Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Deze morgen eens gebeld om e.e.a. te vragen over het principe van "vrij downloaden" dat vanaf juli actief wordt
1) Bestaat er een richtlijn m.b.t. het volume dat kan gedownload worden?
Neen, maar dit kan afhankelijk van de lokale situatie aanzienlijk meer zijn dan de huidige 100GB.

2) Blijft de telemeter bestaan zodat we op zijn minst een basis hebben om te discussieren?
Telemeter blijft actief

3) Blijft nachtsurfen actief?
Ja, we blijven mensen aanmoedigen om 's nachts te downloaden.

4) Wanneer wordt "vrij downloaden" actief.
Weekend van 3/4 juli.
Laatst gewijzigd door Astralon op 22 jun 2010, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Bedankt voor de nuttige info!
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt Astralon, hopelijk is het weer niet veranderd tegen de tijd dat het online gaat ;-)
Het zal wel afwachten worden en testen denk ik .
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

1) Bestaat er een richtlijn m.b.t. het volume dat kan gedownload worden?
Neen, maar dit kan afhankelijk van de lokale situatie aanzienlijk meer zijn dan de huidige 100GB.

Dit geeft aan dat ze bij Telenet echt niet weten wat ze kunnen verwachten als ze hun limiet zouden afschaffen. Hier omtrent staat er duidelijk nog niets vast.
2) Blijft de telemeter bestaan zodat we op zijn minst een basis hebben om te discussieren?
Telemeter blijft actief

Afschaffen die Telemeter en ons volledig vrij laten downloaden
3) Blijft nachtsurfen actief?
Ja, we blijven mensen aanmoedigen om 's nachts te downloaden.

Waarom zouden we 's anchts blijven downloaden. Het gaat er net om dat we juist 's nachts onze pc niet willen laten aanstaan om 1) elektricteit te sparen 2) om niet te hoeven wachten om iets binnen te kunnen halen 3) alles moet hier nu gepland worden.
4) Wanneer wordt "vrij downloaden" actief.
Weekend van 3/4 juli.

Toch al 1 punt dat zeker is, hopelijk voeren ze dit dan ook zonder problemen door!!!
Laatst gewijzigd door meon op 23 jun 2010, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Rode kleur is enkel voor moderators. Quoten is the way to go.
fastman
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:42

Grappig om te zien dat ze het eerst "onbeperkt downloaden" noemen om daarna te veranderen in "vrij downloaden" :angel:

Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct

Het gemiddeld verbruik van een klantengroep ligt nu sowieso onder de limiet. We kunnen er zelfs van uit gaan dat dat een stuk daaronder ligt, aangezien Telenet zelf al aangaf dat nauwelijks 6% (+-) van zijn klanten boven de limiet uitkomt. In de huidige situatie mag je dus voor een TurboNet abonnement nauwelijks 150GB downloaden als je uitgaat van een gemiddeld verbruik van 75GB :bang:

Wat voor onzin is dat toch. Dat ze er gewoon een limiet opzetten, 500GB of 750GB. Maar nee :nono:
Als ze er een wiskundige limiet op willen plakken, dat ze dan zeggen maximaal het dubbele het gemiddelde van de 20% grootste verbruikers ofzo? Maar reken er niet -iedereen- bij...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Normaal worden als outliers gezien diegene die hoger liggen dan 3 * (Q75 - Q25), toch?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Als ze er een wiskundige limiet op willen plakken, dat ze dan zeggen maximaal het dubbele het gemiddelde van de 20% grootste verbruikers ofzo? Maar reken er niet -iedereen- bij...


goh als je getallen hebt makelijk te berekenen met invNorm :angel:

Goztow schreef:Normaal worden als outliers gezien diegene die hoger liggen dan 3 * (Q75 - Q25), toch?


q3-q1 lijkt me eerder van doen bij Mediaan. Best dat ze gemiddelden gebruiken de uitschieters trekken dit redelijk omhoog!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Net een mail gehad waar instaat dat het pas vanaf 15 juli actief wordt.

We zullen voorlopig eerst maar even kijken hoe het in de praktijk verloopt voor we gaan klagen dat Telenet hun 'no limit' vasthangt aan een boel voorwaarden in de kleine lettertjes.

Ik zit maar te denken aan mensen die met de huidige Steam Summer Sale een pack kopen waarin misschien wel 20 games zitten. Dan kom je er met 100 Gig niet.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer


Nóg meer volume voor
nóg meer surfplezier!
Beste ,

Je geniet vandaag van TurboNet XL, jouw internetabonnement met een volume van 100 GB. We hebben goed nieuws voor je.
Vanaf 15 juli kun je vrij downloaden!

