Van Dommel naar Belgacom

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Na een tijdje rond gekeken te hebben, heb ik dan maar overwogen om naar Belgacom (Internet Favorite) terug te gaan. Dus gisteren alles online in orde gemaakt op de site van Belgacom. Direct al een installatiedatum gekregen (is voor 07/07/2010). Vandaag wil ik surfen met mijn Dommel-account (een netconnect, die ik nog niet heb opgezegd) en dit lukte niet meer. Modem nagekeken en daar stond het vol "authentication failed". Dus dan maar Dommel opgebeld en daar kreeg ik te horen dat mijn account op terminated stond en dat dit door Belgacom was aangevraagd om de lijn ter beschikking te houden voor de installatie.

Eergisteren had ik nog naar Belgacom gebeld om te vragen hoe het allemaal zat. Als ik het telefonisch deed ging Belgacom de opzeg doen (?) bij Dommel. Deed ik het online dan kreeg ik de 50euro korting maar moest ik mijn opzeg bij Dommel zelf regelen. Nu ben ik al na één dag afgesloten na mijn aanvraag en dat vind ik best wel een beetje raar. Als ik mijn informatie correct heb moet de opzeg toch sowieso gebeuren door de klant? Want zo heb je dan toch het minst last van een lange uitval omdat je dan nog even kan gebruik maken van Dommel?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

je hebt 2 "paar" kabels ...
met beetje chance kon je dommel op het "adsl2+" paar hebben en "vdsl2" op het andere (ongebruikte) paar...
/dan/ is het mogelijk...
maar als je dommel reeds actief hebt op het paar dat naar de vdsl2 enabled telefoonbox gaat.... dan heb je een probleempje

normaliter kun je nu wel asap naar belgacom winkel gaan om gratis je bbox2 te gaan halen en de installatie te doen?
of heb je gekozen om het te laten opsturen (daar betaal je een klein bedrag voor)?
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef:
normaliter kun je nu wel asap naar belgacom winkel gaan om gratis je bbox2 te gaan halen en de installatie te doen?
of heb je gekozen om het te laten opsturen (daar betaal je een klein bedrag voor)?
Het probleem is dat ik nog geen gebruikersnaam heb gekregen van Belgacom om een verbinding te kunnen maken met het internet. Terwijl ik duidelijk zie dat mijn profiel hetzelfde is gebleven (ADSL). Ik zal iemand moeten zoeken die me eens zijn gebruikersnaam en wachtwoord wil laten ontlenen.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

de aanvraag op je lijn is reeds ingeleid want je hebt een datum.
om dit te kunnen inleiden werd dommel reeds gedesactiveerd
dus het is logisch wat er gebeurt
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Wat is logisch?
Als zijn lijn was "ingeleid" , dan konden ze de lijn meteen ook active maken.
Ze hadden ook op 7/7 dommel kunnen deactiveren en de lijn overzetten.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

rmag schreef:Wat is logisch?
Als zijn lijn was "ingeleid" , dan konden ze de lijn meteen ook active maken.
Ze hadden ook op 7/7 dommel kunnen deactiveren en de lijn overzetten.
Inderdaad, want volgens mij heb ik nog altijd een syncronisatie met de centrale. Alleen wil deze mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer accepteren. En mijn Dommel-account was ook nog eens betaald tot de 7juli ongeveer. Dus volgens mij ligt het aan Dommel die liever snel zijn klant kwijt wou. Na 3-4jaar bij Dommel is dit wel een teleurstelling....
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Net een telefoontje gekregen van een Belgacom-winkel. Deze wou me op de hoogte brengen van een nieuwe VDSL-verdeelkast in mijn straat. Wat ik zelf al gezien had natuurlijk. Toen ik hem vroeg of hij mijn dossier eens wou bekijken in verband met Dommel kon hij me vertellen dat Dommel niet wordt opgezegd of op de hoogte wordt gebracht van een overzetting. De klant moet dit nadrukkelijk zelf doen. Ook het feit dat dit na één dag is vond deze persoon geen gewone gang van zaken.

Hoe is Dommel dit dan te weten gekomen?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

vreemde zaak .... ik ben ook van dommel naar belgacom gegaan, maar hier werd het dommel signaal pas van de lijn gehaald bij activatie belgacom
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer
Provider

Pengu schreef:Hoe is Dommel dit dan te weten gekomen?
Dommel zal dat niet weten, BGC zal je eraf gesmeten hebben.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

