid... terwijl de internet erachter misschien amper 4mbit is... en er zal wel geen Squid proxy op die hotspot zitten zeker :-)
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:
Trivial schreef:Hoe trek jij 30Mbit over 802.11A/G wifi?
Ik haal nochtans 30 Mbit wireless... maar da's inderdaad onder ideale omstandigheden.
Maximale throughput van 802.11g is 27Mbit en da's dan nog theoretisch, in real environments heb ik het nooit gezien.
Je kan nog wat snelheid winnen met Atheros' Super-G technology (channel bonding) maar beide devices moeten dit dan ook ondersteunen.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

skynetbbs schreef: je pc zal geen bandbreedte gebruiken eenmaal de pagina is ingeladen...
dus je kan perfect simultaan 10 users aan... maar ze zijn niet simultaan 100% aan het benutten van de "maximum" capaciteit die je ter beschikking stelt...
lijkt eerder op 30mbit vdsl2 snelheden die hij aanhaalt...
wees blij...velen misbruiken de 54Mbit wifi-g snelheid... terwijl de internet erachter misschien amper 4mbit is... en er zal wel geen Squid proxy op die hotspot zitten zeker :-)
Dat is juist, geen enkel ISP voorziet de effectieve bandbreedte om al zn abonnees op hetzelfde moment full speed te kunnen leveren, dit is ook niet nodig. Maar op een shared medium als wifi garandeer ik je dat je snelheid serieus naar beneden gaat als er 's avonds een paar honderd users (of zelf een pak minder) online zijn. Zeker met de bandwidth consuming applicaties van vandaag, voip, webcams, youtube, etc
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trivial schreef:Maximale throughput van 802.11g is 27Mbit en da's dan nog theoretisch
Ik heb er nog een screenshotje van... met 28901 Kbps (wel geen 30 dus, maar toch meer dan 28).
skynetbbs schreef:je pc zal geen bandbreedte gebruiken eenmaal de pagina is ingeladen...
En wie zegt dat gebruikers enkel kunnen surfen ? Ik weet trouwens ook wel dat je overbooking kan doen, maar het neemt niet weg dat mits wat nodes en gebruikers je toch aan een redelijke belasting kan komen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Trivial schreef:
skynetbbs schreef: je pc zal geen bandbreedte gebruiken eenmaal de pagina is ingeladen...
dus je kan perfect simultaan 10 users aan... maar ze zijn niet simultaan 100% aan het benutten van de "maximum" capaciteit die je ter beschikking stelt...
lijkt eerder op 30mbit vdsl2 snelheden die hij aanhaalt...
wees blij...velen misbruiken de 54Mbit wifi-g snelheid... terwijl de internet erachter misschien amper 4mbit is... en er zal wel geen Squid proxy op die hotspot zitten zeker :-)
Dat is juist, geen enkel ISP voorziet de effectieve bandbreedte om al zn abonnees op hetzelfde moment full speed te kunnen leveren, dit is ook niet nodig. Maar op een shared medium als wifi garandeer ik je dat je snelheid serieus naar beneden gaat als er 's avonds een paar honderd users (of zelf een pak minder) online zijn. Zeker met de bandwidth consuming applicaties van vandaag, voip, webcams, youtube, etc
Uiteraard is er altijd een overboeking...normaal toch?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:
Trivial schreef:Maximale throughput van 802.11g is 27Mbit en da's dan nog theoretisch
Ik heb er nog een screenshotje van... met 28901 Kbps (wel geen 30 dus, maar toch meer dan 28).
skynetbbs schreef:je pc zal geen bandbreedte gebruiken eenmaal de pagina is ingeladen...
En wie zegt dat gebruikers enkel kunnen surfen ? Ik weet trouwens ook wel dat je overbooking kan doen, maar het neemt niet weg dat mits wat nodes en gebruikers je toch aan een redelijke belasting kan komen.

