www.yahoo.com down?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:Probeer eens aan je mails te raken via bvb een publieke proxy (en die van telenet er natuurlijk uitsmijten)?
Telenet heeft al lang geen proxy meer... en al veel langer dat je hem niet meer moet gebruiken.

Eenvoudigste test lijkt me Google DNS (gewoon 8.8.8.8 ingeven als adres) of OpenDNS te gebruiken.
Externe proxies geprobeerd maar zonder succes.
Google DNS geprobeerd maar ook zonder succes (lijkt me eerlijk gezegd ook geen DNS probleem).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

*Lacht in z'n vuist dat het eens geen DSL probleem is...*
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Problemen lijken opgelost !
orchidee
Starter
Starter

Yeehaa! Inderdaad, mails kunnen terug geopend worden! Wat een ergerlijk paasweekend dankzij Telenet! Gelukkig bestaat er dergelijke site om je hart eens te luchten en oplossingen te vinden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:@r2504, ik krijg nu de een pak HTML code met op het einde de melding: Connection to host lost.
De HTML respons komt zo goed als onmiddellijk.
Dan lijkt er technisch niet meteen een probleem te zijn... althans niet met die server (een pagina bestaat namelijk uit heel wat meer zoals referenties naar images, CSS, ... die mogelijks op een andere server staan die wel problemen geeft).

Nu ja, ondertussen lijkt het opgelost te zijn... al ben ik wel nieuwsgierig naar wat zoiets kan veroorzaken (al heb ik wel een idee, namelijk een of andere appliance die intelligente caching moet doen, en gewoon de mist ingaat). Vind het trouwens niet echt aanvaardbaar dat dergelijke dingen moeten wachten tot iedereen in Mechelen terug uit verlof is (alsof internet gesloten was tijdens het Paasweekend).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Drukke/grote sites gaan tegenwoordig via CDN (content delivery networks) genre Akamai. Kan dus zijn dat afbeeldingen van een ander domein/pad komen dan de rest van de site. Zo heb je ytimg.com voor YouTube, fbcdn.com voor Facebook, tweakimg.net voor Tweakers.net .
Yahoo zal vast ook zo werken. Mogelijk dat een javascript dat via een CDN moest komen niet geladen raakte en de browser dus de pagina niet "vrijgaf" om die reden.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

De vraag blijft dan wèl nog steeds: waarom komt die javascript er niet door (vanaf één of meerdere specifiekde ISP's)? Iets te maken met die zogezegde slechte peering van Telenet (waar ik her en der flarden van gelezen heb, maar nog nooit het ganse verhaal)?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dunno, ik heb 't nog zien gebeuren, dichter bij huis. Ik had last bij ALLE sites van de VMMA, overal bleef een javascript voor flash in te laden hangen...
En dat was met Belgacom.
hanne
Starter
Starter

Hallo,

Bij mij lukte het ook niet om mails te versturen dit weekend, dezelfde problemen zoals jullie vermelden. Telenet Kempen. Nu is het opgelost. Dankzij dit forum zag ik dat er nog andere mensen waren met dit probleem. Dat was een hele geruststelling want ik dacht dat ik een hacker had of een virus.

groetjes
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Probleem lijkt er terug te zijn.
Geen http://www.yahoo.com en geen http://www.microsoft.com
Veel andere (Amerikaanse) sites (Facebook, Twitter, Wikipedia, Google, etc...) zijn wel bereikbaar.
Net zoals vorige keer: zit zelf bij Telenet maar ook vanuit het datacenter werkt het niet :bang:.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Beide sites geen probleem via Dommel, maar we zijn natuurlijk al wel 20 minuten verder.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Limburg schreef:Beide sites geen probleem via Dommel, maar we zijn natuurlijk al wel 20 minuten verder.
Hier nog steeds problemen.
Soms laadt de site maar als je dan gedurende een paar minuten wat links aanklikt dan gaat het vroeg of laat wel weer fout.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Daarnet gebeld naar Telenet en zij (de klantendienst) hebben het probleem niet dus het bestaat niet :bang:.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ik heb ook geen probleem hier op mijn telenet lijn, zal mogelijk bij jou zelf liggen vermoed ik astralon ?
als je opendns gebruikt denk ik dat deze meer de oorzaak is
Laatst gewijzigd door Patje 29 jun 2010, 18:37, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Astralon,

Ik heb vandaag yahoo eens in het oog gehouden, en ben infeite geen probleem tegen gekomen, niet op yahoo profiles, niet op de yahoo site, en niet met YIM.

Via een telenet turbonet abo.

