Contract Scarlet opzeggen voor de 12-maanden periode

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Beste,

Ik ben nog geen 12 maanden klant bij Scarlet en zeer ontevreden.
Ze zijn niet bereikbaar via telefoon, laten mij op een traag (zeer traag, 2200 kbps/seconde! ADSL1 hier) profiel zitten terwijl er eigenlijk toch wel een 4-mbit profiel inzit met mijn lijnwaarden, maar ze willen mij maar niet veranderen.
Ik heb verschillende malen gebeld maar het haalt nietveel uit, ik heb het opgegeven om nog verder erop door te gaan want als je ze belt hang je toch op zijn minst eerst 20-minuten aan de wachtlijn.

Een 4-tal maanden geleden ben ik van werkgever veranderd en daar kan ik een internetabo van het werk krijgen (Belgacom formule, ik weet niet precies dewelke + inclusief telefonie van het werk).
Omdat ik op het moment van mijn start bij mijn nieuwe werkgever toch juist aan Scarlet gebonden was, heb ik het aanbod van mijn werkgever niet aanvaard en heb ik hen laten weten dat ik zelf voor mijn internetkost zou instaan. We hebben afgesproken dat ik op elk moment toch van hun aanbod gebruik kon maken.

Nu mijn vraag: zou Scarlet moeilijk doen indien ik opzeg in de periode voor mijn 12-maanden contract teneinde is?
Ik heb nooit iets ondertekend van contract (alles via telefoon geregeld en zelf installatie gedaan), dus eigenlijk hebben zij toch geen bewijs dat ik akkoord ben met mij 12-maanden te binden?

Iemand die raad weet?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Krijg je geen VDSL vanaf er telefoon en of digitale tv aan te pas komt?

Binnenkort ga ik ook wat zagen voor een profielverhoging, 'k zal mijn hart maar al vasthouden ook.
Je kan natuurlijk beginnen met een aangetekende brief te sturen om je situatie uit te leggen, en zo duidelijk maken dat je het ernstig meent.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je uw eerste faktuur betaald ga je akkoord met de voorwaarden.
Ik ben weggeraakt via de ombudsdienst omdat ik niet kreeg wat ze me beloofden
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

honda4life schreef:Krijg je geen VDSL vanaf er telefoon en of digitale tv aan te pas komt?
Dat klopt, maar dan betaald mijn werkgever het niet (en het is toch al bij al een dikke 38 EUR/maand dat ik zou uitsparen, dusja, is ook niet niets en als het gratis is, pakken we het mee hé :lol: )
Binnenkort ga ik ook wat zagen voor een profielverhoging, 'k zal mijn hart maar al vasthouden ook.
Veel suc6! Ik heb het opgegeven, er is geen beginnnen aan.
20 minuten op de wachtlijn, dan is de juiste medewerker er toevallig niet, dan gaat ze het weer doorsturen, dan u weer terugbellen, etc, etc.
Allemaal opgegeven, ik heb geen dagen tijd om mij met zo'n toestanden bezig te houden. Mails worden niet beantwoord of beantwoord met een antwoord: 'bel naar de helpdesk'.
Je kan natuurlijk beginnen met een aangetekende brief te sturen om je situatie uit te leggen, en zo duidelijk maken dat je het ernstig meent.
Dat zou ik inderdaad kunnen doen, zat ik ook al aan te denken. En als ze dan niet reageren op die aangetekende zending (ik zie ze nog in staat!), dan gewoon contract opzeggen.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

proximusboyke schreef:als je uw eerste faktuur betaald ga je akkoord met de voorwaarden.
Azo, dat wist ik niet. Weeral wat wijzer :-)
Bedankt
Ik ben weggeraakt via de ombudsdienst omdat ik niet kreeg wat ze me beloofden
Mag ik vragen wat die beloften dan zoal waren? Misschien kan ik er ook mijn voordeel mee doen!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gewoon ze haddenme in mei 2008 beloofd te kunnen surfen aan 20.
toen ze weg gingen haalde ik 6 maar in de daluren als iedereen thuiskwam haalde ik met veel moeite 1
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

honda4life schreef:Krijg je geen VDSL vanaf er telefoon en of digitale tv aan te pas komt?
Dat klopt, maar dan betaald mijn werkgever het niet (en het is toch al bij al een dikke 38 EUR/maand dat ik zou uitsparen, dusja, is ook niet niets en als het gratis is, pakken we het mee hé :lol: )
Toen ik Scarlet in huis haalde, was hier nog geen VDSL beschikbaar, enkel ADSL1... Nu is sinds 2-weken hier ook VDSL beschikbaar.
Daarboven komt nog: in principe krijgen wij internet+tel van het werk, collega's van mij hebben ook BGCTV aangevraagd op dat abo, uiteraard overeengekomen dat zij dat zelf gingen betalen. Zij hebben het nu al maanden en nog nooit hebben zij een factuur gezien.
Wie dat betaalt, is dan de vraag maar die ga ik niet stellen: wat niet weet, niet deert.
Binnenkort ga ik ook wat zagen voor een profielverhoging, 'k zal mijn hart maar al vasthouden ook.
Veel suc6! Ik heb het opgegeven, er is geen beginnnen aan.
20 minuten op de wachtlijn, dan is de juiste medewerker er toevallig niet, dan gaat ze het weer doorsturen, dan u weer terugbellen, etc, etc.
Allemaal opgegeven, ik heb geen dagen tijd om mij met zo'n toestanden bezig te houden. Mails worden niet beantwoord of beantwoord met een antwoord: 'bel naar de helpdesk'.
Je kan natuurlijk beginnen met een aangetekende brief te sturen om je situatie uit te leggen, en zo duidelijk maken dat je het ernstig meent.
[/quote]