manu schreef:
Pengu schreef:Hoe is Dommel dit dan te weten gekomen?
Dommel zal dat niet weten, BGC zal je eraf gesmeten hebben.
Raar dat het dan bij Dommel op terminated staat. Is het normaal dat ik nog synchronisatie heb? Bij de berichten van de mensen in het overstap-topic heeft iedereen toch ongeveer op dezelfde manier te werk geweest? Belgacom aanvragen, en dan vanaf de installatiedatum Dommel opzeggen. Of heb ik al die mensen verkeerd begrepen?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Pengu schreef: Bij de berichten van de mensen in het overstap-topic heeft iedereen toch ongeveer op dezelfde manier te werk geweest? Belgacom aanvragen, en dan vanaf de installatiedatum Dommel opzeggen. Of heb ik al die mensen verkeerd begrepen?
heb belgacom laten activeren op 16/04
dommel opgezegd 21/03, zou dus één maand later afgesloten zijn
de dag van de belgacom activatie is dommel abo terminated gegaan
ik vermoed toch dat er in uw geval communicatie geweest is van belgacom naar dommel, wat eigenlijk niet nodig was - de dommel opzeg moet je zelf regelen. vermoedelijk heeft belgacom gezegd tegen dommel dat ze het koper nodig hebben voor installatie van hun produkt - dommel smijt je er meteen af natuurlijk en jij zit met de gebakken peren, en dat voor €50 extra
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Inderdaad, zo is het blijkbaar gegaan. Ik heb net nog eens naar Belgacom gebeld en daar konden ze me vertellen dat mijn lijn al geactiveerd was. Daardoor heeft Dommel me dus eraf gegooid. In overleg met de klantendienst van Belgacom hebben ze mijn aanvraag vernietigd en een nieuwe opgemaakt zodat de installatie op maandag 28/06/2010 kan gebeuren. Dan zou ik normaal gezien ook de BBox moeten ontvangen. Ik had men overstap toch graag anders zien lopen maar het is toch beter dan pas aangesloten worden op 7juli.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

In der loop der tijden heb ik met m'n 2 lijnen al een aantal overstappen gedaan.
Nooit heb ik een dag zonder internet gezeten.

Zeg pas op bij je oude provider wanneer je de activatiedatum van de nieuwe zwart op wit hebt en wacht daar liefst nog even mee tot na de activatie.
Het kost je misschien soms wel een extra maand abo maar je zit niet zonder internet.

Niet dat dit de reden is van de problemen van Pengu, dat lijkt me meer het gevolg van een te haastig Belgacom.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Pengu schreef:Inderdaad, zo is het blijkbaar gegaan. Ik heb net nog eens naar Belgacom gebeld en daar konden ze me vertellen dat mijn lijn al geactiveerd was. Daardoor heeft Dommel me dus eraf gegooid. In overleg met de klantendienst van Belgacom hebben ze mijn aanvraag vernietigd en een nieuwe opgemaakt zodat de installatie op maandag 28/06/2010 kan gebeuren. Dan zou ik normaal gezien ook de BBox moeten ontvangen. Ik had men overstap toch graag anders zien lopen maar het is toch beter dan pas aangesloten worden op 7juli.
er kan maar 1 signaal actief zijn op een lijn...
belgacom heeft je lijn geswitched naar het hunne...

Dommel kan nog steeds facturen sturen enzo tot je ook officieel hebt opgezegd via een aangetekend schrijven?
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mijn proforma-factuur die ik moest betalen voor de volgende maand is gewoon verwijdert en de status zegt "terminated". Blijkbaar zal ik één van de weinige zijn die niet moest opzeggen zeker? Ik heb eigenlijk geen internet gehad voor de komende 13dagen, waar ik dus wel al voor heb betaald. Ik ga daar nu ook niet moeilijk gaan over doen. Ik zal blij zijn als ik begin volgende week op Belgacom zal zitten.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Pengu schreef:Mijn proforma-factuur die ik moest betalen voor de volgende maand is gewoon verwijdert en de status zegt "terminated". Blijkbaar zal ik één van de weinige zijn die niet moest opzeggen zeker? Ik heb eigenlijk geen internet gehad voor de komende 13dagen, waar ik dus wel al voor heb betaald. Ik ga daar nu ook niet moeilijk gaan over doen. Ik zal blij zijn als ik begin volgende week op Belgacom zal zitten.
heb je de gratis "3G Weekend" aanbieding van Belgacom ook gekregen? zodat je toch al minstens dit weekend via een 3G stick online kunt gaan :-)
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik had Dommel eerder deze dag gemaild om te vragen wat ze nu gaan doen voor de dagen waarvoor ik dus geen internet heb gekregen maar wel heb voor betaald, Dit is hun reactie:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.
Helaas kan u verbinding niet meer aangesloten worden, tenzij betaling van een heractivatiekost.
Uw verbinding is beeindigd wegens overschakeling naar een andere provider.
Een terugstorting van uw laatste betaling is niet mogelijk omdat er sowieso een maand opzegtermijn van toepassing is.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Blijkbaar is mijn account opgezegd zonder dat ik er zelf iets heb voor moeten doen. Soit, ik lig er niet meer wakker van, volgende week Belgacom. En nu nog wat surfen via Mobile Vikings (spijtig genoeg geen 3G hier).
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef: heb je de gratis "3G Weekend" aanbieding van Belgacom ook gekregen? zodat je toch al minstens dit weekend via een 3G stick online kunt gaan :-)
Bedankt voor de tip maar heb nog Mobile Vikings, je was me voor. :-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zou zeker zelf nog opzeggen!!! Administratief kan je anders nog steeds gebonden zijn en facturen moeten betalen. Ik spreek uit ervaring!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voila, na een paar dagen vertraging... eindelijk VDSL2 van Belgacom. En ik kan jullie verzekeren dat dit heel erg snel aanvoelt na een week verbinding gehad te hebben via gprs (helaas nog geen 3G hier).

