Warmtewering - Verosol? Glasfolie?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ik woon in een appartement, waar de slaapkamers zonnezijde zijn en het tijdens de laatste dagen nogal warm werd. Voor het ogenblik hebben we enkel gordijnen en ik zou wat efficiëntere warmtewering wensen. Ik heb er heel wat over gelezen en blijkt dat buitenwering een stuk efficiënter is dan binnenwering. Probleem: in een appartementenblok mag je niet zomaar doen wat je wil + als ik nu bestel zal ik waarschijnlijk pas na de zomer een installateur kunnen krijgen :P.

Daarom zocht ik een deftige binnenoplossing. Ik kwam via google uit bij verosol. Die zou wat beter zijn in warmtewering dan gewone grodijnen: http://www.verosolzonwering.be/nl/8/hoe ... mtewering/

Ik vind echter bijna nergens ervaringen met dit product. iemand anders misschien? Of iemand die alternatieven kan aanreiken?

Ik heb ook gelezen over glasfolie. Maar is die wel efficiënt? En bruikbaar op eender welke vensters? Voorbeeld: http://www.reprosol.be

last but not least: wat met prijzen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Toevallig (eer)gisteren een reportage gezien in het Nieuws (of het Journaal) over een Belgische firma die dergelijke folie produceert en plaatst.
Reportage ging over de plaatsing van die folie in het Waasland Shopping Center.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Volgens mij kan je in de tussenseizoenen niet meer genieten van de beginnende/resterende zonnestraaltjes... Stel alleszins je vraag ook eens op het bouwforum.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Wat me vooral interesseert is hoe efficiënt ze zijn in het buiten houden van de warmte :). Ik ben em ervan bewust dat dat nadelen zal inhouden voor de tussenseizoenen maar je moet weten dat wij nooit minder dan 17-18 graden hebben, ook in de winter.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Woon zelf ook in een flat en dan nog de dakverdieping met dus hetzelfde probleem (te warm en je mag niet zomaar rolluiken installeren). Ik geloof niet dat hulpmiddelen aan de binnenzijde nog voor een groot verschil kunnen zorgen. Het meest efficient (aan de binnenzijde dan) is waarschijnlijk nieuwe beglazing, hoge rendementsglas met dan de optie extra zonnewerend. Zelf koos ik enkele jaren geleden voor '4 seizoenen' omdat ik zonnewerend niet betrouwde voor in de winter. En sinds die plaatsing is het wel iets beter wat zomerhitte betreft. Maar andere middelen binnenin helpen bij mij niet echt meer. Zelfs mobiele airco van een degelijk merk helpt amper (1x uitgeschakeld is het zo weer warm in de kamer) als het toestel er uberhaupt al in slaagt de temperatuur aanzienlijk lager te krijgen...

Ik zoek zelf eigenlijk naar een handig systeem om aan de buitenkant tijdelijk iets op de ramen te plaatsen, die je bv. elke avond weer gemakkelijk kan verwijderen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

leuk om te lezen : http://www.hetfoliehuis.nl/index.php?fo ... file_id=51

"Voor de beste warmtewering dienen de zonnestralen gestopt te worden voordat deze het glaselement bereiken. Daarom worden warmtewerende raamfolie aan de buitenzijde bevestigd of als er geen HR++ glas in u dakraam zit kan de raamfolie ook aan de binnenzijde aangebracht worden. Van hete zomers tot heftige stormen, deze raamfolie of zonwerende folie maar ook spiegelfolie worden jaar in jaar uit blootgesteld aan extreme en uiteenlopende weersomstandigheden.

in de doe het zelf kun je die folie ook vinden maar redelijk duur...en niet voor "grote" ramen...3tal soorten (spiegelend, donker...minder donk...)
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Dé referentie is http://www.luxafoil.be
Ik laat dit volgend jaar ook plaatsen, wel aan de dure kant ...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

proz schreef:Dé referentie is http://www.luxafoil.be
Ik laat dit volgend jaar ook plaatsen, wel aan de dure kant ...
Heb je prijzen voor mij? Zou dit fiscaal aftrekbaar zijn of in aanmerking komen voor subsidiëring?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ikzelf zoek ook zoiets, liefst zelf te plaatsen en te verwijderen (huurwoning, dus niet ideaal om grote werken te doen)

In welke doehetzelf heb je dit al gevonden?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

devilkin schreef:Ikzelf zoek ook zoiets, liefst zelf te plaatsen en te verwijderen (huurwoning, dus niet ideaal om grote werken te doen)

In welke doehetzelf heb je dit al gevonden?
Inderdaad die folie koop je gewoon in gamma, brico , hubo en van die zaken..
Je hebt zonnereflecterende (spiegeleffect, waardoor jij nog naar buiten kan zien), je hebt verduisterende, je hebt er zodat je ergens niet kan binnen zien (heb dat op onze deur gekleeft). Dat moet niet gelijmd worden, dat kleeft vanzelf en gaat er direct zonder plekken af als het nodig is.