Wat betekent 'vrij downloaden'?
Vrij downloaden betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens* kunt versturen en ontvangen. Zo kun je meer dan ooit tevoren muziek streamen, films bekijken, online gamen, tijd spenderen op je favoriete communities en foto's of bestanden delen met vrienden en familie. Met 'vrij downloaden' haal je het maximale uit je internetverbinding. Enkel als je zo buitensporig veel volume verbruikt dat het surfcomfort van andere gebruikers in het gedrang komt, zullen we je vragen je downloadgedrag aan te passen**. Want we willen natuurlijk dat iederéén snel en veel kan blijven surfen en downloaden.

Wat moet je doen om van deze verhoging te genieten?
Helemaal niets, het 'vrij downloaden' treedt automatisch in werking. Had je extra maandelijkse volumeblokken, dan heb je die uiteraard niet meer nodig. We schakelen ze op 15 juli automatisch voor je uit.

Ook je Telemeter verandert.
In je Telemeter in Mijn Telenet krijg je voortaan een gekleurde wijzerplaat te zien, die aangeeft of je dagelijkse volumeverbruik in lijn ligt met het gemiddelde van alle TurboNet XL-abonnees. Je Telemeter geeft ook aan welke de minder drukke periodes op het netwerk zijn, waarin je meer kunt downloaden zonder dat dit als buitensporig wordt beschouwd.

Heb je toch nog vragen of wil je meer informatie, lees dan al deze en nog meer informatie vanaf 15 juli nog eens na op Online Support.

Naar Online Support
Veel vrij downloadplezier!

Saskia Schatteman
Verantwoordelijke Residentiële Klanten

*De term 'vrij downloaden' betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik - minstens het dubbele van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct - zullen we je vragen je verbruik aan te passen, zodat het comfort van andere gebruikers niet in het gedrang kan komen. 'Vrij downloaden' mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.

**Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.

fastman
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:42

Ook je Telemeter verandert.
In je Telemeter in Mijn Telenet krijg je voortaan een gekleurde wijzerplaat te zien, die aangeeft of je dagelijkse volumeverbruik in lijn ligt met het gemiddelde van alle TurboNet XL-abonnees. Je Telemeter geeft ook aan welke de minder drukke periodes op het netwerk zijn, waarin je meer kunt downloaden zonder dat dit als buitensporig wordt beschouwd.

Interpretatie: tijdens de minder drukke periodes mag je zoveel downloaden als je wil :-D Dat staat er toch echt als je strikte logica toepast. Ik ben blij dat ze het in een persoonlijke mail naar mij zeggen, dan kan ik hen daarop attenderen mocht het ooit nodig zijn :-D
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

Maar gaat er een minder drukke periode komen als de meesten zich laten gaan....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vicarious schreef:Maar gaat er een minder drukke periode komen als de meesten zich laten gaan....


Waarom denk je toch steeds dat iedereen ernaar streeft zoveel mogelijk te downloaden ?

Mijn volume van vorige maand was trouwens maar 12 GB (en mijn 30 GB worden er binnenkort 80 GB).
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Dus als ik het goed begrijp moeten zoveel mogelijk turbo/fibernet abonnees excessief gaan downloaden zodat het gemiddelde omhoog gekrikt wordt? :-D
Ik vraag me trouwens ook af waarom dit weeral maar op 15/7 moet ingaan ipv op 1/7....
Belgacom is echter wel duidelijk, 500GB...
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Wat ze bij Telenet nu gaan doen is simpel, na al die actiegroepkes die kwamen klagen, over het tekort aan toegestaan downloadvolume,
heeft Telenet gezegd; "Slechts een klein percentage van onze klanten gaat over zijn limiet, wij zien dan ook geen noodzaak in een aanpassing van de limieten".


Binnen dit en een jaar, gaan ze "vrij downloaden" toepassen op alle abonnementen, en dan gaan ze de mensen die nog gezellig op ExpressNet zitten, en net toekomen met hun limiet, dwingen om naar een duurder abo te gaan, want wie net toekomt met zijn limiet, die zit ver boven de mediaan.


En dus gaat de kassa WEER rinkelen, en zo is het met elke "toegeving" die Telenet en Belgacom hier in ons apeland, waar geen 1 deftige minister er iets aan doet, elke keer weer prijs.


Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vrees ervoor.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Bij telenet valt af te wachten, maar ik ben er zeker van dat ze klanten gaan verliezen + hun imago gaan schaden als ze hun vrij downloaden policy te streng gaan hanteren.
Bij Belgacom is er al meerdere keren voorbijgekomen dat ze zich haast NIETS meer aantrekken van het verbruikte volume. Gebruikers met meer dan een halve terabyte traffiek zouden nog geen verwittigingen hebben gehad...
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

jorgo schreef:Bij telenet valt af te wachten, maar ik ben er zeker van dat ze klanten gaan verliezen + hun imago gaan schaden als ze hun vrij downloaden policy te streng gaan hanteren.
Bij Belgacom is er al meerdere keren voorbijgekomen dat ze zich haast NIETS meer aantrekken van het verbruikte volume. Gebruikers met meer dan een halve terabyte traffiek zouden nog geen verwittigingen hebben gehad...


+1
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bij belgacom is het tot 1000GB normaal geen probleem
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

SniFManS schreef:

In je Telemeter in Mijn Telenet krijg je voortaan een gekleurde wijzerplaat te zien, die aangeeft of je dagelijkse volumeverbruik in lijn ligt met het gemiddelde van alle TurboNet XL-abonnees. Je Telemeter geeft ook aan welke de minder drukke periodes op het netwerk zijn, waarin je meer kunt downloaden zonder dat dit als buitensporig wordt beschouwd.

Dus als alle XL abonnee's vanaf morgen 1TB/mnd downloaden dan mag je in principe 1,2TB/mnd dlen.
Gaan alle XL mensen in Juli 3 weken op vakantie en er word maar 500mb gedownload dan ben je bij 1GB al een groot gebruiker ???
Dit is de grootste BS dat ik dit jaar al gehoord heb. Waar maken ze zich in godsnaam nog zo druk over zeg...

Ik kijk naar niets, laat ze mij maar 1x op smallband zetten en ze mogen alles weer komen halen, genoeg concurentie om uit te kiezen.
Denk dat ze nog maar eens wat extra personeel zullen moeten inhuren om al die EXTRA klachten te gaan verwerken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ThaMan schreef:Dus als alle XL abonnee's vanaf morgen 1TB/mnd downloaden dan mag je in principe 1,2TB/mnd dlen.
Gaan alle XL mensen in Juli 3 weken op vakantie en er word maar 500mb gedownload dan ben je bij 1GB al een groot gebruiker ???

Neen. Hangt gewoon allemaal af van de load op de node waarop je aangesloten bent, volgens mij. Dus als jij als enige zware gebruiker op een node zit, kun jij volgens mij gerust 1 TB downloaden. Als er al 20 zware gebruikers op een node zitten (met één of twee FiberNetters), dan gaan ze wel eens moeilijker kunnen doen. Dat leid ik toch af uit hun tekst.

ThaMan schreef:Ik kijk naar niets, laat ze mij maar 1x op smallband zetten en ze mogen alles weer komen halen, genoeg concurentie om uit te kiezen.
Denk dat ze nog maar eens wat extra personeel zullen moeten inhuren om al die EXTRA klachten te gaan verwerken.

Dát wil ik eens zien. Leef u eens uit in juli, je kan gratis opzeggen tot einde augustus. ;)
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Het is en blijft een vorm van limitering (naast het blokkeren van poorten), dit is dus een FUP/AUP formule - en ze is dus zeker NIET ongelimiteerd (de naamsverandering is dus terecht, want dat zou gewoon bedrieglijke reklame zijn - waarschijnlijk hebben consumentenorganisaties hierop gereageerd). De term op zich is al niet gepast, want je wordt altijd gelimiteerd door de reële throughput van je verbinding. Zelfs al zou je werkelijk aan 100Mbit/sec kunnen downloaden continu gedurende gans de maand zit je nog met een plafond van 100mbit/8 bit per byte (dus mbit wordt mbyte) * 60 seconden * 60 minuten*24 uur * 31 dagen / 1024 mbytes per gigabyte /1024 gigabyte per terabyte = een kleine 32 TB per maand, zonder rekening te houden met protocol overhead etc. en uitgaande van de max. haalbare theoretische throughput (in de praktijk zal je hier gemiddeld maar een fractie van kunnen halen). Waarschijnlijk is iets van een 10-15TB het max. praktisch haalbare op een fibernet 100 abo... Er is dus wel degelijk een limiet. Realistisch gezien is het ook gewoon absurd limieten te blijven hanteren... Zelfs als er een beperkte groep gebruikers (wat Telenet in het verlende toch al zo vaak heeft gezegd) de eerste paar maand ettelijke terabytes zouden binnentrekken zal dat na verloop van tijd toch afzwakken wegens gebrek aan voldoende nieuw spul om te downloaden en opslagcapaciteit (laat staan te bekijken, na te kijken, uit te testen,....) Ik denk niet dat Jan Modaal zich kan veroorloven om maandelijks >10TB aan opslagcapaciteit aan te schaffen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Stormlord schreef:(laat staan te bekijken, na te kijken, uit te testen,....)