Ik weet dat jij meestal je zaken goed op orde hebt, dus kdoe het nie graag maar :
-heb je geen beestjes ?
-alle pc's in je netwerk, of maar 1 toestel met dat issue ?
-wat leveren traceroutes op ?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Testje vanuit BE (DCO, Oostkamp), NL (Nedzone, Steenbergen) en FR (OVH, roubaix) toont in elk geval geen problemen

http://smokeping.be.it2go.eu/Sites.Sear ... Yahoo.html

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

FlashBlue schreef:Ik weet dat jij meestal je zaken goed op orde hebt, dus kdoe het nie graag maar :
Geen probleem :-D
FlashBlue schreef: -heb je geen beestjes ?
Nope, werkt(e) zelfs niet in virtuele omgevingen
FlashBlue schreef: -alle pc's in je netwerk, of maar 1 toestel met dat issue ?
Verschillende computers inclusief verschillende virtuele omgevingen en verschillende operatins systems.
Niet alle mogelijke combinatie geprobeerd maar toch veel!
FlashBlue schreef: -wat leveren traceroutes op ?
Name resolving werkt en zelfs het beginnen laden van de pagina werkt, zo krijg ik voor de Microsoft web site (http://www.microsoft.com) bijna onmiddellijk de blauwe achtergrond. Echter de tekst zelf duurt soms minuten om te laden of laadt helemaal niet. Op dit moment bijvoorbeeld geen problemen met Yahoo maar wel nog steeds met Microsoft en bijvoorbeeld Hotmail.
Patje schreef:ik heb ook geen probleem hier op mijn telenet lijn, zal mogelijk bij jou zelf liggen vermoed ik astralon ?
als je opendns gebruikt denk ik dat deze meer de oorzaak is
Bedankt maar zeker geen DNS probleem want name resolving werkt gewoon.
Denk niet dat ik de enige ben want deze morgen hadden ze een gelijkaardig probleem bij Hostbasket, een dochteronderneming van Telenet, en ook op TIK rapporteren mensen gelijkaardige problemen.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f ... 2&start=75
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Voorbeeldje van huidige problemen...

http://msdn.microsoft.com/

wordt gerout naar

http://msdn.microsoft.com/en-gb/default.aspx

maar ik krijg na lang wachten alleen maar onderstaande
Afbeelding
Bijlagen
MSDN_Home.JPG
(25.01 KiB) 84 keer gedownload
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Is heel raar, want hier geen problemen met al deze sites en heb ook telenet :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid

Het kan natuurlijk een issue op je lokale node zijn, maar dat zou zich uiten in problemen met alle sites en niet alleen deze.

Wat leveren pings (en dan bedoel ik niet 4 pings met standaard packetsize.) op op het moment dat je de issues hebt ?

Wat je zou kunnen proberen, is om eens een pc direct achter je modem te hangen zodat je een extern ip krijgt met telenet dns'en, en zie eens wat dat doet. Het zou kunnen een interne oorzaak hebben, al lijkt het vreemd dat er dan nog mensen dezelfde issue hebben.

Veel meer nuttigs kan ik hier helaas niet meer aan toevoegen, sorry.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

@Patje, @FlashBlue
Met welk operating systeem hebben jullie dit getest?

Ik heb namelijk vandaag simultaan op twee systemen (voor zo ver dat kan) exact hetzelfde gedaan.
Eén systeem met Windows XP met SP3 en het andere met Windows 7.
Op het systeem met Windows XP deed het probleem zich regelmatig voor en op het systeem met Windows 7 helemaal niet.

Uiteindelijk heb ik op het systeem met Windows 7 wel 50 keer de web site van Microsoft en Yahoo geladen en geen enkel probleem.

Op verschillende plaatsen op het internet werd er gesuggereerd om EnablePMTUDiscovery in de registry in te schakelen en dat lijkt te beteren maar werkt nog niet perfect.
FlashBlue
Erelid
Erelid

ik gebruik zelf alleen nog windows7, dus daar is ook mee getest.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb Windows 7 Home premium x64
dus blijkbaar geen problemen dan met w7
AfbeeldingAfbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Afgelopen maandag een collega laten langskomen die net iets meer kent van netwerken dan mij en het probleem lijkt opgelost.

Kort samengevat:

Het probleem deed zich voor bij Microsoft en Yahoo gerelateerde web sites (Microsoft, Hotmail, MSDN, Yahoo, Yahoo Finance, enz...) en alleen met een Telenet verbinding (Proximus 3G werkte zonder problemen) en op een aantal Windows XP en Windows Vista machines (Windows 7 had dit probleem niet).
Probleem deed zich voor met deze browsers: IE, Firefox, Chrome en Safari.

Nu lijkt het erop dat het ophalen van de advertenties en banners op deze web sites oorzaak waren van het probleem (ik meen me te herinneren dat Microsoft en Yahoo nu samenwerken wat reclame betreft).

Toen het probleem zich de eerste keer manifesteerde (eind maart, begin april) werd er door sommigen aangeraden om de MTU waarde aan te passen in de Windows registry en dat was hier blijkbaar gebeurd. Blijkbaar heeft dit dus een hele tijd gewerkt maar heeft dit uiteindelijk toch weer voor problemen gezorgd. Daarom zijn alle hard gecodeerde MTU waardes uit de registry verwijderd en is EnablePMTUDiscovery enabled (http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 57539.aspx).

Na een reboot kunnen we nu ook op onze Windows XP machine 'normaal' surfen :-D .
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”