Telenet past "vrij downloaden" toe in plaats van "onbeperkt"

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

jeanke36 schreef:hoe kunde nu aan een verbruik geraken van 500gb? :?
Of je nu een DIVX van 700 Mb dowload, of een Blu-Ray van 50 Gb...
Downloads hoeven niet noodzakelijk illegaal te zijn hé, maar of je film nu 700 Mb of 50 Gb is dat maakt voor het gerecht geen verschil ze :D
Als je geen limiet hebt en je hebt zo'n snelheid kijk je er echt niet meer naar hoor.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

films downloaden is niet moeilijk inderdaad maar dan moet ge toch heel veel tijd hebben voor die allemaal te zien :-)

bij mijn vriendin 100 gb per maand en het zijn al veel films weliswaar in divx :-D
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je een serie volgt bvb op rtl4 nl in hd
en nog andere zaken bekijkt inhd geraak je daar gemakkellijk aan
en radio galaxie fr die hier constant aan het spelen is
nee geen illegale dingen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

jeanke36 schreef:hoe kunde nu aan een verbruik geraken van 500gb? :?
ipv avi HD materiaal downloaden, youtubeHD, en aangezien ik regelmatig dingen opneem met hdcamera en dat wisselen we dan uit loopt al tegen de 150Gb per maand (= legaal). de rest is dan wel illegaal maarja als een andere het doet mag ik het ook :angel:

maar als ik vdsl heb zal het nog veel meer worden emt 2mb upload ipv 0.38mb

btw: als iemannd die statestieken in mijn telenet krijgt over gem verbruik post ze dan ff.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bij mijn zeer goede vriend @SirWard is het vrij downloaden pas vanaf 15 juli. (hij heeft Fibernet 100)
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

pas vanaf 15 juli vrij downloaden?

en dan zeggen ze dat het vanaf 1 juli is dit kunnen ze er ook wel bij vermelden dacht ik!
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

15 juli confirmed, heb net deze mail gekregen (voor expressnet):
Enkele maanden geleden kreeg je goed nieuws: de snelheid en het downloadvolume van je Telenet ExpressNet XL-abonnement werden verhoogd. Vandaag kunnen we je opnieuw goed nieuws brengen.

Vanaf 15 juli beschik je over
80 GB volume in plaats van 50 GB!
pat19645
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2010, 19:33

Ook je Telemeter verandert.
In je Telemeter in Mijn Telenet krijg je voortaan een gekleurde wijzerplaat te zien, die aangeeft of je dagelijkse volumeverbruik in lijn ligt met het gemiddelde van alle TurboNet XL-abonnees. Je Telemeter geeft ook aan welke de minder drukke periodes op het netwerk zijn, waarin je meer kunt downloaden zonder dat dit als buitensporig wordt beschouwd.
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

pat19645 schreef:Je Telemeter geeft ook aan welke de minder drukke periodes op het netwerk zijn, waarin je meer kunt downloaden zonder dat dit als buitensporig wordt beschouwd.
Lees : zonder dat het netwerk op zijn kieen gaat...
b.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Benbits schreef:
pat19645 schreef:Je Telemeter geeft ook aan welke de minder drukke periodes op het netwerk zijn, waarin je meer kunt downloaden zonder dat dit als buitensporig wordt beschouwd.
Lees : zonder dat het netwerk op zijn kieen gaat...
b.
Niet alleen dat...wij krijgen een volume toegewezen, een ISP een snelheid. Het is belangrijk voor een ISP dat deze snelheid over de hele lijn ongeveer hetzelfde is, daar ze betalen voor effectief 95% van het verbruik. Dwz als je de hele tijd amper verkeer doet (0.5mbit oid) en je hebt een piek van 100mbit, je toch gaat moeten betalen voor 95mbit. Peperduur voor dat ene piekje natuurlijk!

95% percentile is de waarde van je dataverkeer gemeten over de maand, welke meer is dan 95% van alle waarden. Dus wiskundig gezien: de waarde waarbij 95% van het gebruik onder die lijn ligt.

Hiermee worden pieken uit je dataverbruik gefilterd.
Dus dat voorkomt dat je 'genaaid' wordt door je provider.

Als je een Mbit verbinding wil afsluiten moet je goed je dataverbruik van te voren analyseren, als je erg regelmatig verbruikt hebt kan je een Mbit verbinding aflsuiten. Als je bv alleen overdag/'s nachts veel verbruik hebt betaal je meer omdat dan je verkeer piekt en 'savonds/'smiddags niets doet.

