opzeggen digitale TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
wodan
Starter
Starter

Ik was al een tijdje klant bij scarlet (met een ScarletOne abonnement) toen ik het aanbod kreeg om gratis digitale TV aan mijn abonnement toe te voegen.
Na dit een tijdje geprobeerd te hebben was ik niet zo tevreden: de decoder is traag en heeft een kleine HD, het programmeren met mijn oude dvd recorder ging vlotter. Geen mogelijkheid om mijn dvd recorder nog volledig te gebruiken (al had men dit wel beloofd), en tenslotte zag ik ook niet veel kwaliteitsverschil op mijn (oude) televisie.
Maar kom het was tenslotte gratis, ik had mijn kabel abonnement gelukkig nog niet opgezegd en kon dus eigelijk wel verder zonder de decoder.

begin dit jaar daalt de abonnementsprijs van ScarletOne met 10 euro(als je de digitale TV uit uw abonnement laat). Aangezien de decoder dan al lang vol stof lag in de garage, belde ik even naar Scarlet om mijn abonnement aan te passen.

(januari 2010) Zonder lang te wachten had ik een vriendelijk persoon aan de lijn, die het abonnement zou veranderen
(februari 2010) Bij controle van de factuur blijkt er toch nog 12,5euro voor digitale TV aangerekend.
(maart 2010) Na telefonisch contact wordt 12,5 euro teruggestort, abonnement was blijkbaar toch niet niet veranderd, dit zou men onmiddellijk doen
(maart-juni 2010) blijkbaar de afgelopen maanden toch weer 12,5euro (of 10 want je krijgt 2,5euro pakketkorting) teveel aangerekend. Na veelvuldig tefonisch contact blijkt het wegens technische problemen niet mogelijk zijn om digitale TV uit uw abonnement te verwijderen?
vele telefoons later is er zelfs iemand die mij aanraadt om telkens nadat betaald werd met domiciliëring, even contact op te nemen, om te vragen of men aub de 10euro wil terugstorten...
ondertussen is er van de laatste 3maanden ook geen enkele terugstorting gebeurd, ondanks vele beloftes.
Er is toch een mogelijk oplossing: ik kan alles opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen zonder digitale TV, maar dan moet ik wel opzegvergoeding betalen omdat ik een jaarcontract van 1j zou hebben!!!???

Heb ook even contact opgenomen met belgacom aangezien het tenslotte over belgacom tv gaat, daar is geen enkel probleem met het opzeggen van de digitale TV...

Hab m'n domicilering alvast stopgezet, maar hoe moet het nu verder, mensen aan de telefoon zijn blijkbaar opgeleid om u vriendelijk af te wimpelen
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Gans hun boeltje opzeggen en naar een andere provider gaan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
wodan
Starter
Starter

tja, probleem is dat ik verder wel tevreden ben en dat zij wel de goedkoopste zijn denk ik, heb telefonie 24/24, internet en 2GSM abonnementen, voor 40€/mnd
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Goedkoop is niet altijd goeie koop.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Heb iets in dezelfde aard voor.

Een tijdje geleden verscheen er in onze "mijn scarlet" opeens een tweede extra decoder (+€6/maand) zonder dat we dit zelf hebben aangevraagd, met als gevolg dat er op onze factuur dus een extra €6 wordt aangerekend. Gebeld en we mochten van de totaalsom €6 aftrekken. Op onze volgende factuur was dit weer hetzelfde geval, weer gebeld en erbij gevraagd om dit te annuleren. Ze gingen dit doorgeven en we mochten €6 van de factuur aftrekken. Even gecheckt in "mijn scarlet", maar het is nog steeds niet geannuleerd. :roll: Volgende factuur zal wss hetzelfde verhaal zijn.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

als je niet meer betaald via domiciel dan stort je toch gewoon elke maand 10€ minder en zie wat ze dan doen?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Unregistered
Starter
Starter

Of beleefd aandringen om een teamleader te spreken te krijgen. (als je op het juiste callcenter terecht komt (da van zaventem dus).
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Typisch Scarlet vanalles beloven en minder geven (doet de zotten in vrede leven)

Is toch een vlaams gezegde. Maar het laatste jaar berust hun commercieel model daar op.
In het kort zij proberen maar en de klant die het niet ziet of niet reageert is bekocht.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Tis gewoon de vraag hoe lang hij dat tripple play abonnement al heeft.
Als dit minder dan een jaar is, is downgraden niet mogelijk, je moet je jaar uitdoen en daarna zul je kunnen downgraden.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

