Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Ja ik sta al op de 2e, maar het blijkt dat alles dat gedownload was gisteren niet bijgerekent is ? (toen de telemeter down was), ik heb vandaag "maar"70GB gedownload duss
70*9 =450GB ? :p

btw de reden gevonden waarom ik maar 20mbit haalde, paar weken terug heb ik mijn pc op mijn tv aangesloten en daar zat geen UTP kabel dusja, ergens oude wifi stick gevonden en die aan het gebruiken. Nu, ik heb een fonera 2.0n (ja B/G/N) en ga dus morgen een N stickje kopen, dan zal ik wel weer 24/29mbit halen :P

@ Lord Uthopia moet je hier eens kijken, https://www.telenet.be/mijntelenet/stat ... elenet.css helemaal onderaan. Een hele hoop werk voor niets, het kon 100x simpeler maar nee ...(telenet ofcourse :roll: )

het gaat vlug waneer de telemeter werkt :roll: staat nu al op teleMeterArrow03
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

en ik die dacht dat alle mannen met telenet toekwamen met 10GB/maand :angel:
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Ze mochten anders wel eens zorgen dat hun grafiekje ook in andere browsers dan IE werkt. Met Chrome zie ik dus geen meter die aangeeft waar ik me ergens bevind.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Ik gebruik chrome en hier zie ik gewoon de meter hoor ...

In totaal nu iets van 130-140GB, telemeter staat nog altijd op jpg 3
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Blijkt dat Adblock de afbeelding van het grafiekje blokkeert. Bedankt voor de tip.
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

Ik verwacht toch minimaal 500gb of zelfs 1tb te kunnen downloaden als je snacht's download met Turbonet xl.
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Sinds gisteren een 70 GB binnengetrokken (waarvan 50 nog met mijn oude timer voor nachtsurfen) en ik zie hier nog altijd de eerste jpeg staan op de meter.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om mijn downloads 's nachts te concentreren als dat wil zeggen dat ik dan een dikke 500GB per maand kan afhalen. Daarbij heb ik toch altijd meer dan genoeg staan om weg te kunnen, dus overdag enkel downloaden als iets meteen nodig is. Veel kan dat nooit zijn.
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Bij telenet houden ze toch echt serieus rekening met de periodes waarin je download, ik zat aan 100GB voor gisteren, vanacht heb ik 70 GB verbruikt en ik was benieuwd om mijn telemeter te zien maar natuurlijk kun je weer niet inloggen (opnieuw downloaden zonder dat het gerigistreerd wordt ?). Deze nacht om 2h had ik al 25GB verbruikt en de telemeter stond nog altijd op 03 dusja

@Jethz ik heb zelf Adblock voor chrome en hier laad het grafiekje gewoon hoor :banana:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

lordraider als enkel snachts zou zijo, zou het wel erg teleurstellend zijn aangezien bij belgacom overdag kan
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als - en ik zeg weldegelijk ALS - het zo is dat telenet dat nachtsurfen nog in stand houd, dan is er van vrij downloaden geen sprake. Vrij downloaden interpreteer ik als zijnde ik download wat ik wil, wanneer ik wil en de enige beperkende factor is mijn download/uploadsnelheid. Ik vind het tevens realistisch dat ze extreem zware gebruikers bvb bij 1TB cappen. Nachtsurfen aanmoedigen/aanprijzen, daar kan ik ook nog mee leven...maar effectief een factor 2 verschil in maken gaat me net iets te ver...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Telenet zit waarschijnlijk met netwerkproblemen die BGC niet kent en wil vooral vermijden dat mensen opeens in speedtests hun theoretische maximale snelheid niet meer halen... Ze hebben altijd gespeeld op dei snelheid als verkoopsargument, remember.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Persoonlijk denk ik niet dat Telenet netwerk problemen heeft, toch niet meer dan een andere provider.

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat ze optimaal gebruik willen (laten) maken van hun netwerkcapaciteit en dan is nachtsurfen een zeer goed idee.
't Lijkt me sterk dat ze heel strikte regels gaan toepassen als ze in hun tips die bij de telemeter staan gaan verwijzen naar bittorrents en online backups.

Ik ben niet de man om 'zo maar' te downloaden maar ik wil toch graag een beetje ervaring opdoen met de nieuwe telemeter en daarom op dit moment Belnet aan't kopieren :oops:.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Belnet aan't kopieren

Lijkrt me handig, zie dat ze ooit offline zijn, dan heb je tenminste een backup! :D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Telenet zit waarschijnlijk met netwerkproblemen die BGC niet kent en wil vooral vermijden dat mensen opeens in speedtests hun theoretische maximale snelheid niet meer halen... Ze hebben altijd gespeeld op dei snelheid als verkoopsargument, remember.

