Wifi-voip-phone (+USB?)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Nieuwe week, nieuwe vraag :-D

Om op verplaatsing/vakantie ook gebruik te maken van voip, ben ik er over aan het denken om nog een voip-phone aan te schaffen (misschien 2dehands).

Ten eerste moet deze wifi ondersteunen (slechts zelden beschik ik op vakantie over een UTP-kabel).
Maar voor verdere reizen is er vaak geen wifi/UTP beschikbaar, maar enkel 3G (via een usb-stick).
Bijgevolg zou het ook handig zijn als de voipphone aan de laptop gehangen kon worden, om zo toch ook (via de pc, via 3G, via de usbstick) te kunnen bellen.

Dus samengevat, bestaat er een voip-phone die:
- werkt over wifi
- eveneens kan aangesloten (via usb?) op de laptop, om zo te bellen

Natuurlijk kan dit "probleem" ook anders opgelost worden.
Moesten er zo geen voipphones bestaan, is het natuurlijk ook mogelijk om gewoon een voipphone te kopen, en indien er enkel 3G beschikbaar is, een extra usbvoipphone te kopen, of gewoon via de voip-softphone te bellen.

Dus, heeft iemand tips voor deze situatie?
Wifi-phones zijn meestal vrij prijzig, alles +€200 valt er voor mij al af...

Alvast bedankt!
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

2Flip schreef:Ten eerste moet deze wifi ondersteunen (slechts zelden beschik ik op vakantie over een UTP-kabel).
Maar voor verdere reizen is er vaak geen wifi/UTP beschikbaar, maar enkel 3G (via een usb-stick).
Bijgevolg zou het ook handig zijn als de voipphone aan de laptop gehangen kon worden, om zo toch ook (via de pc, via 3G, via de usbstick) te kunnen bellen.
Als je dan toch overal je laptop mee hebt op vakantie, dan zou ik altijd de softphone gebruiken (vb X-Lite), eventueel aangevuld met een headset (koptelefoon + micro), of beter nog een USB telefoon (die eigenlijk niets anders is dan een headset, met het enig verschil dat deze ook een display heeft + toetsen om nummers in te tikken)
vb: http://www.ibood.com/be/nl/product_spec ... n_Duopack/
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

een skype wifi telefoon:
https://shop.fon.com/FonShop/shop/BE/Sh ... =PRD-PHN01

op je laptop kun je http://www.bzeek.com installeren ... dat maakt van je laptop een "wifi hotspot"... dus als je ermee op internet geraakt via je interne modem, netwerk, 3G usb dongle of het repeaten van een ander wifi netwerk... kun je hierdoor je skype wifi telefoon van "internet" voorzien;
evt op dat ogenblik via de usb kabel ook van stroom voorzien...

wil je niet met je laptop op reis kun je een Fonera 2.0g/n gebruiken van 60-80 euro... daarin kun je ook een netwerkkabel of 3G stick of een ander wifi netwerk nemen als uplink... maar je hebt toch een wifi browser nodig om die te configureren op verplaatsing (iphone, android, nokia )

als je budget rond de 300euro zou liggen; dan kun je al een quad-gsm met wifi/sip/3g aanschaffen en erop Fring plaatsen
http://www.fring.com

3g roaming best uitschakelen tot je een "prepaid" kaartje kunt vinden die >50mbyte 3g toelaat voor weinig geld
2Flip
Premium Member
Premium Member

Steeds Softphone gebruiken icm met usb-phone is jammer genoeg geen oplossing.
Dit zou betekenen dat ik thuis mijn laptop ook steeds zou moeten laten opstaan...

Van "bzeek" had ik nog nooit gehoord. Lijkt me de ideale oplossing. Bedankt voor de tip!
Fonera's heb ik hier wel staan, maar om dit te configureren lijkt me toch niet echt ideaal.
Tevens zal op verre verplaatsingen de laptop waarschijnlijk wel steeds mee gaan, dus dit is niet zo'n probleem.

Fring staat momenteel al op m'n gsm (nuja, eigenlijk gebruik ik Nimbuzz, maar dit komt op hetzelfde neer).
Indien ik een wireless netwerk ter beschikking heb, kan ik hiermee in principe via sip bellen.
Echter weet ik uit ervaring dat een gsm hier toch niet echt geschikt voor is (batterij zeer snel plat, ea).
De bedoeling is ook op de phone af en toe met mijn vader mee te geven als hij naar het buitenland gaat, dus dan geef ik ook liever mijn gsm niet af.

Samengevat: het wordt dus een gewone wifi phone, icm bzeek als het internet over 3G-dongle moet.

Bedankt voor de tips!

Als je een goede wifi phone kan aanraden (die niet zo prijzig is, want meestal zitten ze rond de €90)... post maar!
Enige voorwaarde: er moeten verschillende providers voor inkomende en uitgaande calls in te stellen zijn.