De resultaten zijn hieronder te vinden.

Afbeelding

Ik zou nog eens goed moeten userbasen of dit normale snelheden zijn maar ik vermoed van wel.....
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Pengu schreef:Voila, na een paar dagen vertraging... eindelijk VDSL2 van Belgacom. En ik kan jullie verzekeren dat dit heel erg snel aanvoelt na een week verbinding gehad te hebben via gprs (helaas nog geen 3G hier).

De resultaten zijn hieronder te vinden.

Afbeelding

Ik zou nog eens goed moeten userbasen of dit normale snelheden zijn maar ik vermoed van wel.....
Upload is wat aan de lage kant (tenzij er een verschil is met speedconnect, zij krijgen allemaal 2Mbit;1.5Mbit geadverteerd)

Die 3G stick voor het weekend kun je de sim daarvan ook gebruiken voor een smartphone? Mss eens vragen aan kennissen :idea:
Al denk ik dat ik toch bij dommel ga blijven (usenet,poorten,prijs,immens volume).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

snelheid is prima in orde... Favorite heeft maar 1,5 upload
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

xenne schreef:snelheid is prima in orde... Favorite heeft maar 1,5 upload
Nog een reden om bij Dommel te blijven (1.5Mbit opgegeven, maar je krijgt meer :) )
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

silencer schreef:Nog een reden om bij Dommel te blijven (1.5Mbit opgegeven, maar je krijgt meer :) )
tsja, wat mij betreft waren er meer redenen om te vertrekken, vooral dan financiële - op die halve Mbit upload zal het niet aankomen. gratis modem, geen activatiekost, €30 per maand (generation) ; 200GB volume meer dan genoeg, free weekend mobile internet. geen discoverylijnkost meer - usenet kost me nu wel 2,5 euro per maand, maar dat kan er nu wel af
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

xenne schreef: tsja, wat mij betreft waren er meer redenen om te vertrekken, vooral dan financiële - op die halve Mbit upload zal het niet aankomen. gratis modem, geen activatiekost...

Inderdaad, Hier was het financiële ook wel een doorslaggevende rol. Zeker omdat ik de eerste drie maanden niets moet betalen, dat en een gratis modem en geen activatiekosten.... Ik had Dommel trouwens op voorhand gemaild met de vraag of ze geen "extra'tje" konden doen voor een klant die al heel erg lang bij hun was en het feit dat ik al heel die tijd voor het boost-pakket had betaald. Waar ik in het begin een extra uploadsnelheid voor kreeg. Maar nadat iedereen dezelfde uploadsnelheid kreeg, ging het enkel om te surfen zonder limiet. Waar ik bijna nooit boven de 50GB uitkwam.
xenne schreef: usenet kost me nu wel 2,5 euro per maand, maar dat kan er nu wel af
Ik heb al even gegoogeld naar een goede en betaalbare newsserver, dus zou ik mogen vragen van welke jij je nieuws haalt? :wink:
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

Ik heb al even gegoogeld naar een goede en betaalbare newsserver, dus zou ik mogen vragen van welke jij je nieuws haalt?
de twee waarvan ik de laatste jaren tevreden was omwille van goede retentie met 99% completion aan een interessante prijs:

http://www.hitnews.eu/
http://www.pfcorner.nl/
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tonym schreef:
Ik heb al even gegoogeld naar een goede en betaalbare newsserver, dus zou ik mogen vragen van welke jij je nieuws haalt?
de twee waarvan ik de laatste jaren tevreden was omwille van goede retentie met 99% completion aan een interessante prijs:

http://www.hitnews.eu/
http://www.pfcorner.nl/
Die hebben allemaal een lagere retentie dan Dommel's newsserver (rond 600 dagen); Giganewws zit bijna aan 700 dagen.
tonym
Premium Member
Premium Member
Provider

De vraag was wel
goede en betaalbare newsserver
Denk niet dat GigaNews aan dat laatste voldoet, en met minder dan 600dagen retentie valt heel goed te leven.
(het was vroeger overigens bij GigaNews ook veel minder)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tonym schreef:De vraag was wel
goede en betaalbare newsserver
Denk niet dat GigaNews aan dat laatste voldoet, en met minder dan 600dagen retentie valt heel goed te leven.
(het was vroeger overigens bij GigaNews ook veel minder)
Er zijn meerdere aanbieders met goeie retentie en goeie prijs. (eweka:600d-7.5eur bvb)
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Alvast bedankt voor de reacties. Maar het zal toch de newserver die Xenne als tip heeft gegeven worden. Voor 2,50euro kan je niet veel verkeerd doen.
tonym
Premium Member
Premium Member
Provider

Het is inderdaad voor 2,50€/m een goedkope oplossing.

Laat eens weten of het ook een kwalitatief alternatief is, het kan een interessante keuze worden.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”