Als mijn uitleg niet duidelijk is lees dit eens door, is wel engels maar wel een mooie uitleg:
http://www.servicelevel.net/rating_matt ... ssue13.htm

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Vorige week heeft mij een dame gebeld van telenet om eventueel klant te worden,klonk allemaal ook goed.Vroeg specifiek of het echt onbeperkt downloaden is.Ze vroeg aan mij wat het gemiddelde verbruik van mij was.Ik zei zo rond de 250 -300 gb/maand.Ze zei tegen mij dat het echt onbeperkt was en dat dit absoluut geen probleem zou zijn!!
Live life to the Max
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

krisken schreef:Als mijn uitleg niet duidelijk is lees dit eens door, is wel engels maar wel een mooie uitleg:
http://www.servicelevel.net/rating_matt ... ssue13.htm
Goed artikel. Geeft nog maar eens aan dat echt onbeperkt niet bestaat.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

regeri schreef:Vorige week heeft mij een dame gebeld van telenet om eventueel klant te worden,klonk allemaal ook goed.Vroeg specifiek of het echt onbeperkt downloaden is.Ze vroeg aan mij wat het gemiddelde verbruik van mij was.Ik zei zo rond de 250 -300 gb/maand.Ze zei tegen mij dat het echt onbeperkt was en dat dit absoluut geen probleem zou zijn!!
Laten op papier zetten :D
Zoals Astralon reeds zegt : limietloos internet bestaat niet. Is er geen FUP of downloadlimiet dat je tegenhoud, dan is er nog altijd de snelheid van de lijn (aantal mbit dat je kan halen). Hoe "zwaar" die lijn ook mag zijn (van het onozele koperpaar waar wij dsl over gooien over kabel tot glas) er is ALTIJD een limiet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

driesve schreef:Ik vind het wel goed dat ze het begrip "onbeperkt" hebben veranderd in "vrij". Dat is veel duidelijker voor de gewone consument. Al is er natuurlijk bij de modale burger zelden een probleem, want die kwam ook nog toe met de achterhaalde lage limieten.
De "modale" burger gaat dan ook niet zo een kostelijke lijn nemen. Anders hadden we allemaal al lang fiber thuis liggen ;-)
Enkel mensen die willen betalen voor dergelijke snelheden zullen zo een lijn aankopen en deze willen die dan ook tot de limiet gebruiken...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

driesve schreef: Als je de mogelijk hebt om Belgacom VDSL2 en Telenet te ontvangen, dan stap je toch gewoon over als Telenet beslist om ineens naar 250 Gb de lijn dicht te knijpen. Natuurlijk is de vraag of een bedrijf zoals Telenet daar wakker van ligt, uiteindelijk is dat maar een verwaarloosbare groep die zo weinig download en is iedere provider die liever kwijt dan rijk (voor hun netwerk dan).
Iedere provider die liever kwijt dan rijk?

Leaseweb?
OVH?
Hetzner?

Alle 3 netwerken die bekend staan om torrentverkeer te draaien. Je bedoeld elke provider in BE ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

redman schreef:
Lord Utopia schreef:
Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.
Dit is toch wel angstaanjagend.
En hoe gaan ze dat controleren zonder uw privacy te schenden of politie te spelen, .. providers moeten eens wakker worden, ze schreeuwen moord en brand als het gaat om net neutraliteit maar als het hun uitkomt .. zeggen ze te weten wie er illegaal download, .. het is het één of het ander.

zeg nu niet torrent enz niet alles via p2p netwerken is illegaal, het protocol is niet illegaal, enkel de content kan illegaal zijn en men kan dit enkel vaststellen door de data te bekijken !!!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ofloo schreef: zeg nu niet torrent enz niet alles via p2p netwerken is illegaal, het protocol is niet illegaal, enkel de content kan illegaal zijn en men kan dit enkel vaststellen door de data te bekijken !!!
Klopt, http kan perfect ook illegaal zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

krisken schreef:
Ofloo schreef: zeg nu niet torrent enz niet alles via p2p netwerken is illegaal, het protocol is niet illegaal, enkel de content kan illegaal zijn en men kan dit enkel vaststellen door de data te bekijken !!!
Klopt, http kan perfect ook illegaal zijn.
Inderdaad want wat de p2p nazi uithangen, heeft totaal geen zin in mijn ogen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”