Na (lang) zoeken ben ik bij de volgende phone uitgekomen "Locktec WP04 WiFi VoIP Phone".
De kans is vrij groot dat niet hier enige ervaring mee heeft... zowel, laat maar weten!
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

2Flip schreef:Fonera's heb ik hier wel staan, maar om dit te configureren lijkt me toch niet echt ideaal.
enige wat er te configureren is
1) welk wifi netwerk je wil "repeaten" (in 2.3.0 firmware van fon 2.0g.n)
2) welk APN/provider/pincode je simkaart is...in buitenland zul je natuurlijk een andere simkaart moeten strikken ... die gegevens staan dan op de prepaid kaart gedrukt :(
Echter weet ik uit ervaring dat een gsm hier toch niet echt geschikt voor is (batterij zeer snel plat, ea).
De bedoeling is ook op de phone af en toe met mijn vader mee te geven als hij naar het buitenland gaat, dus dan geef ik ook liever mijn gsm niet af.
3G/bluetooth uitschakelen... gsm/wifi combo op nokia gaat langer mee...
Samengevat: het wordt dus een gewone wifi phone, icm bzeek als het internet over 3G-dongle moet.
Bedankt voor de tips!
Als je een goede wifi phone kan aanraden (die niet zo prijzig is, want meestal zitten ze rond de €90)... post maar!
Enige voorwaarde: er moeten verschillende providers voor inkomende en uitgaande calls in te stellen zijn.
Na (lang) zoeken ben ik bij de volgende phone uitgekomen "Locktec WP04 WiFi VoIP Phone".
De kans is vrij groot dat niet hier enige ervaring mee heeft... zowel, laat maar weten!
http://www.voipupclose.com/latest-gener ... sip-phones
ziet er leuk uit ja :-)
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Iemand al gevonden hoe je die naar België haalt? Het dichtste waarnaar men levert is NL ...

(Btw, de eerste WP04 dateert van 2007, intussen is er de WP06 al, met Voip-video ondersteuning)
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
2Flip
Premium Member
Premium Member

Ik heb contact gehad met een leverancier (ze worden geproduceerd in Shenzhen).
In grote aantallen was de prijs goed, maar om deze per 1 aan te kopen lagen de verzendkosten aan de hoge kant.
Toeval wil dat een kennis zijn wifi toestel aanbood, en ik dus de WP04 (of 06) dus niet heb aangekocht.

In ieder geval succes ermee!
Afbeelding
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zie dat je er nu eentje kan bestellen via yippz.com. Aan de huidige Dollarkoers komt dat op 140-150€ (inclusief verzending via US Postal naar BE, exclusief BTW, accijns en invoer en de allerhande gebruikelijke koerierkosten)
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
2Flip
Premium Member
Premium Member

fdgroote schreef:Ik zie dat je er nu eentje kan bestellen via yippz.com. Aan de huidige Dollarkoers komt dat op 140-150€ (inclusief verzending via US Postal naar BE, exclusief BTW, accijns en invoer en de allerhande gebruikelijke koerierkosten)
Wetende dat ze hem aan max. 65 USD aankopen (dus zo'n 50 euro), is het natuurlijk best een dure aankoop.

Kosten bij de leverancier die ik mailde (voor 1 stuk) was 68USD + 38,50USD (verzendkosten, DHL).
Komt dus neer op zo'n €85
Afbeelding
Voilens Piet
Starter
Starter

Kan dat ding opladen via een gewone EU Poweradapter?
Of is het via USB op te laden?

Want toestellen van de Amerikaanse markt zijn toch voor een ander voltage bedoeld?

Waar zijn ze anders te koop in NL?
VoIP winkels in België vragen al snel € 130 (en meer) voor een deftige Wi-Fi telefoon.
I used to be lost in the shuffle. Now I just shuffle along with the lost.
2Flip
Premium Member
Premium Member

Voilens Piet schreef:Kan dat ding opladen via een gewone EU Poweradapter?
Of is het via USB op te laden?

Want toestellen van de Amerikaanse markt zijn toch voor een ander voltage bedoeld?

Waar zijn ze anders te koop in NL?
VoIP winkels in België vragen al snel € 130 (en meer) voor een deftige Wi-Fi telefoon.
Op te laden via USB (in de beschrijving te lezen... ik heb er GEEN ervaring mee).
In NL en BE winkels zijn ze inderdaad vanaf €130 verkrijgbaar.
Zij nemen dan ook 2 ipv 1 jaar garantie op zich, en moeten ook verzendkosten, stockagekosten etc... betalen.

Misschien dat je ze wel goedkoper kan krijgen op bijvoorbeeld ebay...
Of je kan ze gewoon zelf in China bestellen, wat natuurlijk iets meer risico inhoud, moest er iets mis zijn.
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

2Flip schreef: Op te laden via USB (in de beschrijving te lezen... ik heb er GEEN ervaring mee).
mijn ervaring met skype wifi telefoons : mini-usb wordt vaak gebruikt voor ze op te laden en evt van firmware updates te voorzien
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Schot in de zaak?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

http://www.ibood.com/be/nl/product_list ... _Telefoon/
mooie actie...let wél...ENKEL Vandaag!!! (+6 € verzending)

Ik ben niet zo'n topcom fan.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Zoals ik op het forum van ibood al heb gezegd:
* Werkt NIET onder x64
* Werkt SLECHT onder Windows 7 (x32)
* Werkt enkel indien je minder dan 4Gb RAM hebt, anders BSOD

grtz,
Sasuke

PS: Heb er thuis ook zo een liggen in de kast ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Altijd eerst de reacties lezen, op ibood ;). Wel al veel goeie zaken gedaan :).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

Goztow schreef:Altijd eerst de reacties lezen, op ibood ;). Wel al veel goeie zaken gedaan :).
maar veel hetzelfde: opblaasbaar bed, pannen, telkens dezelfde mediaplayers (vb geen popcorn, squeezebox)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”