TELENET - HD Digicorder en optische geluidsuitgang

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Hallo,

Ben onlangs overgeschakeld naar een HD Digicorder. Digicorder is met TV verbonden via HDMI en het geluid komt uit de boxen van de TV.

Wanneer ik de optische geluidsuitgang van de Digicorder aansluit op mijn Home Cinema systeem, is er een kleine delay tussen het geluid dat uit de boxen van de TV komt en het geluid dat uit de boxen van de Home Cinema komt. Dit genereert dus een vervelend echogeluid.

Als ik nu dus het geluid via de Home Cinema wil horen, moet ik de TV muten.

Wat ik al geprobeerd heb:

- De optische kabel tussen de TV en de Home Cinema gehangen (en dus niet via de Digibox) >> dit produceert geen geluid
- De analoge geluidsuitgang van de Digibox via een tulpstekker verbonden met de Home Cinema >> geen geluid
- De analoge geluidsuitgang van de TV verbonden via een tulpstekker met de Home Cinema >> geen geluid

Is dit normaal gedrag? Als ik de Digicorder en TV dus met HDMI verbindt kan ik blijkbaar enkel digitaal geluid outputten.

Vroeger met de gewone SD digicorder had ik de digibox via Scart aan de TV aangesloten. De digicorder was voor geluid met een tulpstekker verbonden met dezelfde Home Cinema. Wanneer ik dan geluid uit boxen van de Home Cinema én de TV liet komen, liep dit perfect synchroon.

Is hier een oplossing voor?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heb je Dolby Digital aanstaan op de Digicorder ? (zet deze dan eens uit)
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

r2504 schreef:Heb je Dolby Digital aanstaan op de Digicorder ? (zet deze dan eens uit)

Jup had ik ook al geprobeerd. Maar maakt geen verschil.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Heb ik ook last van. Ik heb ook al vanalles geprobeerd maar het geluid van de tv heb ik nu maar gewoon afgezet.
Nadeel wat je ook hebt als je aansluit via de optische uitgang is dat je het volume niet meer kunt regelen met de afstandsbediening van de digicorder. En dit ging bij de sd digicorder nogwel.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Bij de SD kan je de geluidssterkte niet regelen met de digicorder afstandsbediening als je de optische uitgang gebruikt
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Sorry beetje offtopic maar niet de moeite voor een nieuw topic vind ik.
Heeft er iemand enig idee wat je kan doen met de usb aansluiting op de digicorder?
Ze zijn gisteren een komen plaatsen bij mij maar de installateur wist ook niet waarvoor die diende.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tommy78 schreef:Sorry beetje offtopic maar niet de moeite voor een nieuw topic vind ik.


Inderdaad want die vraag (en antwoord) is al meermaals gepasseerd :lol:

Tommy78 schreef:Heeft er iemand enig idee wat je kan doen met de usb aansluiting op de digicorder?


Je GSM opladen... da's dan ook het enige :lol:
Freeco
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 15:28
Locatie: Deinze
Contacteer:

Die vertraging heb ik ook met mijn nieuwe Philips flatscreen icm BelgacomTV decoder. Het ligt eigenlijk aan de TV die allerlei manipulaties doet om het beeld te verbeteren, en dat neemt wat tijd. Je beeld komt dus eigenlijk ietsje achter.
Mijn TV heeft een instelling om het geluid ook te vertragen of niet. Mijn versterker heeft dezelfde instellingen, en dat per 10ms tot max 100ms.

Als je die optie niet hebt, kan je wel in je tv een aantal van de beeld opties afzetten. Bij mij bijvoorbeeld de 100Hz en nog iets waar ik niet direct kan opkomen. Die 2 uit, en beeld en geluid zijn ook synchroon. Natuurlijk, 50 tov 100Hz kan wel een merkbaar kwaliteitsverschil geven.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”