Welke router / access points gebruik je? Super G capable?
Inderdaad voor wat betreft de belasting, de load op zo'n wifi backhaul kan serieus de hoogte inschieten. (youtube, voip, webcams, etc)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trivial schreef:Welke router / access points gebruik je? Super G capable?
Was met men oude US Robotics 808054 (had wel een 108 Mbps Turbo mode, maar die was niet actief denk ik, althans is niets van te zien op het screenshot).
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef: Was met men oude US Robotics 808054 (had wel een 108 Mbps Turbo mode, maar die was niet actief denk ik, althans is niets van te zien op het screenshot).
Als je wifi nic turbo mode ondersteunt zal de link zo opgebouwd worden als dat actief staat op je router.
Ik snap niet goed wat je bedoelt met 'niks van te zien op de screenshot'.

Gr
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trivial schreef:Ik snap niet goed wat je bedoelt met 'niks van te zien op de screenshot'.
Is een screenshot dat ik destijds eens heb genomen van het status programma dat bij de wireless PCMCIA kaart hoorde en dat dus de snelheid op dat moment, alsook het kanaal, TX power, bitrate... toonde.
ubremoved_15673
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2010, 00:27

De megadownloaders hebben meestal reeds een internet thuis, dus diegene die het wifi systeem gebruiken zijn vooral gewone websurfers.

Hierbij is een overzichtje van wifi snelheden die gehaald worden met enkele gebruikers geconnecteerd:
Afbeelding
Uiteraard is de wifi afstand en gebruikte appartuur van de gebruiker ook belangrijk.
taxipieter
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2010, 21:36

Ik ben reeds een tijdje actief in het Wifi en hotspot gebeuren.
Uit ervaring weet ik ook vanaf de moment dat er ergens een 'open' draadloos netwerk is, er automatisch op gedownload wordt.
Dit is ook gebeurd met het Wifi netwerk op de camping.
Ondertussen ben ik aan het knutselen gegaan met Mikrotik en op mijn hotspot krijgt iedere gebruiker 64 kilobit, met een boost tot 256 kilobit gedurende een paar seconden, wat ruim genoeg is voor een 'normale' webpagina. Verder is, dankzij een transparent proxy, alles wat enigzins ruikt naar download en youtube geblokkeerd. Via Layer7 zijn ook nog de meeste P2P programma's te blokkeren.
Via Opendns kan je nog alles op 'categorie' blokkeren...
Voor meer info, stuur maar een mailtje..
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik denk niet dat een "mikrotik" goedkoper is dan een fonera+ ;
alsook die kilobit waardes lijken me desastreus...
probeer eens een "kranten" website zoals "hln.be"...daar gaan ze 5 minuten op staan wachten met op verschillende "iframes" een http error van timeout.... dat is terug naar de "analoge lijn" tijdperk...

ik heb ook al op 1 camping persoonlijk een fonera geplaatst ...en dat werkt perfect op een "telenet" lijntje
we hebben er ook geen geld aan gespendeerd om wifi vanuit de campeerwagen mogelijk te maken; maar ze moeten met hun laptop naar de cafetaria komen...
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik *hoop* dat hij kilobyte en kilobit even met elkaar verward, want op 8KB/s (64Kilobit) kan het laden van Windows Live Mail wel even duren...
Anyway, uiteraard kan je op alles limieten gaan leggen, maar met een paar poorten dicht en eventueel een block op RS of MU zit je meestal wel meer dan safe.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Petervanakelyen schreef:een block op RS of MU
RS of MU ??? Rapidshare ? ... ?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

RS Rapidshare
MU MegaUpload

r2504 schreef:
Petervanakelyen schreef:een block op RS of MU
RS of MU ??? Rapidshare ? ... ?
Marijuani
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2013, 11:16

Beste,

Ik las over uw aanbod van een gratis internet antenne plaatsen in Antwerpen. Ik heb hier een groot gebouw waar studenten van verschillende nationaliteiten wonen die in Antwerpen stage lopen. Ik heb nu wel een wifi router maar die is niet sterk genoeg. Is uw aanbieding van toepassing voor mij? Bedankt alvast me iets te laten weten. Groeten,
Myriam

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Da's pas een bump... dit topic is al verscheidene jaren oud.

Maar wat je vraag betreft... intern in je gebouw zal je nog altijd zelf verantwoordelijk zijn voor de dekking van je wireless signaal... daar gaat WirelessAntwerpen niets aan veranderen (al kan je wel altijd bij hen te raden gaan voor mogelijke oplossingen, al kan je die hier gewoon op het forum ook wel vinden).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”