Ik denk een 30 euro voor een rol van 45 cm op 2 meter.

nog enkele sites :
http://www.glasfolieshop.be/eshop.php?filmtype=zon
http://www.proglass.be/zonwerendefolie.htm
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier, net onder het dak en met o.a. veluxramen hadden we een gelijkaardig probleem en dat hebben als volgt opgelost.

Veluxramen: automatische rolluiken op zonne-enegie geinstalleerd.
Gewone ramen: aan de buitenkant vier ringetjes in de buitenmuur gevezen en daar plaatsen we een zonnewerende doek in.
Heel simpel te maken en monteren en na rolluiken waarschijnlijk het meest efficient. Nadeel is natuurlijk dat je de ruimte verduistert.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Folie kopen in doe-het-zelf is echt niet aan te raden als je de straling (en dus warmte) van de zon wil tegenhouden.
Het aanbrengen gebeurt ook meestal aan de buitenkant en vereist speciaal gereedschap, dus als je dat niet echt gewoon bent zou ik dat niet doen.

@Goztow
Het hangt af van welke folie je wil, het soort glas en het glasoppervlak.
Als je ze mailt of belt met al de info, maken ze een offerte.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Ik heb net een form ingevuld en ze gingen me binnen 48u contacteren. Ik zal dat dan maar direct aan twee producten vragen ook :).
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik denk dat een tetradoek (superdunne witte handdoek) tussen de raam spannen aan de buitenzijde veel meer resultaat geeft. Deed ik vroeger ook op ons huurappartementje.

De kwaliteit van die folies zijn naar het schijnt enorm teleurstellend.

http://www.boomerbvba.be/ee/index.php/b ... t_aankoop/
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Enige tijd geleden is er volgens mij in de Lidl zo'n folie geweest.
Was een pak goedkoper dan elders.

Het probleem is inderdaad zoals men zegt dat men in het tussenseizoen/winter geen warmtewinst meer heeft, dus goedkope folie die te verwijderen is lijkt me de meest economische oplossing.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Block schreef:
De kwaliteit van die folies zijn naar het schijnt enorm teleurstellend.

http://www.boomerbvba.be/ee/index.php/b ... t_aankoop/
Dat is dan wel niet hetzelfde, hoor... Je artikel gaat niet over glasfolie, toch?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Inderdaad Goztow, dat artikel gaat over van die space-age toestanden op vlak van dak en muur isolatie. Niets te maken met glasfolies :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Hier, net onder het dak en met o.a. veluxramen hadden we een gelijkaardig probleem en dat hebben als volgt opgelost.

Gewone ramen: aan de buitenkant vier ringetjes in de buitenmuur gevezen en daar plaatsen we een zonnewerende doek in.
Heel simpel te maken en monteren en na rolluiken waarschijnlijk het meest efficient. Nadeel is natuurlijk dat je de ruimte verduistert.
Als je overdag niet thuis bent, stoort dat ook niet echt. In de hubo folder stond zo'n aanbieding met een zeil, ik daar naartoe, was natuurlijk al niet meer binnen :evil:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Aan een appartement mag je aan de buitenkant niks veranderen zonder toestemming van de algemene vergadering.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Iemand die het laten plaatsen heeft ? En wat zijn jullie ervaringen ?

welke firma heeft de installatie gedaan ?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Ik heb http://luxasolar.eu laten installeren door http://www.glasfolies-stijnsillis.be/ . Stijn is een ex-medewerker van Luxasolar die nu zelfstandig die folies voor particulieren plaatst.

Het BTW-tarief hangt af van de leeftijd van Uw woning.
5 jaar of ouder = 6% BTW

U geniet een garantie van 10 jaar. Ik denk dat als je mijn naam opgeeft, dat je een betere prijs gaat krijgen. ze werken blijkbaar met lagere prijzen als iemand die klant is, je als klant aanbrengt. Ik snap dat principe niet zo goed, maar goed... PB me als je interesse hebt.

Ervaring: was snel geplaatst, heel proper en heel toffe gast. Ook relatief snel geleverd tenmidden een heel drukke periode terwijl ale concurrenten mij zeiden van: sorry, te druk, zal zeker een maand of meer duren. Ik vind het uiterst moeilijk om het effect in te schatten. Er is sinds installatie nog niet echt een hittegolf geweest. En ik heb geen vergelijkingspunten. Maar baat het niet, het schaadt zeker niet. En voor mij was het de enige oplossing voor de kamervensters.

Voor mijn livingvensters kon ik en heb ik dan ook externe zonnewering laten plaatsen. Dat is toch een stuk efficiënter.

Mail hem eens voor een gratis offerte?
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren nog een offerte aangevraagd.....en al binnengekregen..is toch een pakske duurder dan het zelfde via luxasolar..

Toch bedankt voor de info..
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Welke prijs per m²? Bij mij was het geïnstalleerd aan 90, dacht ik, maar nu zou het nog 80 zijn.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

Oei per m² kan ik moeilijk zeggen....zijn nm 4 grote en 5 kleine ramen...

Bij luxasolar is het 130 euro goedkoper (€820 exclusief BTW)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”