Slechte verbinding internet en telefoon scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ester40
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2010, 11:46

Sinds januari 2010 heb ik al elke dag problemen met mijn ineternet en telefoon dan ben ik geregeld mijn verbinding voor langere tijd kwijt. De afgelopen maanden al geregeld contact gehad maar telkens met een kluitje het riet in gestuurd. Zo genaamd omdat ze het probleem niet kunnen vinden terwijl er twee verschillende monteurs in febr 2010 al gezegd hebben wat het probleem was. Inmiddels heb ik per direct mijn contract op gezegd en dit weigeren ze te aanvaarden omdat ze vinden dat ze te weinig tijd hebben om het probleem te verhelpen. Ligt het aan mij of is 6 maand problemen en tijd voor hen te weinig. Zijn er meer mensen die er last van hebben. Inmiddels ben ik toch overgestapt naar een ander en heb ik al ong. 10 x met ze aan de telefoon gezeten, ong 15 mails gestuurd zonder recatie en heb ik inmiddels al 3 klachten per post verstuurd en vandaag klacht nummer 4 omdat ze weigeren mijn contract te beeindigen....Wordt een beetje moe van Scarlet.....
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Sedert de overname door Belgacom is het daar bij Scarlet een grote puinhoop, zowel qua geleverde prestaties als service.
Aangezien je reeds je contract hebt opgezegd en zij het niet willen aanvaarden is er maar één oplossing : de ombudsdienst.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Tegelijk word tijdens de behandeling van de klacht iedere betaling bevroren, zodat ze je hier niet kunnen mee lastig vallen.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

ester40 schreef:...
terwijl er twee verschillende monteurs in febr 2010 al gezegd hebben wat het probleem was.
...


Wat duiden zij dan aan als zijnde het probleem?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Een provider kan - volgens mijn bescheiden mening - niet weigeren van je contract op te zeggen. Je zal wel je opzegperiode (meestal 1 maand) moeten uitdoen. En als je minder dan 1 jaar klant bent, kan daar een fikse schadevergoeding bovenop komen.
Opzeggen (als klant) per direct kan bij geen enkele provider.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

tonym schreef:Sedert de overname door Belgacom is het daar bij Scarlet een grote puinhoop, zowel qua geleverde prestaties als service.
Aangezien je reeds je contract hebt opgezegd en zij het niet willen aanvaarden is er maar één oplossing : de ombudsdienst.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Tegelijk word tijdens de behandeling van de klacht iedere betaling bevroren, zodat ze je hier niet kunnen mee lastig vallen.

Beetje nuanceren: ben reeds 1,5 jaar *tevreden* Scarlet klant. Eén zwaluw maakt nog geen zomer hé...
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

MacE501 schreef:
tonym schreef:Sedert de overname door Belgacom is het daar bij Scarlet een grote puinhoop, zowel qua geleverde prestaties als service.
Aangezien je reeds je contract hebt opgezegd en zij het niet willen aanvaarden is er maar één oplossing : de ombudsdienst.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Tegelijk word tijdens de behandeling van de klacht iedere betaling bevroren, zodat ze je hier niet kunnen mee lastig vallen.

Beetje nuanceren: ben reeds 1,5 jaar *tevreden* Scarlet klant. Eén zwaluw maakt nog geen zomer hé...


Was reeds jAAren tevreden klant op het Scarlet netwerk (dat van voor 2010) maar na de overname door BGC is niets meer hetzelfde.
Als je daarna al contact had met de helpdesk weet je het wel (in zover helpdesk hier de juiste omschrijving is voor een nutteloze dienst)
Des te beter als je geen problemen hebt; ik was begin dit jaar nog ingegaan op hun ongelimiteerd internet en tel ik af om er vanaf te zijn.
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Wat was er dan net zo nutteloos aan ?
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Obs3rv3r schreef:Wat was er dan net zo nutteloos aan ?


Het staat in de zin er juist voor
Als je daarna al contact had met de helpdesk weet je het wel


En er bestaat een hele thread over die nog zeer recent is viewtopic.php?f=48&t=26177
ester40
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2010, 11:46

Ik ben al 3 maand bezig om mijn contract op te zeggen inmiddels en nog steeds weigeren ze hier gehoor aan te geven. De monteurs zeiden beiden dat er voltage op mijn modem staat. Ik heb dit jaar al 3 modems versleten en de laatste monteur die dan in de week voor ik over ben gestapt naar een ander zei dat geen van de modems nieuw was dus dat het niet gek was dat ze de geest gaven. En ik ben bijna 5 jaar een tevreden klant geweest tot januari van dit jaar maar dat heeft zoals ik hier lees te maken met de overname van Scarlet door een ander vaag bedrijf waar ik nog nooit van heb gehoord. Is het niet zo dat een bedrijf eigenlijk aan zijn of haar klanten moet laten weten dat het is verandert?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

ester40 schreef: En ik ben bijna 5 jaar een tevreden klant geweest tot januari van dit jaar maar dat heeft zoals ik hier lees te maken met de overname van Scarlet door een ander vaag bedrijf waar ik nog nooit van heb gehoord.

Belgacom vaag bedrijf? :think:
ester40
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2010, 11:46

Voor jou misschien niet vaag maar voor mij wel. Ik heb er nog nooit van gehoord. En al weer weigering van contract en weer een tegen reactie verstuurd. Ik word echt heel moe van dit nieuwe bedrijf.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

door ester40 op 30 jun 2010, 11:22

Ik ben al 3 maand bezig om mijn contract op te zeggen inmiddels en nog steeds weigeren ze hier gehoor aan te geven.


Als je er zeker van bent dat je niets aan je contract hebt verandert waardoor de looptijd vernieuwd werd (min dan 12 maand),
dan heb je ten allen tijde het recht om de overeenkomst op te zeggen met een aangetekend schrijven. (met ontvangstbewijs)
Vanaf de dag erna loopt dan de opzegperiode van een maand en daarna is het contract ten einde.

Om problemen met de afhandeling te vermijden stop je ook best de domiciliëring bij de bank zodat er geen betalingen meer
automatisch gebeuren na de opzegperiode. Scarlet is bijzonder traag om dergelijke problemen te regelen.

Als er dan toch onoverkomelijke problemen blijven is de ombudsdienst de laatste oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”