Dat zou ik inderdaad kunnen doen, zat ik ook al aan te denken. En als ze dan niet reageren op die aangetekende zending (ik zie ze nog in staat!), dan gewoon contract opzeggen.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

proximusboyke schreef:gewoon ze haddenme in mei 2008 beloofd te kunnen surfen aan 20.
toen ze weg gingen haalde ik 6 maar in de daluren als iedereen thuiskwam haalde ik met veel moeite 1
OK bedankt!
En dat hebben ze je gewoon via telefoon beloofd!? Dus niets van op papier...?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik had een 20 besteld
en bleven me aan het lijntje houden via telefoon en was het zo beu dat ik de ombudsdienst inschakelde
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik zit sedert begin dit jaar in een vergelijkbare situatie. Had per telefoon ongelimiteerd
internet genomen op ADSL2+ en stelde ook vast dat mijn lijn bij activatie afgewaardeerd werd
naar ADSL1. Ik heb toen een aangetekende ingebrekestelling gestuurd waarop ze niet reageerden.
Ik ben er toen een tiental keer gaan naar bellen en mailen (via stel een vraag op de site)
Ik kreeg steeds vage antwoorden dat het wegens de Belgacom criteria niet beter kon.

Ik heb toen ook de ombudsdienst ingeschakeld maar ook daar vertraagt Scarlet nu de zaak.
Ik heb zelfs bij Belgacom geinformeerd en daar spreekt men Scarlet tegen over de criteria.
Heb gisteren nog gebeld maar ook de ombudsdienst kreeg nog geen reactie.

Ik heb er van bij het begin een topic over: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24964
bjorndevos
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2009, 09:23

Ik heb al sinds 2007 scarlet one. Had er nog nooit problemen mee. Maar nu heb'k problemen om digitale tv te krijgen. Toen ze deze actie gestart zijn ergens in september 2009 dat iedereen een nieuwe modem kreeg en ook digitale tv er kon bij krijgen begonnen de problemen. Ik had digitv ook aangevraagd maar toen de instalateur met de nieuwe modem kwam had hij niet doorgekregen dat er ook digitale tv bij moest nogtans ik had dit er bijgevraagd toen ze me belden. Dus ik terug naar scarlet gebeld en ze zeiden dat dit maar in januari ging mogelijk zijn omdat het te druk was met de nieuwe modems. Ze hebben zich wel geexcuseerd aan de tele voor dit misverstand maar daar ben'k vet mee. Dus ik in januari terug bellen en telkens het zelfde antwoord het is nu nog te druk enzo.... Dit ging zo voort tot in eind mei. Toen zei de mevrouw aan de tele dat ik begin juni moest terug bellen. Ik deed dit ook en ze zei dat een technieker mij zou contacteren voor digitale tv te installeren en dit zou zeker gebeurd zijn tegen eind deze maand. Maar we zijn nu begin juli en nog steeds niets. Ik ga nog eens proberen te bellen één der dagen maar ik vraag me af als het terug zo zou zijn kan'k dan m'n contract opzeggen ? Aangezien met de nieuwe modems de datum veranderd van ingang contract naar 19/10/2009. Al heb ik al sinds 2007 scarlet one. Of moet'k bij de onbudsdienst terecht ?
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Of moet'k bij de onbudsdienst terecht ?
Als ik je verhaal lees dan blijkt dat er sedert meer dan een half jaar geen beweging in zit en je letterlijk aan het lijntje gehouden word.
Als je iets wil forceren zit er niet veel anders op dan de ombudsdienst; al is mijn recente ervaring dat Scarlet het daar ook vertraagt.
ester40
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2010, 11:46

Ik ben al 5 jaar klant bij Scarlet en krijg het al een poos niet voor elkaar om mijn contract te beeindigen. Vage redenen geven ze er voor dat ik de klachten niet vaak genoeg door heb gegeven en noem maar op. Heb de laatste brief zaterdag gehad en ik heb ook gelijk mijn reactie daarop weer verstuurd. Ze doen alleen maar moeilijk terwijl je als consument geheel in je recht staat om op te zeggen. Helaas snappen ze dat daar bij Scarlet helemaal niet meer. Ik heb ze nu de kans gegeven om binnen twee week te reageren en me contract te beeindigen als nog per 1 juni want ben ze echt zat.
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Mijn snelheid is ook beperkt tot 2200 kbps. Nochtans zit ik gesynced op 8000 kbps. Het is me geen raadsel waarom de kwaliteit bij Scarlet zienderogen zakt: de overname door belgacom. Ze zijn gewoon bezig Scarlet uit te faseren. De problemen met het opzeggen van abo's liggen misschien aan enkele administratieve werknemers die vrezen voor hun job.

Aangetekende brief zenden met opzegging contract en stoppen met betalen.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ze zijn gewoon bezig Scarlet uit te faseren.
Denk het niet, maar ze zijn Scarlet wel aan het positioneren in het "LOW cost" (met LOW service) segment van de markt.

Belgacom heeft overigens recent via dochter Scarlet een mobilofoon netwerk in Marocco overgenomen.
Het begint meer en meer duidelijk te worden dat Scarlet moet dienen om de klanten terug te winnen die naar alternatieve ISP's
uitgeweken waren. Nu dat schijnt te lukken is de volgende stap om het internet landschap terug te laten betalen voor service.
Vandaar de keuze tussen Belgacom en Scarlet,of abbo's met of (bijna) zonder service.

Het blijkt uit de reacties hier op het forum dat de helpdesk en service bij Scarlet danig achteruit gaan.
Scarlet word het merk voor de klant die maar moet tevreden zijn met wat hij krijgt en er niet moet over klagen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Op zich is dat niet slecht: het laat de alternatieve ISP's een overlevingskans als ze de kaart van de support trekken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”