Oh, maar volgens mij zijn er genoeg die ook maar downloaden om te downloaden... en zeker niet om het te bekijken of te testen (want bij dergelijke volumes kan dat gewoon niet). Ik begrijp zelfs al niet waar je de films vandaan blijft halen... zoveel nieuwe releases zijn er nu ook niet iedere maand.
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Stormlord schreef: Ik denk niet dat Jan Modaal zich kan veroorloven om maandelijks >10TB aan opslagcapaciteit aan te schaffen...


Bij streaming video heb je natuurlijk geen opslagcapaciteit nodig. En daarnaast hoef je ook niet alles wat je gedownload hebt te bewaren.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Neen. Hangt gewoon allemaal af van de load op de node waarop je aangesloten bent, volgens mij. Dus als jij als enige zware gebruiker op een node zit, kun jij volgens mij gerust 1 TB downloaden. Als er al 20 zware gebruikers op een node zitten (met één of twee FiberNetters), dan gaan ze wel eens moeilijker kunnen doen. Dat leid ik toch af uit hun tekst.

Dat zou er pas helemaal over zijn naar mijn inzien. Dat zou willen zeggen dat iemand "van op den buiten" meer rechten heeft om te downloaden dan "iemand uit de stad"? Jij kan er immers toch niet aan doen dat ze die node zo groot hebben gemaakt, ondanks het feit dat je in de stad woont. Als ze dergelijke tariefplannen hebben dan moeten ze er maar voor zorgen dat hun HELE netwerkinfrastructuur dat aankan. 'k Zie mij al tegen klanten van mij zeggen "ja das normaal dat uw verbinding naar mijn servers niet snel gaat, dat komt omdat je in x/y/z woont. Even verhuizen en je probleem is opgelost". 'k Vrees dat ik snel een aangetekend schrijven met daarin een opzegging zou mogen ontvangen!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Dat zou er pas helemaal over zijn naar mijn inzien. Dat zou willen zeggen dat iemand "van op den buiten" meer rechten heeft om te downloaden dan "iemand uit de stad"?


En wat was ADSL dan... je kon er toch ook niet aan doen dat je verder van de centrale woonde ?
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

krisken schreef:
Lord Utopia schreef:Neen. Hangt gewoon allemaal af van de load op de node waarop je aangesloten bent, volgens mij. Dus als jij als enige zware gebruiker op een node zit, kun jij volgens mij gerust 1 TB downloaden. Als er al 20 zware gebruikers op een node zitten (met één of twee FiberNetters), dan gaan ze wel eens moeilijker kunnen doen. Dat leid ik toch af uit hun tekst.

Dat zou willen zeggen dat iemand "van op den buiten" meer rechten heeft om te downloaden dan "iemand uit de stad"?


Mijns inziens zitten er evenveel gebruikers op één node, ongeacht je nu in't stad woont, of op den buiten. Op den buiten zal er gewoon iets meer kabel tussen zitten omdat de huizen er verder van elkaar staan, maar er staat heus geen node op elke hoek zoals je in't stad wel kan hebben.
Lord Utopia bedoelt eigenlijk gewoon het soort gebruikers: heb je pech en zit je op een node met zware belasting zou het kunnen dat ze moeilijker gaan doen;
Het wordt dus afwachten of ze die belasting node per node gaan bekijken of niet. Daar kan niemand nu al antwoord op geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xayana schreef:Daar kan niemand nu al antwoord op geven.


Pure speculatie dus, net zoals bij Belgacom ivm. hun 500 GB.

Laat ons dus gewoon wachten tot de eerste persoon een verwittiging krijgt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
xayana schreef:Daar kan niemand nu al antwoord op geven.


Pure speculatie dus, net zoals bij Belgacom ivm. hun 500 GB.

Laat ons dus gewoon wachten tot de eerste persoon een verwittiging krijgt.

toch niet. Hun meter laat 500 GB toe.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:
xayana schreef:Daar kan niemand nu al antwoord op geven.


Pure speculatie dus, net zoals bij Belgacom ivm. hun 500 GB.

Laat ons dus gewoon wachten tot de eerste persoon een verwittiging krijgt.

yup, inderdaad.

Lord Utopia schreef:toch niet. Hun meter laat 500 GB toe.