Het klopt weldegelijk ... als ik mij niet vergis is enkel level3 de grote transitpartner van Telenet. Bij bgc ligt dit anders : die gooien alles op belnet. Aan de andere kant...is het niet het probleem van de klant dat hun netwerk het niet aankan. als zij een product aanbevelen, overeenkomstig met mijn internetverbruik, moet dat product ook voldoen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

volgens mij hebben ze wel degelijk problemen !!!
Want dan hadden ze al lang gereageerd op de optie onbeperkt downloaden +10€ van belgacom.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vandaag 38,4 GB verbruikt tijdens de "drukke periode" en mijn meter is versprongen en de volgende tekst wordt getoond:
Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode opmerkelijk hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. We raden aan om onze tips voor Fair Use door te nemen en je volumeverbruik aan te passen.

Het is moeilijk in te schatten wat er nu wel of niet is meegerekend maar sedert het begin van mijn aanrekeningsperiode (vorige week vrijdag) heb ik toch al meer dan 200GB gedownload.

De volgende dagen eens "normaal" doen en dan kijken of de meter zakt.
Laatst gewijzigd door Astralon op 07 jul 2010, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:Vandaag 38,4 GB verbruikt tijdens de "drukke periode" en mijn meter is versprongen en de volgende tekst wordt getoond:
Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode opmerkelijk hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. We raden aan om onze tips voor Fair Use door te nemen en je volumeverbruik aan te passen.

Het is moeilijk in te schatten wat er nu wel of niet is meegerekend maar sedert het begin van mijn aanrekeningsperiode (vorige week vrijdag) heb ik toch al meer dan 200Gb gedownload.

De volgende dagen eens "normaal" doen en dan kijken of de meter zakt.


Of wij downloaden met zn allen morgen ook allemaal 40GB, dan moet hij ook zakken :-)
Het "typerend gebruik" zou immers moeten stijgen dan :-D
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Astralon schreef:Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode opmerkelijk hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. We raden aan om onze tips voor Fair Use door te nemen en je volumeverbruik aan te passen.


Ik heb enkel de blauwe zin - 'k moet me nog niet aanpassen :wink: - snelheid was rond 16u wel de helft van m'n normale snelheid.
Victory Not Vengeance
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik heb het vermoeden dat dat metertje voor veel gezever, speculaties en problemen gaat zorgen... gewoon een vaag voorgevoel :P
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

FlashBlue schreef:Ik heb het vermoeden dat dat metertje voor veel gezever, speculaties en problemen gaat zorgen... gewoon een vaag voorgevoel :P

Da's de reden waarom ik e.e.a. zelf wil uitgeprobeerd hebben.
Ik ben niet zo'n grote downloader maar ik wel een gevoel krijgen voor wat kan en wat niet kan.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Mja, ik doe dat soort dingen atm nog via men vdsl lijn... telenet dient atm nog gewoon vo surfen en andere daily stuff.

Weet nog nie goe hoe ik het moet gaan aanpakken nu ze allebei unlimited zijn.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

Maar het rare is, als je op "abo wijzigen" klikt krijg je en vergelijkingstabel tussen je huidig abo & nieuw gewenst abo, en bij turbo staat dit als bandbreedte:

Totaal datavolume 2147483647 MB

Eventueel een fout of effectief limietloos, u beslist :p

Ook blijkt die meter blijkbaar bij elke periode terug gereset wordt (dus kalme, drukkere en drukste periode)
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Heb hetzelfde voorgehad als Astralon. Gisteren 30 gig gedownload en de telemeter ging van minimum onmiddelijk naar maximum op mijn turbonet xl. In plaats van een duidelijke maandlimiet hebben de gele jongens nu een willekeurige daglimiet precies. Tenzij ze zich herpakken (zoals Rapidshare vorige week, twee dagen na ze geprobeerd hadden slimmer te zijn dan hun klanten) is het tijd voor naar Belgacom over te schakelen, waar veel meer volume wordt toegestaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dendirk schreef:Tenzij ze zich herpakken


Maar ben je dan op smalband geplaatst ?

