Sommige liedjes op gsm willen niet afspelen...

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Barver
Starter
Starter

Hallo

ik heb al even een probleem met mijn NOKIA 5230 gsm... Onlangs kocht ik een geheugenkaart en die werkte eerst perfect - nu nog steeds hoor - maar bij sommige liedjes komt er zo'n uitroepteken te staan (in mijn muziekbibliotheek) en die willen dan niet meer afspelen? Dat zijn nu toch al 30/60 liedjes. Het rare is dat als ik in mijn geheugenkaart zelf kijk op m'n gsm kan ik al die liedjes wel nog afspelen... Maar dat is onoverzichtelijk want i.p.v. bijvoorbeeld Bingo Players - When I Dip staat er dan 015 - dsds Bingo Players dskdqjd when I dip ---> onoverzichtelijk.

Weet iemand hoe dit op te lossen? Alles eraf smijten - formatteren - en er dan weer opzetten? Maar wat zou de oorzaak dan zijn?

Hopelijk kunnen jullie helpen!

(btw het probleem dat ik met de geheugenkaart had: weggesmeten en nieuwe gekocht)
Barver
Starter
Starter

???
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Wij hebben een Samsung van 2 à 3 jaar oud en die speelt ook niet alles. Ik heb wat gezocht en kwam tot volgend besluit:

- bitrate mag niet meer zijn dan 128 Kbps,
- filesize mag niet meer dan 4 Mbyte zijn.

Bij de helpdesk van Samsung was het simpel: "hij speelt niet alle MP3 formaten". Punt, uit.
Een firmwareupdate is er niet.
Nieuwere modellen spelen wel hogere bitrates en grotere bestanden.

Volgens mij is het een marketingtruukje --> koop een nieuwe GSM !

Er zijn bestanden met te hoge bitrate die ik geconverteerd heb naar 128 Kbps. Dan spelen ze wel. Maar de filesize is nog dikwijls een probleem. Bij lange liedjes zou ik de bitrate verder moeten verlagen .
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Bouw uw muziekbibliotheek eens opnieuw op? (staat in de opties op het toestel) Sommige muziekbeheerprogramma's verplaatsen de fysieke bestanden op de kaart en dan moet de mediaspeler daar wel van op de hoogte zijn, want die probeert de oude locatie af te spelen.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”