Maar het geeft niet als je er over gaat, dus is het onduidelijk wat de échte limiet is.
+
Dus is het niet 'ongelimiteerd', want officieel (volgens de meter) is er dus bij BGC een limiet van 500GB? Al kan je 500GB al wel stilaan ongelimiteerd noemen natuurlijk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Er is al verschillende malen gezegd dat je op zijn minst 1000 GB mag afhalen bij belgacom.
En gelukkig zie ik bij hen geen meterke die zegt of ik dagelijks over het gemiddelde zit en wanneer ik het beste download.
ik download wanneer ik wil en niet wanneer de provider het zegt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

proximusboyke schreef:Er is al verschillende malen gezegd dat je op zijn minst 1000 GB mag afhalen bij belgacom.

uhu... dus... :)
is het te vroeg om nu al conclusies te trekken hoe het gaat zijn bij Telenet. :beerchug:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk dat we na dit weekend al een beter idee zullen hebben hoe de Telemeter er zal uitzien.
Er zijn werken aan de Telemeter gepland t.e.m. maandagmorgen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het is absurd om een hardlimiet als 'opgelegde' limiet te beschouwen. Dommel moet buiten van mevrouw (Is razend omdat er te veel miserie is met de telefoon) het zal dus telenet of belgacom worden. Denk dat ik alles eventjes op een rij zal moeten zetten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Heronic schreef:Het is absurd om een hardlimiet als 'opgelegde' limiet te beschouwen. Dommel moet buiten van mevrouw (Is razend omdat er te veel miserie is met de telefoon) het zal dus telenet of belgacom worden. Denk dat ik alles eventjes op een rij zal moeten zetten.

Nummer wordt het eerste jaar niet vrijgegeven maar dat weet je wellicht. Speedconnect/edpnet+justvoip geen optie ( bgc en telnet zijn nog altijd pak duurder, al scheelt het niet veel als je zelf je nummer porteert) ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

EDPnet is wel een goed alternatief als je het nog aandurft bij een kleine provider klant te worden.
Anders wordt het inderdaad kiezen tussen Belgacom en Telenet. Eigenlijk dezelfde producten, maar met enkele verschillen in prijs hier en daar.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Kan het zijn dat telenet al de limieten aangepast heeft? Heb net eens ingelogd en telemeter is niet beschikbaar,
maar als je dan klikt op basisvolume staat er al

Hoofdgebruiker: v********
Kies nieuwe gewenste volume:
Reeds verbruikt Basis Volume Extra Volume Totaal Volume Prijs/maand
4.390MB 50GB(51.200MB) 50GB(51.200MB) 0 euro

Ik heb comfornet XL 20/1 30 gig( wordt opgetrokken naar 50) dus bij deze zou dat al gebeurt zijn?
Zijn er nog mensen bij wie het al doorgevoerd is?
Mvg Dettie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Daarnet gebeld en de limieten voor Turbonet zijn inderdaad afgeschaft (wou het net posten).
Ik heb ook een andere login gekregen voor "Mijn Telenet".

@Dettie, of de limieten voor de andere abonnementen zijn aangepast kan ik moeilijk beoordelen maar ik denk het wel.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Hmm, ik krijg nu "UNKNOWN ERROR" als ik probeer in te loggen in mijn telenet :roll:

goe bezig aldaar :-p
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Denk dat ze alles doorgevoerd hebben bij telenet,

De uploadsnelheid is nu ook verhoogd bij mij, stond altijd gepland op begin juli,
Limiet + upload verhoogt, ze zijn dus druk bezig bij telenet

Greetzz
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Aanmelden voor Mijn Telenet
Momenteel is aanloggen op Mijn Telenet niet mogelijk.


Ze zullen hun foutje hebben in gezien, en zijn nu alles aant terugdraaien :twisted:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dettie schreef:Denk dat ze alles doorgevoerd hebben bij telenet,

De uploadsnelheid is nu ook verhoogd bij mij, stond altijd gepland op begin juli,
Limiet + upload verhoogt, ze zijn dus druk bezig bij telenet

Greetzz

Upload snelheid is sinds zaterdag verhoogd bij mij naar 1 Mbps met ComfortNet XL, kreeg daarnet een error te zien via isp monitor betreft mijn volume (30 GB naar 50 GB)
staat nu trouwens op nul GB, blijkbaar druk aan het aanpassen.
De telemeter is momenteel niet bereikbaar, maar bij basisvolume staat wel al 50 GB :) (zal dat nooit opkrijgen in een maand)

Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Gelieve het later opnieuw te proberen. Onze excuses voor eventuele hinder.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”