Tot op heden heeft nog niemand een probleem gehad (voor zover ik hier lees)... maar iedereen roept maar over schande en herpakken ?
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Vandaag telenet shake 75 via de telefoon besteld en die aardige dame vertelde mij dat ik,met een gemiddelde van 300 gb downloaden/mnd geen probleem zou ondervinden met waarschuwingen oid.Boven de 600 gb zou vlgs deze dame,had trouwens wel een sexy stemmetje :wink: ,dan zou ik nog wel ns een waarschuwing krijgen.Ben benieuwd ga het zeker uittesten. :-D
Live life to the Max
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

Wat ik mij afvraag.
Kan die wijzer ook terugvallen zonder dat je de nieuwe "maand" ingegaan bent als je bv wat minder download een dag ?
Of blijft die enkel stijgen zoals het vorige meterke tot je maand om is?
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

250-300 Gb op hoeveel dagen? Het kan goed zijn dat je 600 Gb downloadt op 30 dagen en geen verwittiging krijgt.

Zou wel leuk zijn dat Telenet daar wat meer duidelijkheid over schept.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bouver schreef:http://img706.imageshack.us/img706/7833/naamloosgs.png

Na 250-300GB @ Turbonet

Ouch. Hoeveel dagen zijn er gepasseerd en hoeveel heb je nog te gaan? Wanneer is die 300 GB verplaatst?
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

Heb +- 80-90 GB gedownload sinds de invoering en het staat al op

Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode opvallend hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. We raden dringend aan om je volumeverbruik aan te passen om een tijdelijke verlaging van je surfsnelheid te vermijden.

nie bepaald wa ik me erbij voorgesteld had, maar ja, ben het systeem nu wat aan het testen/verkennen, normaal spreid ik m'n verkeer een pak meer. Volgens mij, als ge het spreid, zou 1 TB / maand haalbaar moeten zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

het is een teloorstelling voor de klanten van telenet !!!
dit kan je onmogellijk onbeperkt noemen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

FlashBlue schreef:Ik heb het vermoeden dat dat metertje voor veel gezever, speculaties en problemen gaat zorgen... gewoon een vaag voorgevoel :P


Ziede nu met uw "hidden feature" Lol :-)
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

regeri schreef:Vandaag telenet shake 75 via de telefoon besteld en die aardige dame vertelde mij dat ik,met een gemiddelde van 300 gb downloaden/mnd geen probleem zou ondervinden met waarschuwingen oid.Boven de 600 gb zou vlgs deze dame,had trouwens wel een sexy stemmetje :wink: ,dan zou ik nog wel ns een waarschuwing krijgen.Ben benieuwd ga het zeker uittesten. :-D


Heb je haar niet gevraagd om dat per e-mail te bevestigen? :twisted:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

proximusboyke schreef:het is een teloorstelling voor de klanten van telenet !!!
dit kan je onmogellijk onbeperkt noemen

Laat de Telenet klanten misschien zelf beslissen of dit een teleurstelling is :? ?
Jethz schreef:250-300 Gb op hoeveel dagen? Het kan goed zijn dat je 600 Gb downloadt op 30 dagen en geen verwittiging krijgt.

Hier is de Telemeter al terug aan het zakken. Dus ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben.
Al elke dag 20 - 30GB gedownload en nog geen problemen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Trivial schreef:Ziede nu met uw "hidden feature" Lol :-)


En er is ook duidelijk gezegd dat dat gewoon de link was voor de normale meter die de non fup klanten te zien krijgen, en dat je daar niet te werk op moet gaan. Zowel door mij als door astralon.

Als je niet kan lezen, blijf je beter weg van het internet lijkt mij zo :-)
Ik heb zo de indruk dat het technisch en algemeen niveau op dit forum serieus aan het dalen is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ook zonder het verstopte meterke kunt ge wel vermoeden dat dit voor problemen gaat zorgen. Zeker voor de mannen die 70 tot 100 € voor hun abo betalen. Die gaan waar voor hun geld willen.

Ah, kijke nog een beetje de kat uit de boom. En er is nog altijd VDSL als het echt niet meer te doen is ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

@ r2504 Neen, ik sta (nog) niet op de smalband maar er wordt wel mee gedreigd op de telemeter-pagina.
Ik kan nu de exacte tekst niet kopiëren omdat de telemeter-pagina weer eens down is (Hebben ze bij Telenet geen test environment?).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De users zijn allemaal beta testers? :-D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het ziet er naar uit dat jullie allemaal in de poep zijn genomen door telenet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”