redman schreef:Als dit minder dan een jaar is, is downgraden niet mogelijk, je moet je jaar uitdoen en daarna zul je kunnen downgraden.
Was dat maar waar!
Ik heb al Scarlet One vanaf het begin, dus de eerste versie zonder digitale tv. Nu bel ik al 2 maanden om dat om te zetten naar Internet en telefonie en dat lukt blijkbaar niet, wat wel telkens lukt is de dag dat ik bel steeds als nieuwe datum te zetten voor mijn abbo. Dus telkens verlengen ze de boel zonder ook maar iets anders te wijzigen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Vladimirke schreef:Was dat maar waar!
Ik heb al Scarlet One vanaf het begin, dus de eerste versie zonder digitale tv. Nu bel ik al 2 maanden om dat om te zetten naar Internet en telefonie en dat lukt blijkbaar niet, wat wel telkens lukt is de dag dat ik bel steeds als nieuwe datum te zetten voor mijn abbo. Dus telkens verlengen ze de boel zonder ook maar iets anders te wijzigen.
Je moet beginnen te tellen vanaf het moment dat je digitale tv erbij hebt gekregen, je zal waarschijnlijk een nieuw jaarcontract hebben gekregen, ook al had je daarvoor al Scarlet ONE.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

redman schreef:
Je moet beginnen te tellen vanaf het moment dat je digitale tv erbij hebt gekregen, je zal waarschijnlijk een nieuw jaarcontract hebben gekregen, ook al had je daarvoor al Scarlet ONE.
Klopt volgens mij ook. Je zult de kleine lettertjes er eens moeten op nalezen. In jou opzicht heb je je abonnement misschien niet gewijzigd, maar in het opzicht van Scarlet wel. De digitale tv heb je alleszinds nog geen jaar.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

Waar lezen jullie dat ik digitale tv heb? De eerste versie van Scarlet One heeft dat dus niet.
Ik vraag enkel om dat om te zetten naar Internet en telefonie wat dus niet gebeurd. Ze zetten telkens een nieuwe startdatum op mijn contract maar er wijzigt niks.

En nu niet opnieuw beginnen over die digitale tv hé, dat is voorbijgestreefde rommel wat ik niet wil.

Ik heb TV-Vlaanderen voor digitale tv. :twisted:
hobbit
Member
Member
Bedankt: 1 keer

ToMiKoN schreef:
redman schreef:
Klopt volgens mij ook. Je zult de kleine lettertjes er eens moeten op nalezen. In jou opzicht heb je je abonnement misschien niet gewijzigd, maar in het opzicht van Scarlet wel. De digitale tv heb je alleszinds nog geen jaar.
Kleine lettertjes lezen, ik moet ze eerst vinden :oops:
sinds sep 2009 heb ik digitale tv maar nu zie ik op de website mijn.scarlet dat er nu ineens staat
Belgacom TV: Aangekocht op 20/09/2010
Een telefoon naar hun admin center gaf geen concrete oplossing ( volgens hun is dit normaal, word bij iedereen toegepast)

Wilt dit nu zeggen dat telkens indien er geen opzeg is een nieuw contract opnieuw voor één jaar wordt op gesteld?

Hiervan vind ik niets bij de kleine lettertjes terug
En is zulk een automatische aanpassing van een contrakt wel toegelaten?
tia
bjorndevos
Starter
Starter

Normaal gezien zit je 1 jaar vast. Maar na 1 jaar kan je het contract opzeggen. Maar ik denk als je na je contract datum terug betaald het contract automatisch stilzwijgend verlengd wordt. Ik weet nu wel niet of je dan je contract gewoon gelijk wanneer kan opzeggen na 1 jaar. Maar ik denk van wel.
g4ce
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Je kan normaal je belgacom Tv opzeggen via "mijn scarlet" door op annuleren te klikken achter deze dienst in de tab mijn abonnement.

Wel de kleine lettertje ivm je contract respecteren. ==> 1e contract loopt gedurende 1 jaar en wordt daarna stilzwijgend verlengd maar met de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen.

Telenet Yugo
OVH voip
hobbit
Member
Member
Bedankt: 1 keer

g4ce schreef:Je kan normaal je belgacom Tv opzeggen via "mijn scarlet" door op annuleren te klikken achter deze dienst in de tab mijn abonnement.

Wel de kleine lettertje ivm je contract respecteren. ==> 1e contract loopt gedurende 1 jaar en wordt daarna stilzwijgend verlengd maar met de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen.
Maar als zij telkens de aankoop datum veranderen dan zit je toch in een vicieuze cirkel. Nergens vind je dan op mijn.scarlet terug dat je de box al meer als een jaar bezit.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

hobbit schreef:sinds sep 2009 heb ik digitale tv maar nu zie ik op de website mijn.scarlet dat er nu ineens staat

Wilt dit nu zeggen dat telkens indien er geen opzeg is een nieuw contract opnieuw voor één jaar wordt op gesteld?
Yep, bij elke wijziging lappen ze je dat.
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Vladimirke schreef:
hobbit schreef:sinds sep 2009 heb ik digitale tv maar nu zie ik op de website mijn.scarlet dat er nu ineens staat

Yep, bij elke wijziging lappen ze je dat.
Dit word enkel voor één jaar gereset indien je iets aan je contract hebt laten veranderen.
Indien je contract onveranderd bleef gedurende één jaar kan je op ieder ogenblik opzeggen met een vooropzeg van 1maand.

Aangezien je sinds sep 2009 digitale tv hebt is het contract één jaar vernieuwd wegens een wijziging.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”